Autoa 3000-6000e hintaluokkaan?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
sit jotain pirteitä 2litrasia..ehdottakaa ja antakaa omia kokemuksia..hintakatto on aika pitkälle tossa 7t.
Itsellä Escort RS2000 -92, ja ihan mukava peli ajella. 150 hv ja kulutus normi ajossa 7-8 litraa.
Kiihtyy ja kulkee sopivasti kun ei tuo vielä älyttömiä paina.
Alusta on jo vakiona varsin hyvä, ja alustasarjalla saa vielä jämäkämmän. Foordithan ei muutenkaan ajoominaisuuksiltaan ole sieltä huonoimmasta päästä.
Jakoketjukin tuossa on joten ei ole hihnanvaihtoo. Recaron penkit löytyy vakiona, lämmitettävä tuulilasi ja kaikki perussähköhilppeet.
Riippuu sitten yksilöstä miten ne toimii, joissain on joutunut vaihtaan sulakerasian pohjan.
Ja koska kyseessä on Ford, niin suosittelen kattoon helmat ja pohjan missä kunnossa ne on.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Hmm entäs BMW 318Is tai Ford puma 1,7 zetec? näpsäköitä kulkineita molemmat. Sopivasti tuohon hinta kastiikin menevät.
 
Zone-sarja -42%
joo kattelin ilkka_83_ tota autoos aiemminkin tossa mutta kun ei tuota persettä ole vielä perustamassa vähintään viiteen vuoteen eikä koiraakaan valitettavasti vielä ole taloon tulossa niin on turhan iso mulle..ja noita kilometrejä kans kertyny.mut helvetin hieno toi kyllä muuten on;)

eikö tosiaankaan kenelläkään kokemusta tosta mazda mx-6:sta? autohan on teknisesti samanlainen kuin Ford Probe..eli luotaimenkin kokemuksia kuunnellaan. Ei googlesta löytynyt kovin kaksista tietoa suomeksi tai englanniksikaan tästä menopelistä:S
 
Minkähänlaisia autoja noi n. 96-98 vuosimallin Vectrat on? Aika halvalla noita on myynnissä. Omasta mielestä ainakin ihan hyvännäkönen auto, muusta en tiedä.
 
Minkähänlaisia autoja noi n. 96-98 vuosimallin Vectrat on? Aika halvalla noita on myynnissä. Omasta mielestä ainakin ihan hyvännäkönen auto, muusta en tiedä.

Noilla on vähän huono maine ja siksi hinnat on halvat. Mun mielestä kuitenkin hyvä vaihtoehto koska ajo-ominaisuudet on hyvät ja varustetaso aika nykyaikainen (mm. ABS, kauko-ohjattavat lukot, monissa ilmastointi). Jonkun verran tyyppivikoja löytyy, mutta tekniikka on yksinkertaista ja halpaa korjata. Ainoa todellinen ongelma on ruoste, eli tuonikäisistä kukkii jo jokainen. Pahimmat ruostepaikat on ovien alareunat, konepellin etureunat ja tuulilasin ympäristö.
 
Minkähänlaisia autoja noi n. 96-98 vuosimallin Vectrat on? Aika halvalla noita on myynnissä. Omasta mielestä ainakin ihan hyvännäkönen auto, muusta en tiedä.

Ite oon nyt n. 30tkm rullannu (viime syksynä ostettu -97 2.0dti farkku). Tosi hyvin on pelittäny. Ainoastaan ohjaustehostimen letku ja termostaatti on pitänyt uusia. Nyt ois jarruremppa, alkaa noi 300tkm ajetut levyt oleen kaput.
 
Minkähänlaisia autoja noi n. 96-98 vuosimallin Vectrat on? Aika halvalla noita on myynnissä. Omasta mielestä ainakin ihan hyvännäkönen auto, muusta en tiedä.

Itse olen katsellut uuttaa autoa ja sally spectra on yhtenä vaihtoehtona. Lähinnä 98.vm eteenpäin olen harkinnut. Sehän noissa juuri on kun ovat sen verran halpoja ettei tarvitsisi pankintätiä vaivata ollenkaan ja ihan hyvännäköisiä rasseja. Eli jos jollain on kokemuksia niin kertokaa pikkasen kokemuksia ja mihin kannattaa kiinnittää huomiota.
 
Itse olen katsellut uuttaa autoa ja sally spectra on yhtenä vaihtoehtona. Lähinnä 98.vm eteenpäin olen harkinnut. Sehän noissa juuri on kun ovat sen verran halpoja ettei tarvitsisi pankintätiä vaivata ollenkaan ja ihan hyvännäköisiä rasseja. Eli jos jollain on kokemuksia niin kertokaa pikkasen kokemuksia ja mihin kannattaa kiinnittää huomiota.

Niin mulla on siis -98 mallinen ollut kakkosautona jo melkein neljä vuotta. Tuolla Hesarin vikasarjassa on aika hyvin listattu niitä asioita joita kannattaa tsekata. Omassa kulkineessa on osunut kohdalle tälläiset:

- Tyhjäkäynti huojuu. Vika saattaa johtua imusarjaan tulevan putken tukkeutumisesta. (kumiputki hapertunut poikki, 38 euroa)
- Polttoainemittari näyttää väärin. (Eli ei näytä ikinä täyttä, ei haittaa ajoa, niin en ole jaksanut korjata)
- Laturivikoja. (Laturi vaihdettu 140tkm kohdalla, hieman alle 400 euroa töineen)
- Käsijarru puoltaa. Käsijarrunvaijeri juuttuu ja kytkinvaijeri kuluu. (Oli katsastuksessa ihan rajoilla, vaatii ensi vuodeksi joko säädön tai uuden vaijerin)
- Keskuslukitus reistailee. (Lukkomoottoreita vaihdettu 3kpl, yhteensä 380 euroa)
- Ruosteongelmia erityisesti konepellin etureunassa, tuulilasin ympärillä ja takalokasuojien etureunoissa sekä takaluukun alareunassa.

Noiden lisäksi sitten normaalit huollot ja yksi nokkahihna (vaihtoväli 60tkm/4v, hinta noin 250 euroa töineen).
 
Itselläni jos olisi 5000-7000e budjettina autoon niin en edes katselisi kuin bmw e36. Sanotaan jo heti alkuun että en, en omista bemaria. Ennen koeajoa en uskonut bemareiden olevan kehujensa arviosia, mutta kun kerran pääsee bmw:n puikkoihin niin täytyy myöntää että se lyö laudalta monet kalliimmat autot eikä kalpene ajettavuudeltaan muille saksalaisille kalliimmille laatuautoille.

Koeajamani auto oli bmw e36 325i hyvillä varusteilla. Alustasarja antoi varmasti osansa jämäkkään ajotuntumaan, mutta toisaalta alla oli ihan normaalit kapeahkot talvikumit.

Plussia:
-Todella vakaa ajaa. Pitihän se koittaa ja pari markkaa ei todella tuntunut vielä pahalta, mutta ajokortin suhteen alko pelottaa...
-Uskomattoman hyvän ajoasennon löysin. Vaihdekeppi on juuri siinä missä pitää, kytkin oli juuri sellainen kuin voi toivoa, ja tietty nahkapäällysteinen ratti istuu käteen täydellisesti.
-Itse näen takavedon positiivisena asiana ohjaukselle. Vakauttaa autoa ja ohjaustuntuma on parempi. Poikkeuksena rospuutto kelit jolloin tehokas tapapotku vaatii ymmärrystä.
-6 koneen jälkeen ei kaipaa kyllä automaattia. Liikkeelle lähdöt ovat todella helppoja ja kone on tasaisesti vääntävä. Unohtamatta huipputehoa, eli kyllä kulkee tarvittaessa. Vetää iloisesti rajoittajaan asti.
-Autossa oli hyvät varustelut, kuten sählölasit jne ja kaikki toimi noinkin vanhassa autossa! vm. 91

Miinuksia:
-euroncap testitulos todella heikko 1/5 tähteä. En tiedä sitten onko auto käytännössä noin heikko kolareissa.
-Autolla on kova status arvo-->ns. jatke joidenkin silmissä.
-Eipä tuosta nyt pahaa sanottavaa enemmälti ole. Kaikinpuolin toimiva ja itseni täysin yllättänyt kokemus!
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Noilla on vähän huono maine ja siksi hinnat on halvat. Mun mielestä kuitenkin hyvä vaihtoehto koska ajo-ominaisuudet on hyvät ja varustetaso aika nykyaikainen

Taidan kyllä kallistua Nissan primeraan. Hyväkuntosia 95-96 vuoden pelejä saa jo aika halvalla. Esim. 2000e pyydetään yhestä 280tkm ajetusta hyväkuntosesta. Eikös nissanin ketjukone oo aika varma peli?
 
Itselläni jos olisi 5000-7000e budjettina autoon niin en edes katselisi kuin bmw e36.
Onhan se hyvä ajaa joo, ei siinä mitään. Mutta ensinnäkin, se merkki maksaa ihan pirusti. Joten mitä tolla rahalla saa, on esim japseja huomattavasti vanhempi auto. Vaikka löytyisi versio, jota ei ole poljettu koko ajan, niin kyllä ne ikä ja kilometrit tuntuu. (Tähän on turha tarjota että hae saksasta, ei sekään ilmaista ole ja ilmeisesti ne ei ole kovin haluttuja vaihdossa liikkeisiin.) Lisäksi vakuutukset on kalliimpia, huollot kalliimpia, sekä varustelu huonompi kun on vanhempi. Vai monestako 325 max 7k€ bemarista löytyykään esim sivuturvatyynyt?
Joten mitä syitä jäikään tuon hintaluokan bemariin?

Bemari on kyllä kiva ajaa ja kuunnella (kutoskoneella ja isommilla), mutta jos sillä autolla on tarkoitus tehdä muutakin kuin ajaa rinkiä, eikä ole varaa laittaa enemmän rahaa, niin ostaisin ennemmin jotain ihan muuta.
 
Onhan se hyvä ajaa joo, ei siinä mitään. Mutta ensinnäkin, se merkki maksaa ihan pirusti. Joten mitä tolla rahalla saa, on esim japseja huomattavasti vanhempi auto. Vaikka löytyisi versio, jota ei ole poljettu koko ajan, niin kyllä ne ikä ja kilometrit tuntuu. (Tähän on turha tarjota että hae saksasta, ei sekään ilmaista ole ja ilmeisesti ne ei ole kovin haluttuja vaihdossa liikkeisiin.) Lisäksi vakuutukset on kalliimpia, huollot kalliimpia, sekä varustelu huonompi kun on vanhempi. Vai monestako 325 max 7k€ bemarista löytyykään esim sivuturvatyynyt?
Joten mitä syitä jäikään tuon hintaluokan bemariin?

Bemari on kyllä kiva ajaa ja kuunnella (kutoskoneella ja isommilla), mutta jos sillä autolla on tarkoitus tehdä muutakin kuin ajaa rinkiä, eikä ole varaa laittaa enemmän rahaa, niin ostaisin ennemmin jotain ihan muuta.

Monta hyvää pointtia tuossa. :thumbs:
-Bmw onkin menestynyt hyvin huonosti euroncap testissä joten tuskimpa löytyy sivuturvatyynyjä ja olisi mielenkiintoista tietää onko auto todella epäturvallinen. Varustetaso muutoin on useissa ihan ok. Nahkasisustaa,sähkölaseja, ilmastointia, pari turvatyynyä edessä ja mikä itselle hyvin positiivista niin autossa saa todella hyvän ajoasennon.
-Bmw on ymmärtääkseni lähtöhinnaltakin huomattavasti kalliimpi auto kuin japsit joten on ihan ymmärrettävää että se näkyy jälleenmyyntihinnassa.
-Vakuutukset ovat kyl kalliita ja huoltovapaata yksilöö on hyvin vaikee löytää. Eli tottahan se on että suurin osa näistä on jonkun jolpin polkemia.


No mitäkö jää tän hintaluokan bemariin? Asiantuntija jos jaksaa etsiä hyväkuntoisen yksilön niin jäljelle jää puhdasta ajamisen iloa!
 
Itselläni jos olisi 5000-7000e budjettina autoon niin en edes katselisi kuin bmw e36. Sanotaan jo heti alkuun että en, en omista bemaria. Ennen koeajoa en uskonut bemareiden olevan kehujensa arviosia, mutta kun kerran pääsee bmw:n puikkoihin niin täytyy myöntää että se lyö laudalta monet kalliimmat autot eikä kalpene ajettavuudeltaan muille saksalaisille kalliimmille laatuautoille.

Itse taas en kuuna päivänä maksaisi noin paljon noin vanhasta autosta. Ihan sama olkoon kuinka hyvä ajaa ja tietysti merkiltään BMW. Mieluummin ostaisin kymmenen vuotta uudemman auton, esim tuon paljon parjatun Opelin. Samaan hintaan saa 10 vuotta uudemman Sally Spectran tosi runsailla varusteilla, V6 koneella jos kuusi pyttyä on vaatimuksena. Tietysti merkki ei ole läheskään yhtä seksikäs kuin BMW.

Mutta makuja on monia. Jääpähän meikäläiselle enemmän vaihtoehtoja kun harvat ymmärtää hyvän päälle :D
 
Halvin 2 litrainen olisi varmaan Chrysler Neon, se ei tainnut olla kiellettylistassa, koko ketjua en jaksanut lukea läpi. Nettiautossa on paljon alta 150tkm ajettuja, eikä harvinaisia ole alta 100tkm ajetutkaan. 0-100km/h 8.9s. Jää teinibemarit ;)
 
Itse taas en kuuna päivänä maksaisi noin paljon noin vanhasta autosta. Ihan sama olkoon kuinka hyvä ajaa ja tietysti merkiltään BMW. Mieluummin ostaisin kymmenen vuotta uudemman auton, esim tuon paljon parjatun Opelin. Samaan hintaan saa 10 vuotta uudemman Sally Spectran tosi runsailla varusteilla, V6 koneella jos kuusi pyttyä on vaatimuksena. Tietysti merkki ei ole läheskään yhtä seksikäs kuin BMW.

Mutta makuja on monia. Jääpähän meikäläiselle enemmän vaihtoehtoja kun harvat ymmärtää hyvän päälle :D
Haluan todella korostaa että en omista bemaria vaan volkkarin. Eikä näkemys perustu ollenkaan merkkiin vaan puhtaasti ajokokemukseen. Olen ajanut volvo s40, sierraa, golffeja, poloa, v70 volvoa, passattia jne. ja täytyy myöntää että e36 bemari yllätti niin positiivisesti että siinä kalpenee vectrat ja s40 volvot ajettavuudessa. Mielipiteitä on monia...
 
Halvin 2 litrainen olisi varmaan Chrysler Neon, se ei tainnut olla kiellettylistassa, koko ketjua en jaksanut lukea läpi. Nettiautossa on paljon alta 150tkm ajettuja, eikä harvinaisia ole alta 100tkm ajetutkaan. 0-100km/h 8.9s. Jää teinibemarit ;)
Ei kyllä vielä jää teinibemarit 325 8.0s 0-100 ;)
 
Se nyt oli sarkasmia ja huumoria, mä miellän teinibemariksi nämä 80 luvun 316:t :)

Minusta myös juurikin nämä 325:set ovat yleensä niitä "teinibimmmereitä". Jyväskylästä ainakin nuo e30:set bemut hävinny kadulta lähes kokonaan.
 
Minusta myös juurikin nämä 325:set ovat yleensä niitä "teinibimmmereitä". Jyväskylästä ainakin nuo e30:set bemut hävinny kadulta lähes kokonaan.


"325" teinibemareita.. Mitä sillä koneen koolla on tekemistä sen kanssa, että onko se teinibemari vai ei? e30 bimmereitä ei enään niin paljoa ole, mutta e36:t on nykyään "teinien" suosiossa. Oulussa ainakin niitä on ihan liikaa.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom