Auto Saksasta

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja zeoy
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
1) ei tarvi
2) maksat verot normaalisti sen hetkisen arvon mukaan

Kannattaa käynnistää auto pari kertaa seisonnan aikana. Öljyt seisoo, kone ruostuu, stefat murenee ja tehot katoaa :D Itse ostaisin mielummin 40" telkun olohuoneeseen. Tulee kuitenkin perheen kanssa riitaa siitä kuka saa istua etupenkillä. 7" näyttö ei välttämättä näy takapenkille niin hyvin. Toivottavasti asut ekassa kerroksessa.
Kiitos :) Tällasta ajattelin http://www.latimes.com/search/hm-la-garage06_knzgf5nc,0,4924425.photo
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Aikamoista, jos tuon toteutat niin pistäpä kuvia tänne.
Joo en oo toteuttamassa :D

edit: Todellakin toteuttaisin, jos ois massia. Auto kyl olis joku hieman erikoisempi.
 
Aivan, veroja odotellessa...Tota s-linen ulkosarjaa ei oo kyl kovin monessa mitä noita katsoo...Omaan silmään ainakin tekee autosta pirusti paremman näkösen kun ei oo maasturi
Paljonkos sä siitä pirssistä sitten maksoit, jos pyynti oli 13ke? Minkälainen tinkauspolitiikka tuolla saksanmaalla yleensäkin on?

Edelleenkin saman asian perässä, eli osaako kukaan selventää minkä verran saksan autojen hinnoissa on ilmaa? Saako pelkällä sähköpostikyselyllä selville auton oikean hinnan vai onko tapana tingata vasta paikan päällä?
 
Edelleenkin saman asian perässä, eli osaako kukaan selventää minkä verran saksan autojen hinnoissa on ilmaa? Saako pelkällä sähköpostikyselyllä selville auton oikean hinnan vai onko tapana tingata vasta paikan päällä?

Vähemmän ilmaa kuin Suomessa. Sakemannit eivät muutoinkaan oikein pidä tiukasta tinkaamisesta, ellet sitten satu johonkin turkkilaiskortteliin tekemään kauppoja.

Omien kokemuksieni perusteella saksalainen antaa mieluummin alennusta erilaisten varusteiden ja/tai palvelusten muodossa. Itse olen saanut tingattua uudet renkaat ja parikin kertaa autoliike hoiti samaan rahaan vientikilpien hankkimisen.

Nämä tosin kaikki kasvotusten keskusteltuna. Alennusten tiukkaaminen (ulkomaankielisellä?) sähköpostilla ei oikein sovi saksalaiseen tapaan tehdä kauppaa.
 
Kauankos muuten palttiarallaa nykyään menee verotuspäätöksen saamiseen?

Vieläkö kannattaa automaattisesti valittaa?

Toin auton Suomeen 23.5. ja veron eräpäivä oli 04.08. Verolle oli annettu 15 päivää maksuaikaa eli pari kuukautta näin äkkiä laskettuna oli mennyt päätöksen tekemiseen. Meni ns. kansliapäätöksenä eli en käynyt edes näyttämässä autoa vaan laitoin paperit postissa tulliin, kun sitä kerran suosittelivat.
 
Kauankos muuten palttiarallaa nykyään menee verotuspäätöksen saamiseen?

Vieläkö kannattaa automaattisesti valittaa?

Tälläkertaa maanantaina auto näytille tulliin ja torstaina veropäätöspaperit. vieläpä vähän halvemmalla verolla kuin ajattelin (noin 500 alempi kuin mitä olin kattonut että oisi)

e. hintaan tingin vientikilvet sekä vientikilpien hankkimisen sekä viissatkua alennusta. Tosin auttaa että puhun saksaa, niin ei tarvinut ulkomaankielillä käydä tinkaamaan. Väitinpä vielä että auto menee suomalaiselle asiakkaalleni, ja että itse asun saksassa..
 
Katoin tossa aiemmin keväällä että ei mitään järkeä lähteä saksasta hakemaan, kun kotimaan kaupasta saa melkein kysymättä sen pari tonttua alennusta kun ei vie vaihdokkimossea.

Eri asia ehkä jos hakee eksotiikkaa.
 
Kertokaapa kuinka hyvin nuo saksasta tuodut pelit ovat toimineet?
Kun itselleni on kuulunut aikalailla negatiivista erisuunnilta. Tiedän parikin mersua sekä toyotaa(supra) joissa kaikissa mennyt kansi tai tiiviste ihan muutaman viikon sisällä kun auto suomessa. Sekä ihan passateissa/audeissakin ollut varaosien kanssa ongelmia. Sekä nyt viikolla kiinnitti huomiota kun varaosaliikkeessä oli iso lappu että emme vastaa ulkomailta tuotujen autojen osien yhteensopivuudesta.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Voisinpahan rapsuttaa oman kertomukseni tuontiautostani, ku kerta tälläinen treadikin on jo valmiina.

Noh, kaupat tuli tehtyä ja lähdimme tankkaamaan autoa. Saksassa palvelu pelaa sillä Shellille ajettuamme, tuli bensanmyyjä tankaamaan ja katsoi öljyt ja nesteet samalla. Ikkunatkin se pesi. Noh, öljyt olivat melkein minimissä joten otimme litran öljyä ja täytimme öjyt.

Ajoimme noin 1000 kilsaa jolloin tarkistimme öljyt. Tikku näytti taas melko tyhjää ja täytimme öljyt. Muuten ajo oli sujunut hyvin ja kone pelitti. Pieni huoli tuosta öjynkulutuksesta tuli, mutta olin joskus lukenut volkkareiden syövän öljyä ihan uutenakin. Edellisen autoni vm.-91 Nissani ei kyllä syönyt öljyä yhtään koko 30000 km öljynvaihtovälini aikana :D.
Miten on menny öljynkulutuksen kanssa? Onko volkkarikoneille normaalia litran kulutus tuhannelle kilometrille?
Itselläni jäisi /jää kyllä volkkarikone ostamatta jos tuollainen kulutus on. Alkaa käymään jo kukkaron päällekkin, kun kilometrejä tulee sen verta paljon.
 
Sekä ihan passateissa/audeissakin ollut varaosien kanssa ongelmia. Sekä nyt viikolla kiinnitti huomiota kun varaosaliikkeessä oli iso lappu että emme vastaa ulkomailta tuotujen autojen osien yhteensopivuudesta.

Siis tehdäänkö Saksan ja Suomen markkinoille autoja eri osilla? Melko hämmästyttävää, jos näin on :o
 
Autotehtaiden näkökulmasta mitään Suomen markkinoita ei oikeastaan olekaan, kun ei täällä käytännössä autoja myydä. Joten tuskin varaosatkaan mitenkään poikkeaa saksalaisista. Eroa on varmaan erikoisempien autojen kohdalla, eli mallein mitä ei Suomeen koskaan ole tuotu. Varaosafirma myy -97 mallin 5-bemarin tukivartta, ja sitten liikkeeseen astelee lippislauma jotka ovat just suurella vaivalla löytäneet jostain BMW 593xÖ tuplaturbo-avoauto-sporttialusta-ilokaasukoneen. Eikä siihen saa osia muuta kuin tilaamalla suoraan tehtaalta.
 
Siis tehdäänkö Saksan ja Suomen markkinoille autoja eri osilla? Melko hämmästyttävää, jos näin on :o

Pääsen aika läheltä seuraamaan työni puolesta autokorjaamo hommia ja ihan tuossa keväällä esim. -02 perus tdi passatissa joka oli tuotu saksasta oli erilaiset takajarru osat kuin suomiversiossa. Ja ihan laakkonen joutui ne tilaamaan ja meni noin 1vko aikaa kun ne tuli perille.
Ja oma -97 vuoden 1.8T passat. Eli kun tuo korimalli tuli markkinoille -97 niin meille ostettiin tuo ja kuinka ollakkaan siihen vaihdettiin heti maahantuojan puolesta akku/laturi/jarrulevyt ja alustasta tukivarret+pallonivelet koska ne ei ollut suunniteltu Suomen pakkasiin ja kestämään tiesuolaa. Kaveri toi samanlaisen auton Libanonista kun oli yk-joukoissa ja siinä oli ensimmäisenä talvena suomessa kaikki alustan kumit ja nivelet rikki. Ja monta muutakin tapausta on tiedossa. Ja jos kysytään esim. tutuilta asentajilta niin suurin osa suhtautuu tosi negativiisesti saksasta tuotuihin autoihin ja varsinkin siihen että löytyykö ne osat kerralla tai ovatko ne sopivia.
No otetaan toinen esimerkki kun tuli mieleen: Volvo v70 vuotta en enää muista. Saksasta tuotu ja autossa oli 45ampeerin akku ja samoja tehoja olevat laturi. Kun sitä sitten selvitettiin niin suomiversioissa on 75-115 ampeerin akku ja samaa tehoa oleva laturi. No tuohon versioon isompi akku kyllä sopi mutta laturin kiinnikkeet olivat eri. Auto oli jonnekin ei pakkas maahan valmistettu ja tietäähän että miten käy kun suomen -25 pakkasissa yrittää sitä käynnistää.
Ja viellä tuli mieleen yksi esimerkki tai kuultu väittämä. Kaverilla joku 500sarjan bmw ja kuulemma sitä valmistetaan saksaan 2 eriversiona, winterpackilla ja ilman. Kuulemma varustelussa sekä osissa on eroja juuri että kestääkö ja onko suunnilteltu pakkasiin vai ei.
 
Ja jos kysytään esim. tutuilta asentajilta niin suurin osa suhtautuu tosi negativiisesti saksasta tuotuihin autoihin
Niin suhtaudun minäkin, sen takia ajankin amerikkalaisella. Vähissä kuitenkin taitavat olla Audit, Bemarit ja Mersut joita ei Saksasta ole tuotu. Mutta ihan villinä veikkauksena, suurin osa epäsopivista osista johtuu varmaankin suomalaisten tavasta määrittää vuosimalli käyttöönottopäivän mukaan. Seuraavan vuosimallin autoja kun aletaan valmistamaan elo-syyskuussa, niin ei ole ihmekään jos marraskuussa käyttöönotettuun autoon ei sen vuotisen osat sovikaan.

Ja viellä tuli mieleen yksi esimerkki tai kuultu väittämä. Kaverilla joku 500sarjan bmw ja kuulemma sitä valmistetaan saksaan 2 eriversiona, winterpackilla ja ilman. Kuulemma varustelussa sekä osissa on eroja juuri että kestääkö ja onko suunnilteltu pakkasiin vai ei.
Noi eri valmistajien talvipaketit taitavat sisältää lähinnä mukavuusvarusteita, eli sähkötuolit, lohkolämmitin, takalasinlämmitin jne. ovat tuossa talvipaketissa mukana. Ei ne valmistajat ihan oikeasti ala Saksan kokoiseen maahan montaa erilaista mallia tekemään. Jenkeissäkin myydään tasan samoja vehkeitä niin Alaskaan kuin Floridaankin, tuskinpa eurooppalaisetkaan jaksavat sählätä erilaisten pikkunippeleiden kanssa. Toki asiakkaan valitsemat lisävarusteet voivat olla erilaisia Etelä-Saksassa kuin Suomessa.
 
Tuollaisen -07 320d M-sportin tuotatin helmikuussa Nurnbergin alueelta, reilu 130tkm ajettuna.
82302194.jpg


Ei kyllä minkään sortin ongelmaa ole ollut ja n 1000km/viikko tulee ajeltua, kesällä hieman vähemmän. Säteilylämmitin sisähaaralla laitettiin heti auton tultua maahan. Haluamallani varustuksella ei yksinkertaisesti olisi suomesta käytettynä saanut ja uuteen ei pelimerkit olisi riittäneet.
 
^oi oi:kuola: siisti e90

Ens vuonna mahdollisesti itsekin hakemaan autoa. Himottais kyllä 5-sarjalainenkin...täytyy laskelmoida tarkkaan. Ja kaikilla herkuilla otetaan:D
 
Mä en suoraansanottuna lähtisi suomesta ikinä ostamaan autoa, jos hintaluokassa mitenkään voi itselleen perustella saksasta hakemisen: "ilmainen" lomamatka, suomessa on talvi lokakuun loppupuolelta maaliskuun loppupuolelle, suomessa autoille tulee vitusti kylmäkäynnistyksiä, suomessa suolataan teitä suoraansanottuna ihan helvetisti, suomessa autot tupataan ottaa ns. neekerimallisina, koska autovero. Suomesta on aikas hankala löytää mielenkiintoisia autoja, varsinkin tarkoitan valikoiman laajuutta isompikoneisissa bemareissa jotka mua kiinnostaa. Meikällä myös on periaate että jos ei bemarilta, mersulta tai audilta tai harrastemielessä porschelta sopivaa autoa löydy, sitten voi vaikka kulkea jalan, ja mistäs muualta näitä kannattaisi ostaa kuin alkuperämaasta, saksasta.. valikoimaa riittää..
 
Zone-sarja -42%
suomessa autoille tulee vitusti kylmäkäynnistyksiä

Tuo on muuten varmasti yksi suurimpia syitä joka puoltaa käytetyn auton tuomista saksasta ja joka meillä suomalaisilla helposti unohtuu kokonaan, kun on niin itsestäänselvyys että autoja käynnistellään pakkasessa helposti satoja kertoja vuodessa. Joku essonbaarin legenda taitaa olla että yksi kylmäkäynnistys vastaa n 500km ajoa ja kylmäkäynnistyksestähän käsittääkseni puhutaan jo heti nollan tienoilta alkaen, jopa muutama aste plussalla. -20asteen käynnistykset ovatkin jo sitten melkoista rääkkäystä ainakin dieseleille ennekuin öljyt notkistuvat ja kiertävät normaalisti.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom