Auto Saksasta

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja zeoy
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Tonttittaa tota pitäs ehottomasti kerta tollanen rengastuskin on alla, ja jalopuut nyt ei istu yhtään. Muuten ihan tyylikäs kyllä. :)
 
Paljonko noissa tuontiautoissa suurinpiirtein "säästää"? Vois kuvitella, että tämän "säästön" määrä on suhteellista, eli kalliimmalla/harvinaisemmalla autolla ero kasvaa. Kymppitonnin rassilla ei varmasti isoa eroa ole suomen hintoihin? Vai onko?

Onko kellään heittää esimerkkejä omista kokemuksista? Siis auton hankintahinta + verot vs hinta suomessa? Oma katse on suuntautunut länsinaapurin 12-17ke sakemanneihin ja hyvällä mäihällä tälle syksyä moinen sieltä vielä kotiutuu.
 
Tuontiautoista ei enää sinällään säästä. Mutta pointti onkin se, että esim. Saksasta saa autoja mitä Suomesta ei. Jos haluat vaikkapa xenon valot autoon, niin Suomessa ne ovat suht harvinaisia. Kriteereihin sopivia autoja löytyy ehkä 2-4 jos hyvin käy. Saksassa taas haku palauttaa kymmeniä ellei jopa satoja vaihtoehtoja. Tällä olet tuomittu selaamaan karvalakkimalleja - vaikka poikkeuksiakin on.

Mitä halvempi auto on, sitä vähemmän on enää eroa. Tuontikustannuksien määrä suhteessa hintaan alkaa kasvamaan, ja tämä tuhoaa muutaman tonnin koslan hankinnan. Ellei sitten satu etsimään jotain harvinaisempaa menopeliä. Se mitä itse olen esim. nettiautoa selannut nyt kun on taas auton haku päällä, on Saksasta haettu auto about saman hintainen kuin nettiauton halvimmat vaihtoehdot. En tiedä miten Saksassa tingitään, mutta ~20te autoissa Suomessa on yleensä pari tonnia tinkivaraa, joten sekin pitää huomioida vertailussa. Ja toisaalta "suomiauton" jälleenmyyntiarvo on parempi vaikka mitä koittaisi selittää.
 
10-15% ehkä säästää mutta kuten mainittu niin varustetasot ja mallit voi olla sellaisia mitä ei saa suomesta tai sitten ne maksaa todella paljon.
 
-06 2.0 TDI Passat Comfort/Sport/Highline DSG 100-120tkm + xenon on yhdistelmä mitä olen koittanut etsiä. Laskin että ~20te maksaa kun Saksasta tuo, ja nettiautossa on myynnissä about samanhintaisia jo Suomessa olevia - joko tuontiautoja tai SUOMIautoja. Mutta xenoneita vaan ei löydy. Jos on, niin sitten kyseessä on joku kuppainen trendline manuaali-ilmastoinnilla. Saksasta löytyisi pari vaihtehtoa per kaupunki. Eli hinnassa ei välttämättä ole eroa, mutta Suomessa valinnanvara vaan on pieni.

Hienoa Suomessa on nykyään se, että dieseleitä saa aika hyvin ja kohtuullisilla kilometreillä. Aikanaan joka naftakosla oli vähintään 9000tkm ajettu mannelavetti.
 
En kyllä nyt pelkkien xenonien takia lähtisi saksasta hakemaan, jos suomessa on tarjolla samaan hintaan muuten samalla tavalla varusteltuja autoja? Ebaysta Oem xenonumpiot ja joku xenonsarja keulille, pieni vaiva eikä tarvii repiä leimallekkaan veke.
 
Paljonko noissa tuontiautoissa suurinpiirtein "säästää"? Vois kuvitella, että tämän "säästön" määrä on suhteellista, eli kalliimmalla/harvinaisemmalla autolla ero kasvaa. Kymppitonnin rassilla ei varmasti isoa eroa ole suomen hintoihin? Vai onko?

Onko kellään heittää esimerkkejä omista kokemuksista? Siis auton hankintahinta + verot vs hinta suomessa? Oma katse on suuntautunut länsinaapurin 12-17ke sakemanneihin ja hyvällä mäihällä tälle syksyä moinen sieltä vielä kotiutuu.

Hain viime kesän loppupuolella Ruotsista Seat Leon Cupra R:n (1M-05) ja maksoin siitä 12500 euroa + vähän vajaa 4000 euroa veroa, eli yhteensä 16500 euroa. Suomesta kyseistä kulkineesta (jos edes löytyy myynnistä) käytettynä saa maksaa 19500-23000 euroa, joten kyllä siinä jonkin verran säästöä tuli. Tosin hintaa autoi kummasti kruunun halpa hinta viime vuoden puolelle...
 
En kyllä nyt pelkkien xenonien takia lähtisi saksasta hakemaan, jos suomessa on tarjolla samaan hintaan muuten samalla tavalla varusteltuja autoja? Ebaysta Oem xenonumpiot ja joku xenonsarja keulille, pieni vaiva eikä tarvii repiä leimallekkaan veke.

Kyllä se hakemalla on helpompaa kuin alkaa pelleilmään ebayden ja johtosarjojen kanssa. Eikä tarvitse miettiä miten autosta pääsee eroon parin vuoden päästä. Itse en ainakaan koskaan osta autoa mitä edellinen omistaja on tuunannut. Sitäpaitti tulee halvemmaksikin kun autojen hinnat xenoneilla tai ilman ovat käytettyinpä samat.

Eikä tarvitse aina motarilla haistella, että joko se konehuone on tulessa omien virityksien ansiosta.

Erikoisemmissa autoissahan tietty säästää enemmän, kun Suomessa ei ole käytännössä kilapilua markkinoilla. Ja toisaalta tuning miehet ovat valmiita maksamaan vaikka kolminkertaisen hinnan jos auton perässä vain on magee logo :D Perus perhedieseleissä hinnat määräytyvät aika hyvin kohdalleen. Vaikka onhan nettiautossa huumoripläjäyksiäkin. Viimeksi katselin -05 307 Pösöä millä taisi pyyntinä olla 19te. Erikoisuutena mp3 soitin ja pähee sininen väri. Joku senkin ostaa ja kylän raittia sillä kiertelee. Tai sitten ei.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Viime to tultiin suomeen saksasta...06/07 audi a4 avant , kiiltävä musta, s-line ulkopaketta, ratti, alusta, 17" vanteet, sportti istuimet yms... 160tkm ajettu, 1omistaja, täyshuoltokirja, todella hyvä maalipinta(3 naarmua lukuun ottamatta)

http://zabaa.kuvat.fi/kuvat/Paskaa/ tosa jokunen kuva. Sisältä hyvin pidetty niinkun ulkoakin. Koneena 2,0tdi(keskikulutus matkassa ollut itsellä noin 5,5l)

Pyynti 13 ja risat, mutta kauppahinta aivan eri :D Tänään katsastuksesta läpi ilman sanomisia.Kehujen kera.

Voin kirjotella kun verot tulee niin käytännössä mitä kuluja yms maksuja tulee jos jtn kiinnostaa kuunnella(nauraa) :D

Olutta n.80 lavaa tuotiin kyydissä.
 
Olutta n.80 lavaa tuotiin kyydissä.
Hyvä lasti kyllä. 640 kiloa ja vähän päälle. Paljonkos audin maksimikantavuus on? Hyvä jottette ajaneet kolaria, muuten olisi käynyt Konginkankaat.
 
En tiedä kantavuudesta :D mutta oli se perä aika matala, linkin takana kuva laivasta lasti kyydissä :D lastattiin satamassa ja suomessa tarvi vain ajaa n.170km lasti kyydissä :D suht hyvin kulki vaikka lastia oli noinkin paljon...Kaikki ihmiset kyllä katsoivat vähän pitkää "hulluja suomalaisia",mutta kaikki suomalaiset sieltä toi sitä ihan reilusti :D
 
En tiedä kantavuudesta :D mutta oli se perä aika matala, linkin takana kuva laivasta lasti kyydissä :D lastattiin satamassa ja suomessa tarvi vain ajaa n.170km lasti kyydissä :D suht hyvin kulki vaikka lastia oli noinkin paljon...Kaikki ihmiset kyllä katsoivat vähän pitkää "hulluja suomalaisia",mutta kaikki suomalaiset sieltä toi sitä ihan reilusti :D

No tulihan tuota itsekin rahdattua. Bemarin automaattinen tasonsäätö vain sääti alustaa vähän kireemmälle. Vain ikkunoista huomasi että sisällä on PALJON kaljaa :D
 
Zone-sarja -42%
Aivan, veroja odotellessa...Tota s-linen ulkosarjaa ei oo kyl kovin monessa mitä noita katsoo...Omaan silmään ainakin tekee autosta pirusti paremman näkösen kun ei oo maasturi :D
 
Aivan, veroja odotellessa...Tota s-linen ulkosarjaa ei oo kyl kovin monessa mitä noita katsoo...Omaan silmään ainakin tekee autosta pirusti paremman näkösen kun ei oo maasturi :D

Paljonkos sä siitä pirssistä sitten maksoit, jos pyynti oli 13ke? Minkälainen tinkauspolitiikka tuolla saksanmaalla yleensäkin on?
 
Mitä jos tuo auton Saksasta ja pitää sitä vuoden pari olohuoneessa koristeena?

1) Joutuuko autosta maksamaan mitään Suomen rajalla?
2) Joutuuko autosta maksamaan normisetit kahden vuoden jälkeen, jos otat sen ajokäyttöösi?

edit: Ostaisin siis auton vaikka olohuoneen sohvaksi, josta katsoa tuulilasin edessä olevaa televisiota.
 
1) ei tarvi
2) maksat verot normaalisti sen hetkisen arvon mukaan

Kannattaa käynnistää auto pari kertaa seisonnan aikana. Öljyt seisoo, kone ruostuu, stefat murenee ja tehot katoaa :D Itse ostaisin mielummin 40" telkun olohuoneeseen. Tulee kuitenkin perheen kanssa riitaa siitä kuka saa istua etupenkillä. 7" näyttö ei välttämättä näy takapenkille niin hyvin. Toivottavasti asut ekassa kerroksessa.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom