Auto Saksasta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja zeoy
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Onko kukaan tehnyt kauppaa yksityishenkilöiden kanssa Saksassa? Onko siinä mitään erikoista, mitä pitää huomioida? Meneekö hankalaksi nuo rekisteröintitouhut, kun ei ole liikettä avustamassa? Tosin niihinkin taitaa löytyä jostain hyvät ohjeet...

Hakureissu voi mennä vähän vaikeaksi, kun katselemiani malleja on vain muutamia eri puolella Saksaa, ja ovat vielä yksityishenkilöillä. Äkkiä tulee "pakko-ostos" tilanne kun ei viitsi tyhjin käsin lähteä Suomeen, tai kiertää koko Saksaa...

Zone-sarja -42%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Kannattaa käyttää noita suomalaisia Saksassa asuvia palveluntarjoajia. Eivät montaa satasta ota, kun käyvät auton puolestasi katsomassa. Kaverini käytti tällaista palvelua talvella. Jäi hukkareissu tekemättä, kun ammattilainen kävi auton katsomassa etukäteen ja totesi huonoksi.

Onko kukaan tehnyt kauppaa yksityishenkilöiden kanssa Saksassa? Onko siinä mitään erikoista, mitä pitää huomioida? Meneekö hankalaksi nuo rekisteröintitouhut, kun ei ole liikettä avustamassa? Tosin niihinkin taitaa löytyä jostain hyvät ohjeet...

Hakureissu voi mennä vähän vaikeaksi, kun katselemiani malleja on vain muutamia eri puolella Saksaa, ja ovat vielä yksityishenkilöillä. Äkkiä tulee "pakko-ostos" tilanne kun ei viitsi tyhjin käsin lähteä Suomeen, tai kiertää koko Saksaa...
Yksityisis on hankalaa se, että et voi olla ensinäkään varma auton kunnosta. Paljon kuullut juttuja että on menty paikan päälle saksaan asti ja sielä onkin odottanu valmiiks kolaroitu menopeli. Toinen juttu on sitten yksityisten huono englannin kielen osaaminen.

En tiedä mihin perustat tuon huonon englanninkielentaidon, mä oon nyt asunut täällä 9kk ja sitä ennen Itävallassa ja ei kyllä suomalaisten kielitaidolle kalpene alle 30-vuotiaiden kielitaito (voi olla ettei vanhempienkaan, ei kauheasti kokemusta. Toimistolla kaikki kyllä puhuu hyvää englantia että uskoisin hieman vanhempienkin kielitaidon olevan kohtalaisen korkea). Sulla ilmeisesti huonoja kokemuksia jostain päin? Jos ostaisin täältä yksityiseltä ni sopisin sen kanssa että katsastukset yms. paperihomamt hoidetaan sen samaan kauppahintaan, byrokratia on rajua tuossakin yhteydessä..

En tiedä mihin perustat tuon huonon englanninkielentaidon, mä oon nyt asunut täällä 9kk ja sitä ennen Itävallassa ja ei kyllä suomalaisten kielitaidolle kalpene alle 30-vuotiaiden kielitaito (voi olla ettei vanhempienkaan, ei kauheasti kokemusta. Toimistolla kaikki kyllä puhuu hyvää englantia että uskoisin hieman vanhempienkin kielitaidon olevan kohtalaisen korkea). Sulla ilmeisesti huonoja kokemuksia jostain päin? Jos ostaisin täältä yksityiseltä ni sopisin sen kanssa että katsastukset yms. paperihomamt hoidetaan sen samaan kauppahintaan, byrokratia on rajua tuossakin yhteydessä..
Perustan ton siihen mitä oon kuullu kaverilta joka asuu saksassa ja mieheltä joka hakee autoja saksasta työkseen.

Jep, kaverin kaverin sisko kävi kerran saksassa ja ei suomeksi saanut palvelua ni englannin kielen taso on huono..
Voi jumalauta. Säkö oot sitten joku vitun asiantuntija ku oot oikein 9kk asunu saksas. Meinaakko et noi mun "kaverin siskot" kusettaa mua että saksalaisilla on huono englannin kielen taito? :D En usko, koska mua ei kiinnosta vittuakaan mitä kieltä ne puhuu ja kuinka.

Uskon kyllä että sinua ei kiinnosta vittuakaan. Kunhan kannoin omakohtaiset kokemukseni kuulopuheiden vastineeksi kekoon. Asiantuntijaksi en itseäni tituleeraa mutta 15kk asumiskokemuksella keski-euroopasta olen valmis tästä asiasta väittelemään. Taitaa kuitenkin olla 15kk enemmän kuin itselläsi? Mitäpä jos vaikka tekisit lomareissun Saksaan ja hankkisit omakohtaisia kokemuksia niin pääsisimme oikein kunnolla vertailemaan. Tuu vaikka tänne etelään niin kierretää muutama autokauppa/yksityinen läpi yhdessä ja katotaan miten englanti taittuu, veikkaisin että paremmin kuin sinulla. Jatketaan yksityisviestien/vierasviestien puolella niin ei tämä ketju mene väittelyksi.

Uskon kyllä että sinua ei kiinnosta vittuakaan. Kunhan kannoin omakohtaiset kokemukseni kuulopuheiden vastineeksi kekoon. Asiantuntijaksi en itseäni tituleeraa mutta 15kk asumiskokemuksella keski-euroopasta olen valmis tästä asiasta väittelemään. Taitaa kuitenkin olla 15kk enemmän kuin itselläsi? Mitäpä jos vaikka tekisit lomareissun Saksaan ja hankkisit omakohtaisia kokemuksia niin pääsisimme oikein kunnolla vertailemaan. Tuu vaikka tänne etelään niin kierretää muutama autokauppa/yksityinen läpi yhdessä ja katotaan miten englanti taittuu, veikkaisin että paremmin kuin sinulla. Jatketaan yksityisviestien/vierasviestien puolella niin ei tämä ketju mene väittelyksi.
Olen tulossa 21.5. Muncheniin että siinähän sen näkee sit (ehkä). Mutta siis vielä sen verran että en mä itekkään kunnolla englantia osaa.

Tuossa hintaluokassa, missä etsimäni auto on, näytti parempikuntoiset yksilöt olevan lähes järjestään yksityisillä. Englanninkielen taito varmaan selviää sähköpostikeskusteluissa ennen Saksaan lähtöä. Ei tosin nuo paikanpäällä asuvat "koeajajatkaan" poissuljettu vaihtoehto ole. Onko kellään ehdottaa ketään luotettavaa?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Yksityisis on hankalaa se, että et voi olla ensinäkään varma auton kunnosta. Paljon kuullut juttuja että on menty paikan päälle saksaan asti ja sielä onkin odottanu valmiiks kolaroitu menopeli. Toinen juttu on sitten yksityisten huono englannin kielen osaaminen.

Mitä sillä kielitaidolla tekee autokaupassa? Yhteinen kieli luo lähinnä edellytykset kusetukselle. Nään jo silmissäni sen tilanteen kun suomalainen on saksassa "säästämässä" autokaupassa ja myyjä selittää "yes yes, very easy fix, the part costs only 10euros and will take 20min to replace. I have not done it myself because i dont have time to do it..."

Saksassa autoliikkeellä on aika paljon kovemmat vastuut ja velvoitteet myymästään ajoneuvosta kuin suomessa. Yksityishenkilöiden välillä pätee kuitenkin sama perävalotakuu kuin täälläkin. En oo ostanut saksasta autoa niin tarkemmin en osaa sanoa.

Vieläkös se auton ostaminen on kannattavaa Saksasta? Onko joku tutkinut onko suhteessa kannattavampaa hakea sieltä esim. 80tkm ajettu Volvo vai 300tkm ajettu Mese?

Mitä sillä kielitaidolla tekee autokaupassa? Yhteinen kieli luo lähinnä edellytykset kusetukselle. Nään jo silmissäni sen tilanteen kun suomalainen on saksassa "säästämässä" autokaupassa ja myyjä selittää "yes yes, very easy fix, the part costs only 10euros and will take 20min to replace. I have not done it myself because i dont have time to do it..."

Saksassa autoliikkeellä on aika paljon kovemmat vastuut ja velvoitteet myymästään ajoneuvosta kuin suomessa. Yksityishenkilöiden välillä pätee kuitenkin sama perävalotakuu kuin täälläkin. En oo ostanut saksasta autoa niin tarkemmin en osaa sanoa.
Onhan toikin totta. Mutta sitten taas autokaupan kanssa on se varmuus siitä että se auto ylipäätään on sielä ja se on siinä kunnos missä se on kuvissakin.

Miksi se autokauppa olisi Saksassa sen ihmeellisempää mitä Suomessakaan? Eiköhän kauppias ole siellä samanlainen mitä täälläkin. Tuskin saksalaiset ovat vieläkään yli-ihmisiksi muuttuneet :) Mitä taas takuuseen tulee, niin veikkaan sen olevan myös hieman arkisempi tapaus. Meinaan vaan, että jos autossa on jotain vikaa, niin mitä teet? Pistät emailin liikkeeseen "i buy car it break"? Myyjänä meikä painaisi deletenappia. Katsellaan sitten myöhemmin josko se poronpurija toisesta maasta lähettää lisää postia. Viranomaiset ei kuitenkaan jaksa alkaa vääntämään jonkun ei-saksalaisen kanssa. Tuskin Suomessakaan poliisi tai kuluttaja-asiamies hirveästi innostuu jostain Saksasta tulleesta valituksesta.

Itse tuotatin auton 7 vuotta sitten Saksasta. Oli ihan ok ja siisti. Ainoa miinus tulee kun sitä koittaa myydä. Liikkeet vittuilevat ihan suoraan ja yksityisiä pelottaa. Mutta yksityiselle sen lopulta myin eikä vielä ole kaveri soitellut ovikelloa pesäpallomaila olalla. Ostaisin toisenkin, jos hinnat olisivat halvemmat ja vaihto helpompaa. Käytettyjen hinnathan ovat tippuneet tässä ajassa aika paljon.

Mä ostin omani yksityiseltä. Pyysin etukäteen tarkkojen yleiskuvien lisäksi kuvat tyyppivikapaikoista ja niistä, joissa voisi olla ongelmaa. Kerroin myyjälle tilanteen ja hän kuvaili auton vahvuudet ja heikkoudet. Ymmärsi varmaan, ettei halua vihaista Suomalaista mesoamaan toiseen maahan.

Omistajanvaihdos käytiin tekemässä paikallisella konttorilla. Samoissa tiloista sai keltapäiset kilvet. Myyjä oli etukäteen varmistanut, että konttorilla puhutaan englantia, mutta eipä siellä ketään kielitaitoista ollutkaan. Onneksi myyjä pystyi jäädä jeesaamaan, mutta olisi siinä hetken säätämisellä itsekin pärjännyt. Kokonaisuudessaan tähän meni n. tunti aikaa jonottelujen kanssa.

Jos keltapäinen kilpi riittää, niin ehkä tilaisin sen hotellille, jollin siihen taitaa jäädä kolme ajopäivää. Konttorilla ei ole silloin kai tarvis käydä muutakuin omistajanvaihdossa.

Tai sitten skippaa koko byrokratian. Naapuri osti asuntoauton Sakasta. Maksoi vaunun, ajoi satamaan ja siitä laivalla Suomeen. Suomessa tullimies kyseli, että mitkäs stnan kilvet sulla oikein on autossa?! Mutta ei siinä sitten muu auttanut, kun vahinko oli jo tapahtunut. Eikun Suomen kilvet autoon :D

Löysin Saksasta 5 oikein hyvää autoa, joiden osto kiinnostaisi. Lisäksi noin 10 sellaista, mistä lisätietojen jälkeen voisin olla kiinnostunut. Nyt ongelma on se, etten saa myyjiin yhteyttä. Olen pistänyt ainakin 15 sähköpostiviestiä mobile.de:n kautta, mutta vain kahteen on tullut vastaus, lisäksi kumpikaan ei osannut puhua englantia, enkä minä saksaa. Miten olette itse saaneet kontaktin myyjiin?

Jos etsisikin jotain autoa, joita liikkeet ovat pullollaan, niin asia olisi eri: lähtisi vain kieretelmään merkkiliikkeitä ympäri. Mutta nyt, kun on vaan muutama todella kiinnostava yksilö, ja nekin ympäri Saksaa, pitäis saada kontakti.

No se saksan osaaminen varmaan helpottaisi ja sen jälkeen puhelimella soitto. Mieti vaan että olisit itse myymässä autoa ja sähköpostiin pukkaa venäjäksi viestejä.

Kait sitä ny luulis että joku 15:sta osaa englantia puhua... Jos tässä pitää saksan kurssille lähteä ennen auton hakua, taitaa reissu jäädä tekemättä :D

Onko siellä niitä puhelinnumeroita? Pitäsköhän mun soitella myyjät läpi ja pyytää laittamaan sun mailiin tiedot, kai siitä eteenpäin selviäis google-kääntäjän avulla..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom