Auto Saksasta

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja zeoy
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Valitsitko ja tilasit auton vai ostit tuontiauton valmiista varastosta?

Miten tuo käytännössä menee jos tilaat auton ja et otakkaan autoa? Monestihan noilla tuontifirmoilla on aika pienet varastot, joten eivät mahda hyvällä katsoa jos jätätä lunastamatta tilaamasi auton.

Ilmoitin mitä haluan, sain tarjouksen parista eri yksilöstä ja tehtiin paperit että he tuovat auton minulle ja ostan sen kunhan se on luvattu ja luvatussa kunnossa. Eli ei mitään "eiku olisinkin halunnut violetin" kun auto tulee.

Tuo verohomma on tietysti missä voi hävitä, mutta kaikkea ei voi saada. Tein kumminkin kaupat suomalaisen firman kanssa -> jonkinlainen kuluttajansuoja on kumminkin olemassa, mielestäni tärkeää.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Ts. auto on aina luvatussa kunnossa tai sit saa tapella kunnolla...

Paljon te maksoitte hakufirmalle palvelusta?

Pari kk sitten selvittelin niin 1.5-3k tuntuis olevan, riippuu varmaan jonkin verran auton hintaluokastakin. 15-20k autossa about tuon verran.
 
Paljon te maksoitte hakufirmalle palvelusta?

En tiedä, maksettiin kokonaishinta, eli firma etsi auton, hoiti kuljetuksen suomeen, paperisodat verot jne. Edit: hinta siis sanottiin euron tarkkuudella siinävaiheessa kun tehtiin paperit auton hommaamisesta ja tuomisesta suomeen.

Sanotaan vaikka näin: auto tuli maksamaan kutakuinkin saman kuin vastaava malli suomessa, mutta kilometrit kolmasosa suomen tarjonnasta ja varusteet ihan eritasolla kuin suomen autoissa. Hyvin on kulkenut viimeiset 3 vuotta.
 
Joissakin harvinnaisemmissa malleissa tuntuu verojenkin jälkeen olevan melkoinen ero Suomen hintoihin. Esimerkkinä C 32 AMG Meset.
 
Osaiskohan kukaan kertoo, paljonko Virossa about 16 000e maksavalle Audi RS6:lle tulis veroja? 2003vm ja vajaat 150 000km ajettu. Suomessa hinnat ainakin aika tähtitieteellisiä.. Tietskarille en oo päässy moneen päivään enkä tule pääsemäänkään, kännykällä vähä nihkeilyä tommosten tietojen ettiminen..
 
Osaiskohan kukaan kertoo, paljonko Virossa about 16 000e maksavalle Audi RS6:lle tulis veroja? 2003vm ja vajaat 150 000km ajettu. Suomessa hinnat ainakin aika tähtitieteellisiä.. Tietskarille en oo päässy moneen päivään enkä tule pääsemäänkään, kännykällä vähä nihkeilyä tommosten tietojen ettiminen..

Tullin sivuilta heinäkuun taulukosta about vastaava, tosin 193tkm ajettu, vero 16517e... Eli enemmän kuin tuo melko varmasti.
 
Zone-sarja -42%
Totta. Viimeksi ostettiin audi yksityiseltä ja koko reissusta pelkkää hyvää sanottavaa.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ite kans pari hakenu kaverin kanssa ittelleni...Mutta seuraava tarkotuksessa hakee itse, mietityttää vain toi et selviänkö tällä englannin taidollani :D ja millä porukka liikkuu saksan päässä jos yksin käyny hakeen?junal?
 
Nostetaan vanhaa ketjua.

Olen alustavasti kysellyt autoa Saksasta suomalaisen välittäjän kautta. Kysyin, että millä ja miten auton historia tarkastetaan. Välittäjä vastasi "näemme suoraan valmistenumeron perusteella mm. auton huollot sekä mahdolliset korjaukset /kolarikorjaukset tietokannasta."

Mikä tällainen tietokanta on? Jos auto olisi 2 vuotta vanha Audi, niin ymmärrän, että sitä olisi aina huollettu paikallisella Audilla, joten kaikki huollot löytyisivät. Mutta kyseessä on vanhempi auto.
 
Nostetaan vanhaa ketjua.

Olen alustavasti kysellyt autoa Saksasta suomalaisen välittäjän kautta. Kysyin, että millä ja miten auton historia tarkastetaan. Välittäjä vastasi "näemme suoraan valmistenumeron perusteella mm. auton huollot sekä mahdolliset korjaukset /kolarikorjaukset tietokannasta."

Mikä tällainen tietokanta on? Jos auto olisi 2 vuotta vanha Audi, niin ymmärrän, että sitä olisi aina huollettu paikallisella Audilla, joten kaikki huollot löytyisivät. Mutta kyseessä on vanhempi auto.

Paskat näe. Eipä paljon natsihuollot minnekään merkannu munkaan Bemarin huoltoja jos en käyttäny virallisella merkkipajalla. Ja mille helvetin taholle ne niitä ilmottas vaikka merkkais? Ei Saksassa mitään valtakunnallista huoltotietokantaa ole.
Eri asia toki jos ne tekee diilejä vaikka virallisen Audi-diilerin kanssa joka myy niille vain merkkihuollossa huollettuja autoja. Eiköhän toi puhunu vaan paskaa.
 
Paskat näe. Eipä paljon natsihuollot minnekään merkannu munkaan Bemarin huoltoja jos en käyttäny virallisella merkkipajalla. Ja mille helvetin taholle ne niitä ilmottas vaikka merkkais? Ei Saksassa mitään huoltotietokantaa ole.

No juuri näin olen ajatellut. Eli vanhemmissa vehkeissä huoltohistoria on aina muunneltavissa.
 
No juuri näin olen ajatellut. Eli vanhemmissa vehkeissä huoltohistoria on aina muunneltavissa.

Joo, se ladossa säilytetty 120tkm ajettu BMW 530d vuodelta 2001 on kusetusta. Saksassa jos missä tulee kilometrejä kun nopeudet on kovat ja välimatkat pitkät + tiet loistavat.
Tosin halvat hinnat aiheuttavat sen että autot diilataan pois sangen aikaisessa vaiheessa ja suhteellisen vähillä kilometreillä + ostetaan uusi halvalla. Kyllähän tuollainen 4v vanha 27ke 530d Bemarikin on saksalaiselle kallis, ainakin minun Müncheniläisten naapureiden mielestä. Tosin sakut on verrattain pihejä, vaikka liksat onkin kohtuulliset. Kalleus on siis suhteellista.
 
Porsche 911 (996) 90-luvun lopulta on kiikarissa. Näissä(kin) on huoltohistoria kiva tietää.


No tuollaiset on (minun mielestä) huomattavasti turvallisempia ostoksia kuin turkkilaisten myymät Bemarit häkkivarastoista.
 
Noissa voi jotenkin uskoa n. 100tkm kilometrilukemat +10v vanhoissa malleissa. Kaveri ajoi omalla Z4:lla 5tkm viime vuonna. 530d taas harvoin liikkuu alle 25tkm/vuosi.
 
Noissa voi jotenkin uskoa n. 100tkm kilometrilukemat +10v vanhoissa malleissa. Kaveri ajoi omalla Z4:lla 5tkm viime vuonna. 530d taas harvoin liikkuu alle 25tkm/vuosi.

Totta. Ei noita matka-ajoon osta edes saksalainen vaikka "halvalla" saakin.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom