Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ei tuo kylmäkäynnistys ole mikään perustelu. On saksassakin pakkasia ja siellä ei kaikissa autoissa todellakaan ole edes lämppäriä, mutta useimmissa suomessa olevissa on.
No tämä on varmasti asia josta on melko turhanpäiväistä alkaa vääntämään mutta todetaan nyt kuitenkin, että suomessa koko maan keskilämpötila menee pakkaselle 5 kuukauden ajan vuodesta. Saksassa vastaavasti hädintuskin kahtena kuukautena...
Pääsen aika läheltä seuraamaan työni puolesta autokorjaamo hommia ja ihan tuossa keväällä esim. -02 perus tdi passatissa joka oli tuotu saksasta oli erilaiset takajarru osat kuin suomiversiossa. Ja ihan laakkonen joutui ne tilaamaan ja meni noin 1vko aikaa kun ne tuli perille.
Ja oma -97 vuoden 1.8T passat. Eli kun tuo korimalli tuli markkinoille -97 niin meille ostettiin tuo ja kuinka ollakkaan siihen vaihdettiin heti maahantuojan puolesta akku/laturi/jarrulevyt ja alustasta tukivarret+pallonivelet koska ne ei ollut suunniteltu Suomen pakkasiin ja kestämään tiesuolaa. Kaveri toi samanlaisen auton Libanonista kun oli yk-joukoissa ja siinä oli ensimmäisenä talvena suomessa kaikki alustan kumit ja nivelet rikki. Ja monta muutakin tapausta on tiedossa. Ja jos kysytään esim. tutuilta asentajilta niin suurin osa suhtautuu tosi negativiisesti saksasta tuotuihin autoihin ja varsinkin siihen että löytyykö ne osat kerralla tai ovatko ne sopivia.
No otetaan toinen esimerkki kun tuli mieleen: Volvo v70 vuotta en enää muista. Saksasta tuotu ja autossa oli 45ampeerin akku ja samoja tehoja olevat laturi. Kun sitä sitten selvitettiin niin suomiversioissa on 75-115 ampeerin akku ja samaa tehoa oleva laturi. No tuohon versioon isompi akku kyllä sopi mutta laturin kiinnikkeet olivat eri. Auto oli jonnekin ei pakkas maahan valmistettu ja tietäähän että miten käy kun suomen -25 pakkasissa yrittää sitä käynnistää.
Ja viellä tuli mieleen yksi esimerkki tai kuultu väittämä. Kaverilla joku 500sarjan bmw ja kuulemma sitä valmistetaan saksaan 2 eriversiona, winterpackilla ja ilman. Kuulemma varustelussa sekä osissa on eroja juuri että kestääkö ja onko suunnilteltu pakkasiin vai ei.
Tuontiauton voi kyllä hakea sitten vaikka Italiasta niin ei ainakaan talvi vaivaa.
vastaava varustelematon hopeanvärinen:urjo: 21k ja melkein samoilla varusteilla, pl. penkit, 25k, nettiauton hintoja.
Mikäs sulle tuli, neon pinkki?
Onko porukka tuonu Virosta autoja? Ajattelin pakua hommata kun sais aika halvalla verrattuna Suomen hintoihin.
Onko virolla vastaavia sivuja kuin nettiauto Suomessa?
auto24.ee sivun löysin, mutta ei siellä ole paljoa autoja myynnissä ainakaan pakettiautoja.
Minä olen tuonut. Täällä taitaa olla ketjukin Virosta tuomisesta.
Mitä tarkoittaa Mobile.dessä tällainen hintamerkintä:
18,970 EUR (Gross) 15,941 EUR (Net) 19.00% VAT
Saako yksityinen tolla halvemmalla vai onko se vain yritysostajille?
Eikös noissa se rahoitus mene niin, että sun pitää antaa tuojafirmalle rahat etukäteen + palkkio. Eli et voi rahoitusyhtiötä käyttää. Tämä siis ei ole tieto, vaan olettamus...
Toki jotku firmat ostaa auton saksasta (tai mistä nyt tuokaan) itselleen ja teet sitten kaupat suomalaisen firman kanssa, jolloin rahoituskin onnistuu. Minä ainakin maksoin tuontiautoni vasta kun nimet oli papereissa ja avaimet kourassa (en tosin rahoituksella, mutta sekin olisi onnistunut).
Valitsitko ja tilasit auton vai ostit tuontiauton valmiista varastosta?
Miten tuo käytännössä menee jos tilaat auton ja et otakkaan autoa? Monestihan noilla tuontifirmoilla on aika pienet varastot, joten eivät mahda hyvällä katsoa jos jätätä lunastamatta tilaamasi auton.