Auto Saksasta

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja zeoy
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Ei tuo kylmäkäynnistys ole mikään perustelu. On saksassakin pakkasia ja siellä ei kaikissa autoissa todellakaan ole edes lämppäriä, mutta useimmissa suomessa olevissa on.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Saksa on iso maa ja eripuolilla saksaa on aika erilaiset talvet. Kyllä Baijerin alpeilla on lunta ja paljon, mutta lännessä ei ihan hirveän kylmä eikä pitkä talvi sitten olekaan. Ei nyt saksassa mutta esim hollannissa on talvi esim aika marraskuukeliä, vesisadetta ja 8 astetta sekä tuulta (eikä sieltä todellakaan ole mistään kovin pitkä matka saksaan). Ihan eriasia siellä käynnistellä autoa kuin suomen miinus 28 asteessa.

Toinen on se suolauksen tarve, suomessa se on etelässä noin palttiarallaa jokapäiväistä 4.5-5kk putkeen, saksassa ei tarvitse suolata niin kauaa kun talvi on lyhyempi, ja monin seuduin niin lämmin ettei mennä kovin usein sinne nollan alapuolelle..

Tottakai alpeilla tilanne on aivan eri, kuten itävallassakin, mitä korkeammalle mennään (=etelämmäs) sitä kylmempää siellä on (=alpeilla ylhäällä ei ole kyllä järin lämmin kesälläkään, mitä mä siellä olen ollut) Mutta jo se että saksa on suomesta etelään sellasen parin tunnin lentomatkan verran tekee ilmastolle aika ihmeitä. Helsinki-pohjoissaksa on kuitenkin jo sama välimatka kuin helsinki-lappi ja etelään on vielä pidempi matka (tosin siellä on nimenomaa kylmää koska se on aika korkealla, esim München jossain vähän yli puolessakilometrissä, puhumattakaan siitä minikaistaleesta alppeja itävallan rajan pinnassa)

e: ja mikä pakko se on se tuontiauto saksasta hakea, jos suolaus ja pakkaset pelottaa (=ei se toimi perusteluna silloin suomiautonkaan ostolle, nekin perin harvat lähtee omistajiensa mukana talveksi Toscanaan, marraskuuksi Mexicoon-periaatteella talvea pakoon.. Tuontiauton voi kyllä hakea sitten vaikka Italiasta niin ei ainakaan talvi vaivaa.. Ei sielläkään tätä suomalaiskansallista idiotismia eli autoveroa harrasteta. Sukulaismies tuonut pari moottoripyörää esim sieltä, itsellä ei kyllä ole kovin paljon kokemusta kun en oo kun kerran käynyt. tiiä yhtään miten siellä sitten menee kielen kanssa jne.
 
Ei tuo kylmäkäynnistys ole mikään perustelu. On saksassakin pakkasia ja siellä ei kaikissa autoissa todellakaan ole edes lämppäriä, mutta useimmissa suomessa olevissa on.

No tämä on varmasti asia josta on melko turhanpäiväistä alkaa vääntämään mutta todetaan nyt kuitenkin, että suomessa koko maan keskilämpötila menee pakkaselle 5 kuukauden ajan vuodesta. Saksassa vastaavasti hädintuskin kahtena kuukautena...
 
No tämä on varmasti asia josta on melko turhanpäiväistä alkaa vääntämään mutta todetaan nyt kuitenkin, että suomessa koko maan keskilämpötila menee pakkaselle 5 kuukauden ajan vuodesta. Saksassa vastaavasti hädintuskin kahtena kuukautena...

Niin on aika turha väittelyn aihe. Ymmärrän perustelut hyvin ja tiedän saksan ilmaston, siltikään saksassa ei ole kaikissa autoissa lämppäriä ja ne joissa ei ole käynnistetään kylmänä noina 2 kuukautena about 40-50 (plus ne työpaikalta kylmänä lähdetyt ~50 lisää) kertaa kun suomessa taas melkein kaikki on tottunut pistää lämmitykset päälle ja lämppäripaikat löytyy melkein kaikkialta (tai ainakin mulla).

Webasto+saksalainen auto niin voisi olla ideaa, toisaalta taas ymmärtääkö kukaa "halvalla autonsa ostanut" -saksalainen pistää lämppäriä vain -5 lämpötiloissa. Tuskin.

Kylmäkäynnistys ei mielestäni ole siis perustelu auton hakemiselle saksasta. Kyllä se on se hinta.
 
Pääsen aika läheltä seuraamaan työni puolesta autokorjaamo hommia ja ihan tuossa keväällä esim. -02 perus tdi passatissa joka oli tuotu saksasta oli erilaiset takajarru osat kuin suomiversiossa. Ja ihan laakkonen joutui ne tilaamaan ja meni noin 1vko aikaa kun ne tuli perille.
Ja oma -97 vuoden 1.8T passat. Eli kun tuo korimalli tuli markkinoille -97 niin meille ostettiin tuo ja kuinka ollakkaan siihen vaihdettiin heti maahantuojan puolesta akku/laturi/jarrulevyt ja alustasta tukivarret+pallonivelet koska ne ei ollut suunniteltu Suomen pakkasiin ja kestämään tiesuolaa. Kaveri toi samanlaisen auton Libanonista kun oli yk-joukoissa ja siinä oli ensimmäisenä talvena suomessa kaikki alustan kumit ja nivelet rikki. Ja monta muutakin tapausta on tiedossa. Ja jos kysytään esim. tutuilta asentajilta niin suurin osa suhtautuu tosi negativiisesti saksasta tuotuihin autoihin ja varsinkin siihen että löytyykö ne osat kerralla tai ovatko ne sopivia.
No otetaan toinen esimerkki kun tuli mieleen: Volvo v70 vuotta en enää muista. Saksasta tuotu ja autossa oli 45ampeerin akku ja samoja tehoja olevat laturi. Kun sitä sitten selvitettiin niin suomiversioissa on 75-115 ampeerin akku ja samaa tehoa oleva laturi. No tuohon versioon isompi akku kyllä sopi mutta laturin kiinnikkeet olivat eri. Auto oli jonnekin ei pakkas maahan valmistettu ja tietäähän että miten käy kun suomen -25 pakkasissa yrittää sitä käynnistää.
Ja viellä tuli mieleen yksi esimerkki tai kuultu väittämä. Kaverilla joku 500sarjan bmw ja kuulemma sitä valmistetaan saksaan 2 eriversiona, winterpackilla ja ilman. Kuulemma varustelussa sekä osissa on eroja juuri että kestääkö ja onko suunnilteltu pakkasiin vai ei.

Mitä näitä legendan heittäjiä oikeen tulee. Suomessa uutena myydyt autot muka erillaisia. Kyllä se on ihan uuden auton ostaja joka rastittaa lappuun tarpeelliseksi näkemänsa varusteet. Itellä ollut useampia "tuonti" Bemareita ja ikinä ei ole ollut ongelmaa osien sopivuuden kanssa. Eikä ole ollut ongelmia tutuillakaan tuonti autojen kanssa. Ongelmia osien sopivuuksien kanssa on ollut ainoastaan suomessa tehdyissä tekniikan vaihto laitteissa (nämä jos mitkä on niitä SUOMIAUTOJA:) ).

Jos osien sopivuus epäilyttää niin "runkonumerolla" kyllä selviää tarkalleen millä varusteilla ja osilla auto on valmistettu tehtaalla. Epäilisin asentajan ammattitaitoa jos ei meinaa sopivia osia löytyä. Tuo winterpack bemarissa liittyy muistaakseni lämmitettyyn huohottimeen, joka taitaa maksaa noin 100e jälkiasennettuna. Auton voi myös tuoda Ruotsista jolloin se on todennäköisesti jo varustettu ostettaessa talvirenkailla ja muilla talvivarusteilla. Minulle on ihan sama missä maassa autolla on ajettu ensimmäiset kilometrit. Paljon enemmän merkitsee auton kunto ja varusteet suhteessa hintaan.
 
118d tarttui Saksan reissulta mukaan ja tossa lienee aika lailla sama varustus kuin "suomiautoissa", lukuunottamatta lohko/säteilylämmitintä ja lämmitettävää huohotinputkea. Akku 80Ah, laturia en oo kattonu, mutta lienee riittävän tehokas tuolle akulle.
Autolle kokonaishintaa karvan alle 20k, vastaava varustelematon hopeanvärinen:urjo: 21k ja melkein samoilla varusteilla, pl. penkit, 25k, nettiauton hintoja.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Onko porukka tuonu Virosta autoja? Ajattelin pakua hommata kun sais aika halvalla verrattuna Suomen hintoihin.
Onko virolla vastaavia sivuja kuin nettiauto Suomessa?
auto24.ee sivun löysin, mutta ei siellä ole paljoa autoja myynnissä ainakaan pakettiautoja.
 
Onko porukka tuonu Virosta autoja? Ajattelin pakua hommata kun sais aika halvalla verrattuna Suomen hintoihin.
Onko virolla vastaavia sivuja kuin nettiauto Suomessa?
auto24.ee sivun löysin, mutta ei siellä ole paljoa autoja myynnissä ainakaan pakettiautoja.

Minä olen tuonut. Täällä taitaa olla ketjukin Virosta tuomisesta.

Mitä tarkoittaa Mobile.dessä tällainen hintamerkintä:

18,970 EUR (Gross) 15,941 EUR (Net) 19.00% VAT

Saako yksityinen tolla halvemmalla vai onko se vain yritysostajille?
 
Minä olen tuonut. Täällä taitaa olla ketjukin Virosta tuomisesta.

Mitä tarkoittaa Mobile.dessä tällainen hintamerkintä:

18,970 EUR (Gross) 15,941 EUR (Net) 19.00% VAT

Saako yksityinen tolla halvemmalla vai onko se vain yritysostajille?

Yksityinen maksaa tuon kalliimman hinnan.
 
Veroihin 5 tonnia.

Tullin mukaan Yleinen pyyntihinta(€) 19146, Yleinen myyntihinta(€) 17438, eli tinkivaraakin tuntuisi olevan.
 
Minkäs verran porukka on tuotattanut jollain firmalla saksasta ja laittanut siten rahoitukseen? Itseä kiinnostaisi tuoda auto mutta myös rahoittaa sen hankinta johtuen hintaluokasta.
 
Eikös noissa se rahoitus mene niin, että sun pitää antaa tuojafirmalle rahat etukäteen + palkkio. Eli et voi rahoitusyhtiötä käyttää. Tämä siis ei ole tieto, vaan olettamus...
 
Zone-sarja -42%
Eikös noissa se rahoitus mene niin, että sun pitää antaa tuojafirmalle rahat etukäteen + palkkio. Eli et voi rahoitusyhtiötä käyttää. Tämä siis ei ole tieto, vaan olettamus...

Toki jotku firmat ostaa auton saksasta (tai mistä nyt tuokaan) itselleen ja teet sitten kaupat suomalaisen firman kanssa, jolloin rahoituskin onnistuu. Minä ainakin maksoin tuontiautoni vasta kun nimet oli papereissa ja avaimet kourassa (en tosin rahoituksella, mutta sekin olisi onnistunut).
 
Toki jotku firmat ostaa auton saksasta (tai mistä nyt tuokaan) itselleen ja teet sitten kaupat suomalaisen firman kanssa, jolloin rahoituskin onnistuu. Minä ainakin maksoin tuontiautoni vasta kun nimet oli papereissa ja avaimet kourassa (en tosin rahoituksella, mutta sekin olisi onnistunut).

Valitsitko ja tilasit auton vai ostit tuontiauton valmiista varastosta?

Miten tuo käytännössä menee jos tilaat auton ja et otakkaan autoa? Monestihan noilla tuontifirmoilla on aika pienet varastot, joten eivät mahda hyvällä katsoa jos jätätä lunastamatta tilaamasi auton.
 
Valitsitko ja tilasit auton vai ostit tuontiauton valmiista varastosta?

Miten tuo käytännössä menee jos tilaat auton ja et otakkaan autoa? Monestihan noilla tuontifirmoilla on aika pienet varastot, joten eivät mahda hyvällä katsoa jos jätätä lunastamatta tilaamasi auton.

Sopimus kysyms. Jos teet sopparin jossa sovit ottavasi heidän tuomansa auton, niin sitten otat sen ja piste. Ottamatta voi jättää vain jos auto ei vastaa sitä mitä on sovittu. Mutta joku "hyväkuntoinen" on niin hankala määre, että pelkästään sen pohjalta voi olla vaikea purkaa sopimusta. Toiset firmat taas tuovat auton ja saat sitten päättää otatko vai jätätkö. Tosin jotkut näistäkin firmoista alkavat perimään jotain tuontikustannuksia (vaikkei mitään kirjallista edes ole). Samanlaista toimintaa tapahtuu ihan Suomen sisälläkin. Eli firma tuo toisesta toimipisteestä auton katsottavaksesi ja sitten yllättäen alkaakin haluamaan rahaa kun auto onkin paska. Mutta eihän tämä autokauppa rehellisen miehen hommaa ole koskaan ollut.

Huomatkaas tämä: jos kauppias tuo auton ja rekisteröi sen, hän maksaa myös verot. Tämä tarkoittaa sitä että jos ja kun hän tekee verovalituksen, saa hän myös palautukset. Sinä maksat koko summan, ja se ei myöhemmin enää pienene. Itse ostin ex-autoni tuontifirmalta ja maksoin kiinteän summan. Työkaveri tuotatti välittäjällä ja hoiti itse paperihommat. Sai valtiolta 2-3000e takaisin pari vuotta myöhemmin. Minä en. Vaimo kyllä käski meikää soittamaan kauppiaalle ja kysymään rahoja. En soittanut, olisi kauppias parka kuollut nauruun :D
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom