Mitäs rattimiehet sanovat, jos ajatellaan teoreettisesti etuvetoista ralliautoa, jossa on paremmat renkaat joko edessa tai takana, kummalla kombinaatiolla pystyy viemään autoa nopeammin? Minä kun olen aina kaikista varoituksista huolimatta lyönyt pieneen riisipussiini uutta nakkia eteen ja heittänyt kuluneet eturenkaat taakse, eikä koskaan ongelmana ollut yliohjaus, vaan aliohjaus, puskeminen.
Tuntuu että sellainen pieni riisipussi lähtee sladiin niin hallitusti että koskaan ei ole ollut ongelmia hallita sitä ohjailemalla luiston suuntaan tai isommassa sladissa kaasulla. Oikenee niin nätisti. Sitten taas tuntuu että puskemiselle ei oikein voi mitään, nostaa vaan kaasua, suoristaa renkaita ja odottaa että pito palaisi. Onko siihen olemassa joku
-kikka mitä en tiedä? En siis ole itse laisinkaan rattimiehiä, ihan tavallinen "teiden ritari", mitä nyt joskus jäällä olen pyöritellyt.
No täytyy myöntää että kerran meinasi tulla yliohjauksesta ongelmia, sileät kesärenkaat alla ja lunta tuli niin perkeleesti, paukautin sladissa kadun reunakiveykseen, silloinkin oli paremmat edessä.. ;) Onneksi ei hajonnut mitään.
Edit: Niin, olen "järkeillyt", että paremmilla eturenkailla auto pysähtyy nopeammin, sekä liikkeelle lähtö on helpompaa. Ja kun se puskeminen on sellainen perkele jolle en voi mitään, niin... parempaa eteen ;)