Kylläpä taas on vääntöä kehissä. Aihetta sivuten voin sanoa, että tilanteissa joissa alle 20v jätkä kertoo neuvoja autolla ajamiseen ja pitää itseään 'helvetin hyvänä kuskina' on aika vaikea lukea/kuunnella. Ei oikein tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa.
Nämä ovat juuri niitä koko kansan Tommi Mäkisiä ja Vatasia joista voi lukea Ilta-Sanomien lööpeissä. Kaava lähes aina sama. Auto täynnä nuorta porukkaa ja kuski koittaa näyttää omia taitoja. Vauhtia aivan liikaa ja järkeä aivan liian vähän. Lopputulos on tosiaan se, että pojat/tytöt raavitaan suomalaisen männyn kyljestä pois. Ei auttanut isin bemarin abs eikä luistonestot. Fysiikanlakien mukaan mentiin vaan.
Omalle kohdalle ei vielä ole sattunut kolaria *koputtaa mäntyä*. Lähellä on ollut muutaman kerran. Osalla kerroista omasta syystä ja osalla toisten.
Ehdottomasti pahin tapaus oli, kun jätkien kanssa lähdettiin pohjoiseen laskemaan ja Oulun jälkeen motarilla olin kahvoissa. Keli hyvä ja vauhtia ~100. Rekkaa olin ohittamassa, kun rupesin katselemaan, että jumalauta tuo edessä oleva auto lähestyy turhan nopeasti. No siinäpä oli joku teidenritari päättänyt tehdä uukkarin motarilla. Koska auto oli pysähtynyt niin ei jarruvaloja edes ollut päällä (odotteli kylmän rauhallisesti vastaantulevia autoja). Jumalattomalla jarrutuksella tuosta selvittiin. Takapenkillä pojat hieman otti osumaa. Kortit ja mukit lattialla jatkettiin matkaa.
Itse ajelin ammatikseni autoa muutaman vuoden ja silti uskallan sanoa ääneen, että en pidä itseäni millään tavalla hyvänä kuskina vaikka kokemusta jonkin verran on.
Jossain tutkimuksessa taisi olla, että yli 90% suomalaisista miehistä pitää itseään keskiverto kuskia parempana.
Tämä siis offtopiccina