Noinhan vuokra-asuntoja ei kannata ostella, tai noh, tietty kannattaa mutta kannattavampaa on ostaa asunto velaksi, pitää rahat jossain muualla sijoituksissa ja antaa vuokralaisen maksaa velat pois. Lopulta on kämppä + alkuperäinen pääoma (+ korot sille)... No, tuon varmasti jokainen tajuaa, tosin tässä on sitten huomioitava tämän threadin alkuperäinen aihe, eli se korkojen nousu. Jos perse (taas) kestää niin antaa vuokralaisen asua sinnä vaan ja makselee itse sitten enemmän, jossain vaiheessa se kääntyy plussalle vaikkei siltä makarooni-tonnikala-pöydän ääressä välttämättä aina tuntuisikaan
Sitten kun otetaan että itse asutaan pk-seudulla ja vuokralla on toinen asunto pk-seudulla niin äkkiä sitä velkaa on sen 300-350ke ja tuossa summassa se korkojen nousu alkaa tuntua kukkarossakin, tosin kaikkihan ovat sen huomioineet lainaa haettaessa, ovathan?
Jos itse olisin hakemassa nyt lainaa niin huomioisin sen että korot voivat kolminkertaistua...
Laskurilla voi jokainen omalla kohdalla laskea minkälaiseen lainasummaan on varaa myös tulevaisuudessa:
http://www.nordea.fi/sitemod/default...spx?pid=701304