Tule Ouluun vanhenemaan. Täällä on ylitarjontaa miehistä.;) :(
Pitää pistää korvan taa... Tai jotain
:haart:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tule Ouluun vanhenemaan. Täällä on ylitarjontaa miehistä.;) :(
Kirjoittaja Pohjoisvirta, 20v. :DLisäksi, että nykyään moni elää aivan kädestä suuhun tekniikalla ja kaikki pitää saada nyt ja heti.
Itse huomaan tekeväni samalla tavalla toki... ilman lainoja olen selvinnyt tähän asti.
kannattaa aina muistaa,että ilman riskejä ei saa mitään.Itse 23v ostin rivari kaksion ja moni sano että älä ota noin isoo lainaa 250000mk.Nyt ollaan joku vuosi eletty ja ihmetelty miksi moni on lainaa vastaan.Tosin nämä ihmiset kyllä asuu vuokralla yleensä.Nykyään samasta asunnosta saa sen reilut 100000 euroa eli ei ole mikään mahdoton kynnys rakentaa omakotitalo.
Nyt velkaa 14000
Jos olisin asunut vuokralla niin olisi aika iso velka otettava jos haluaa omakotitaloon muuttaa.
Kyllä, mutta ei tuo sitä tarkoita että nyt kannattaa laittaa 250000 EUROA kämppään ja ihmetellä viiden vuoden päästä, kun sen arvo onkin laskenut eikä noussut.
Kyllä, mutta ei tuo sitä tarkoita että nyt kannattaa laittaa 250000 EUROA kämppään ja ihmetellä viiden vuoden päästä, kun sen arvo onkin laskenut eikä noussut.
se oli markkaa..
kannattaa aina muistaa,että ilman riskejä ei saa mitään.Itse 23v ostin rivari kaksion ja moni sano että älä ota noin isoo lainaa 250000mk.Nyt ollaan joku vuosi eletty ja ihmetelty miksi moni on lainaa vastaan.Tosin nämä ihmiset kyllä asuu vuokralla yleensä.Nykyään samasta asunnosta saa sen reilut 100000 euroa eli ei ole mikään mahdoton kynnys rakentaa omakotitalo.
Nyt velkaa 14000
Jos olisin asunut vuokralla niin olisi aika iso velka otettava jos haluaa omakotitaloon muuttaa.
Mitä porukka ei tajua?
Hinta oli ilmeisesti muutama vuosi sitten ~42k€ (250kmk) ja arvo nyt 100k€.
En jaksanut koko ketjua selata,mutta vähän asiaan liittyen..
V.2000 tuli ostettua rivitalon pätkä 83.5 neliötä.Maksoi euroihin suhteutettuna 64 000.No nyt jos tämän luukun möis pois,ni tästä sais jotain 100 000-110 000 euroa.Ja lainaakin on tullut jonkin verran tässä 6v.aikana maksettua pois Aika pikkusummaa/kuukausi,mutta kuitenkin.
Vaikka tulot ei mulla ja avokilla kovin kummoiset olekaan,ni eipä käyny mielessäkään ruveta yli 500 euroa/kk laittamaan rahaa vuokraan.Samalla rahaa lyhennetään jo lainaa.Ja vuokrakin on joka tapauksessa maksettava,olipa töissä tai ei.Joten mikä ongelma siinä lainan maksussa on?Kuhan vaan ei ota turhan suurta kuukausi erää kontolleen.
Aika mukava käsiraha on tavallaan jemmassa,jos tästä joskus vaikka omakoti talon ostais:D
Tai oikein huonojen aikojen tullessa vaikka möis kämpän pois,maksais lainan pois ja ottais voitot tilille talteen:kippis1:
Ajattelitko silloin kun ostit, jotta nyt on hyvä aika sijoittaa, koska hinta melkein tuplaantuu muutamassa vuodessa?
Ostaisitko nyt saman asunnon 110 000 eurolla?
Paljonkohan kuukausi erä ois reilun 100 000 lainassa?....Hmmmm.Varmaan aika helvetisti.
Ja sama homma on noissa 60 vuoden lainoissa...onhan se tietty ihan kivaa, et mukulat joutuu velat maksaa sit ku ite on jo haudassa :D
En tiedä ottiko kukaan puheeksi täs keskustelussa sitä että on mahdollista ottaa laina kiinteällä korolla.. ja on myös mahdollista suojata tilanne ns. korkokatolla.. nämä toki aina maksavat jotain, mutta jos ei hermo muuten kestä niin ottakaa lainoihinne (onnistuu ymmärtääkseni olemassa oleviinkin) korkokatto. Eli saatte itse määrätä että esim ei ikinä korko ylitä 4,5 %... ja se on vaan kattona.. eli jos korot pysyy alempana, niin tietenkin pelataan sen hetkisillä koroilla.
Laske: http://www.nordea.fi/sitemod/default/widecarea.aspx?pid=701304
Eli about se 500 eskoo/kk, 25 vuoden lainalla.
Ja korkokattorajat lähtee 4 prosentista tällähetkellä (Nordea).
Onkohan noin alhainen? 12 kk Euribor on tällä hetkellä luokkaa 3.62% ja siihen päälle 0.4% marginaali, niin ollaan tasossa 4.02%. Luulisi, että pankki haluaa korkokattoon 1.0% luokkaa olevan preemion lainanottohetken 12kk euriboriin nähden. Jos oletukseni pitää paikkansa, korkokatto liikkuisi tällä hetkellä 5% tuntumassa.
Se on selvää, että 4% on liian alhainen korkokatto, koska 4% korkoa joutuvat maksamaan ne, jotka ottavat lainan tänä päivänä 12kk euribor kellukkeella. Ei pidä muistella vuoden takaisia euriboreja.