Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kesätöistä saan n. 4-5k€ vuosi.
n. 40t€ tuosta itse ansaittuja rahoja.
Mitä ihmettä? Huumeitako olet myynyt vai mistä tuollaisia summia saa käteen? Ei ihan tuo matematiikka täsmää, mutta eipä se olekaan ikinä ollut vahvin osa-alueeni.Tuskimpa olisin tähän 19 ikävuoteen mennessä tehnyt niin paljon töitä vaan olisin kesät (ja osan viikonlopuista) viettäny jotenkin muuten, jos työn teko veisi mahdollisuuteni saada tukia.
Mitä ihmettä? Huumeitako olet myynyt vai mistä tuollaisia summia saa käteen? Ei ihan tuo matematiikka täsmää, mutta eipä se olekaan ikinä ollut vahvin osa-alueeni.
Hyvä tilanne sinulla joka tapauksessa. Itse en välttämättä miettisi asunnon ostoa tuossa vaiheessa. Et tosin kertonut, onko opiskelukaupunki sama kuin kaupunki jossa asut. Jos on sama, niin ostaisin kämpän itselleni koska jossain täytyy kuitenkin asua. Paitsi, jos on pk-seutu niin tarvisi vielä ainakin 50k lisää. Kertomasi perusteella taitaa vanhemmilla olla rahaa joten sieltä takausta ja iskän kanssa pankkitädin juttusille.
Jos kaupunki on eri, asuisin opiskelijakämpässä halvalla ja laittaisin osan rahoista rahastoihin/osakkeisiin. Omistusasuntoa voi katsella myöhemmin.
Ainakin pk-seudulta tunnen ihmisen, joka ostaa yksiöitä ja remontoi kuntoon. En tarkemmin hänen tuotoistaan tiedä, mutta nähtävästi tekee tarpeeksi tiliä että viitsii tuota harrastaa.Asun eri kaupungissa, ja suuntana olisi Tampere. Rakennustyömailla kun oon ollu aina töissä ja perus remontin tekemisen pitäis onnistua suht. vaivatta, niin oon miettiny myös vaihtoehtoa että ostais pienen remontin tarpeessa olevan asunnon jos sais sopuhintaan ja remontois sitä? Saako tällaisella toiminnalla minkälaista voittoa kun sen asunnon sitten joskus myy pois?
sijoitatko Robertto yksityishenkilönä vai osakeyhtiönä? En tiedä missä pankissa olet asiakkaana mutta jos sinut luokitellaan firmaksi eli sinulla on tarpeeksi asuntoja ni mikä on sinun marginaalisi? Ei ne asiat ole noin yksinkertaisia kuin annat ymmärtää, pankeilla on paljon omia juttuja miten ne arvioi ja mitkä asiat vaikuttaa arviointiin.
Edelleen Osuuspankissa sanottiin että määrä x asuntoja ja he eivät käsittele enää yksityisasiakkaana vaan firma asiakkaana ja sen mukaiset marginaalit. Yksityisasiakkaana on marginaalit aina pienempiä. Kuulostat ylimieliseltä, katsotaan mitä tulevaisuus tuo tullessaan asuntomarkkinoille.
Edelleen Osuuspankissa sanottiin että määrä x asuntoja ja he eivät käsittele enää yksityisasiakkaana vaan firma asiakkaana ja sen mukaiset marginaalit. Yksityisasiakkaana on marginaalit aina pienempiä. Kuulostat ylimieliseltä, katsotaan mitä tulevaisuus tuo tullessaan asuntomarkkinoille.
Voin vahvistaa tuon Osuuspankin toimintatavan. Olisko neljäs asunto niin sitten pitäisi alkaa kiukuttelu marginaaleista. Sama juttu, jos menet vahingossakaan sanomaan ostavasi sijoitusasuntoa niin avot ruuvataan marginaalia.