Onhan meilla tulorajatkin, jotta ne jotka saavat muualta tarpeeksi rahaa eivat voi nostaa opintotukea. En tosiaankaan ole sanomassa etta saastamisesta pitaa rankaista, en vaan nae syyta miksi valtion pitaisi maksaa opintotukea niille jotka eivat sita tarvitse. Opintotuki on muutenkin kumma juttu, kauheasti vikinaa saadaan aikaan ilmaisesta rahasta... Vaikka nostan itse opintotukea (kayn kylla toissa samalla), ei minua kauheasti haittaisi vaikka Suomessa siirryttaisiin puhtaasti opintolaina-tyyliseen ratkaisuun.
Menee sen verran off topicin puolelle, etta jatan asian tahan.
Edit.
Tahan viela piti sanoa, etta sulle jaa silti luultavasti enemman massia kuin mita saat/saisit opintotuista. Ei se pari sataa kuukaudessa mikaan ihmeita tekeva summa ole, enemman sita tienaa rehellisella tyonteolla.
Olen minakin ollut toissa 17-vuotiaasta lahtien, tehnyt koulun ohella ja kaikki kesat. Ei mulla silti isoja summia ole saastossa, koska en ole asunut vanhempien nurkissa sitten 16 ikavuoden. Aina ei mene nallekarkit tasan
Menee sen verran off topicin puolelle, etta jatan asian tahan.
Edit.
Tuskimpa olisin tähän 19 ikävuoteen mennessä tehnyt niin paljon töitä vaan olisin kesät (ja osan viikonlopuista) viettäny jotenkin muuten, jos työn teko veisi mahdollisuuteni saada tukia. Mitäs jos olisin tienannut samat rahat ja tuhlannut ne esimerkiksi ryyppäämiseen kuten tuntuu olevan trendi kesätyörahojen kanssa nykyään? Olisinko sillon oikeutetumpi tukiin koska olisin persaukinen?
Tahan viela piti sanoa, etta sulle jaa silti luultavasti enemman massia kuin mita saat/saisit opintotuista. Ei se pari sataa kuukaudessa mikaan ihmeita tekeva summa ole, enemman sita tienaa rehellisella tyonteolla.
Olen minakin ollut toissa 17-vuotiaasta lahtien, tehnyt koulun ohella ja kaikki kesat. Ei mulla silti isoja summia ole saastossa, koska en ole asunut vanhempien nurkissa sitten 16 ikavuoden. Aina ei mene nallekarkit tasan