Asunnon osto sijoitusmielessä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja IsoDino
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Juurikin tätä hain. Koen myös henkilökohtaisesti suurta inhoa ostajana tarjouskauppaa kohtaan, mutta myyjän roolissa ollessa ylistän tarjouskauppaa jopa nerokkaaksi keksinnöksi. Tarjouskauppahan on alunperin Kiinteistömaailman lanseeraama, mutta nykyään se on otettu käyttöön myös muiden välitysyritysten palveluvalikoimaan. Omien kokemuksieni mukaan Kiinteistömaailma tarjoaa kyseistä tuotetta silti edelleen aktiivisemmin kuin muut. Tarjouskauppahan aiheuttaa välittäjälle huomattavasti suuremman työmäärän kuin perinteinen välitystapa.

Mä ostajana skippaan kaikki tarjouskaupat, kuten myös autoa ostaessa myynti-ilmoitukset jossa ei ole hintaa ollenkaan. Itseasiassa skippaan kaikessa kaupanteossa nuo hinnattomat ilmoitukset, oli kyse asunnosta, autosta tai nettikaupasta jossa lukee hinnan kohdalla "kysy päivän tarjous tmsp." Asuntoja, autoja ja muuta tavaraa saa myös muualta.

Tein tarjouksen kaksiosta, erittäin alakanttiin tein tarjouksen, odotan mitä omistaja sanoo, ku omistajalla on kiire päästä eroon kaksiosta. Asunto sijaitsee Lappeenrannassa.

Puhutin sen tiedon rivien välistä kiinteistönvälittäjältä. Jos tarjous menee läpi ni teen siintä soluasunnon mistä vuokraan kummatkin huoneet ja sitten keittiö+kylppäri on yhteistä tilaa.

Fiksu välittäjä pistää 20% hintaan lisää, kertoo ostajille myyjän olevan epätoivoinen ja kehoittaa äkkiä tarjoamaan 10% vähemmän ;)

Tarjosin 850e m2 hintaa, myyjä ei suostunut. Perustelin tarjousta sillä että taloyhtiö on valmistunut 50 luvun lopulla ja putket ja viemärit on jo "laina" ajalla toiminnassa ja lvis tulee lähitulevaisuudessa ja sitten kevyt julkisivuremppa tulee ku ikivanhat mineeriittilevyjä on siinä julkkarissa, myyjä oli vastannut että ei lue siinä taloyhtiön tulevaisuuden remonttisuunnitelmissa noita remppoja ni ei vaikuta hintaan, jepjep.

Ilman tilastotietoa asuntojen myyntiajat näyttävät pidentyneet. Muutamaa yksiötä olen vaaninut, mutta niissä hintaa n. 25% liikaa omassa laskurissa. Heti myynnin alkaessa aika turhaa heitellä tollaisia -25% tarjouksia. Tuskin menee nytkään läpi...

Voi ne mennäkin läpi, koskaan ei tiedä. Itse olen ostanut x määrän asuntoja (x=reilusti enemmän kuin kymmenen mutta vähemmän kuin 20) ja on monesti mennyt tinkiminen noista läpi, ei ihan kaikista mutta suurimmasta osasta. Osa ollut jopa ihan kaupungin ytimestä. Eli, aina kannattaa yrittää.

Minkälaisesta tinkimisestä SirMax puhut? Onko joskus mennyt 25% tai enemmän myös läpi? Itsellä suurin alennus ollut muistaakseni 21,5% pyyntihinnasta ja siinäkin tiesin, että tavoitteena on vain nopea kauppa ja kohde ei ollut kovinkaan haluttu.
Tollanen +25% alennus tuntuu vaan niin hurjalle. Toki alkuperäisestä pyyntihinnasta ajan kanssa tuo on hyvinkin mahdollista.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Yksiö, keskustasta kolme kilsaa, taloyhtiössä kaikki rempat tehty paitsi lvis, hintapyyntö tais olla 47te vai oliko se 45te ja sain sen 32,5te. Tuttu kiinteistönvälittäjä sanoi että ne oli ihmetellyt että kuka oli saanut noin halvalla asunnon ku ne oli kattonut jostain rekisteristä tai jotain. Toinen kohde oli ydinkeskustassa yksiö ja suhtkohtpaska taloyhtiö ni 59te pyynti ni oliko 48te millä sain kaupan. Paritalon puolikkaan tingin kerran 61te, viereinen asunto oli myynnissä 98,5te, oli "rempattu". Hittoko en muista kaikkea ku ollut viimeisen vuoden aikana niin monta kauppaa. On niitä oppirahojakin maksettu, eräs kaksio oli myynnissä ja kiinteistönvälittäjä lupas 119te ja sanoi että menee suhtkoht nopeasti ni lopulta pudotettiin monta kertaa hintaa ja lopullinen kauppahinta oli alle 80te.

P.S kohta joku tulee neuvomaan että ei pidä luottaa kiinteistönvälittäjään mutta toi on "yhteistyökumppani" ja saan varmaan suomen parhainta hinta/laatusuhde palvelua.

Nuo ovat hienoja tilanteita, jos tietää, että myyjällä on kiire. Harvoin tollasta tietoa saa käsiinsä.

Mä ostin asunnon ihan huippu kiinteistönvälittäjältä, (mun kannalta huippu).. Tää välittäjä kertoi erittäin avoimesti että jos tämä asunto ei nyt mene kaupaksi suunnilleen HETI niin yrittäjä joka tämän omistaa on täysin kusessa.. Lisäksi yrittäjällä seisoi projekti koska tarvitsi rahaa tästä asunnosta.. Olin tässä tilanteessa jo päättänyt tehdä tarjouksen asunnosta ja tämä sisäpiirin tieto sai minut tiputtamaan tarjousta todella tuntuvasti. hintaa lähti pyynnistä n25%..

En välttämättä kyllä itse tykkäisi jos omalle kohdalle sattuisi moinen myyjä-

edit: on kyllä sattunut meikäläiselle melkolailla paskoja kiinteistövälittäjiä, osa on ollut just ton edellä kuvatun kaltaisia ja toinen puoli on taas niin saakelin sekaisin hinnoittelujen kanssa ettei mitään järkeä..
Tarjosin yhtä rivaria myyntiin jokunen vuosi sitten, hinnoittelussa oli vähän eroja paras olisi lähtenyt pyytämään 195k€ kun taas huonoin olisi laittanut hintalappuun 135k€, valittiin keskeltä välittäjä joka sitten myi sen muistaakseni karvan alle 150 tonniin.

Suurin osa kiinteistönvälittäjistä ei tajua rakentamisesta mitään ja mitä maksaa eri rempat. Sitten ne vain hokee jotain supersunnuntaita tai supersyksyä tai sijainti*3 paskaa. Tietyt ketjut hinnoittelee tahallaan hinnat taivaisiin että saisi listoille roikkumaan niitä asuntoja. En kyllä ymmärrä että kuka hullu maksaa jotain 5% myyntipalkkioita. Paras mitä oon kuullut vähään aikaan ni eräs Maija 55v SDP peri asunnon äidiltänsä ja laittoi myyntiin sen, ei edes kysynyt palkkiota ku oli kuulemma niin hyvä tunne ku jutteli myyjän kanssa. Asunto pieni homepommi vuokratontilla, joku hullu voi tarjota jonkun 20te korkeintaan ja nyt kuulin että se myyntipalkkio on 5,5te.

Parista kämpästä lähtee vuokralaiset samaan aikaan, ja oli päässyt unohtumaan millaista tämä vuokraaminen on.

Jumalauta mitä nuijaa ja aivokääpiötä ottaa yhteyttä. Laitetaan viestiä vaikka erikseen laitoin, että viesteihin ei vastata soittakaa. "Onx vapaa viel?" tai "Mul on luottotiedot menny ja ei ole ku 1 kk takuuvuokra antaa onx ok?" tai "Mul on kolme kissaa ja koira ok?" Ilmoituksessa mainittu isoilla kirjaimilla, EI KOIRIA/KISSOJA. jne. vastaavanlaisia tulee kokoajan. Onko se kaikilla teillä samanlaista? Tässä pääsee kyllä taas sen yhteiskunnan pohjasakan näkemään varmasti.

Edit: Harkitsen jo noiden antamista jollekin halvalle välittäjälle. Taitaa olla liikaa kertynyt rahaa, kun ei jaksa enää vääntää :)

Ilmoituksessa mainittu isoilla kirjaimilla, EI KOIRIA/KISSOJA.

Mitäs teet kun vuokralainen vannoo kautta kiven ja kannon, että ei ole kissoja/koiria ja kuitenkin muuttopäivänä sisään astelee vuokralainen jonkun mastiffin kanssa?Niinpä et mitään koska et voi. Tämä on paska juttu vuokranantajan kannalta koska vaikka kuinka toivoisi, että mitään kotieläimiä ei tulisi tuhomamaan kotia niin mitään et mahda jos kuitenkin vuokralaisella on tai hankkii kotieläimen. Toki vuokralainen on vastuussa normaalia kulumista vaikeammista vaurioista, mutta max keino niihin varautua on se 3kk vuokravakuus.

Parista kämpästä lähtee vuokralaiset samaan aikaan, ja oli päässyt unohtumaan millaista tämä vuokraaminen on.

Jumalauta mitä nuijaa ja aivokääpiötä ottaa yhteyttä. Laitetaan viestiä vaikka erikseen laitoin, että viesteihin ei vastata soittakaa. "Onx vapaa viel?" tai "Mul on luottotiedot menny ja ei ole ku 1 kk takuuvuokra antaa onx ok?" tai "Mul on kolme kissaa ja koira ok?" Ilmoituksessa mainittu isoilla kirjaimilla, EI KOIRIA/KISSOJA. jne. vastaavanlaisia tulee kokoajan. Onko se kaikilla teillä samanlaista? Tässä pääsee kyllä taas sen yhteiskunnan pohjasakan näkemään varmasti.

Edit: Harkitsen jo noiden antamista jollekin halvalle välittäjälle. Taitaa olla liikaa kertynyt rahaa, kun ei jaksa enää vääntää :)
Hahaaaa! Voin vaan kuvitella miten tossa hommassa saa uskon ihmiskuntaan koetukselle. :D

Taitaa olla aika yleinen ongelma tuo hakijajoukon heikko taso. Nykyiseen vuokra-asuntoon kun muutettiin tyttöystävän kanssa, niin vuokranantaja tokas kättelyn ja parin minuutin esittelyn jälkeen, että "Kyllä teille vuokraan tämän mielelläni, kun vaikutatte niin luotettavilta vuokralaisilta." Keskustelun aikana sitten pystyikin rivien välistä lukemaan, että edelliset asukkaat oli olleet vähän värikkäitä. Ilmeisesti ensivaikutelmalla saa paljon anteeks, kun takuuvuokran maksuajankohta ja pari pikkuremppaakin saatiin neuvoteltua pelkästään kysymällä kohdilleen.

Itse olen molemmat yksityiseltä vuokraamani asunnot sanut kymmenien hakijoiden nenän edestä sillä, että olen ottanun näyttöön siistiin taittokansioon mukaan kopiot kahden edellisen vuoden veroehdotuksesta erittelyosineen, muutaman viimeisimmän palkkakuitin ja valmiiksi tulostetut omat puhtaat luottotiedot. Luonnollisesti olen luovuttanut kansion välittäjälle yhteystietojen ja pienen small talkin saattelemana. Molemmista kämpistä vuokranantaja soitti alle 2h näytön jälkeen, että milloin tehdään soppari.

Jotkuut kirjoittaa sähköpostiin jonkun helvetin romaanin, sitten siinä romaanissa vielä vieritetään muitten syyksi että omat luottotiedot on mennyt ja on hyvä vuokralainen mutta ei ole edes rahaa kuin yhteen takuuvuokraan ja töitä on jos on ehkä jossain joskus. Asunnon taso vaikuttaa kyllä myös vuokralaisen saantiin. Jollain vuokralaisilla on myös vuokranmäärä jäänyt johonkin 90luvulle, esimerkki. Samassa rapussa oli vuokralla toisessa kerroksessa samanlainen kaksio kuin minulla 660e kk ja minulla oli täysin rempattu ylimmän kerroksen kaksio ja laitoin vuokralle ja halusin sen vain nopeasti vuokralle ja laitoin 600e ni joku urpo valitti että satanen liikaa vuokraa.

Mut toihan on ihan standardia ihmiset on vaan vitun sekaisin ja kaikki pitäisi saada ilmaiseksi, toissapäivänä joku uuvatti soitti mun autosta joka on myynnissä otti ja roiskasi käyvästä arvosta 60% pois ja yritti vielä tekstiviesteissä selittää että ton verran siitä saa :hyper: ja auton pyynti yli 15k€ myyntihinnat jotain 13 pinnassa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom