Hyvä provo. Perusteluita?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Paikat kipeytyy tai tehdään omia muutoksia. Näin mä olen tulkinnut. Ja ihan turhaan jää joitain lihaksia treenaamatta. Mitä vitun järkeä on jättää ojentajat pois treenistä moneks kuukaudeks? Vaikuttaahan se penkkiin. Selkäkin tossa kutistuu kun ei ole kuin leuat. Mut mun pohdintoja, toki joku tolla varmaan sit vetää ittensä kovaan kuntoon.Vai olisko niin, että penkki vaikuttaa ojentajiin, ja pystäri? Tuskin aloittelijalle on ojentajien kehitys siitä kiinni tuleekohan parin ekan kuukauden aikana enemmän epäsuoraa vai suoraa rasitusta. Pohkeitakaan ei tehdä tässä ohjelmassa, nekin varmaan kutistuu kun eihän jaloille ole kuin kyykky? Ei varmasti ole optimaali ohjelma vähän pidempään puntanneelle, mutta aloittelijalle ohjelma on hyvä, koska tässä tulee opeteltua ainakin kaksi tärkeimmistä liikkeistä: penkki ja kyykky. Leuatkin on helppo omaksua alussa selkäliikkeeksi. 1-jakoisissa nyt vaan yleensä on optimaalein treenirunko se, että on mahdollisimman paljon kokonaisvaltaisia liikkeitä vapailla painoilla. Ei näissä ohjelmissa ole tarkotuskaan jokaista pikkulihasta hinkata läpi, vaan pikkulihakset tulee hinkattua niiden kokonaisvaltaisten liikkeiden avulla. Joissain ohjelmissa ei välttämättä tarvitse edes tehdä hauiksille suoraa liikettä, mutta silti on saatu kasvua.No eihän tota kukaan ole jaksanut tai noudattanut kunnolla, selviäähän se jo tästä ketjusta.Paikat kipeytyy tai tehdään omia muutoksia. Näin mä olen tulkinnut. Ja ihan turhaan jää joitain lihaksia treenaamatta. Mitä vitun järkeä on jättää ojentajat pois treenistä moneks kuukaudeks? Vaikuttaahan se penkkiin. Selkäkin tossa kutistuu kun ei ole kuin leuat. Mut mun pohdintoja, toki joku tolla varmaan sit vetää ittensä kovaan kuntoon.
Ennen tätä käyty randomisti vailla ohjelmaa salilla 0-2 kertaa viikossa, keskimäärin varmaan 0,5 kertaa noin reilu puol vuotta.
Aloitettu 5.6.2012 tekemään tätä, lähtötason sarjapainot seuraavat (28 v. mukamas kohtuukuntoinen mieshenkilö, 178 cm / 74 kg)
Kyykky 40 kg
Penkki 50 kg
Leuat (tosi leveä myötäote) 8+5+4
NTP käsipainoilla 10 x 24 kg + 8 x 24 kg + 10 x 20 kg (siis 12 kg käsipainot)
Hauiskääntö tangolla 10 x 18 + 10 x 23 + 10 x 18 kg
Vatsat 20+20+10
Nykyisin eli 2,5 kk jälkeen sarjapainot (paino 76 kg, läskit kadonneet mahasta kokonaan ja siirtyneet lihakseksi erityisesti jalkoihin jotka olikin tosi heikot):
Kyykky 85 kg
Penkki 60 kg tai varmaankin 62,5 kg (viimeksi meni jo 10 x 62,5 + 7 x 62,5 + 6 x 62,5, vaikkei ollut parhaassa iskussa kun olin aamulla ollut hieronnassa ja kersa valvottanut)
Leuat (tosi leveä myötäote) 14+7+8 tai esim. laitteessa 80 kg 3*12 sarjat
NTP käsipainoilla 32 kg (siis 16 kg käsipainot)
Hauiskääntö tangolla 30,5 kg
Vatsat 40+30+20
...
Varmasti pysyt käymään sen pari kertaa, älä ota vaan mitään kauheen kovia lenkkejä ja muista pitää ne kalorit tarpeeksi korkeella.Terve todella hyvä reeni ohjelma on, oon tossa tehy about 2kk tota sen 3x viikossa ma,ke ja pe tehny tota ja hyvää tulosta tuottaa!Mutta onko liikaa jos rupee ottaa lenkkeilyä kerran kaks viikkoon vie lisäks?
Itsellä oli ainakin tässä ohjelmassa ongelmana palautuminen, ennen kaikkea jalat. Maanantaina kyykky ok, keskiviikkona kohtaisen vaikea ja perjantaina oli jalat ihan tukossa. Muissa liikkeissä ei tätä ongelmaa, mutta juuri jalkojen takia piti vaihtaa ohjelmaa. Muuten kyllä pätevän oloinen ja varmasti toimii, jos vain palautuu.

Pari tarkentavaa kysymystä tähän juttuun (vastaukset saattaisi löytyä aiemmista viesteistä, mutta en jaksa lukea taaksepäin enkä osaa käyttää hakua kunnolla :jahas: )...
-Pitääkö nuo liikkeet tehdä juuri tuossa järjestyksessä kuin ekassa postissa kerrottiin?
-Sarjojen väliset tauot ymmärsin, mutta miten pitkät tauot pitäisi olla liikkeestä toiseen siirryttäessä?
-Vinkkejä leuanvedon korvaavaksi liikkeeksi (ei nouse yhtäkään :( )?
Kerran oon ohjelman tehnyt, saa nähdä tuleeko siitä vakio. Mun aikaisempikin treeni on kyllä ollut pitkälti tämänkaltaista, liikkeet vaan vaihdellu enemmän, joten ei se paljoa muuttaisi tapojani. Vaikuttaa kuitenkin sopivan yksinkertaiselta, ei mitään kikkailuja.
ei, ne on huonoja.sitte vielä semmonen että voiko vatsat treenata vatsarutistuskoneessa?