Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
mihinkäs väliin tässä ohjelmassa maven laittaa? vuorettelee maastavetoa kyykynkanssa joka toinen päivä? ja millaset toistot tossa mavessa? ite ajattelin jotai 4x5 tai 5x5 vai pitäskö vetää vaa tol 4x10

Miks helvetessä se MaVe pitäis sinne tunkea? Et sä tätä ohjelmaa paria kuukautta pidempään tee. Ei se maastaveto siinä ajassa kärsi. Priorisoi nyt ja kyykkää se 3 kertaa viikossa. Äläkä ajattele mitään 4x5 tai 5x5. Vedä vaan se 4x10 kun niin ohjelmassa lukee.

Miks helvetessä se MaVe pitäis sinne tunkea? Et sä tätä ohjelmaa paria kuukautta pidempään tee. Ei se maastaveto siinä ajassa kärsi. Priorisoi nyt ja kyykkää se 3 kertaa viikossa. Äläkä ajattele mitään 4x5 tai 5x5. Vedä vaan se 4x10 kun niin ohjelmassa lukee.
No miksi helvetissä ei? Ihan hyvin voi vetää keskiviikkona kyykyn sijasta maven, jos haluaa. Ja jasper kyllä taisi noita sarjoja miettiä mavessa, ei kyykyssä. Ei olisi oikein järkevää vetää jotain 4x10 mavessa.

Maastaveto on ehkä paras yksittäinen liike yleisen voiman kannalta ni kyllä sille mun mielestä kannattaa etsiä paikka melkein mistä vaan ohjelmasta. Ei ohjelmia pidä aina seurata niin orjallisesti. Ihan mitä vaan voi ja saa muuttaa, jos haluaa.

Aloitettu 5.6.2012

Kyykky 40 kg
Penkki 50 kg
Leuat (tosi leveä myötäote) 8+5+4
NTP käsipainoilla 10 x 24 kg + 8 x 24 kg + 10 x 20 kg (siis 12 kg käsipainot)
Hauiskääntö tangolla 10 x 18 + 10 x 23 + 10 x 18 kg
Vatsat 20+20+10

23.8. tilanne:

Kyykky 85 kg
Penkki 60 kg
Leuat (tosi leveä myötäote) 14+7+8 tai esim. laitteessa 80 kg 3*12 sarjat
NTP käsipainoilla 32 kg (siis 16 kg käsipainot)
Hauiskääntö tangolla 30,5 kg
Vatsat 40+30+20

Pistetääs 4-kuukautisseurantaa ihan huvin vuoksi jos jotakuta kiinnostaa

Nykyiset sarjapainot:
Kyykky 100 kg
Penkki 67,5 kg
Leuat (kunnollisia rauhalliseen tahtiin, jokaisen välissä kädet käy suorina ja jokainen nousee ylhäällä leuka tangon yläpuolelle) 15+8+7 tai vaihtoehtoisesti laitteessa 90 kg 15,12,10 (kumma juttu muuten että oikeessa tangossa on ihan eri tuntuista kuin laitteessa. Valitettavasti leuanvetotanko on meidän salilla lähes aina varattu, niin en ole päässyt veteleen kovin usein -> huono kehitys kun pitää laitteessa hinkata)
NTP käsipainoilla 36 kg
Hauiskääntö tangolla 33 kg
Vatsat 5 kg lisäpainolla 30+20+20 tai roikkuessa eteen ylös heilautukset 25+20+20

Sellanen 1 kg / kuukausi tullut lisää massaa itselle ja muuttunut kroppa todella paljon, koska mahan seudulta on tosi hyvin kadonnut tavaraa ja muualle tullut. Tämä nyt ei ole ainoa treeni mitä on tullut tehtyä, mutta tuota teen salilla, himassa sitten ~1 x viikossa mavet,työntö,tempaus yms. On muuten 4 kuukaudessa auttanut ihan simona noihin klassisiin painonnostoliikkeisiinkin vaikka ne on sillai harjoitusmäärältään paljon vähempiä (vielä kun ei oo tota voimaakaan). Muutamat paidat on käyneet pieniksi hartioiden ja hauiksien kohdalta + en voi käyttää enää samoja farkkuja mitä vielä kesä-heinäkuussa käytin, koska reidet ei kertakaikkiaan mahdu enää menemään niihin. Se on vissiin aika hyvä mittari tuleeko tulosta vai ei koska lähtökohtaisesti vuosia käytetyt vaatteetkaan ei enää pitäis hirveesti kutistua :rock:

Voipi olla, että jos vetää kahdesti raskaan 5x5 maven samalla viikolla ja välissä kyykyn, niin voipi tuo palautuminen tuottaa enempi ongelmia.
Niin voi, siksi sanoinkin, että tekee maven keskiviikkona kyykyn sijasta eikä siis joka toinen kerta. Jolloin ei tule kuin mave kerran viikkoon. Jos nyt siis edes implikoit, että väitin jotain tuon suuntaista :)

Itelle on sopinut oikein hyvin vielä G6 lisätäydennykseksi eri päivänä kuin G6 teko tapahtuva mave 4 x 10 x max-sarjapaino eli samalla periaatteella kuin G6. Samalla kertaa työntöö ja tempausta, tempausvalaa jne. (niitä ei voi vetää samalla periaatteella, koska autotallissa ei viitti vetää tempausta failiin asti erilaisten esineistöjen suojelemiseksi). Ei ole tuntunut haittaavan millään tapaa vaan päinvastoin tuntunut tukevan kehitystä. Sitä odotellessa, että koska tulee seinä vastaan kehityksessä.

Viime treenissä vedin 10 kg lisäpainolla 8,6,4.

Sanokaapa onko 3xmax omalla painolla tuottanut leuanvetoon hyviä tuloksia ja selkään massaa?

Minä oon nyt vaihellut omalla painolla, 5kg lisäpainolla ja 10kg lisäpainolla tehden, pysyy mieli virkeänä kun tulee hieman vaihtelua tuolla tavalla. Varmaan sitten kun menee yli kymppi 10kg lisäpainolla niin otan 15kg lisäpainon välillä mukaan.

Sanokaapa onko 3xmax omalla painolla tuottanut leuanvetoon hyviä tuloksia ja selkään massaa?

Itse aloitin viikko sitten tekemään 10kg lipäpainolla leuat. Tuntui, että omalla painolla ensimmäisen noin 20 toiston sarjan tekeminen oli lähinnä etukäteisväsytys kahta muuta sarjaa varten, jotka sitten tuntuvat paremmin ensimmäisistä toistoista asti. Niissä toistot jäävät alle viidentoista. Lisäpainolla tuntuu menevän kaikki sarjat hyvin perille.

Itsellä nyt 4 vko ohjelmaa takana+viime viikon "kevyt viikko" jonka aikana tein 12-20 toiston sarjoja eri liikkeillä kuin ohjelmaan kuuluvilla. Mulla on takana treenivuosia jo 12 jos lasketaan siitä kun yläasteella ensimmäisen kerran penkkiä kokeilin ja hyvin tuntuu ohjelma potkivan. kevyt viikko siitä syystä, että alkoi olkapäät oireilla ja muutenkin kroppa kertoa, että pieni tauko paikallaan. Olen tehnyt treenit joko yhden tai kahden päivän tauoilla tuntemuksista riippuen niin, että ma-su välille treenit ajoittuu ja lisänä kerran viikkoon pumppailutreenin jossa esim. viparit 5x12, pohkeet seisten 5x12, kylkiä ja muuta pienempiä liikkeitä.

Treenit venyy ainakin itsellä lähelle 1,5 tuntia vaikka normaalisti 2-jakoisella pysyy max tunnissa. Tauot pidän niin lyhyenä kuin pystyn mutta kyykyn ja penkin progression ylläpitäminen ei kahden minuutin tauolla painojen noustessa enää onnistu.

Itsellä on ollut tapana tehdä "kyykky" hackina tai etukyykkynä smithissa oikeastaan aina ja yksi syy kuusikon aloittamiseen olikin totutella taas takakyykkäämään raskaasti. Voin suositella ohjelmaa kaikille jotka haluaa kyykkytekniikkaa hioa ja mukavasti saa painoja lisäillä joka treeniin kun takakyykky jäänyt aiemmin vähemmälle.

5vko vielä kuusikkoa edessä ja sen jälkeen takaisin 2-jakoiselle ja rasvaa tiristelemään. Loput 5 viikkoa teen sjmv:n 4x5 toistoa kerran viikkoon kyykyn tilalla, koska takareisille kaipaan enemmän osumaa ja kyykyssä 5kg progressio viikossa loppuun asti voi onnistuakin. Tuli otettua kuvat ja mitat ennen ohjelman aloittamista joten saa nähdä tuleeko lihaa lisää. Tyttöystävä, jolla punttitreeniä takana 10kk muuten tekee mukana ja helvetin hyvin kulkee. Ei ollut takaakyykkyä tehnyt koskaan aiemmin ja nyt mennään jo 4x10x60kg :puntti: ja penkkikin 3x10x32,5kg. Pakkiksella ei tosin niitä kyykyiksi lasketa, koska tehdään vain ysikymppiin mutta saapa totutella isompiin painoihin.
Mukava leikkiä personal Raineria ja seurata kehitystä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Joo eli olen noin reilun vuoden käynyt salilla, kohtalaisen aktiivisesti. Nyt kesällä tuli pidettyä 4kk tauko ja pitäis päästä takaisin vauhtiin : D Ennen tein 4 jakoisella ohjelmalla suurinpiirtein näin:
Maanatai = rinta, olkappäät
Keskiviikko = vatsa, selkä
Torstai = jalat
Perjaintai= kädet
Nyt olen kuitenkin päättänyt että 3 kertaa viikkoon on aika max. Mitä ehdin/jaksan käydä salilla. Olen miettinyt kaikenlaisia ohjelmia ja jotenkin päädyin tähän kultaiseen kuusikkoon : D Mitäs sanotte, kannattaako? Tarkoitus olisi saada näkyviä tuloksia ja kehittää kroppaa tasaisesti joka puolelta. Pari kertaa olen jo koeillut tota arnoldin rääkkiä, mutta menee aina se 1,5 tuntia ja oon kuullu että tunti on aika max. mitä kannattaa kerralla olla salilla (?) Toi nyt on aika epäolennainen juttu, mutta kuitenkin.
Painoa on n. 80kg ja pituus 185. 17-vuotias jannu olen.
Istumaannousun tilalla voi varmaan tehdä jalkojen nostoja (?) Lisää vatsaliikekitä voi varmaan tehä vaikka kotona (?)
Entä voisikohan tohon lisätä jonkun pohjeliikkeen, kun pohkeet ihan onnettomassa kunnossa : D Käyn aika pienellä salilla ja siellä on sellainen vanha pohjekone, johon voi lyödä tavallisia levypainoja. Istualteen ollaan siinä. Omasta mielestä ei oikein ota pohkeisiin vaan pelkästään jalan alaosaan tohon akillesjänteen kohdalle. Tennköhän sen jotenkin väärin? Mikä olisi parempi pohjeliike? Kannattako se tehdä joka kerta?
Entä olisiko hyvä jos kyykyn tilalla tekisi maastavedon kerran viikossa, vaikka keskiviikkoisin?
Rinnallevetokin mielestäni hyvä liike, mutta se ei taida tuohon mahtua (?)
Ja noi leuvat tehään G6:sessa vissiin myötäotteella?
Paljon tuli asiaa, kiitos jos joku jaksaa vastailla :)

Pohkeita voi hyvin tehdä G6:n ohessa ja suorastaan kannattaa. Kokeile tehdä liikettä sukkasillaan, voi olla että kenkäsi hankaa akillesjännettäsi. Kokeile liikettä vaikka ihan tietokoneen ääressä - nosta kantapää niin ylös kun saa. Pitäisi tuntua pohkeessa eikä akillejänteessä lainkaan.

Leukoja kannattaa tehdä myötäotteella, kun ohjelmassa on hauiskääntökin mukana. Oteleveydeksi ota aluksi pari sormenmittaa hartialeveyttä leveämpi ote.

Mave sopii juuri kyykyn tilalle keskiviikolle. Riveä ei kannata tehdä.

Miksi ei rinnallevetoa : P Joo, ei mulla kyllä edes ollut kenkiä jalassa niitä pohkeita tehdessä : D Eikä se ihan akillesjänteessä tuntunut, vaan siinä seudulla. Siis todella alhaalla jalassa ei niinkään itse pohkeessa : / Täytyy vielä kokeilla. Kannattako pohkeet tehdä joka kerta? Kannattaako jotain muuta lisätä tähän kun noi pohkeet ja mave? Entä evätkö lihakset totu tälläiseen ohjelmaan melko nopeasti? Kun itse olen ymmärtänyt että lihasten pitäisi treenin jälkeen olla hiukan kipeät? : D

Miksi ei rinnallevetoa : P Joo, ei mulla kyllä edes ollut kenkiä jalassa niitä pohkeita tehdessä : D Eikä se ihan akillesjänteessä tuntunut, vaan siinä seudulla. Siis todella alhaalla jalassa ei niinkään itse pohkeessa : / Täytyy vielä kokeilla. Kannattako pohkeet tehdä joka kerta? Kannattaako jotain muuta lisätä tähän kun noi pohkeet ja mave? Entä evätkö lihakset totu tälläiseen ohjelmaan melko nopeasti? Kun itse olen ymmärtänyt että lihasten pitäisi treenin jälkeen olla hiukan kipeät? : D

Pohkeet olet varmaankin tehnyt riuhtoen - pohkeet eivät vaadi venytystä, vaan supistusta. Kyllä, lihakset tottuvat rasitukseen mutta lihaskipu ei ole optimaalinen kehityksen kannalta.

Mikähän mahtaisi olla vikana, kun tuntuu että kp penkki jumittaa? Viimeiset 3 kertaa kyseisellä painolla on mennyt toistot 10,10,9. Jakona penkki pk/vinopenkki kp, nyt otin vielä normipenkin mukaan eli viikon jako menee penkki kp/vinopenkki kp/penkki. Joka kp penkki kerralla en ole aina hinkannut samaa painoa, vaan esim. seuraavalla kerralla saattanut ottanut pykälän alempaa jne. Mutta viimeset 3 kertaa tolla painolla on jäänyt noihin toistoihin. Pitäiskö ottaa esim. reilusti alempaa seuraavalla kerralla, ja lähtee progressiivisesti taas nostamaan kerta kerralta kohti nykyistä kilomäärää?

Mikähän mahtaisi olla vikana, kun tuntuu että kp penkki jumittaa? Viimeiset 3 kertaa kyseisellä painolla on mennyt toistot 10,10,9. Jakona penkki pk/vinopenkki kp, nyt otin vielä normipenkin mukaan eli viikon jako menee penkki kp/vinopenkki kp/penkki. Joka kp penkki kerralla en ole aina hinkannut samaa painoa, vaan esim. seuraavalla kerralla saattanut ottanut pykälän alempaa jne. Mutta viimeset 3 kertaa tolla painolla on jäänyt noihin toistoihin. Pitäiskö ottaa esim. reilusti alempaa seuraavalla kerralla, ja lähtee progressiivisesti taas nostamaan kerta kerralta kohti nykyistä kilomäärää?

Ota mielummin isommat painot ja tee vaikka 3 toistoa, ja niillä eteenpäin. Tolla tekniikalla ei itellä koskaan jumitu kässäriliikkeet.

Ota mielummin isommat painot ja tee vaikka 3 toistoa, ja niillä eteenpäin. Tolla tekniikalla ei itellä koskaan jumitu kässäriliikkeet.
Voisihan tuota kokeilla, kymppejä on tullutkin hinkattua ehkä vähän liikaa. Eli esim. jos seuraavan kerran vetää vaikka 3x5 tms. isommilla, niin sitä seuraavalla kerralla samalla painolla yritetään tehdä enemmän toistoja?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom