Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
On just sellanen, paitsi kerran viikkoon 2 off.

Eli treenit esim. MA-KE-PE

Ja vaikka tulee välillä 1on 2off 1on 2off niin älkää hyvät ihmiset repikö persettänne sen takia pliis. Kehitys ei lopu ja vähäiset lihat pala jos mikrosyklit menee välillä poskelleen. Tärkeintä on jatkuva progressio, ei saa jäädä samoihin painoihin junnaamaan viikkotolkulla.

Eilen painoina kyykkysarjoissa 65-75-85-95, penkissä 70-75-80 ja leuat 9-9-9.
NTP onkin aika hyvä liike, en ole aiemmin tehnyt sitä missään ohjelmassa. Siinä riittää penkin jälkeen melko kepoisat painot, elien oli sarjoissa 30-40-35-30.

Täähän on nimenomaan just väärin tehty (tai ei oo ainakaan G6 mukainen, muuten varmaan ihan hyvää kuntoilua)... Sun pitäis tehdä kyykyssä vaikkapa 4 x 10 x 85 kg tai mikä nyt onkaan määrä, mikä menee 4 sarjaa 10 toistoa läpi, välissä kahen minuutin palautukset ja lopussa jos menee viimesellä enempi ku 10 niin on liian vähän rautaa. Tuskin toi 9 leukaakan on sun maksimi ja vedät kolme kertaa peräkkäin saman maksimin?

Täähän on nimenomaan just väärin tehty (tai ei oo ainakaan G6 mukainen, muuten varmaan ihan hyvää kuntoilua)... Sun pitäis tehdä kyykyssä vaikkapa 4 x 10 x 85 kg tai mikä nyt onkaan määrä, mikä menee 4 sarjaa 10 toistoa läpi, välissä kahen minuutin palautukset ja lopussa jos menee viimesellä enempi ku 10 niin on liian vähän rautaa. Tuskin toi 9 leukaakan on sun maksimi ja vedät kolme kertaa peräkkäin saman maksimin?
Mitä nyt taas hessu? :-----D
Kannattais varmaan kattoo vähän rekisteröitymis ajankohtaa ja viestimäärää ennen ku alkaa "neuvomaan".
IVa todennäköisesti tietää kyllä mitä tekee.

Mitä nyt taas hessu? :-----D
Kannattais varmaan kattoo vähän rekisteröitymis ajankohtaa ja viestimäärää ennen ku alkaa "neuvomaan".
IVa todennäköisesti tietää kyllä mitä tekee.

Viestimäärä ja rekisteröitymispäivä kertoo ihmisen älykkyydestä ja ammatitaidosta?

IVa saattaa hyvinkin tietää mitä tekee (enkä hänen älykkyyttään tässä yhtään arvioi), mutta ei hän silti G6:n alkuperäistä ohjetta noudata...

Komppaan siis masaf2:n kommenttia!

Viestimäärä ja rekisteröitymispäivä kertoo ihmisen älykkyydestä ja ammatitaidosta?

IVa saattaa hyvinkin tietää mitä tekee (enkä hänen älykkyyttään tässä yhtään arvioi), mutta ei hän silti G6:n alkuperäistä ohjetta noudata...

Komppaan siis masaf2:n kommenttia!
No ei noudatakaan, mutta mitä väliä? Varmaan itsekin tiedostaa sen, mutta kun käytössä on pohjimmiltaan G6 niin kai siitä saa tähän threadiin postata?
Sillä ei ole mitään väliä teetkö 4x10 staattisella painolla vai teetkö neljä sarjaa 5 kg korotuksin. Kai se nyt silti pohjimmiltaan on G6? Vai muuttuuko ohjelma toiseksi muuttamalla yhtä sarjan pituutta vai? Eli turhaa neuvomista oli.

Sillä ei ole mitään väliä teetkö 4x10 staattisella painolla vai teetkö neljä sarjaa 5 kg korotuksin. Kai se nyt silti pohjimmiltaan on G6?

Ohan se nyt ihan eri asia vetää kyykkysarjat vaikka 4 x 85 kg kuin 65-75-85-95 , johan sen nyt sanoo järkikin vaikka ois kuinka vähän kirjoitellut netissä tai ollut salilla. Tossa varmaan realistinen sarjapaino olis 90 kg, millä tehdä G6 mukaisesti 4x10 toistoa, jos sitä ohjelmaa haluais kirjaimellisesti noudattaa. Toi 65:han on ihan lämmittelysettiä jos kuitenkin 10x95 ei tuota ongelmia. Samalla periaatteella jos vetää koko "G6":n kaikki liikkeet niin eihän se oo loppupeleissä teholtaan kuin puolet alkuperäisestä. Eipähän ainakaan hengästy...

Ei tarvi kuitenkaan hernettä vetää nenään :D Mulle se on ihan sama, miten joku tekee tai ei tee. Toin vaan kantani ilmi kuten foorumeilla vissiin on tarkoitus, ja ihan hyvin IVa:kin vois kehittyä paremmin noudattamalla kirjaimellisesti tuota ohjelmaa. Uskon kuitenkin ko. ohjelman takana oleviin heppuihin ja vuosikymmenten kokemukseen enempi kuin pakkotoiston foorumikirjoitteluihin.

Uskon kuitenkin ko. ohjelman takana oleviin heppuihin ja vuosikymmenten kokemukseen enempi kuin pakkotoiston foorumikirjoitteluihin.

Oikein, kyllähän tämä ohjelma on oikea tieteellisen kehityksen huipentuma ja jokainen liike siinä on ihan selkeästi vuosikymmenten kokemuksella tarkoin harkittu ja jokainen sarja- ja toistomäärä niin tarkkaan optimoitu että mikä tahansa muutos tuhoaa herkän balanssin ja lopettaa kehityksen :rolleyes:.

Tai sitten ei. Tää on perusraaka no-bullshit-ohjelma ja siksi hyvä aloittelijalle tai ehkä enemmänkin treenanneelle väliaikaiskuuriksi, mutta ei todellakaan sellaista hifistelyä ettei sitä voisi muokkailla, kunhan ne muokkaukset eivät ole sitä tavanomaista "voinko vaihtaa kyykyt smithissä päällään seisten tehtäviin reisikoukistuksiin"-paskaa. Jos nouseva pyramidi tuntuu luontevammalta kuin vakiopainolla tehtävät sarjat niin ihan sama, kunhan se pyramidi on järkevä. Jos joku väittää esim. em. pyramidia "puolet tehottomammaksi", niin ei tajua paskaakaan mistään. Jokainen kympin sarja väsyttää ja kun viimeinen tehdään suuremmalla painolla kuin normaalin 4x10-setin pystyisi tekemään, niin kyllä siinä lopussa on veto pois ihan yhtä lailla kuin vakiopainolla tekemällä.

Tänään lähtee G6 käyttöön.
Kauan epäröin tätä, mutta nyt totesin että voipi toimiakkin!

Tässä olen 4-jakoista tehnyt ennen tätä, ja nyt vaihdan tähän, niin saa nähä miten kroppa tottuu :D

Eli ohjeiden mukaan (ei perättäisinä päivinä) tämä kannattaa siis suorittaa tyyliin: Ma, Ke, Pe? Onko pahitteeksi jos käy vielä Sunnuntainakin, jos oikein innostaa :D?

Tänään lähtee G6 käyttöön.
Kauan epäröin tätä, mutta nyt totesin että voipi toimiakkin!

Tässä olen 4-jakoista tehnyt ennen tätä, ja nyt vaihdan tähän, niin saa nähä miten kroppa tottuu :D

Eli ohjeiden mukaan (ei perättäisinä päivinä) tämä kannattaa siis suorittaa tyyliin: Ma, Ke, Pe? Onko pahitteeksi jos käy vielä Sunnuntainakin, jos oikein innostaa :D?

1-jakoiset on tarkoitettu vedettäväksi kolmesti viikossa, esimerkiksi juuri noina mainitseminasi päivinä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ihan hyviä ajatuksia ja kommentteja herätti tuo mun postaus. Voisin vähän valaista taustoja, mistä oon tullut ja mihin matkalla.

Tein kolmisen vuotta tässä reeniä pääosin voimapainotteisesti, melko yhtäjaksoisesti. Sarjat oli yleensä 3x5 tai 5x5 vakiopainolla, tai sitten nouseva pyramidi. SS, SF, elaston kaksijakoinen nyt viimeisimpänä jolloin aloin tehä siis hieman pitempiäkin sarjoja.

Ylipäätään kaikissa liikkeissä pyrin saamaan erittäin hyvät lämmöt pälle ennen kovimpia työsarjoja. Nykyään tulee ongelmia helpoiten lonkankoukistajien kanssa, eli jos ei ole lonkan seutu ja ylipäätään kroppa tarpeeksi lämmin, niin saattaa olla että jo pelkällä tangolla liian nopea laskeutuminen saa aikaan kipuilun joka kestää sit koko treenin läpi. Kerran treenien alkuvaiheessa sain kiertäjäkalvosimen tulehtumaan. Kaikenlaiset krempat on niin tympeitä, kun ne monesti laskee treenitehoja tai estää reenin kokonaan.

Tämä nykyinen tyyli siis juontaa siitä, että haluan pitää kropan terveenä ja liikkuvana, omaa kroppaa kuunnellen. Se on tärkein juttu. Lisäksi kun mulla on kuitenkin taustaa jonkin verran, eli on kyky ottaa sarjoissa itsestä irti enempi kuin ihan aloittelijalla. Vaikka kokematon tietyllä tapaa näissä hommissa olenkin edelleen. Sarjaenkat taitaa olla kyykyssä 5x150, penkissä 5x115 ja mavessa 3x185.

Sitten vielä lisäksi, mulla oli reilun kuukauden tauko alla, ja kuten joku sivu taaksepäin kirjoitin. Lihasmuisti on kuitenkin siitä ihana asia, että tiedän homman etenevän kohti uusia enkkoja JOS saan pidettyä kropan ehjänä. Nyt on tarkoitus saada hommaan vaihtelua näillä kympin sarjoilla, ja mentaalisesti tämä onkin ollut oikein hyvä juttu. Sarjoissa menen kuitenkin päämäärää kohti sillain että nuo nousevat pyramidit on tarkoitus muuntaa sillain että 60-70-80-90 --> 80-80-90-100 --> 110-110-110-110.

En siis noudata ohjelmaa prikulleen, enkä ota siitä myöskään stressiä. Voin keskustella tietenkin tästä asiasta jossain muussakin ketjussa, jos nämä jutut häiritsee. Kannattaa kuitenkin joskus näissä "orjallisesti" noudatettavissakin ohjelmissa mennä hieman pintaa syvemmälle. Jollekin näistäkin ajatuksista voipi löytyä uudenlaisia ajatuksia, ei välttämättä juuri G6 suorittamiseen mutta omaan reenifilosofiaan ylipäätään.

Erinomainen selvennys! :) Ja totta helkkarissa näistä täälläkin keskustella saa. Liian usein vaan kuulee juuri näitä no-bodyn kuvaamia "voinko vaihtaa kyykyt smithissä päällään seisten tehtäviin reisikoukistuksiin" -tyylisiä kommentteja täällä - niin moni (minä mukaanlukien) lähtee helposti kommentoimaan, jos ei noudateta noita 4 x 10 x 110kg -tyylisiä settejä...

Hyvä että oot kuitenkin ns. "homman päällä" ja progressiota on jo valmiiks mietitty ;)

Allekirjoittanut veteli G6:sta kesällä pari-kolme kuukautta (välissä yks kevennetty viikko) ja kyllä tuntui toimivan! :)

Jokainen kympin sarja väsyttää ja kun viimeinen tehdään suuremmalla painolla kuin normaalin 4x10-setin pystyisi tekemään, niin kyllä siinä lopussa on veto pois ihan yhtä lailla kuin vakiopainolla tekemällä.

Nousevan pyramidin vosi mieltääkin eräänlaiseksi etukäteisväsytykseksi myös. Aloittamalla pienemmillä painoilla saadaan rasitus kohdistumaan helpommin kohdelihasryhmään, kun tekniikka pysyy viimeisen päälle kuosissa (tekniikka pitää tietenkin olla kunnossa kovemmissakin sarjoissa). Kun näin mennään kohti kovinta sarjaa, pysyy suurin rasitus helpommin viimeisiin sarjoihin asti kohdelihasryhmällä. Ihan omista tuntemuksista nyt vaan juttelen.

Vielä noista leuoista sen verran, että pyrin saamaan 1-2 toistoa nyt lisää joka reenissä, varioimalla sarjojen pituuksia. Oon huomannut sen itselleni sopivammaksi kuin 3xmax puskemisen reenistä toiseen. Tuokin on niin yksilöllistä että ei voi sanoa kannattaako niin ehdottomasti tehä vai ei. Se sarjamaksimikin on niin yksilöllinen juttu, toisella pääsee jo itku siinä vaiheessa kun toinen vetää keuhkot täyteen ja puskee vielä kaksi toistoa.

Tärkeintä on jatkuva progressio, ei saa jäädä samoihin painoihin junnaamaan viikkotolkulla.

Täähän tässä on pääasia. Olisko muuten vinkkiä, millä saisi tuon junnauksen selätettyä? Itellä on toisista G6:sen liikkeistä enemmän kokemusta kuin toisista ja kehitys on tämänkin takia epätasaista. Leuat, penkki ja hauiskäännöt tuntuvat junnaavan aina vain samoissa painoissa, vaikka esim. pystypunnerruksessa tulee kokoajan tasaista kehitystä (haupitseja ja olkapäitä kuitenkin treenannut koko treenihistoriani ajan).

Ja onko tässä tarkoitus pitää välissä kuinka isoja taukoja? Siis esim. Penkin ja Leukojen välinen aika?
Itse tein eilen melkoisella temmolla, ja perhana että pisti sitten väsyttään :D Ei ehdi hiki kuivua, niin itse tykkään.

Ja onko tässä tarkoitus pitää välissä kuinka isoja taukoja? Siis esim. Penkin ja Leukojen välinen aika?
Itse tein eilen melkoisella temmolla, ja perhana että pisti sitten väsyttään :D Ei ehdi hiki kuivua, niin itse tykkään.

Siinä tulee ihan riittävästi taukoa, kun ottaa penkistä painot pois ja kävelee leuanvetotelineelle.

Omalla kohdalla G6 on nyt tältä erää ohi. Alkanee pieni kiristelyvaihe taas niin ei viitsi miinuskaloreilla vetää. Seuraava ohjelma on jotain 3- & 4-jakoisen välistä. Tarkoitus siirtyä bulkille taas joulukuussa, jolloin G6 pariin tullee paluu. :puntti:

Tuloksista kyykyssä tulos parani huimasti. 40kg --> 122.5kg. Penkki ei noussut juuri laisin, joskin rinta ja etuolkapäät on kasvaneet kohtalaisesti. Pystäri ja hauiskäännöt nousi ok. Olkiin muotoa on tullut kivasti ja hauis/olkavarsi kasvoi kaikkiaan noin 3cm. Reisiin mittaa tuli lähes 7cm. täytyy olla tyytyväinen koska ohjelman käytön aikana olin bulkilla vain reilun kuukauden. Perusvoimatasossa myös on kehitystä sellaisissakin liikkeissä tullut joita ei ole treenannut.
Nyt uuden ohjelman kanssa tulee selkeät painotuspäivät ja tavoite on varsinkin penkkiä saada eteenpäin. Helpotusta tuo ettei alla ole raskasta kyykkyä, vaan virkeänä pääsee reuhtomaan. Toki kyykky omalla päivällään pysyy mukana.

Itse aloitin tällä viikolla G6:sen. 3-4 kk pitäisi sitten tällä mennä. Tarkat mitatki on otettu niin näkee sitten minkälaista kehitystä on tullu.

Kun nyt olen aloittamassa G6:sta heti kun yskä katoaa, niin millä voisin korvata leuanvedon siksi aikaa että saan tangon seinään? Kulmasoudulla? Ei meinaa perussähköporakoneella saada kiviseinään kahdeksaa 7cm syvää reikää ainakaan liian helposti. Reenaan autotallissa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom