Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Olen treenannut kuukauden päivät tällä ohjelmalla, ja aamupaino on noussut nelisen kiloa. Sarjapainot eivät kuitenkaan juuri ole nousseet (olin tyhmä ja aloitin lähes maksimipainoilla).

kyykky 40kg -> 50kg
penkki 30kg -> 35kg
pystypunnerrus 20kg -> 20kg
ylätalja 30kg -> 32kg
leuanveto 0, 0, 0 -> 3, 2, 1
haiusikääntö 7kg -> 10kg (käsipainoilla)
vatsarutistus 20kg -> 22kg

Alla päivän ateria:

aamupala: 1dl kaurahiutaleita, 250g maitorahka, jugurtti 125g, 1dl Fast MASS2 -gaineria, multivitamiini
lounas: kouluruokaa niin että napa paukkuu
välipala: 5-6 metukkaleipää, 250g maitorahka, puoli litraa täysmaitoa, kahvi
treenin jälkeen: 1dl Fast MASS2, kukkura teelusikallinen kreatiinia
päivällinen: kanan rintafilee yksi ja puoli kappaletta, paljon riisiä, ja vähän pakastevihanneksia. kulaus maitoa kyytipojaksi
iltapala: 250g maitorahka hunajalla terästettynä, puoli litraa täysmaitoa, 1dl Fast MASS2

Noilla seteillä paino nousi siis 68kg -> 72kg (pituutta 185cm), ja kehossakin tapahtui vähän positiivisia muutoksia. Mikä tossa sarjapainojen progressiossa voi mättää? Ja mitä kannattaa syödä enemmän, kun paino ei enää tunnu tarttuvan tuolla määrällä?

Olen treenannut kuukauden päivät tällä ohjelmalla, ja aamupaino on noussut nelisen kiloa. Sarjapainot eivät kuitenkaan juuri ole nousseet (olin tyhmä ja aloitin lähes maksimipainoilla).

kyykky 40kg -> 50kg
penkki 30kg -> 35kg
pystypunnerrus 20kg -> 20kg
ylätalja 30kg -> 32kg
leuanveto 0, 0, 0 -> 3, 2, 1
haiusikääntö 7kg -> 10kg (käsipainoilla)
vatsarutistus 20kg -> 22kg

Alla päivän ateria:

aamupala: 1dl kaurahiutaleita, 250g maitorahka, jugurtti 125g, 1dl Fast MASS2 -gaineria, multivitamiini
lounas: kouluruokaa niin että napa paukkuu
välipala: 5-6 metukkaleipää, 250g maitorahka, puoli litraa täysmaitoa, kahvi
treenin jälkeen: 1dl Fast MASS2, kukkura teelusikallinen kreatiinia
päivällinen: kanan rintafilee yksi ja puoli kappaletta, paljon riisiä, ja vähän pakastevihanneksia. kulaus maitoa kyytipojaksi
iltapala: 250g maitorahka hunajalla terästettynä, puoli litraa täysmaitoa, 1dl Fast MASS2

Noilla seteillä paino nousi siis 68kg -> 72kg (pituutta 185cm), ja kehossakin tapahtui vähän positiivisia muutoksia. Mikä tossa sarjapainojen progressiossa voi mättää? Ja mitä kannattaa syödä enemmän, kun paino ei enää tunnu tarttuvan tuolla määrällä?

Pieni vihje. www.kalorilaskuri.fi

Mikä tossa sarjapainojen progressiossa voi mättää? Ja mitä kannattaa syödä enemmän, kun paino ei enää tunnu tarttuvan tuolla määrällä?

Kannattaa muistaa, että painonnousu niin omassa kehossa kuin salilla tangoissa on ihan aluksi hieman normaalia nopeampaa. Kilo kuukaudessa on sellanen hyvä vauhti nostaa painoa. Tollaset nousut sarjapainoissa on oikeen hyvät.

Treeniä takana 5 viikkoa! Aloituspainot hieman alakanttiin, mutta kuitenkin. Tekniikat opeteltu.

Tulokset muuttuneet seuraavasti;

Takakyykky: 20 - 60
Penkki: 30 - 42,5
NTP: 22,5 / Tein ensimmäisen kuukauden pystypunnerrusta.
Hauiskääntö: 15 - 20
Leuat: 4 - 2 - 1
Vatsoja treenaillut erilaisilla liikkeillä.

Kyykky hieman askarruttaa vielä kun painot ovat nousemassa hyvää vauhtia, mietin vain että ei paikat menisi mäsäksi. Tekniikka on luullakseni hallussa, mutta silti hieman kuumottelee kun painot nousevat.

Kyykky hieman askarruttaa vielä kun painot ovat nousemassa hyvää vauhtia, mietin vain että ei paikat menisi mäsäksi. Tekniikka on luullakseni hallussa, mutta silti hieman kuumottelee kun painot nousevat.

Turhaan askarruttaa, ole vaan iloinen siitä että painot nousee noin hyvää tahtia. Se ei todellakaan jatku loputtomiin niin tao nyt kun rauta on kuumaa.

Mikäli siis tekniikka on oikeasti kunnossa. Pyydä vaikka jotain kokeneempaa kattomaan tekniikkas ja toki voit ottaa kyykyt videolle ja laittaa tänne arvosteltavaksi.

Flunssaa puskee päälle, joten tässä tulee pienen salitauon myötä hyvä tilaisuus vaihtaa vihdoin ohjelmaa. G6 alkoi 23.4.2012 ja lähes säännöllisesti siitä alkaen tullut käytyä. Siihen nähden en ole ollenkaan ylpeä tuloskehityksestäni ja läjä tekosyitäkin olisi sitä varten valmiina, mutta olkoot... Mutta kuten jo aikaisemmin mainitsin, niin ohjelman aloittaminen oli parhaita asioita joita olen ikinä tehnyt. Hiton tyytyväinen olen muutoksiin kropassa!

Ikä 23v, pituus 189cm ja aamupaino on noussut 80 kilon alapuolelta 90 kilon yläpuolelle.

Kyykky 4x10 60kg -> 90kg
Kyykkäämiseen mahtui pari pidempää taukoa erinäisistä kivuista johtuen, potentiaalia olisi ollut varmaan parempaakin kehitykseen.

Penkki 3x10 65kg -> 75kg
Tämä junnasi todella pitkään paikallaan, kunnes ihan tyhjästä lähti lähti nopeaan nousuun. Jännä juttu... Ehkä se auttoi kun alkoi tekemään penkissä jossa oli varmistusraudat mukana. Sain säädettyä ne juuri sopivasti siten että sai tangon laskettua rintaan ilman että tanko olisi ottanut osumaa rautoihin. Tämän myötä uskalsi ne pari viimeistäkin toistoa tehdä.

Leuat leveällä myötäotteella 1+0+0 -> 5+4+4
Tähän olen tyytyväinen! Alussa vain vaapuin tangossa epätoivoisesti nykien itseäni ylös, ja sitten ihan yhtäkiä niitä leukoja alkoikin menemään. Yhdessä vaiheessa meni alkuun jo kuusi toistoa, mutta liekkö painon nousu vaikeuttanut kehitystä.

Pystäri tangolla 4x10 30kg -> 40kg
Tässäkin treenikuukausiin nähden hävettävän heikkoa kehitystä, mutta siitä huolimatta fiilis oli äärimmäisen hyvä kun se 40kg sieltä lopulta kevyesti nousi.

Hauis tangolla 3x10 (en muista lähtötasoa) -> 30kg

Suosittelen kyllä ohjelmaa kaikille aloittelijoille, helppoja kivoja liikkeitä ja sai ainakin minut täysillä saliharrastukseen mukaan. Miepä vaihdan nyt elaston kaksijakoiseen. Sellainen fiilis on että joskus kyllä palaan myös arskaan takaisin.

Itekki kyllä pähkäilen tätä, näyttää mielenkiintoiselta, tosin mulla on nyt käytössä tuola toisessa topicissa väsätty ohjelma. tulosta on toki syntyny mutta tämä näyttää hyvältä.

Voiko tuohon soveltaa mavea mitenkään? vai tarviiko? Itse vaan tykkään mavesta ja seuraavanpäivän selkälihasten armonhuudoista :D

Voiko tuohon soveltaa mavea mitenkään? vai tarviiko? Itse vaan tykkään mavesta ja seuraavanpäivän selkälihasten armonhuudoista :D

Itse teen maven kyykyn tilalla kerran viikkoon. Tuo mukavaa vaihtelua viikkoon.

Teetkö muuten saman treenin? että joka kerta sama mutta mave kerran viikossa? vai onko sulla joku toinen ohjelma että vuorottelet?

Joka kerta perus G6:lla oon tehny, paitsi pohkeille oon lisänny liikkeet ohjelmaan. On kyllä käynyt mielessä jos kerran viikkoon vaihtaisi tekisi eri liikkeitä. Olisiko seuraavanlaisella A/B jaolla hyvä treenata?

Kyykky - Mave
Penkki - Vinopenkki
Ylätalja/Leuat - Alatalja/Kulmasoutu
Pystypunnerrus - Pystysoutu
Hauiskääntö tangolla - Hammerkääntö
Pohkeet seisten - Pohkeet istuen

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Joka kerta perus G6:lla oon tehny, paitsi pohkeille oon lisänny liikkeet ohjelmaan. On kyllä käynyt mielessä jos kerran viikkoon vaihtaisi tekisi eri liikkeitä. Olisiko seuraavanlaisella A/B jaolla hyvä treenata?

Kyykky - Mave
Penkki - Vinopenkki

Kuulostaa kyllä hyvältä, pitää nyt oottaa vielä jonku kokeneemmaan hyväksynnän, jos saa niin ethän pahastu jos otan itekki tuon käyttöön ;) :D

Kyykky - Mave
Penkki - Vinopenkki

Hyvältä näyttää. Itse tehnyt vähän samantyyppisellä nyt kohta 4kk ja hyvin on toiminut vaikka mies on pienentynyt 11kg.

Kuulostaa kyllä hyvältä, pitää nyt oottaa vielä jonku kokeneemmaan hyväksynnän, jos saa niin ethän pahastu jos otan itekki tuon käyttöön ;) :D

Miksipä tuosta pahastua. ;)

EDIT: Pitäisiköhä tuohon B ohjelmaan hammerkäännön tilalle ottaa jokin ojentaja liike esim. ranskis? Hauikset saavat mielestäni tarpeeksi osumaa jo päivän vedoissakin.

Miksipä tuosta pahastua. ;)

EDIT: Pitäisiköhä tuohon B ohjelmaan hammerkäännön tilalle ottaa jokin ojentaja liike esim. ranskis? Hauikset saavat mielestäni tarpeeksi osumaa jo päivän vedoissakin.
Joo kannattaa varmaan ottaa, niin on rasitukset ojentajalle ja hauikselle balanssissa.
Ekassa ohjelmassa on juuri kaksi punnerrusliikettä, joissa ojentajat ottaa hittiä mutta vain yksi vetoliike joten hauiksille oma liike on hyvä. Toisessa ohjelmassa hauiksille tulee epäsuoraa rasitusta kahdesta liikeestä joten ojentajille oma liike on hyvä tässä.

Taianki ottaa nuo käyttöön, kuulostaa tehokkaalta ja mielenkiintoselta. Onko muuten kauhee synti jos tekee pohkeet vaan seisten, kun salillani ei ole tuota istumista varten tarvittua laitetta. Oon smithissä tehnyt pohkeita nyt tähän asti. Ja tämä varmaan sopiikin mulle paremmin mitä aikaisempi, on nimittäin hauis kokoajan aika väsynyt ja rasittunut kun siinä tuli niin paljon rääkkiä käsille. (tosin pitäähän sen hauiksen kasvaakkin :D :D )

Viimeksi muokattu:
Tässä olisi yksi tapa tehdä istuen:
Lankku päkiöiden alle ja tanko/lavypainoja/smith-tanko reisien päälle.

Mutta eipä siitä luulisi olevan haittaa jos et pysty tekemään niitä.

mihinkäs väliin tässä ohjelmassa maven laittaa? vuorettelee maastavetoa kyykynkanssa joka toinen päivä? ja millaset toistot tossa mavessa? ite ajattelin jotai 4x5 tai 5x5 vai pitäskö vetää vaa tol 4x10

Eilen painoina kyykkysarjoissa 65-75-85-95, penkissä 70-75-80 ja leuat 9-9-9.

NTP onkin aika hyvä liike, en ole aiemmin tehnyt sitä missään ohjelmassa. Siinä riittää penkin jälkeen melko kepoisat painot, elien oli sarjoissa 30-40-35-30.

Kyykyt teen niin syvältä kuin liikkuvuus antaa myöten, ja tunne reenin jälkeen on jotenkin palkitsevampi kuin aiemmin, jolloin tein aina vn syvyisiä.

Vähän hintsusti päässyt punttailemaan kun on opiskelut, lasten harrastukset, kiekkoilu ja muut menot vieneet aikaa. Tänään kuiteskin tein kyykyssä 80-100-90-90, penkissä 80-85-90 ja leuat 14-8-7 sarjat. Ja NTP 4x10x40. Tuntuu että tuo NTP on leukojen ja penkkailun aiheuttaman kuormituksen päälle ihan todellinen koko yläkropan liike. Ensimmäisenä liikkeenä se menis varmasti paljon enempi etuolalle.

Monilla näyttää olevan haukkareissa aika kovat painot muihin liikkeisiin nähden. Kantsii unohtaa heijarit ja keskittyä negatiiviseen vaiheeseen huolella! Mulla oli siinä tänään 3x10x32.5 ja ihan rajoilla mennään, kun liikkeen tekee puhtaasti.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom