Maximus Bicepus
100% iron and steel
- Fysioterapeutilla oon käynyt näyttämässä olkapäitäni ja ne on pikkasen kiertynyt eteen. Eli jotain mikä edesauttaisi olkapäilleni luonnollisempaa asentoa? Vai tuleeko tarpeellinen olkapääannos jo NTP:ssä (ja leuoissa)?
- Selkä pikkasen notkolla. Ainakin omaan silmään. Voi tietysti johtua siitä, että olen tällanen luuviulu ja mulla nyt ei vielä lihasta ole yhtään missään. Mutta onko se vaan noita syviä vatsoja? Ja reverse crunchia, josta joku puhui pari sivua takaperin?
- Alakroppa on enemmän tai vähemmän ns. "ihannemitoissani" siinä missä yläkertaan kaipaisin massaa. Lähinnä varmaan rasva tuppaa varastoitumaan lantion ja vatsan seudulle, minkä huomaa pienen pömppiksen muodossa vaikka muuten oon ns. "normipainoinen" 188/78. Saanko tämän huomioitua jotenkin? Esim. lantioon/jalkoihin vahvistavaa ja kiinteyttävää treeniä, ylös massaa? Millaisilla sarjoilla tämä onnistuu? Vai onnistuuko?![]()
Eteenpäin kääntyneist olkapäist oli juttuu Pakkiksel mun mielest ihan omaski ketjus. Eti. Mut siihen auttaa ainaki yläselän ja takaolkapäiden vahvistaminen. Kulmasoutu Pendlay -tyyliin on loistava tohon hommaan. Leuat kandee tehä myötäotteel. NTP niinku muutkin pystypunnerrukset vahvistaa lähinnä etuolkapäitä...
Jep, selän notkoiluun on just parasta noi reverse crunch tyyppiset liikkeet ja lopuks on hyvä päättää vatsatreenit plankilla (syvät vatsalihakset).
En nyt tiä onko mitään kiinteyttävää treeniä olemassakaan. Hankkii lihasta ja sulattaa rasvakiloja niin siinähän sitä kiinteytyy. Pömppikseen vaikuttaa eniten liika sokeri ja alkomahooli.
Arskan ohjelma on rankkaa treeniä ilman armoa. Aivan vasta-alkajan ei mielestäni pitäisi aloittaa tällä ohjelmalla. Kun itse olin ihan lapsen kengissä puntin noston suhteen ja aloitin tällä ohjelmalla ja rääkkäsin itseäni tosissaan, kolmen viikon treenin jälkeen olin aivan väsähtänyt ja treenaaminen loppuikin samantien siihen liiallisen rasituksen aiheuttaman motivaation puutteen vuoksi. Suosittelisin enemmän starting strengthiä, jos ei ole voimailu aiemmin tuttua.
Mun mielest G6 on just paras alotella, opetella liikeradat ja totuttaa nivelelet painoihin, ennenku siirtyy raskaampiin vitosen sarjoihin Starting Strengthissä.
Miksi? Kyykky alussa imee kaikki mehut...
Tottumiskysymys, huono kunto, huono tankkaus/ravinto... Noususuhdanteinen kyykky on kuitenkin se liike mikä tässäkin ohjelmassa vaikuttaa eniten kasvuun.
Jätän hauiskäännöt tekemättä jos hauikset on kipeät edellisistä treeneistä. kannattaako molempien treenien jälkeen ottaa palkkari, vai onko 3dl "muscle plussaa" liikaa? Veän nimittäin aamupalalla desin, ja siitä tulee kyllä kuvottava olo. Ja tuo kreatiini... Painoa on vajaa 70kg
Hauikset niinkuin muutkin pikkulihakset palautuu kyl viimestään 48 tunnis, ellei niitä nyt jotenki rikki saa?! Eli ihan hyvin voi niitä tehä, vaikka ne tuntuiskin aroilta. Eri asia sitten alaselän kanssa... Tulee vähä kalliiks toi Muscle plussan vetäminen. Kandeis ostaa jotain halvempaa tököttiä esim. netistä, tai vaikka erikseen herat ja maltot ym. Ellei sulla sit oo joku sponssisopimus Fastin kaa? ;) Ja en tiä minkälainen HC / legosali sul on siel himas, mut voin kertoa, että riittämättömillä painoilla ei sitä kunnon tulosta koskaan tuu.
Onko jollakin suosituksia mikä olisi hyvä 2-jakoinen ohjelma tämän arskan G6 jälkeen? Tavoitteena ensisijaisesti massan hankinta vielä kuukauden ajan ennen kuin olisi tarkoitus alkaa tarpeen vaatimalle dieetille - rasvaa pitäisi pudottaa muutama kilo kesäksi. nyt paino reilut 82kg, pituus 186,5cm. Ja käsiin etenkin pitäisi tosiaan sitä massaa saada kun ei niihin ole tuntunut lihaa tarttuvan tällä G6:lla juurikaan..
On. Mut jos G6 on sun eka ohjelma ja oot käyny tyyliin 3kk:tta salil, ni 2-jakosesta ei oo sulle paljokaan hyötyä. Saat paljo enemmän tulosta aikaan jos teet yksjakosta niin kauan ku vaan pystyt. Starting Strength kannattaa ehdottomasti suorittaa (otat siihen mukaan ne leuat ja dipit) tai voisit testata sitä mun ohjelmaa minkä sulle heitin tos edellis sivulla...
Ma, Ke, Pe
Penkki 2x6
Rinnalleveto / Kyykky / Maastaveto 4x10
Leuanveto (mailaotteella) lisäpainoilla 3x10
Pystypunnerrus 4x10
Hauiskääntö z-tangolla 3x10
Jalkojennostot roikkuen tangossa x4
Rive ja mave @ 4x10 kuulostaa kyl aika murhaavalle! :wtf: Noihin sopis paremmin 4x6. Tai sit maven voi tehä SJMV:nä johon toi 4x10 sopii paljo paremmin (ja ottaa enempi takareiskoihin). Mikä on mailaote?
Miten kyykkyä vois treenata, että ei tulis jalkoihin massaa. Eli voimaa vaan, ei välttämättä lihaakaan hirveesti. Lisäpaino reisissä tuppaa huonontamaan leuanveto tulosta 
Tai vaihda 2- tai 3-jakoseen.