Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Maastavedon voisi kumminkin lisätä?

vatsoista..

teen himassa tätä ohjelmaa mites ku tos on toi istumaannousu onko välii jos tekee vatsarutistuksena (jalat sängylle laitettuna niin koukkuu ku menee) ? vaikuttaako samoille alueille täysin vai onks jopa jompikumpi tehokkaampi vaihtoehto?

Ei juurikaan, itse en kyllä koko kolmea kuukautta jaksas samaa vatsalihas liikettä tehdä, että siinä voi vaihtelu virkistää.

Maastavedon voisi kumminkin lisätä?
Massaa! Voimaa! Tie jatkuvaan kehitykseen kirjassa on se aloittelijoiden perusohjelma missä on mave mukana. On muuten aika sama runko kun tässä G6:ssa. Hauiskääntö puuttuu ja mave tehään vaa joka toinen kerta ja sit tietty siinä sarjapituuksia muutellaan. Kannattaa tsekata.

Ei juurikaan, itse en kyllä koko kolmea kuukautta jaksas samaa vatsalihas liikettä tehdä, että siinä voi vaihtelu virkistää.
Samaa mieltä. Ittellä toi istumaannousu rupes sattumaan selkään (skolioosi ja pullistumia). Tilalla oon tehny jalkojennostoja penkillä, rutistuksia maaten just sillee jalat tuen päällä koukussa ja taljarutistuksia ylätaljassa. Näitä vaihdellu keskenään. Niin ja sit unohtu mainita lankkupito, vaikka onkin staattinen liike. Tossa saa selkäkin huoltoo samalla.

Ei se varmaan voimaohjelmassa kovinkaan hyvä ole, että on noinkin monta "pääliikettä" samassa treenissä. Eli ei varmaan kannata käyttää.

Voisiko tätä käyttää voimaohjelmana, tyyliin 3x6?
Voimaa haettaessa lyhyemmillä sarjoilla hermosto rasittuu ihan eri tavalla kuin 10-sarjoissa, joissa lähinnä lihakset väsyvät. Lihaksisto palautuu kovasta treenistä parissa päivässä, hermosto ei. Jos Arskaa ei ehdi tehdä kolmesti viikossa, niin silloin voisi kokeilla 3x6 kaksi kertaa viikossa.

Oon suurinpiirtein puoles välis menos tätä ohjelmaa ja paino on noussut n. 4kg :D Tuloksetkin ollut ihan ok nousus, yhdessä vaiheessa en kerennyt käymään säännöllisest, mut nyt näyttäs taas olevan pieni noususuhdanne menossa.

Moro!

Ajattelin tulla raportoimaan tuloksia nyt kun on yksi kuukausi takana kultaista kuusikkoa. Tässä kirjoittaessa tajusin, että en ole tehnyt niskan takaa punnerrusta vaan pystypunnerrusta käsipainoilla. No, lähelle menee. Voisinpa seuraavaks kuukaudeks vaihtaa NTP:ksi ja katsoa miltä tuntuu.

Eikä sitten tukehduta nauruun kun luetaan mun lähtötason lukemia :D

Eli tästä lähti liikkeelle:

Takakyykky: 10x40
Penkki: 10x35
Leuat: 5+4+3
Pystyp. käsipainoilla: 10x16
Haba: 10x20
Vatsat nyt on mitä on.

Ja tässä mennään nyt:

Takakyykky: 10x60
Penkki: 42,5x10
Leuat: 9+5+5
Pystyp. käsipainoilla: 10x25
Haba: 10x30
Ja vatsoja en kirjaa. Selkeästi kyllä tulokset noussut. Ja oon ensimmäistä kertaa elämässäni nähnyt kuusi pulikkaa tuossa vatsan seutuvilla :D Tosin vain treenin jälkeen. Ja vain hetken :D Mutta feels good man.

Tosiaan ohjelma on ollut muokkauksessa lievästi eteenpäin kääntyneiden olkapäitteni takia. Joka toisessa treenissä vaihdan leuat pendlay-soutuun, pystypunnerruksen takaolkapääliikkeeksi ja habat ojentajiin.

Painoa ei ole tullut kun kaksi-kolme kiloa lisää. On ollut semisti vaikea syödä kunnolla kun nyt pääsykokeen alla tulee istuttua kirjastossa sen kahdeksan tuntia päivässä. Olen siis tällanen 21-vuotias 188/83 kokoinen hujoppi. Tosiaan tässä kehossa ei kauheesti ole lihasta koskaan ollut, mutta kyllä tää jo tuntuu siltä, että tällä voi päästä hyvään alkuun! Oon ottanut kanssa erinäisiä mittoja kehostani, mutta katsellaan josko kirjaisin niitä tänne vaikka sitten koko kolmen kuukauden jälkeen :)

Onko tuo kehitys kutakuinkin sellaista mitä voisi odottaakin? Jotain huomioita?

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
kristian, kyllähän tuossa on kehitystä selvästi havaittavissa. Mutta mites nuo pystärit käsipainoilla, tarkoitatko 10x25:dellä, että teet 25kg käsipainoilla vai että molemmissa käsissä on yhteensä 25kg? Sillä tuo 10x 25kg per käsi kuulostais aika käsittämättömältä mun korvaan noilla penkkisarjoilla.
Mutta kehitystä on havaittavissa ja toivotaan, että se sun kohdalla jatkuu! Kyllä tuo 2-3 kiloa kuukaudessa on ihan hyvä tahti, kun eihän lihas yltiöpäisesti kuukaudessa natuna pääse kasvamaan. Eli eipä ainakaan läskiä kerry niin paljon kuin kunnon bulkilla :D
Noh, tsemppiä treenien jatkamiseen nyt kuitenkin ja pidä tahti yllä.

Kiitoksia kommentista! Hehe, juu olen laskenut, että käsissä yhteensä 25 kg. Enhän mä saisi 25 kilon yksittäisiä painoja edes lattiasta irti! :D Mutta joo, voisin koittaa tämän kesän pysyä aika tällasilla maltillisilla plussilla ehkä muutenkin. Pysyy tämä olematon "kesäkunto" päällä joissain määrin. Kun lämpötila laskee syksyä päin ja vaatteet lisääntyy niin siitä eteenpäin vaikka sitten massakausi kunnolla päälle.

Aloitin tammikuussa salilla käynnin 3 vuoden tauon jälkeen. 3kk tein perus 3-jakoista ma, ke, pe. Nyt on n. 2kk Arskaa takana. Yksi 1,5 viikon flunssa, mikä vei voimat. Sain ottaa painoista 10 kg pois. Sitten väliaika tuloksia:

Paino +4kg
Kyykky (syvältä): 4x10x80 -> 4x10x110kg
Penkki: 3x10x80 -> 3x10x100kg
Leuat leveä myötäote: 4,4,3 -> 10,8,7
NTP seisten tangolla: 4x10x30kg -> 4x10x45kg
Hauis: 3x10x30kg -> 3x10x40kg
Vatsat: 3x20 -> 4x25

Ihan ok tullut kehitystä. Toi penkki ja kyykky suhde ilmeisesti aika huono?? Toivotaan, että kyykky vielä parantuu. Mitään toivota, kun laitetaan se paremmaksi :D

John Smith

Hyvää kehitystä. Tosin lähtikö sarjanpainot about ton 3kk voimatasojen kohdilta? Toi 20kg penkkiin kun omasta mielestä on tosta sarjapainosta aloitettuna ja kuitenkin kympin toistolla aika hurja.

Mulla itella on toi penkki:kyykky -suhde about 2:3 painossa.

John Smith

Hyvää kehitystä. Tosin lähtikö sarjanpainot about ton 3kk voimatasojen kohdilta? Toi 20kg penkkiin kun omasta mielestä on tosta sarjapainosta aloitettuna ja kuitenkin kympin toistolla aika hurja.

Mulla itella on toi penkki:kyykky -suhde about 2:3 painossa.

Mitään maksimeja en ole koittanut. Olisi kyllä ollut varaa lähteä korkeammilta painoilta penkkiin, mutta en viitsinyt repimään, kun ajattelin, että 2,5kg meilkein joka kerta voi sitten lisätä. 3x10x90kg ois voinut tulla.

Siinä on siis aika kovat voimatasot tullut 3 vuoden takaa lihasmuistista? :D

Itsellä tuo penkki junnaa aivan paikallaan tässä arskassa. Takana kohta 1kk tätä ohjelmaa.

Maksimissaan viikon oon samoilla painoilla tehnyt. Se vaan riippuu niin päivästä, että koska lisää rautaa. Ihan hyvin on lihasmuisti palautunut, ilmeisesti, kun sanoit :) Tuon 3 vuotta treenasin potkunyrkkeilyä. Tammikuusta paino noussut 10kg :D Hyvä ohjelma kyllä. Tämän jälkeen ajattelin siirtyä elaston 2- jakoiseen.

On kyllä hyvä ohjelma. Aluksi en tiennyt mitä ajatella, mutta väittäisin että toimii todella hyvin.

Aloin toki syömään reippaammin samalla kun G6:sen aloitin, mutta painoa tullut kuukaudessa n. 3kg. Missä muodossa niin en osaa mitää heittää, mutta väitän että filettäkin aika hyvin.

Tuloksia parin kk treenin jälkeen:
Paino + 3,8kg
Kyykky (syvältä): 4x10x60 -> 4x10x90kg
Penkki: 3x10x60 -> 3x10x75kg
Leuat leveä myötäote: 6,5,3 -> 10,8,7
NTP seisten tangolla: 4x10x30kg -> 4x10x40kg
Hauis: 3x10x25kg -> 3x10x32kg

Välillä oon tosiaan kerennyt käymään vain 2 kertaa viikossa.
Nyt jää kyykyt pois ohjelmasta, koska polvessa on jotai häikkää. En tiedä onko rasitusvammaa vai mitä. Vaivannut jo viikon, pitää katella viikonlopun yli ja antaa sen levätä jos ei auta nii alkuviikost lekuriin. Tais ottaa sählyssä vähän siipeensä, ku oli turnaus viikko sit, enkä oo malttanut antaa sille vähän lepoa.

Tästä on varmaankin tullu jo kysymyksiä, mutta en jaksanu alkaa selaa koko ketjua läpi. Miten hyvin tää toimii dieetillä, kun nyt ajattelin viimeinkin sen alottaa? Oon käyttäny elaston 2-jakosta tammikuusta asti ja nyt haluaisin vähän vaihtelua siihen (en ehdi kesällä käydä neljään kertaa viikossa salilla). Mistään pitkästä dieetistä ei olisi kyse, 2-3kg ajattelin pudottaa. Tiedän että kyseessä on massaohjelma, mutta ajattelin 1-jakoisen kuitenkin soveltuvan mulle parhaiten, koska olen vielä aloittelija (n. 1,5v treenannu).

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom