Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Voinko käyttää tämän ohjelman liikkeitä suoraan HST-treenissä? Ja kannattaako pohkeille lisätä oma liike? Ja miten tuolle leuanvedolle lasketaan progressio, jos ei löydy lisäpainoja?

Voinko käyttää tämän ohjelman liikkeitä suoraan HST-treenissä? Ja kannattaako pohkeille lisätä oma liike? Ja miten tuolle leuanvedolle lasketaan progressio, jos ei löydy lisäpainoja?

Mikset sä mies hyvä nyt tutustu siihen HST-treeniin suoraan? Siinä perus HST-rungossa on noi pohkeet mukana kyllä..

koska se on paska, siinä tarvitaan paskoja laitteita, ja mulla ei ole paskoja laitteita, koska mulla ei ole laitteita ollenkaan.

edit: kun luin ton FAQ:in kokonaan, niin oli se ihan OK. mutta älä aina hikeenny

Ei mullakaan ole laitteita ollenkaan. Vaan käsipainot ja leuanvetotanko. Ja tein alkuun oman ohjelman tuolta ErXr.netin liikkeitä selaillen, sitten löysin pakkiksen ja siirryin tähän golden6 ja nyt alkuvuodesta aloitin Elaston 2-jakoisen threadin vinkkien mukaan, jälleen mukauttaen liikkeet vain käsipainoilla tehtäväksi. Joten ei nuo treenit ole 'paskoja', niitä pystyy kyllä soveltamaan meille laitevammaisillekin. Kait sitä vois tehdä näitä golden6 liikkeitäkin voimapainotteisesti reenaillen tai sit HST idealla.

Eli: Voit käyttää näitä liikkeitä, voit lisätä pohkeet ja progressio leuanvedolle vois olla vaikka vedä niin monta kuin jaksat - siinä sitä progressiota sitten tulee.

koska se on paska, siinä tarvitaan paskoja laitteita, ja mulla ei ole paskoja laitteita, koska mulla ei ole laitteita ollenkaan.

edit: kun luin ton FAQ:in kokonaan, niin oli se ihan OK. mutta älä aina hikeenny

Alkuperänen idea sekä arnoldissa että HST:ssä on tehdä raskaita moninivel-liikkeitä eli ei todellakaan mitään laitepaskaa. G6 liikkeillä onnistuu mainiosti siis ja siinä perus HST-rungossa on muutenkin vähän modattavaa esim niiden shrugsien ja leg curlien kanssa eli niistä voi kyllä suosiolla luopua..

Eli: Voit käyttää näitä liikkeitä, voit lisätä pohkeet ja progressio leuanvedolle vois olla vaikka vedä niin monta kuin jaksat - siinä sitä progressiota sitten tulee.

Väärin, tuo ei merkitse prgressiota. HST-ohjelmassa on tarkoitus kasvattaa rasitusta sykleissä ja näin progressiivisella kuormituksella ajaa kroppaa lähelle ylikunnon rajaa aina parin viikon välein. Vetämällä maximit joka kerta suhteellinen rasitus on silloin vakio. Lisäks jos sä vedät kolme kertaa viikossa pari sarjaa maksimimäärän leukoja kuuden viikon ajan ni saattaa tulla seinä jossain kohtaa vastaan...

Tässä shrödinger sulle vielä pari linkkiä:
http://www.punttis.net/kuntosaliohjelmat-treeniohjelmat/hst-hypertrophy-specific-training
http://www.hypertrophy-specific.com/hst_notes.html

edit: jos teet leukoja himassa ni lisäpainona voit käyttää vaikka ihan normaalia reppua ja laitat sinne jotain painavaa tavaraa...

Nooh... Entäs jos vedän syklin alussa vajaat maxit ja kasvatan syklin puoliväliin mennessä maxiin ja sit loppupäässä vedän maxien jälkeen viel negatiivisia?? ;)
Näillä naruilla ku on turha kuvitella vetävänsä painojen kanssa...

Nooh... Entäs jos vedän syklin alussa vajaat maxit ja kasvatan syklin puoliväliin mennessä maxiin ja sit loppupäässä vedän maxien jälkeen viel negatiivisia?? ;)
Näillä naruilla ku on turha kuvitella vetävänsä painojen kanssa...

No tol taval se jotenki pitäs toteuttaa, paljos niitä leukoja ny menee maksimissaan? Ku niihin pitäs saaha vähä sitä vaihteluu eli et esim viikot 1-2 pelkkiä leukoja, 3-4 pienellä lisäpainolla, 5-6 negatiivisia tms... Ja jos sun MAX on vaikka 12 leukaa ni esim viikkojen 1-2 aikana vois olla jotain tyyliin:
ma 2x8
ke 2x8
pe 2x10
ma 2x10
ke 2x12
pe 2x12/MAX

edit:
voihan se olla näinkin jos enemmän silmää miellyttää
ma 2x8
ke 2x9
pe 2x10
ma 2x11
ke 2x12
pe 2xmax

Kai tänne voisi sitten omaksi ilokseen kirjoitella mitenkä on tulokset muuttunut kun nyt tarkalleen kolme kuukautta on kulunut siitä kun aloitin G6 tekemisen, jos tätä nyt siksi voi kutsua koska pari liikettä on vaihdettu, tai sitten tehty jotenkin muuten kuin alkuperäisessä neuvottiin.Tätähän lähdettiin siis toteuttamaan ihan nollista ilman aiempaa salikokemusta.

Nyt paino 73kg ja pituus 175cm.

Lähtötaso:
Kyykky 3x10 50kg
Pystypunnerrus KP 3x10 10kg(per käsi) (Vaihdoin niskantakaa punnerruksen pystypunnerrukseen käsipainoilla ihan vaan koska olin lukenut liikaa pelotteluja nivelien menemisestä)
Penkki 2x6 62.5kg (2x6 systeemillä)
Hauiskääntö 3x10 20kg tangolla (mukana saattoi olla vähän liikaa painoa)
Leuanveto 3x10
Vatsalihakset voimapyörä 3x10-14 tai rutistuslaitteessa 3x10 25(kg?)

Nyt:
Kyykky 3x10 90kg
Pystypunnerrus KP 3x10 20kg(per käsi)
Penkki 2x4 85kg
Hauiskääntö 3x20 20kg tangolla, tekniikka kunnossa.
Leuanveto 3x6 +10kg
Vatsalihakset voimapyörällä 3x10-15 tai rutistuslaitteessa 3x10 45(kg?)

Kai tähän voi sitten kommentoida jotain että mikä on jäänyt sairaalloisesti jälkeen ja mikä edellä, joku voisi myös vinkata jotain järkevää ohjelmaa jolla jatkaa tästä eteenpäin?

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Ajattelin tuossa kesänkorvilla aloittaa tekemään G6:sta massanhakumielessä koska, kisakausi loppuu ja painiharjoituksia on vain 3 krt viikossa. Eli siis: toimiiko tuo ohjelma ollenkaan jos käy sen 3krt viikkoon painimassa ja 3 kertaa viikkoon tekisi kuusikon? Tähän mennessä olen reenannut elaston 2-jakoisella ja lajia jokseenkin tukevalla 3- jakoisella, mitat ovat tässä 9kk:n aikana nousseet 178/57--->178/65 eli maltillisilla plussilla jottei kilpailusarjat ole ihan liikaa nousseet. Ja nyt siis päätavoitteena massanlisäys (koska kehonrakennus kiinnostaa kovasti ja lopetan kilpailemisen painissa kokonaan, ainakin joksikin aikaa). Painia olen harrastanut kohta 6 vuotta mutta punttihommissa vasta tosiaan tuo 9kk takana eli aloittelija olen.

Täs ny räpläsin tätä keskustelua puolisentoistatuntia läpitte ja eipä oikeen selvää ytimekästä kuvaa löytyny.. eli kysyn itse suoraa.

Olen käynyt punttilla noin pari vuotta. Ikää on nyt 20w. Mitat 178/78. Rasvaprosentti siinä 11 paikkeilla. Tuo parivuotta minkä olen salilla käynyt on ollut lähinnä eri liikkeiden tulosten hilaamista ylöspäin. (mave, rinnalleveto, kyykky jne..) Eli oikeastaan varsinaista tavoitetta ei ole ollut, vaan touhu on ollut lähinnä energian purkamista :D Vahvan urheilutaustan pohjalta perusvoima taso on oikeastaan aika korkeallakin, mutta jostain syystä rinta, olkapää ja käsivarret ovat jääneet jääneet jossain vaiheessa melko huomattavasti jälkeen.

Ajattelin kokeilla tätä ohjelmaa kesän ajan, mutta arveluttamaan jäi pari juttua.. onko tämä ohjelma mun kohralla välttämättä kokeilemisen arvoinen / järkevä. Haluaisin noihin mainitsemiini alueille ,rinta, olkapäät ja käsivarret, selvästi lisää lihasta ja kuroa kiinni tuota suhdetta verrattuna jalkoihin ja keskivartaloon. Riittääkö tuo 3x10 penkkiä niin että saisin sillä rinnan kuntoon? Ja onko tuossa ohjelmassa tarpeeksi ojentajille? Viikon verran olen tätä tehnyt ja joka reenin jälkeen tuntuu, että rinnalla en ole tehnyt yhtään mitään. Penkissä painot on ollut 70kg ja sillä oon saanut nipan napin tuon 3x10.

Kertokaas joku joka tietää... olisiko mun tilanteessani ja tavoitteessani parempi kokeilla jotain muuta?

Suositut

Back
Ylös Bottom