Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

Meta title: 🔥 ARNOLDIN KULTAINEN KUUSIKKO – GOLDEN SIX 🔥

Meta description: Legendaarinen koko kropan perusohjelma, kuusi liikettä jotka rakensivat Arnoldin pohjan.

jeps , elikkäs uusi tuttavuus foorumeilla :) salilla käynti suht uusi harrastus mulle, 2-3 kertaa viikossa noin puolen vuoden ajan. Arskan kultainen kuusikko näyttäis ainakin vastauksien perusteella tarjonneen hyvää kehitystä, varsinkin kaltaisilleni aloittelijoille ja ajattelin itse aloittavani sen käytön. Onko suositeltavaa?

No, moro! :) Ja on.

Moniko diettailija on tätä käyttänyt? Itse näkisin tämän ihan hyvänä vaihtoehtona kolmijakoiselle, varsinkin kun nyt on kyse jo saadun voimatason ylläpidosta, eikä lihaksen kasvattaminen käytännössä ole mahdollista. Liikkeetkin ovat tuttuja (ja mielestäni todella päteviä) perusliikkeitä :)

mites onko kukaan ottanu millään tapaa mavea mukaan tähän?

Senhän vois tehdä monellakin tapaa, mut tässä yks esimerkki:
Jos treenaat ma-ke-pe, sijoita mave perjantaille, jotta palautumiselle on hyvin aikaa. Jätä perjantain treenissä kaks sarjaa kyykkyä tekemättä ja tee sen tilalla 1-2 tiukahkoa sarjaa mavea. Voit tässä treenissä jättää myös yhden tai kaks leuanvetosarjaa tekemättä.

Täh? Eikö se vinopenkki juuri ota aika helvetin hyvin rintalihaksiin.

Mikäli korvaat vinopenkillä tee se ehdottomasti säädettävällä penkillä, jolla saat tarpeeksi loivan kulman jotta rasitus isolle rintalihakselle ei jää liian vähäiseksi. Yleensähän ylärinta on porukalla hieman muuta kroppaa jäljessä, mutta jos yksijakoisessa on vain yksi liike rinnalle niin sitä ei kannata kovin rankasti ylempään rintaan painottaa. Kävisi myös mahdollisesti kovin raskaaksi olkapäille.

mitä kannattaa jättä pois jos tekee ranskalaista vaikka kerran viikossa?

ei tarvitse jättää mitään pois, kuhan laitat ranskalaisen vaikkapa viimeiseksi tehtäväksi ja niin että se tulee vaikkapa viimeseen treenikertaan ennen 2pv lepoa siis jos teet 3xvko tätä ohjelmaa

Itellä on nyt tätä ohjelmaa hieman muokattuna 7vko takanapäin.

Kaikissa liikkeissä sarjapainot nousseet vähintään 10kg, ja mitat 188/70--->78, eli painoa tullut mukavasti, ja kehityksen huomaa myös jo peilistä:)
Tällä mennään ainakin viellä jonkun aikaa, kun kerta kehitystä tulee.

Olen tehnyt penkin kp:nä
Leuanvetojen tilalla on ollut ylätalja.

Itellä on nyt tätä ohjelmaa hieman muokattuna 7vko takanapäin.

Kaikissa liikkeissä sarjapainot nousseet vähintään 10kg, ja mitat 188/70--->78, eli painoa tullut mukavasti, ja kehityksen huomaa myös jo peilistä:)
Tällä mennään ainakin viellä jonkun aikaa, kun kerta kehitystä tulee.

Olen tehnyt penkin kp:nä
Leuanvetojen tilalla on ollut ylätalja.

Mitä vit**a! :D 8 kiloa painoa 7 viikossa!! Kunnon sikabulkkia!! xD Mun ekat 10 kiloa tuli 10 kuukaudessa, mutta eipä tullu senttiäkään läskiä mukana ;)

Eikö mee leukoi? Tee negatiivisia sit niin kauan et alkaa meneen.

Hyvin oot massaa keränny :).Itellä enää kaks reenikertaa jälellä golden sixistä ja paino noussu sen 1,5 kg..Selvästikään en syö tarpeeksi :itku:.

Itellä vielä pari viikkoa jäljellä ja paino noussut nyt n. 6kg, mitat nykyään 186/94. Huomaa kyllä että on alkanut maha vähän enemmän pömpöttämään :D Veikkaan että tuossa vaiheessa kun on painokin noin pitkällä miehellä aika matalalla niin keho ottaa uutta massaa helpommin vastaan ja tietenkin siihen vaikuttaa aineenvaihdunta jne.

Vedättekö leuat 3xmax systeemillä niinkun alkuperäisessä ohjeessa? Verottaa hirveästi sarjoista jos ekan vetää tappiin asti. Mennäänkö metsään jos vetelee leukoja niinkun muitakin liikkeitä? Lisäpainot kehiin ja aloitetaan esim 3x7 ja yritetään nostaa 3x10 ja sillon lisää painoa 2.5kg tai vastaavaa. Jotenkin ei toimi toi 3xmax tyyli kun alkuunkaan.

Vedättekö leuat 3xmax systeemillä niinkun alkuperäisessä ohjeessa? Verottaa hirveästi sarjoista jos ekan vetää tappiin asti. Mennäänkö metsään jos vetelee leukoja niinkun muitakin liikkeitä? Lisäpainot kehiin ja aloitetaan esim 3x7 ja yritetään nostaa 3x10 ja sillon lisää painoa 2.5kg tai vastaavaa. Jotenkin ei toimi toi 3xmax tyyli kun alkuunkaan.

En usko, että mitään haittaa olis vaikka tekisit samalla tavalla kuin muutkin liikkeet. Kuinkas paljon sulta sit tippuu toistot noissa sarjoissa, kun teet eka sarjassa tappiin asti. Itellä tippuu suunnillee 2 toistolla seuraavaan sarjaan.

En usko, että mitään haittaa olis vaikka tekisit samalla tavalla kuin muutkin liikkeet. Kuinkas paljon sulta sit tippuu toistot noissa sarjoissa, kun teet eka sarjassa tappiin asti. Itellä tippuu suunnillee 2 toistolla seuraavaan sarjaan.

Sarjat noin 18,15,10..Tuntuu ettei tuu tolla systeemillä lisää toistoja ollenkaan. Jos aloittais kevyesti lisäpainoilla ja ottais sellaisen painon et 3x10 joista vika tiukka sarja, ja samal taval romua lisää ku vikas menee enemmän toistoja..

Mitä vit**a! :D 8 kiloa painoa 7 viikossa!! Kunnon sikabulkkia!! xD Mun ekat 10 kiloa tuli 10 kuukaudessa, mutta eipä tullu senttiäkään läskiä mukana ;)

Eikö mee leukoi? Tee negatiivisia sit niin kauan et alkaa meneen.

Itellä 5kg tullu nyt 3 viikkoon.. Mut toisaalta tosta varmaan 2-3kg nesteitä, kun aloittamista ennen olin pari kk dieetillä.

kuinkahan kannattais tehdä selän kans, ku kotona on omat vehkeet millä saan tehtyä muut liikkeet, mut leuanveto tankoo eioo. Et mitähän liikettä kannattais tehä ja millä sarjoilla`?

Itellä ku ei oikein kunnolla noita leukoja tule niin onko ylätalja hyvä korvaaja tolle leuanvedolle ? Mitä eroa on niskan takaa punnerruksella ja pystypunnerruksella ? Eli jos vaihdan leuanvedon ylätaljaan ja niskan takaa punnerruksen pystypunnerrukseen niin toimiiko ohjelma niinkun se toimii ilman noita vaihtoja ?

Back
Ylös Bottom