Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Mulla polvet prakas kans, eli polven sisällä tuntui kyykyssä ja vedossa (raskaissa liikkeissä) pistävää kipua. Tämä kuulemma viestii ns. pisaralihaksen heikkoudesta mikä on erittäin suuressa osassa kyykyn tekemisessä. Pisaralihas löytyy tuosta polven yläpuolelta, reisilihaksen sisäosassa. Itse aloin tekemään aktiivisesti reisiojentaja konetta, ja muutenkin liikkeitä etureiskoille, ja eipä ole kipua sen koommin kyykätessä tuntunut. :)

niin juu, tuo vaivahan tulee usein jos tekee pitempiä sarjoja isoilla painoilla, kuten tässä ohjelmassa; todella inhottavan tuntuinen vaiva..

Ite tein tätä aikoinaan "fiilispohjalta" ja musta ei koskaan tuntunu siltä, että olis menny enemmän :D Eli parempi vaan testata meneekö ne pari extratoistoo siel viimeses setis kuin mutuilla.
Tuosta kyykkyilystä vois sanoo sen verran, et itel ku alko polvi reistaileen mm. jatkuvasti maksimaalisten raskaiden takakyykkyjen seurauksena, niin vaihdoin sen sittemmin etukyykkyyn, koska a) siinä ei yleensä pysty käyttämään yhtä raskaita painoja kuin takakyykyssä ja b) se menee puhtaammin etureisille. Oma ongelma johtui luultavimmin aiemmin tehdystä tekniikkavirheestä ja suuresta rasituksesta... joka tapauksessa nostan nyt etukyykyssä samoja sarjapainoja kuin silloin kun lopetin takakyykkäilyn, eikä polviongelmia ole enää nimeksikään ollut. Eli ei se etukyykky nyt ainakaan huonompi vaihtoehto ole. Ja porukathan jakaantuu kahteen leiriin sen mukaan kumpi on terveellisempää syväkyykyt vai vajaat kyykyt. Ite oon aina tehny Rippetoen ohjeiden mukaan, eli (lähes) niin alas kuin mahdollista.

Mutta eihän sitä nyt testiä kannata, koska silloin menee vika sarja failureen, mikä taas johtaa ylirasitukseen. Vikassa sarjassa pitäisi tällaisessa perustreenissä aina paitsi ennen kevyttä viikkoa jäädä 1-2 toistoa varastoon. Jos testaa että menevätkö ne 1-2 toistoa, niin sittenhän ne eivät jääneet varastoon. Ihan aloittelija voi vetää finaaliin koko ajan ja kehittyä silti, mutta varmaan jo kuukauden treenin jälkeen alkaa moinen meno tökkiä. Tuosta polvijutusta, luulen että takakyykky kyllä on etukyykkyä parempi mutta jos sen tekee epämääräisellä tekniikalla, niin se on todella paha. Etukyykkyä ei voi oikein tehdä huonolla tekniikalla, mutta takakyykyssä polvet voi vispata mihin suuntaan vain jne. Jos on vaikeuksia takakyykyn kanssa ja etukyykky toimii niin mikäs siinä, syystä viis :)

Mutta eihän sitä nyt testiä kannata, koska silloin menee vika sarja failureen, mikä taas johtaa ylirasitukseen. Vikassa sarjassa pitäisi tällaisessa perustreenissä aina paitsi ennen kevyttä viikkoa jäädä 1-2 toistoa varastoon. Jos testaa että menevätkö ne 1-2 toistoa, niin sittenhän ne eivät jääneet varastoon. Ihan aloittelija voi vetää finaaliin koko ajan ja kehittyä silti, mutta varmaan jo kuukauden treenin jälkeen alkaa moinen meno tökkiä. Tuosta polvijutusta, luulen että takakyykky kyllä on etukyykkyä parempi mutta jos sen tekee epämääräisellä tekniikalla, niin se on todella paha. Etukyykkyä ei voi oikein tehdä huonolla tekniikalla, mutta takakyykyssä polvet voi vispata mihin suuntaan vain jne. Jos on vaikeuksia takakyykyn kanssa ja etukyykky toimii niin mikäs siinä, syystä viis :)

No, ei niitä nyt failureen asti kuitenkaan testata. Sehän se idea just on, että testataan, että saako niitä ylimääräisiä toistoja. Jos 10 kohalla tuntuu, että enempää ei mee, niin ei niitä väkisin kannata yrittää tehä. Tosin jos tekee perus MA/KE/PE treeniä, niin perjantaina vois vetää tiukemmat sarjat...
Ja itsehän aloitin saleilun virallisesti tällä ohjelmalla ja vain hyvin pintapuolisesti liikkeiden tekniikkaan perehtyen, seurauksena juurikin tuo polviongelma, joka johtui polvien notkumisesta sisäänpäin liikkeen aikana. Myöhemmin korjasin ongelman, mutta satunnainen kipu ei poistunu kuin vasta noilla aiemmin kertomilla keinoilla.

niin juu, tuo vaivahan tulee usein jos tekee pitempiä sarjoja isoilla painoilla, kuten tässä ohjelmassa; todella inhottavan tuntuinen vaiva..

Jep. Itsellä jäi kyykkäilyt 3kk ajaksi, ennekä sain kunnolla kuntoutettua jalan siihen kuntoon että kestää sarjaa. En tiedä sitte, liekö sitten epätasapainoa lihaksissa. Nyt onneksi pelittää taas.

Sillä samalla painolla se 3x10. Sitten kun saat 10,10,11-12 toistoa sillä painolla, lisäät ensi kertaan 2,5kg.

Tänää tein tolla 3x10 60kg. Vika sarja meni vaan 8. Eli kannattaako suosiolla pudottaa 57,5?

Tänää tein tolla 3x10 60kg. Vika sarja meni vaan 8. Eli kannattaako suosiolla pudottaa 57,5?

Joo ilmanmuuta vain samalla painolla ens reeni, niinkuin Ca$h jo sanoikin. Itsellä kävi tätä tehdessä monestikkin nuin, etten saanut kaikki sarjoja "täyteen". Esim. ensin 10,9,7 ja seuraavassa reenissä tulikin jo 10,10,9 ja sitten seuraavassa se 3x10. Eipä ainakaan tuntunut kehitystä haittaavan vaikka täysiä sarjoja ei tullut, t. 20kg penkin sarjapainoihin G6:lla aikoinaan 3kk:ssa :)

No, ei niitä nyt failureen asti kuitenkaan testata. Sehän se idea just on, että testataan, että saako niitä ylimääräisiä toistoja. Jos 10 kohalla tuntuu, että enempää ei mee, niin ei niitä väkisin kannata yrittää tehä. Tosin jos tekee perus MA/KE/PE treeniä, niin perjantaina vois vetää tiukemmat sarjat...

G6 on itselläkin käynnissä toista kuukautta. Oon ilmeisesti ymmärtänyt väärin ku oon tehny aina ihan loppuun saakka viimeisen sarjan. Kehitystä on silti tullut, mutta ois varmaan tullu enemmän, jos olisin jättänyt yhden toiston vielä varaa. Mutta, koska kyseessä on massaohjelma, niin olen ymmärtänyt että lihasmassa kehittyy parhaiten kun tehdään toistot viimeiseen saakka ja lopussa vaikka pakkotoistoja jos on kaveri apuna?? Siis näin kai yleensä massaa tehtäessä. G6:ta tehdessä pätee varmaan eri lait, koska toistetaan samoja liikkeitä joka treenissä? Kolmijakoista olenkin tehnyt aiemmin.

G6 on itselläkin käynnissä toista kuukautta. Oon ilmeisesti ymmärtänyt väärin ku oon tehny aina ihan loppuun saakka viimeisen sarjan. Kehitystä on silti tullut, mutta ois varmaan tullu enemmän, jos olisin jättänyt yhden toiston vielä varaa. Mutta, koska kyseessä on massaohjelma, niin olen ymmärtänyt että lihasmassa kehittyy parhaiten kun tehdään toistot viimeiseen saakka ja lopussa vaikka pakkotoistoja jos on kaveri apuna?? Siis näin kai yleensä massaa tehtäessä. G6:ta tehdessä pätee varmaan eri lait, koska toistetaan samoja liikkeitä joka treenissä? Kolmijakoista olenkin tehnyt aiemmin.

mulla pelitti ihan hyvin tää kun veti ihan loppuun ja välillä pakkotoistoilla perään että sai enemmän toistoja.

mulla pelitti ihan hyvin tää kun veti ihan loppuun ja välillä pakkotoistoilla perään että sai enemmän toistoja.

No eipä tässä välttämättä olekaan tullu tehtyä päin persettä. Ja onhan noissa leuoissakin vedettävä viimeseen saakka joka sarjassa ohjeen mukaan. Mutta, jatkossa taidan jättää muissa liikkeissä sen viimesen väkisin tehdyn toiston tekemättä. On nimittäin tällä viikolla ollut melko väsynyt olo ja lihakset tukossa.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€

Niin mikäs siinä jos paikat kestää ja tulosta tulee, mutta lähtöarvoisesti parin päivän välein 3x viikossa samat lihakset paskaksi, ja vieläpä pakkotoistoin tms tehokeinoin, joku voisi sanoa ylirasituksen kolkuttelevan ovella.

Oletusarvoisestihan 1-jakoisessa ei vedetä lihoja aivan paskaksi, vaan "jätetään toisto pari säästöön".

On nimittäin tällä viikolla ollut melko väsynyt olo ja lihakset tukossa.

teit siis 10-10-8? jos näin, älä missään nimessä tiputa 57,5 vaan tee ensi kerrallakin 60kg, kyllä se 10-10-10 menee nopeasti rikki

Juu noin tein. Aattelinkin että kannattaa vetää tolla 60,koska oli kumminkin niin pienestä kiinni.

No juu, kolmi- tai useampi jakosessa kyllä, mutta yksjakosia ei suositella tekeen loppuun asti. Koska vaikka lihakset palautuu 36 tunnissa niin hermostolla saattaa mennä viikko palautua. Failureen vetäminen rasittaa hermostoa ja jos hermosto on vedetty loppuun se ei voi aktivoida kaikki lihassoluja jolloin lihasten kasvatus on mahdotonta (kunnes hermosto taas palautuu). Myös tietenkin voimat katoaa seuraavista treeneistä.

Friikki. Yleensä moinen failure-treenaus onnistuu vaan roidaajilta....................................

No eipä tässä välttämättä olekaan tullu tehtyä päin persettä. Ja onhan noissa leuoissakin vedettävä viimeseen saakka joka sarjassa ohjeen mukaan. Mutta, jatkossa taidan jättää muissa liikkeissä sen viimesen väkisin tehdyn toiston tekemättä. On nimittäin tällä viikolla ollut melko väsynyt olo ja lihakset tukossa.

No, max ei välttämättä tarkoita, että vedetään failureen. Vedä viimeiseen toistoon asti.

onko tuo leuanveto myötä-vai vastaotteella?

Tätä kysytään lähes joka sivulla! Valitse randomisti kaks sivua niin löydät vastauksen.

Ei sitä ole määrätty, mutta otettahan kehotetaan vaihtelemaan. Itse teen myötäotteella, jotta tulee parempi tuntuma leveisiin selkälihaksiin.

No, enpä oo kenenkää nähny tekevään LEVEÄLLÄ vastaotteella leukoja (vrt. aloitusposti)...

No juu, kolmi- tai useampi jakosessa kyllä, mutta yksjakosia ei suositella tekeen loppuun asti. Koska vaikka lihakset palautuu 36 tunnissa niin hermostolla saattaa mennä viikko palautua. Failureen vetäminen rasittaa hermostoa ja jos hermosto on vedetty loppuun se ei voi aktivoida kaikki lihassoluja jolloin lihasten kasvatus on mahdotonta (kunnes hermosto taas palautuu). Myös tietenkin voimat katoaa seuraavista treeneistä.

No joo, totta varmasti. Mutta, kehitystä on silti tullut, mutta enpä kyllä ole tehnytkään aivan failureen joka kerralla. Enkä nyt sentään mitään pakkotoistoja ole harrastanut ohjelman aikana. Mutta, otan ohjeet vastaan enkä enää vedä niin loppuun kuin aiemmin ;).

Johon voidaankin jatkaa, ettäs mitäs ohjelmaa porukat tekee tai on alkaneet tekemään tämän jälkeen? Mistäs löytyisi sellainen hyvä ohjelma joka on saanut samalla tavalla kehuja osakseen kuin tämä Arskan kuusikko?

Mitä tuolla tarkoitat?
Tunnollisesti, mutta raa'asti tuli vedettyä tämä ohjelma loppuun asti :)

Tarkoitin sitä mitä siinä luki :) Enkä epäilekään, ettetkö olisi hyvää työtä tehnyt, mutta friikillä viittaan geneettisesti täydellisyyttä hipoviin CNS:stä pois jalostettuihin geeneihin...

Johon voidaankin jatkaa, ettäs mitäs ohjelmaa porukat tekee tai on alkaneet tekemään tämän jälkeen? Mistäs löytyisi sellainen hyvä ohjelma joka on saanut samalla tavalla kehuja osakseen kuin tämä Arskan kuusikko?

Starting Strength. Sillekin löytyy threadi täältä.

Suositut

Back
Ylös Bottom