Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Pamahtihan se 130kg penkissä. Vielä noin pariviikkoa sitten tuli tähän topiciin tuskailtua kuinka olisi mukava saada 130kg kun tuntui ettei penkki vain kulje. Kässäreillä jonkin aikaa ja 10kg tuli lisää maksimiin. Ja hauiksetkin ovat kehittyneet nyt kivasti. On tää vaan paras ohjelma mitä on tullut tehtyä =)

Ootko miten pitkä kaveri ja kuinka alas kyykkäät? Kulkeeko polvet jalkaterien kanssa samassa linjassa? Eiköhän tuo kipeytyminen ole ihan vaan tekniikkavirhe, joten on varmaan korjattavissa.

Koko suvulla on huonot polvet ja äiti,mummo,pappa ollu polvileikkauksessa että en usko tekniikkavirheeksi. Veljellä on aika usein polvet myös kipeät.

ns. löysät polvet

Koko suvulla on huonot polvet ja äiti,mummo,pappa ollu polvileikkauksessa että en usko tekniikkavirheeksi. Veljellä on aika usein polvet myös kipeät.

ns. löysät polvet

varmaan kannattaa ottaa käyttöön jonkinlaiset polvituet, ei nimittäin ole kivaa jos polviin sattuu eikä kyllä sekään että jalat on tulitikut verrattuna muuhun kehoon.

Pitäis täs lähiaikoina tilata lämmittimet/tuet..... Ja tänään (taas...) oli syynä tuo saatanan tyhmä liikunta ja telinevoimistelu 2 tuntia ennen treeniä.

Kuinkahan muuten onnistuu, jos heittää jotkut kuumageelit polviin ja siihen tuet ja tekee sillä kyykyn?

Takana seitsemän treenikertaa g6:sta, 3-4 krt viikossa käyn tekemässä.. taustaa 6 vuotta onoff saleilua, kaksi,kolmi- sekä nelijakoiset kokeiltu, ihan iloinen ylläri tämä. Hyvin ainakin tuloksia antaa :). Tuntuu että joka treenikerta voi nostaa painoja "vielä vähän". Kyykyssä varsinkin voi nostaa sen 2,5kg joka kerta!

1. Takakyykky.
10,10,10,12 | 80kg =>> 10,10,10,11 | 102,5kg

2. Penkkipunnerrus
10,10,10,10 | 80kg =>> 10,10,10,10 | 90kg

3. Leuanveto leveällä otteella
20,13,10 kapealla otteella =>>> 17,12,10 | 5kg lisäpainoilla mahdollisemman leveällä otteella

4. Niskan takaa punnerrus
10,10,10,11 | 30kg =>>> 10,10,10,12 | 42,5lg

5. Hauiskääntö tangolla
10,10,10,10 | 32,5kg =>> 10,9,7,7 | 37,5kg

6. Istumaannousu
20,20,10 =>> 20,20,20 + pari omat extrat..

Pitäis täs lähiaikoina tilata lämmittimet/tuet..... Ja tänään (taas...) oli syynä tuo saatanan tyhmä liikunta ja telinevoimistelu 2 tuntia ennen treeniä.

Kuinkahan muuten onnistuu, jos heittää jotkut kuumageelit polviin ja siihen tuet ja tekee sillä kyykyn?

mulla oli ainakin n. 1,5v sitten toisessa polvessa sivukiskotettu polvituki ja sillä onnistui kyykkääminen ihan moitteettomasti, kuten muidenkin jalkaliikkeiden väsääminen ja olen käyttänyt sitä myös juostessa ja luistellessa eli ei pitäisi aiheuttaa mitään komplikaatioita, jos tätä tarkoitit.

Siksi hommaisin, että saisi polvet lämpimiksi. Ja olisi hyvä uskoakseni myös luistelussa yms. talvilajeissa.

Siksi hommaisin, että saisi polvet lämpimiksi. Ja olisi hyvä uskoakseni myös luistelussa yms. talvilajeissa.

joo kyllä ne on hyviä keksintöjä, mutta hinnatkin on hyvissä sitä luokkaa. Jollain parilla kympillä saa ja allekkin saa varmasti hyvin lämmittävät tuet/siteet polville.

Peruspolvituet 20-30€ ja sivukiskotetut on jossain 70€ nurkilla ja siitä varmaankin ylöspäin.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Itseasiassa Mr.Eightpack oli oikeessa. Sit ku vikas sarjas menee 12 niin lisää rautaa tankoon, ja sen jälkeen ei todellakaan mee toistot 10, 10, 10, ellei oo alottelija. Sitten KUN toistot menee 10, 10, 12 niin taas lisää rautaa. Simple.

No kait mä sit vielä +6 treenivuoden jälkeen oon edelleen aloittelija, kun mulla ne sarjat meni just noin kun kuvailin. Tiukkaa teki, mutta kyllä ne kympit sieltä järjestäen tuli. Eipä mitään jatkakaa.

Pitääkö tää siis tehä aina samalla painolla? Nyt olen tehnyt penkkiä 50,55,60. Eli teenkö tolleen nousevasti vai tolla 60 sen 3x10?

Mutta ei sitä tarvitse siinä viimeisessä sarjassa testata että montako toistoa tulee. Sitten kun tuntuu että jää pari toistoa varaa niin heittaa pari kiloa lisää seuraavalla kerralla. Fiilispohjalta.

trnaja: etukyykyssähän polvet menevät todella eteen, että se on käsittääkseni takakyykkyä huonompi vaihtoehto polville. Jos polvissa häikkää niin kyykkyjähän voi tehdä vajaina ja pistää sen perseen aina ihan perkeleen taakse, ja kaveriksi esim. askelkyykkyjä, prässiä jalat edessä, reisiojennusta tms. Tosin omia funtsailuja nuo, en ole asiantuntija. Takareisi/pakara/alaselkä treenautuu helposti mavella tai sjmv:llä.

Onkos siitä haittaa jos salilla kuntopyöräilen vähän aikaa ennen varsinaista treeniä? ja onko väliä missä järjestyksessä liikkeet tekee?

Hyvä vaan jos poljet pienet alkulämmöt ennen kyykkäämistä. Liikejärjestyksellä on väliä, kannattaa tehdä tuolla aloituspostin järjestyksellä.

""Pikkushnäksäily on yleensä liikalihavien perusvitsaus...""

Mulla on hankaluuksia saada 200 gr protskuja per päivä ruuista.Suurin osa taitaa tulla välipaloista (rahka,tonnikala,maito,palkkari).Eli syön vähän koko ajan.
Paino on noussut vähän liikaa ja liian nopeasti ( 6 kg neljässä viikossa ) G6 ohjelman aikana. Kysyin tossa aikaisemmin Maximukselta, oliko sulla jonkinlainen bulkki/dieetti samalla kun sait ton 1 kg per kuukausi 10 kk ?Oliko kevyitä viikkoja ?

Niin, sekään ei oo niin hyvä hampaille, jos IHAN koko ajan syö. Hampaat kestää joku 5-6 happohyökkäystä (=ateriaa/syöntikertaa) päiväs. Tosin auttaa varmaan, jos louskuttaa xylitolpurkkaa joka aterian jälkeen, jos niitä alkaa enemmän oleen. Tuo 200gr:kin menis näppärästi 5 kertaa 40gr. Noin nopeel painonnousul tulee kyl fläsää aika huolella, ja vaikka se ei ulospäin näkyiskään niin kyllä se sitä on (ja nesteitä). Yleensä arvioidaan, että kuukaudessa on mahdollista saada 1kg puhdasta lihasta, siksipä rajussa bulkkauksessa ei ole mitään järkeä.

Mun mielestä mä jo vastasin tohon sun kyssäriin mun "bulkista", mutta nuo 10kg olin ns. "beginner's gain":sejä, eli ku oli hoikka niin kyllähän sitä massaa/lihasta sai helposti hankittua ku nosti joka kuukausi parilla sadalla päivittäistä kalorimäärää. Sama yksinkertainen systeemi toimii toki myöhemminkin, mutta siinä vaiheessa ku ite söi jatkuvasti päivittäin 4000 kalorin pintaan ruokaa ni ei sitä vaan pystyny syömään enempää :( Niin, ja itseasiassa tein tuolloin Starting Strengthiä ja sen jatko-ohjelmia. Mutta sillä ohjelmalla ei sinällään ole väliä, millä tahansa toimivalla ohjelmalla saa lihasta jos syö tarpeeksi. Kevyitä viikkoja ei ollu virallisesti... Mutta yli vuoden treenanneiden olis hyvä pitää 2-3kk:den välein kevyt viikko. Bulkilla ollessa kannattais tehdä lihasmassan maksimoimiseksi 20-30min. intervalliharjoituksia välipäivinä 2-3 kertaa viikossa.

Ja rahkaa ja rypsäriä siis kaupasta tänään.

Unohtu mainita, että Ehrmann on ainut rahka jota pystyy vetään kuiviltaankin :) Ja ohan se halpaa myös! Tosin toi rypsärin lisääminen tekee mistä tahansa rahkasta ihan syötävää. Hmm, tosin Lidln rahkaa enoo viel maistanu...

No kait mä sit vielä +6 treenivuoden jälkeen oon edelleen aloittelija, kun mulla ne sarjat meni just noin kun kuvailin. Tiukkaa teki, mutta kyllä ne kympit sieltä järjestäen tuli. Eipä mitään jatkakaa.

Sul on vaan hyvät geenit! :evil: Jos sun kehotyyppi on mesomorph, eli luonnollisesti lihaksikas, niin lisää lihastakin tulee vaan ku kattookin niitä painoja, eikä näytä sarjapainojenkaa nousu haittaavan... TAI sit et oo vaan koskaan "oikeesti" treenannu :david: :)

Mutta ei sitä tarvitse siinä viimeisessä sarjassa testata että montako toistoa tulee. Sitten kun tuntuu että jää pari toistoa varaa niin heittaa pari kiloa lisää seuraavalla kerralla. Fiilispohjalta.

trnaja: etukyykyssähän polvet menevät todella eteen, että se on käsittääkseni takakyykkyä huonompi vaihtoehto polville. Jos polvissa häikkää niin kyykkyjähän voi tehdä vajaina ja pistää sen perseen aina ihan perkeleen taakse, ja kaveriksi esim. askelkyykkyjä, prässiä jalat edessä, reisiojennusta tms. Tosin omia funtsailuja nuo, en ole asiantuntija. Takareisi/pakara/alaselkä treenautuu helposti mavella tai sjmv:llä.

Ite tein tätä aikoinaan "fiilispohjalta" ja musta ei koskaan tuntunu siltä, että olis menny enemmän :D Eli parempi vaan testata meneekö ne pari extratoistoo siel viimeses setis kuin mutuilla.
Tuosta kyykkyilystä vois sanoo sen verran, et itel ku alko polvi reistaileen mm. jatkuvasti maksimaalisten raskaiden takakyykkyjen seurauksena, niin vaihdoin sen sittemmin etukyykkyyn, koska a) siinä ei yleensä pysty käyttämään yhtä raskaita painoja kuin takakyykyssä ja b) se menee puhtaammin etureisille. Oma ongelma johtui luultavimmin aiemmin tehdystä tekniikkavirheestä ja suuresta rasituksesta... joka tapauksessa nostan nyt etukyykyssä samoja sarjapainoja kuin silloin kun lopetin takakyykkäilyn, eikä polviongelmia ole enää nimeksikään ollut. Eli ei se etukyykky nyt ainakaan huonompi vaihtoehto ole. Ja porukathan jakaantuu kahteen leiriin sen mukaan kumpi on terveellisempää syväkyykyt vai vajaat kyykyt. Ite oon aina tehny Rippetoen ohjeiden mukaan, eli (lähes) niin alas kuin mahdollista.

trnaja: Jos polvet on noinkin louskut niin parasta olis treenata ihan sitä koko jalkaa, eli just niin kuin sanoitkin niin etukyykky + smjv + viel pohkeet vuorotellen seisten ja istuen, plus erilaisia venytyksiä mm. etureiden venytys yhdellä jalalla seisten aktivoi kivasti koko jalan lihaksistoa. Ja hyvä olis alottaa kaikki liikkeet ihan nollasta, eli pelkällä tangolla ja lisätä joka kerta 2,5 kg lisää, tällöin saa kaikki lihakset samalle viivalle ja ne kehittyy ja vahvistuu vähitellen koko ajan. Tosin jos on tollanen geneettinen virhe niin en tiedä auttaako mikään...

trnaja: Jos polvet on noinkin louskut niin parasta olis treenata ihan sitä koko jalkaa, eli just niin kuin sanoitkin niin etukyykky + smjv + viel pohkeet vuorotellen seisten ja istuen, plus erilaisia venytyksiä mm. etureiden venytys yhdellä jalalla seisten aktivoi kivasti koko jalan lihaksistoa. Ja hyvä olis alottaa kaikki liikkeet ihan nollasta, eli pelkällä tangolla ja lisätä joka kerta 2,5 kg lisää, tällöin saa kaikki lihakset samalle viivalle ja ne kehittyy ja vahvistuu vähitellen koko ajan. Tosin jos on tollanen geneettinen virhe niin en tiedä auttaako mikään...

Kaikenlainen juokseminen, kävely jne. salibandy, sulkapallo sun muut vahvistaa hyvin polvia, mutta geneettistä vikaa on kyllä erittäin vaikea mitenkään korjata.

Mulla polvet prakas kans, eli polven sisällä tuntui kyykyssä ja vedossa (raskaissa liikkeissä) pistävää kipua. Tämä kuulemma viestii ns. pisaralihaksen heikkoudesta mikä on erittäin suuressa osassa kyykyn tekemisessä. Pisaralihas löytyy tuosta polven yläpuolelta, reisilihaksen sisäosassa. Itse aloin tekemään aktiivisesti reisiojentaja konetta, ja muutenkin liikkeitä etureiskoille, ja eipä ole kipua sen koommin kyykätessä tuntunut. :)

Suositut

Back
Ylös Bottom