Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Miten ootte pitäny kevyitä viikkoja? Eilen vedin sarjat tappiin asti ja tein muutenkin normaalia enemmän sarjoja. Maanantaina vedän vielä kovaa ja ennätyspainot pitäis laittaa tankoon. Keskiviikkona ajattelin pumpata aivan kevyesti ja sitten maanantaihin asti totaalilepoa, varsinkin nivelet tuntuu sitä tarvitsevan ja muutenkin koko kroppa aika murjotun oloinen. Onko tossa järkevä tapa viettää kevyt / lepo viikko?

Miten ootte pitäny kevyitä viikkoja? Eilen vedin sarjat tappiin asti ja tein muutenkin normaalia enemmän sarjoja. Maanantaina vedän vielä kovaa ja ennätyspainot pitäis laittaa tankoon. Keskiviikkona ajattelin pumpata aivan kevyesti ja sitten maanantaihin asti totaalilepoa, varsinkin nivelet tuntuu sitä tarvitsevan ja muutenkin koko kroppa aika murjotun oloinen. Onko tossa järkevä tapa viettää kevyt / lepo viikko?

Ei kuulu varmaankaan ohjelman luonteeseen pitää keveitä viikkoja. Täytyy vain tehdä toistot kohtuudella ettei vedä paikkoja paskaksi ja jumiin. Aina kun on kahden päivän lepo, niin ehtii mielestäni palautua hyvin. Korjatkaa jos olen väärässä, mutta eikös ohjelmaa ole tarkoitus jatkaa niin pitkään kuin kehitystä tapahtuu. Ja varmaan tuo kolme kuukautta on realistinen jokaisen kohdalla ilman keveitäkin viikkoja. Toisilla kehitys jatkuu toki pidempäänkin.

Mutta, siis itse en kevennettyjä viikkoja pidä G6:n aikana :).

golden six

Onko merkitystä missä järjestyksessä noi liikkeet tekee. Esim. kun salilla on penkki varattu tai jotain , niin voiko jotain muuta tehä odotellessa. ja miten lämmittely tulis tehä ennen treeniä.

hmm, en usko että järjestyksellä niin älyttömästi väliä, ensimmäisenä kuitenkin varmaan se mihin haluaa eniten potkuja ja parhaimpia tuloksia, IMO. Lämmittelyt varmaan ihan normitavalla, eka jotain suht kevyttä ja sitten venyttely -> itse hommiin.

Ei kuulu varmaankaan ohjelman luonteeseen pitää keveitä viikkoja. Täytyy vain tehdä toistot kohtuudella ettei vedä paikkoja paskaksi ja jumiin. Aina kun on kahden päivän lepo, niin ehtii mielestäni palautua hyvin. Korjatkaa jos olen väärässä, mutta eikös ohjelmaa ole tarkoitus jatkaa niin pitkään kuin kehitystä tapahtuu. Ja varmaan tuo kolme kuukautta on realistinen jokaisen kohdalla ilman keveitäkin viikkoja. Toisilla kehitys jatkuu toki pidempäänkin.

Mutta, siis itse en kevennettyjä viikkoja pidä G6:n aikana :).

Tuntuu kyllä täysin mahdottomalta painaa 3kuukautta putkeen tätä, nyt mennään aika maksimiraudoilla ja tulokset on kääntyny hieman laskuun päin. Yleensä aina se on merkki ollut aikaisemmin, että pitää keventää ja tiedän, että on sen aika. Muuten junnattaisiin maximi raudoissa pitkään ja joka treeni ois äärimmäisen kova.

Tästä syystä ajattelin, vetää sen keskiviikon reenin pumppailen lähinnä nivelten kannalta. Yleensä aina treenitehot palaa kevyen viikon jälkeen ja tulokset lähtee taas nousuun. Sitten ottaisin loppuviikon neljä päivää lepoa.

Eikö muka muut pidä kevyitä viikkoja? 3 kuukautta putkeen kovaa kuulostaa kyllä aika erikoiselta varsinkin jos on vähän enemmän treeniä takana.. Eli itse taidan keventää, vaikka siihen ei kevyttä viikkoa olekaan merkitty.

Muita mietteitä?

Onko merkitystä missä järjestyksessä noi liikkeet tekee. Esim. kun salilla on penkki varattu tai jotain , niin voiko jotain muuta tehä odotellessa. ja miten lämmittely tulis tehä ennen treeniä.

liikkeet on laitettu siihen järjestykseen jossa ne on tarkoitus suorittaakkin, näin saa maksimitehot irti liikkeistä.

Eikös noi aika optimaalisessa järjestyksessä ole, mutta ite oon ainaki ottanu välillä esimerkiksi niskantakaapunnerrukseen puhtia ja tehnyt sen ensimmäisenä, tai sitte vaihtanu sen ja penkin paikkoja.

Yhden kevyen viikon taikka lepoviikon jälkeen on ainakin sekin hyvä puoli, että on intoa täynnä lähteä taas treenaamaan. Itsellä ollut viisi päivää lepoa ja huomenna kuudes ja ei malta odottaa maanantaita sitten millään kun pääsee taas salille :D

Otin tuon kultaisen kuusikon nyt käyttöön ja pari kysymystä olisi.

Tehdäänkö tuo niskantakaa punnerrus tai pysty punnerrus seisaaltaan vai istualtaan ja voiko sen tehdä tuolla ez tangolla? kun ei salilla ole kuin tuo ez tanko ja sitten on penkki ja kyykky tankoja. Itse ainakin tykkäsin tehdä sitä ez tangolla jotenkin saa hyvän otteen.

Ja entäs tuo hauis? pitäisikö tehdä seisaaltaan vai scotti penkissä?

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Niskan takaa punnerrus on tarkoitettu tehtäväksi seisaaltaan.. on näin kokonaisvaltaisempi. Ja tee vaan semmosella normitangolla nuo punnerrukset ja älä laske korvia alemmas ettei olkapäät hajoa. Hauiskääntö on tarkoitettu tehtäväksi myös ihan suoralla levytangolla seisaaltaan kyynerpäät kyljissä.

Mitäs mieltä siitä että oon reenannu vain kaks kertaa viikos, kun ei ole oikein aika riittäny kolme kertaa viikos reenaamiseen :D ? Kaippa 2 kertaa viikos riittää, jonkilaisten tulosten saamiseen, vai ?

Mitäs mieltä siitä että oon reenannu vain kaks kertaa viikos, kun ei ole oikein aika riittäny kolme kertaa viikos reenaamiseen :D ? Kaippa 2 kertaa viikos riittää, jonkilaisten tulosten saamiseen, vai ?

Sinä itse pystyt parhaiten havaitsemaan sen, että nouseeko kerta toisensa jälkeen kovemmat raudat vai ei. Toki 2 kertaa viikossa riittää jonkinlaiseen progressioon, mikäli muut tekijät (ravinto, lepo, elämäntavat) ovat kunnossa. Treenitaipaleen alkuvaiheessa tulokset myös usein nousevat nopeasti.

Ohjelma on tarkoitettu tehtäväksi 3 kertaa viikossa ja siksi suosittelisinkin (myös itse ko. ohjelmalla treenanneena ja hyväksi todenneena), että kaivat jostain ajan siihen kolmanteen kertaan.

Jos tekee 2krt. viikossa, niin saa ainakin aina treenata täysillä eikä pelätä etteikö palautuisi seuraavaan treeniin ja järkevää on laittaa nuo 2 treeniä tasaisesti koko viikolle eli vaikka tiistaina ja lauantaina menee treenaamaan.

Aloitin tänään kultaisen kuusikon. Miten, jos olen joskus treenipäivästä seuraavana päivänä palautunut täysin (tässätapauksessa huomenna), niin voinko ottaa huomenna kevyemmän/raskaamman treenin vai voiko treenata ollenkaan? Mieli kyllä tekis vetää täysiä jos vaan on täysin palautunut... :P

Aloitin tänään kultaisen kuusikon. Miten, jos olen joskus treenipäivästä seuraavana päivänä palautunut täysin (tässätapauksessa huomenna), niin voinko ottaa huomenna kevyemmän/raskaamman treenin vai voiko treenata ollenkaan? Mieli kyllä tekis vetää täysiä jos vaan on täysin palautunut... :P

Miten arvelet olevasi täysin palautunut treeniä seuraavana päivänä?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom