Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

Meta title: 🔥 ARNOLDIN KULTAINEN KUUSIKKO – GOLDEN SIX 🔥

Meta description: Legendaarinen koko kropan perusohjelma, kuusi liikettä jotka rakensivat Arnoldin pohjan.

No morjens!

Mä voisin alkaa kans tekemään tätä, yksinkertainen ainaki! Mutta en tiiä mikä on takakyykky ja istumaannousu :nolo:

mutta, miten saan treenattua rinnan ku penkki ei onnistu käsipainoilla?
oho unohin sanoo et alan kp tekemään

KErtokaa neuvoja?

Niskan takaa punnerruksessa roikottaisin käsipainoja käsissä

No morjens!

Mä voisin alkaa kans tekemään tätä, yksinkertainen ainaki! Mutta en tiiä mikä on takakyykky ja istumaannousu :nolo:

KErtokaa neuvoja?

Olipas selkeästi sanottu

No morjens!

KErtokaa neuvoja?

Miitä vittua!!! :lol2: :hyvä:

Miitä vittua!!! :lol2: :hyvä:

Nojuu, tiiän et oli vähä epäselvääää :D katoin sit mun 20minuuti jälkee tätä postaamaani viestiä ni mietin vaa et mitä vittua mä oikein sättään :lol2:

Nomut voisin selittää nyt uusiks jos joku vois vaiks tajuta. :D

Elikkä, Voisin alkaa tekemään tota kultasta kuusikkoa käsipainoilla, niin onnistuuko se?
Ei ole penkkiä kotona joten miten voisin korvata tuon penkkipunnerruksen?

Sitte vielä voiks joku linkittää miten tuo takakyykky ja istumaannousu onnistuu?

Toivottavasti ymmärsitte :D :worship:

Nojuu, tiiän et oli vähä epäselvääää :D katoin sit mun 20minuuti jälkee tätä postaamaani viestiä ni mietin vaa et mitä vittua mä oikein sättään :lol2:

Nomut voisin selittää nyt uusiks jos joku vois vaiks tajuta. :D

Elikkä, Voisin alkaa tekemään tota kultasta kuusikkoa käsipainoilla, niin onnistuuko se?
Ei ole penkkiä kotona joten miten voisin korvata tuon penkkipunnerruksen?

Sitte vielä voiks joku linkittää miten tuo takakyykky ja istumaannousu onnistuu?

Toivottavasti ymmärsitte :D :worship:
Googlea voi käyttää.
Istumaannousu:
WTSitUpX.gif

Kyykky käsipainoilla:
DBSquat.gif

Mut jos sulla on ne käsipainot mihin ei saa kun 7,5 kg niin turha sun on ruveta tekemään tätä ohjelmaa kun eivät nuo painot riitä alkuunsa. Menisit sinne salilla vaan. :)

ja jos haluu tehdä 5x5 3x viikkoon niin rasituksena sen on pakko olla sama mitä 3x10 antaa.. Että ei siitä nyt "enempää" penkkiä saa kun kokonaisrasituksen on pysyttävä palautumisen kannalta samana.

Mitenkäs mulla kun on lievä oikealle kohottava skolioosi, niin en kehtaisi tehdä tuota niskan takaa punnerrusta kun se vetää vinoon, eli millä tämän saisi hyvin korvattua? Jossain täällä mainittiin että saisi ihan jo pystypunnerruksella korvattua, jota olen jo tehnyt aika paljon ja sen kanssa ei ole ongelmaa.

Mitenkäs mulla kun on lievä oikealle kohottava skolioosi, niin en kehtaisi tehdä tuota niskan takaa punnerrusta kun se vetää vinoon, eli millä tämän saisi hyvin korvattua? Jossain täällä mainittiin että saisi ihan jo pystypunnerruksella korvattua, jota olen jo tehnyt aika paljon ja sen kanssa ei ole ongelmaa.

Pystypunnerrus ja arnold press on hyviä korvaajia. Jos tekee samalla ohjelmalla pitempään, kannattaa mielestäni välillä treenata myös sivu- ja takaolkapäät erikseen.

Tätä on tullut tahkottua pari kuukautta ja kyllä kroppa kiittää vaikka myös aerobista liikuntaa on tullut pari kertaa viikossa harrastettua.

Sarjapainot:
Kyykky 70->90
Penkki 50->62,5
Niskantakaapunnerrus 30->35
Leuanveto 4x5->4x9-10
Pohkeet: rautaa on lisätty, mutta en muista määriä.
Hauiskääntö 27,5->35
Istumaannousu 3x30->3x50 toistoa

Olen ajatellut tehdä seuraavaksi voimaohjelman, pitäisin sen mieluusti yksijaksoisena ja niinpä olenkin ajatellut soveltaa G6 jollain tapaa. Menee hieman offtopickiksi, mutta kysynpä kuitenkin mielipiteitänne seuraavanlaiseen viritykseen

1.Puolikyykky 3x5 (hieman vajaa 90 asteen polvikulma, niin että takapuoli ottaa esimerkiksi jakkaraan. G6 tein "syväkyykkyä" eli pohjasta asti 4x10)
2.Penkki 5x5( painot esimerkiksi 5x55, 5x65, 5x70, 5x72,5, 5x72,5 eli pari tunnustelevaa sarjaa alkuun)
3.Rinnalleveto(uutena liikkeenä haluan ottaa mukaan ja painot samaan tyyliin kuin penkkipunnerruksessa, pääpaino oikeassa suoritustekniikassa)
4.Leuanveto lisäpainoilla 4x5
5.Pystypunnerrus 3x5(eli ei niskantakaa kuten tähän asti olen tehnyt G6:ssa)
6.Vatsarutistukset vatsapenkissä lisäpainoilla 10-12 toiston sarjoja 3 kertaa+kylkinitkutukset

Pääpaino penkissä ja rinnallevedossa, niissä haluaisin eniten kehittyä. Aivan aloittelija en ole, joten koen että tuon jaksan vetää läpi 3krt viikossa.

Vastaan vain tohon puolikyykkyyn, ei järkeä. Totut vaan liian isoihin painoihin ja sitten tykkäät tehä aina pyllistyksiä. Itellä meni "penkin päälle-kyykyssä" 10x200kg kun syväkyykkypainot oli 130kg.

Jeas 4 vk takana. Sarjapainot noussu hyvin. Edelleen nousee hyvin kyykyssä mutta muut junnaapi nytten oikeastaan paikallaan 4vk jälkeen. Penkkiä teen 3x6 systeemillä ja 57.5kg 3vk jälkeen sain jo 60kg 6, 6 ja 5 toistoa mutta nytten enää vaivoin tuon 57.5kg viimestä kertaa. Porukka ei vissiin liiottele kun kehottaa tota kevyttä viikkoa pitämään yksjakosella? Toisaalta jos kyykyssä nousee vielä hyvin niin voinko pitää kevyemmän viikon vain tietyissä liikkeissä?

Back
Ylös Bottom