Näin suht pitkään foorumia seuranneenna, päätin liittyä ja laittaa itseni mukaan keskusteluun. Elikkäs:
Olen treenannut kultaisella kuusikolla nyt 2 viikkoa. Sarjapainot ovat hivenen nousseet, mahdollisesti myös johtuen aiemmasta "puoli valoilla" treenaamisesta. Olen siis treenannut semmoista kevyttä jo pitkän aikaa, kunnes tajusin että ei sillä päästä pohjaa syvemmälle. Tässä hieman statistiikkaa kahden viikon ajalta (aloituspainohan on siis kahden viikon takaa):
1. Kyykky käsipainoilla (Tekniikka hakusessa kyykyssä, joten käsipainoilla alkuun, sitten vasta...) - Molemmissa käsissä aloituspaino 17.5kg, nyt 22.5kg, viimeinen sarja on mennyt päivästä riippuen todella raskaasti tai sitten jopa hieman kevyesti. Painojen lisäys on huomisessa treenissä tosiasia.
2. Penkkipunnerrus - Aloituspainona käytin 60kg:a, nyt penkkipunnerrus menee 65kg:lla. Viimeinen 10 sarja menee kasiin asti hyvin, sitten ysi ja kymppi hieman tökkii. Toki ne tulevat ylös, mutta ei ehkä niin puhtaasti kun pitäisi. Painoa ei tarvitse vielä siis lisätä.
3. Leuanveto - Aluksi sain 8, 6, 5. Nyt menee 10, 7, 5. Nämä numerot siis puhtaista, näiden lisäksi teen aina 2-4 kertaa niin korkealle kuin vain pääsen, joskus viimeisellä yrittämällä en pääse yhtään ylöspäin. Tiedä sitten, onko kannattavaa vai ei, tulosta kuitenkin on tullut.
4. Niskan takaa punnerrus - Alkupainona käytin 30kg:a, nyt menee jo 35kg:lla neljä sarjaa erittäin hyvin. Viimeisessä kympissä kasi, ysi ja kymppi ovat joskus suurenkin työn takana, mutta nousevat kuitenkin. Kaikki kolme ensimmäistä sarjaa menee "heittämällä". En usko, että vielä pitäisi painoa lisätä. Jos jotain lisään, niin lukot voisin laittaa molempiin päihin ja kokeilla siitä sitten muutaman sarjan... jos ei onnistu kunnolla, lukot pois ja kunnialla loppuun.
5. Kaikkien suosikki, hauiskääntö - Alkupainona oli tangon päissä 11.25kg, nyt 12.5kg. Tässä hieman kehitystä syntynyt siis. Tangon painosta en tiedä, onko se 10 vai 8 kg, mutta samalla tangolla ollaan menty kokoajan. Viimeinen sarja (johtuen varmasti leuanvedoista) menee erittäin vaikeaksi loppuun tultaessa, tuntuu kuin kädet lyöttäytyisivät lukkoon... tästä ollaan kuitenkin selvitty, painon lisäys ei ole omasta mielestäni tarpeen.
6. Vatsat - Kokoajan olen mennyt tällä 4x20 systeemillä, ns. vatsalaitteessa jossa selkä menee kaarelle ja jalat ovat jonkinlaisen pidikkeen päällä. Vatsalihaksien teko on ollut minulle aina hankalaa, siksi en ole vielä siirtynyt lattialle tekemään. Tämä on minun mielestäni erittäin mukava tyyli tehdä vatsoja, sillä tunnen kokoajan sen poltteen, joka kertoo toistojen toimivuudesta. Sarjat saan tehtyä minuutin välein melkein aina, mutta joskus on huilattava 90 sekuntia, että saan uudestaan 20. Tämän teen ohjetta vastoin (4x20, tai niin monta kuin jaksat - minuutin välein), sillä jos teen niin monta kuin jaksan, minulla alkaa tuntua vatsassa "revähdysmäinen" kipu, joka ei ole sallittua, ainakaan minulle.
Tämmöistä tähän hätään, rohkeasti vain haukkumaan, kehumaan tai sanomaan mitä vain, mitä mieleen juolahtaa tähän viestiini liittyen. :whip:
PS. "heittämällä" meinaan sitä, että menee helpohkosti.