Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

Joo, itsellä ainakin jäljessä tuo punnerrus ylöspäin. Niskantakaa sekä Starting Strengthin työntö. Penkkimaksimi arviolta 80kg(paras sarja 6x70kg) ja NT-punnerruksen sarjapainot 30kilon hujakoilla 10-toiston sarjoissa. Ei suju, ei suju.

Mulla taas ei suju penkki, niskan takaa punnerrus 3x10 30kg (32,5kg 10,10,7 toistot), penkki 55kg 10,8,7 toistoa viimeks... Laimeeta. Tosin ei tässä nyt ole vielä treeniäkään kovin paljoa alla..

Olisiko järkevää treenata seuraavalla metodilla, eli;

Ma : Penkki 60kg 3x10 Ke: 55kg 3x10 Pe: 60kg 3x10.

Ja seuraavalla viikolla sitten hieman isommat raudat ?
Ei menis lihaksetkaan niin jumiin, kun viimeksi tuli treenattua joka kerta loppuun asti ja parin viikon jälkeen olin ihan tukossa.
Luulis että tyyli vaikuttaa siihenkin, että sarjapainoja saa nostettua nopeampaa tahtia.

Olisiko järkevää treenata seuraavalla metodilla, eli;

Ma : Penkki 60kg 3x10 Ke: 55kg 3x10 Pe: 60kg 3x10.

Ja seuraavalla viikolla sitten hieman isommat raudat ?
Ei menis lihaksetkaan niin jumiin, kun viimeksi tuli treenattua joka kerta loppuun asti ja parin viikon jälkeen olin ihan tukossa.
Luulis että tyyli vaikuttaa siihenkin, että sarjapainoja saa nostettua nopeampaa tahtia.

Sehän on sinusta itsestä kiinni mutta omamielipiteeni on että kyllä, koska lihakset saavat eri ärsykkeen ja eivät ole tottuneet 'samaan'.

Miten ne eroavat?
Siis NT ja pystypunnerrus.

Korvata ei kyllä ole millään tavalla huono sana tässä aiheessa.
Itsekkin korvasin Niskantakaa punnerruksen pystypunnerrukseen juuri sen takia kun pystärissä saa isommat romut, ja olkapäät ei tykkää ainakaan itsellä yhtään hyvää tuosta NT:stä.

Korvata on huono sana, aika eri liike. Kp punnerrus parempi?
Korvata on helvetin hyvä sana, koska NT punnerrus ja pystypunnerrus vaikuttavat samoihin lihaksiin suunnilleen yhtä paljon.

Tässäpä hieman dataa asian tueksi:
http://www.tmuscle.com/free_online_...the_muscles_best_shoulders_and_trap_exercises

Sieltä kun kattoo taulukosta 155 lbs standing military press ja 155 lbs standing behind the neck press niin huomaat, että molemmat liikkeet aktivoivat trapseja, sivuolkapäitä, etuolkapäitä ja takaolkapäitä saman verran suunnilleen.

Ei noilla ole juuri eroa kohdelihaksiin, ainoa että nt punnerruksessa huijaaminen vaikeampaa kuin edestä tehtävässä.

Kyllä oman kokemukseni mukaan niskantakaapunnerrus ottaa paljon enemmän sivuolkapäihin kuin edestä tehty. Hulkkikin vääntää treenissään etunojassa tehtävää kp-punnerrusta nimenomaan sivuolkaliikkeenä, painot siis taaempana kuin niskantakaapunnerruksessakin. En kyllä varmuudella voi mitään sanoa, pitänee perehtyä asiaan.

musta tuntuu et toi kehitys on pökkääntyny sillee et oon vetäny jo aika kaua esim penkkii 3x10 40kgl ja siihe jos pistää lisää niin en saa kaikkii:F sama kyykys et jos pistää painoo vähä lisää nii ei nouse. Joten miten kandeis vetää et sais tota tulost enemmä?
edit: oon siis lisänny alust lähtie joka kerta vähä painoo sarjoihi

musta tuntuu et toi kehitys on pökkääntyny sillee et oon vetäny jo aika kaua esim penkkii 3x10 40kgl ja siihe jos pistää lisää niin en saa kaikkii:F sama kyykys et jos pistää painoo vähä lisää nii ei nouse. Joten miten kandeis vetää et sais tota tulost enemmä?
edit: oon siis lisänny alust lähtie joka kerta vähä painoo sarjoihi
Jos vikassa sarjassa saat kympin sijasta kaksitoista toistoa niin kyllä pitäis ens kerralla mennä 3x10 2,5 kilon lisäyksellä.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
ei tunnu menevä;FFFF

No ei kaksi toistoa kympin sarjassa mitään 2,5 kilon lisäystä IMO takaa. Muutenkin tyhmää vetää joka kerta finaaliin, mieluummin niin että sitten kun TUNTUU siltä että menisi kolmisen toistoa enemmän niin rautaa lisää. Joka kerta saisi tuntua siltä, muuten on liian kova intensiteetti (toki alussa toimii, mutta pidemmän päälle ei).

Haeppa youtubesta video: Mark Rippetoe: Fixing the Squat: Hip Drive. Tosta oli ainakin mulle apua.

Kattelin videon.. Eli koittaako toi nyt sanoa tossa että pitäis ikään kuin keskittyy työntää persettä "ulos" ku lähtee nousee ylös? Ainakin näyttää vähän siltä että se opastettu nosto lähtee sieltä perseestä :D Kokeilin tossa omalla painolla silleen ni kylhän se tuntu ehkä nousevan vähän helpommin.. Huomen kokeiluun ku on salipäivä.. Toivottavasti en nyt ymmärtänyt ihan väärin :rolleyes:

ps. Kiitos avusta!

Kattelin videon.. Eli koittaako toi nyt sanoa tossa että pitäis ikään kuin keskittyy työntää persettä "ulos" ku lähtee nousee ylös? Ainakin näyttää vähän siltä että se opastettu nosto lähtee sieltä perseestä :D Kokeilin tossa omalla painolla silleen ni kylhän se tuntu ehkä nousevan vähän helpommin.. Huomen kokeiluun ku on salipäivä.. Toivottavasti en nyt ymmärtänyt ihan väärin :rolleyes:

ps. Kiitos avusta!

Käsittääkseni hip driven ideana on että kun lantio liikkuu pystysuunnassa yläkroppa pysyy paikallaan suhteessa lantioon. Tarkoittaa sitä, että ala-asennossa kyykyssä yläkroppa pysyisi samassa asennossa, lonkanojennus olisi siis suht vähäistä verrattuna polvenojennukseen.

Noniin, nyt on tullut osapuolilleen tuo 3kk veivattua tätä settiä. Aika pitkälti olen ohjeiden mukaan vetänyt, paitsi alussa kun kuljin yksin. Vedin välillä lisäksi jotain omaa settiä, mutta nyt viimeisen kuukauden ajan olen enemmän ohjeiden mukaan treenaillut paitsi palautukset pitänyt aika lyhyinä. Näin jälkikäteen voisin sanoa että kannattaa todellakin syödä kunnolla ja pitää sitä ruokapäiväkirjaa, huomasin että kalorit ihan liikaa miinuksella ja niin ne kyllä välillä vieläkin on:S Sitten tosiaan kannattaa lisäillä sitä painoa ihan reippaalla tahdilla, ei saa jäädä liian pitkäksi aikaa polkemaan samoilla painoilla.

Sitten niitä "tuloksia"

Aamupaino 67 kg -> 69 kg rasvat pyseneet samoilla tasoilla eli ehkä jopa lihasta vähän tullut.

Kyykky 62,5 kg -> 110 kg ( toi menee kyllä melko kevyesti, että saisi varmaan 10-20 kg lisätä toohn sarjapainoon seuraavissa treeneissä.)
Penkki 60 kg -> 67,5 kg ( tähän vähän pettynyt kyllä, noh penkki ollut aina mun heikkouksia. Maksimia testasin yhdessä välissä ja 95 kg nousi)
Leuanveto 9-9-9 -> 15-15-15 ( ihan mukava kehitys ja tuli vedettyä myötä- ja vastaotteella. Sitten joskus myös tuli käytettyä sitä alataljan V-kahvaa.)
Niskantakaa punnerrus 30 kg -> 40kg
Hauiskääntö scott-tangolla seisten 26-28 kg -> 36 -38 kg ( ei tarkkaa tietoa paljonko tanko painaa, mutta jotain tuolta väliltä)
Vatsoja tuli vähän laiskemmin tehtyä, mutta niissäkin sekä voima että kestävyys kyllä kasvaneet.

Tarkoitus olisi vielä jatkaa ainakin kuukausi tätä treeniä ku tulokset tuntuu vielä nousevan ja nyt saanut vähän enemmän otetta treeniin. Oikeestaan ongelma minulla voisi olla että rautaa ei oikein saa enempää tankoon jos haluaa täydet sarjat tehdä, mutta kuitenkaan mitään suurta rasituksen tunnetta ei tule treenissä kuin hetkellisesti ja jälkeen melkeen olo että voisi mennä ottamaan uudestaan.

Noniin, nyt on tullut osapuolilleen toi 3kk veivattua tätä settiä. Aika pitkälti olen ohjeiden mukaan vetänyt, paitsi alussa kun kuljin yksin vedin välillä lisäksi jotian omaa settiä, mutta nyt viimeisen kuukauden ajan olen enemmän ohjeiden mukaan treenaillut paitsi palautukset aika lyhyitä. Näin jälkikäteen voisin sanoa että kannattaa todellakin syödä kunnolla ja pitää sitä ruokapäiväkirjaa, huomasin etät kalorit ihan liikaa miinuksella ja niin ne kyllä välillä vieläkin on:S Sitten tosiaan kannattaa lisäillä sitä painoa ihan reippaalla tahdilla, ei saa jäädä liian pitkäksi aikaa polkemaan samoilla painoilla.

Sitten niitä "tuloksia"

Aamupaino 67 kg -> 69 kg rasvat pyseneet samoilla tasoilla eli ehkä jopa lihasta vähän tullut.

Kyykky 62,5 kg -> 110 kg ( toi menee kyllä melko kevyesti, että saisi varmaan 10-20 kg lisätä toohn sarjapainoon seuraavissa treeneissä.)
Penkki 60 kg -> 67,5 kg ( tähän vähän pettynyt kyllä, noh penkki ollut aina mun heikkouksia. Maksimia testasin yhdessä välissä ja 95 kg nousi)
Leuanveto 9-9-9 -> 15-15-15 ( ihan mukava kehitys ja tuli vedettyä myötä- ja vastaotteella. Sitten joskus myös tuli käytettyä sitä alataljan V-kahvaa.)
Niskantakaa punnerrus 30 kg -> 40kg
Hauiskääntö scott-tangolla seisten 26-28 kg -> 36 -38 kg ( ei tarkkaa tietoa paljonko tanko painaa, mutta jotain tuolta väliltä)
Vatsoja tuli vähän laiskemmin tehtyä, mutta niissäkin sekä voima että kestävyys kyllä kasvaneet.

Tarkoitus olisi vielä jatkaa ainakin kuukausi tätä treeniä ku tulokset tuntuu vielä nousevan ja nyt saanut vähän enemmän otetta treeniin. Oikeestaan ongelma minulla voisi olla että rautaa ei oikein saa enempää tankoon jos haluaa täydet sarjat tehdä, mutta kuitenkaan mitään suurta rasituksen tunnetta ei tule treenissä kuin hetkellisesti ja jälkeen melkeen olo että voisi mennä ottamaan uudestaan.

Mahtavaa kehitystä, kyykyssä jos on varaa 10-20 kg niin perkele kun on vahvat koivet! 4*10*120, maksimi 200? :eek:

E: Ei saatana. Saa olla aikamoinen alien jos kyykkää 200kg alle 70 kiloisena!

Itekki kattoin tuota kyykkyä että siinä mahtava kehitys vaan sitte minkälainen se liikerata?

Jooh tuli virhe mikä pitää editoida eli 76-79 oli painon nouseminen eli 10 kg liian vähän tohon tuli ja joo, ei ole mitään maailman syvin eli perse kantapäissä kyykky kyllä, mutta vähintään vaakatasossa on reidet kuten ohjelmassa kuuluu.

Jooh tuli virhe mikä pitää editoida eli 76-79 oli painon nouseminen eli 10 kg liian vähän tohon tuli ja joo, ei ole mitään maailman syvin eli perse kantapäissä kyykky kyllä, mutta vähintään vaakatasossa on reidet kuten ohjelmassa kuuluu.

Jos tuo on totta niin sitten olet erittäin vahva. Voitko ottaa videota?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom