Morjes! Kirjoittelen nyt tänne hieman omasta hieman säädetystä G6 ohjelmastani, jos jollakin olisi jotain huomautettavaa/palautetta tekemiseeni.
Olen siis täysi noviisi, tämä on ensimmäinen saliohjelmani. Olen 30 vuotias ruipelo, perus skinny fat -mies. Ennen tätä tuli kotona heiluttua Scoobyn ja P90X:n tahtiin vuoden ajan, paitsi viime kesä meni kokonaan pyörän selässä urheilun osalta.
Modifikaationi ovat siis, että teen vuoroviikoin penkkipunnerruksen, pystypunnerruksen ja hauikset käsipainoilla. Lisäksi kyykyssä lisään painoa hyvin maltillisesti, koska en vain ole saanut naulattua liikettä oikein, vaan edelleen teen sen liian etupainotteisesti ja tähän pitää pyytää joltain apua pikku hiljaa, koska tuntuu, että itse en tätä nyt onnistu korjaamaan.
Kehitys:
Kyykky: 20 kg -> 35 kg
Penkkipunnerrus (lt): 20 kg -> 40 kg
Penkkipunnerrus (kp): 30 kg -> 35 kg
Ylätalja: 50 kg -> 55 kg
Pystypunnerrus (lt/kp): 20 kg -> 25 kg
Hauis (st/kp): 20 kg -> 25 kg
Vatsoja tehty vaihdellen eri liikkeitä. Ei niistä sen enempää.
Joka neljäs viikko on pyhitetty levolle. Painoa kertynyt kahdessa kuukaudessa 2,5 kg ja mittaunahaankin tullu hieman lisää rinnan, jalkojen ja vyötärön ympärille. Hauikset nyt ovat yhtä naruja kuin alussa. Mainitaan nyt erikseen vyörätö minkä ympärille 1,5 cm näyttää tulleen lisää läskiä todennäköisesti. Ravintopuolesta sen verran, että pyrin syömään 300 kcal yli kulutukset päivittäin ja omasta mielestäni peruskulutus minulla on aika hyvin tiedossa, koska olen ruokapäiväkirjaa pitänyt jo puolitoista vuotta ja 2015 kevät/kesä menikin pitkälti dieetillä. Nyt on vain duunit vaihtuneet ja päivissä tuntuu olevan paljon enemmän eroa. Kulutuksen määrittäminen tällä hetkellä hieman hakusessa, mutta tuntuu siltä, että aika lähellä totuutta jo ollaan. Proteiinia, aminohappokoostumukseltaan hyvää sellaista, pyrin nauttimaan kaksi kertaa oman painomäärän verran päivässä ja pyrin syömään neljä tukevampaa ateriaa päivän aikana.
Eniten tässä vaiheessa mietityttää/harmittaa siis tuo kyykyn järjetön hankaluus itselleni. Reidet tuntuvat olevan aivan tulessa joka toistossa ja tuo 35 kg 4 x 12 sarja jo tuntuu aika tuskaiselta. Lasten painohan tuo vielä on, niin ego ottaa osumaa joka saatanan salikäynti. Ylätalja on ollut jo yli kuukauden jumissa 55 kg 3 x 11. Kolmas sarja jää jatkuvasti välille 7-10, eikä tässäkään selkeää nousevaa trendiä ole havaittavissa, ainakaan tällä hetkellä. Yksi suuri ongelma tämän treenailun aikana minulla on ollut ponnistuspäänsäryt, mitkä nykyään ovat hieman laimeampia. Lääkäri odotetusti marsitti magneettiin ja eihän sieltä mitään löytynyt ja määräsi beetasalpaajia, mitä aloin tällä viikolla käyttää. Tämä viikko erityisesti onkin ollut oikeaa paskamankelointia salilla, kun tuntuu, että tuo lääke vie sen viimeisen puristuksen ja melkein kaikki progressio onkin tämän viikon aikana vedetty viemäriin ja toistojen määrää jopa vähennetty joka salikäynti erityisesti pystärin ja hauiksen kanssa. Taidan lopettaa tuon myrkyn syömisen, koska eihän se lopulta hoida muuta kuin oireitta. Huomiseksi olen varannut ajan osteopaatille, jos sitä kautta alkaisia se olettamani niskajumi, mikä tuota päänsärkyä aiheuttaa, hellittämään.
Pitkähän tästä tuli kuin nälkävuodesta. Kaikenvärisiä kommentteja ja huomautuksia otetaan vastaan. Jos ei ole muuta, niin olenpahan päässyt avautumaan edes.
EDIT:
Kaksi kuukautta ohjelmaa siis takana.