Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

hekottaja sanoi:
En nyt väitä tietäväni enemän, mutta luulisi selän tottuneet kaikenlaisiin staattisiin jännityksiin ym. ihan luonnostaa, jos kaikki ottaa niin pirusti selkään.

Itse en kyllä edes lähtisi tätä treeniä tekemään, siinä on IMo aika paljon pielessä.

Kerro meillekkin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No minä kerron: (MINUN mielipiteeni)

1. 3x penkkiä+4x pystypunnerusta 3x viikossa, tekee 21 sarjaa raskaita työntöjä viikossa, joka on liikaa.
2. Jos aina painetaan maksimissa noin monta sarjaa viikossa, ylikunto on varma.
3. Painojen lisääminen noin paljon tuossa ajassa on mahdotonta vähänkin enemmän treenanneelle.
4. Missä pohkeet?
5. Miksi hauiksia tehdään viikossa yhtä paljon kuin (leveää)selkää? Missä edestä päin tulevat vetoliikkeet?

+6. liikkeiden järjestys, itseltäni kyykkyä 4 sarjaa täysillä alkuun imisi kaikki mehut.

Mutta tuossa tulee oikeasti vain yksi kova sarja liikettä kohti, koska samalla painolla pitää saada kaikki sarjat läpi. Näin ollen vasta viimeinen sarja on ns. kova sarja.

Grim Reaper sanoi:
Näin ollen vasta viimeinen sarja on ns. kova sarja.

Juuri noin se menee. Eikä ole sattumaa, että kyykkyä ja niskantakaa punnerrusta on 4 sarjaa, koska jalat ja olkapäät kestävät enemmän treeniä. Mielestäni tämä treeni kannattaa myös vetää niin läpi, että laskee reippaasti painoja siitä mitä ne olisivat jaotellussa treenissä. Itse vähensin liikkeestä riippuen noin puolet tai hieman vähemmän painoja. Viimeinen sarja ottaa silti koville, kun pitää nuo tauotkin ajallaan eikä jää filosofoimaan sarjojen väliin.

Krice sanoi:
Juuri noin se menee. Eikä ole sattumaa, että kyykkyä ja niskantakaa punnerrusta on 4 sarjaa, koska jalat ja olkapäät kestävät enemmän treeniä. Mielestäni tämä treeni kannattaa myös vetää niin läpi, että laskee reippaasti painoja siitä mitä ne olisivat jaotellussa treenissä. Itse vähensin liikkeestä riippuen noin puolet tai hieman vähemmän painoja. Viimeinen sarja ottaa silti koville, kun pitää nuo tauotkin ajallaan eikä jää filosofoimaan sarjojen väliin.

Joo mutta ottaen huomioon nuo penkkipennerrukset ja leuat, niin olkapäät saa 30sarjaa rasitusta viikossa.. Sitäpaitti onko ohjelma alkuperäisen periaatteen mukainen jos painoja ei ole kunnolla...

Kofeiinia..:kuola: :kuola: :zzzz:

No itse nostelen vähän kevyemmin ja katson miten pitkälle tuolla pääsee. Ajattelin kyllä muuttaa tuota niin, että tekisin ensin tuon ja seuraavana päivänä lyhyen lisäohjelman, jossa olisi pohkeet, ojentajat ja jalk. nostot. Sitten reilu 2-3 päivän tauko ja uusi kierto.
Jospa kokeilisi vaikka 10 kertaa ja katsoisi "ennen ja jälkeen" kuvat.

Kätevänä pidän myös sitä miten aerobinen treeni tämä oikeastaan on. 2 minuutin tauoilla syke pysyy melko korkealla ainakin itselläni ja hiki tukee kunnolla viimeistään lopussa kun yrittää tehdä 60 vatsaa ilman taukoja. Vaikutus yöuneen on myös aika hämmästyttävä, tulee sellainen sikeä tukkiuni. Minulla on ollut vähän ongelmia yöunen laadun kanssa, mutta tämä kyllä näyttäisi tepsivän siihen aika hyvin.

Mä alotin parin viikon treenitauon jälkeen kans tällä ohjelmalla ja ottaa yläselkään plus olkapäihin tosi lujasti.

Aika reilusti sai poistaa normaaleista sarjapainoista, että pystyy tykittelemään parin minuutin tauoilla ton koko satsin läpi.

Muuten tuntuu kyllä hyvältä, itsellä ei ole niin kehoilupainotteista tämä homma kun toi kamppailu on enemmeän se ykköslaji. Koitetaan nyt vähän aikaa kolme kertaa viikossa tätä.

Krice sanoi:
Juuri noin se menee. Eikä ole sattumaa, että kyykkyä ja niskantakaa punnerrusta on 4 sarjaa, koska jalat ja olkapäät kestävät enemmän treeniä .

Ihan mielenkiinnosta: Yleisesti tiedossa on, että isot lihasryhmät (mm. jalat, selkä) vaativat (ja kestävät) enemmän treeniä, mutta miten perustelet, että olkapäät niputetaan samaan ryhmään? Toki olkapäät kaipaavat liikkeitä eri kulmista tehtyinä (etu- sivu- ja takaolkapäät), mutta että kestävät enemmän?
Ainakin olkanivelet ovat kovilla mikäli punnerrusliikkeitä on ohjelmassa usein. (palautuminen)

Misanthrop sanoi:
mutta miten perustelet, että olkapäät niputetaan samaan ryhmään?

Mutulla.. olkapäitä on tosi hankala saada kipeiksi. Ehkä ne ovat rakenteeltaan sellaiset, että jatkuva käyttökään ei juurikaan rasita niitä.

Laittapa hakuun "olkapäät kipeät" :jahas:

Krice sanoi:
Mutulla.. olkapäitä on tosi hankala saada kipeiksi. Ehkä ne ovat rakenteeltaan sellaiset, että jatkuva käyttökään ei juurikaan rasita niitä.

Ai on? Mul on ainaki jokasen välipäivän olkapäät pipinä reenin jälkee (lihakset siis)

Rupesin tätä ohjelmaa tekemään pienellä säädöllä eli:

Ma Kyykky 10x10 (German style)
Muut liikkeet arskan ohjeiden mukaan toistoväli 10-16

Ke Liikkeet arskan mukaan paitsi ei kyykkyä(penkin tilalla vinopenkki)
toistoväli 6-10, lisäksi hilavitkutteluna forkut ja pohkeet

Pe Kyykyn tilalla mave "puoli pyramidi" 6-5-4-3-2-1
muuten arskan ohjeiden mukaan toistoväli 2-6

La-Su vapaa

Olen nyt siis jonkin aikaa tehnyt tällä muokatulla ohjelmalla ja kroppa tuntuu vastaavan treeniin todella hyvin etenkin niskantakaa punnerrus potkii todella kovaa :)

Erikoista, koska mulla suuret lihasryhmät esmes rinta ja jalat palautuu treenistä paljon hitaampaa. Miten niille pitäs antaa enemmän rääkkiä sitte?

ps. treenaan kyllä kaikki tasapuolisesti, mutta spekuloidaan. Selkä palautuu kyllä btw..

Boxer-83 sanoi:
Rupesin tätä ohjelmaa tekemään pienellä säädöllä eli:

Ma Kyykky 10x10 (German style)
Muut liikkeet arskan ohjeiden mukaan toistoväli 10-16

Ke Liikkeet arskan mukaan paitsi ei kyykkyä(penkin tilalla vinopenkki)
toistoväli 6-10, lisäksi hilavitkutteluna forkut ja pohkeet

Pe Kyykyn tilalla mave "puoli pyramidi" 6-5-4-3-2-1
muuten arskan ohjeiden mukaan toistoväli 2-6

La-Su vapaa

Olen nyt siis jonkin aikaa tehnyt tällä muokatulla ohjelmalla ja kroppa tuntuu vastaavan treeniin todella hyvin etenkin niskantakaa punnerrus potkii todella kovaa :)

Hyi saatana 10x10 kyykkyä :urjo: tsemppiä sulle jos tota oikeestii teet :whip: :worship: :thumbs: :5:

hekottaja sanoi:
Hyi saatana 10x10 kyykkyä :urjo: tsemppiä sulle jos tota oikeestii teet :whip: :worship: :thumbs: :5:

Lähellekkään kaikki kyykyt eivät ole täydellä teholla. Joku saa kertoa enemmän :P

Äh, selittäisikö joku tietämättömälle tuon niskan takaa punnerruksen? Onko tuo kenties ylätalja myötäotteella, jossa viedään kädet niskan taa? :david:

Mikäli niskantakaapunnerrus pikkasenkin vihlasee nivelissä, niin suosittelen kyllä etupunnerrusta. T: Nimim "Ei enää koskaan niskantakaapunnerrusta" :curs:

Tästä on tainnut joskus olla juttuakin...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom