Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

OutOfShape sanoi:
Pohkeet ja kyynärvarret ovat sitä paitsi muutenkin hifistelyä aloittelijoille. :D

Se on kyllä totta. Kyynervarret kyllä saa rasitusta muistakin liikkeistä. Ihmettelen enemmän tuota työntö/veto suhdetta.

Omat pohkeeni kasvoivat kovasti kun treenasin kyykkyyn panostaen kerran pari kuukautta. Ihme juttu.. En tehnyt kuin ehkä 5 sarjaa pohkeita kahden kuukauden aikana..

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
OutOfShape sanoi:
Pohkeet ja kyynärvarret ovat sitä paitsi muutenkin hifistelyä aloittelijoille. :D

Näin on, minäkään en käytännössä ole koskaan treenannut pohkeita enkä kyynärvarsia. Tai no, kyllä sitä vielä joskus 3- ja 4-jakosilla pumppitreeneillä tuli pohkeita pari sarjaa hinkattua mutta lopetin sitten senkin kun ajattelin että penikat vaan pahenee. Nyt varmaan puoli vuotta ilman _mitään_ suoraa pohjetreeniä takana eikä ne vieläkään mitenkään epätavallisen pienet ole. Tuskin muutenkaan saan koskaan muuta kroppaa niin isoks että pohkeet näyttäis ylipieniltä. :D Turhaa touhua.

Mun mielestä tossa on koko kroppa, ei tarvitse lisää mitään pohje, forkku, takaolkapää liikkeitä. En tiedä sitten olenko vain helvetin heikko, vai lahjakkus ( :D ) mutta mulla ainakin saa forkut kyytiä leuanvedossa (ja ainakin mavessa, sillä voisi korvata leuat?) ja pohkeet treenautuu kyykyssä. No joo, kai mä olen outo sitten kun penkkauksessakin mulla rasittuu rintojen, ojentajien ja olkapäiden ohessa hauikset.

Edit: Jos mä muuttaisin jotain, vaihtaisin ehkä haukkarit kulmasoutuun?

Joo olipa rankkaa!

Olen aina ennen reenaillut vähintään kaksijakoisella ja ajattelin ottaa testiin tämän systeemin (olen siis aloittelija punttihommissa). Minun piti vaan hiukan muokata tuota Arskan systeemiä itselle sopivaksi. Periaate pysyy tietty samana mutta joitain liikkeitä piti vaihtaa. En pysty siis kunnolla tekemään kaikkia noita liikkeitä.

Tällainen kysymys kokeneemmille: Onko suoranaista haittaa kehitykselle, jos aina välillä ( esim joka kuudes "punttipäivä") tekee yhtenä päivänä eristäviä- ja apuliikkeitä? Itse ajattelin lähinnä (taka)olkapäitä, pohkeita, ojentajia, jotka laahaavat hiukan perässä. Nämä olisivat samalla hiukan kevyempiäkin päiviä. Pidempiä sarjoja olisi tarkoitus vääntää.. Varmaan tyhmä kysymys, mutta olkoon :david:

Multivita sanoi:
Onko suoranaista haittaa kehitykselle...

Eipä haittaa varsinkaan, jos kyseessä on aloittelija. Ja mikäli tietyt osa-alueet laahaavat perässä niin toki kannattaa paneutua niihin paremmin.

Yhtälailla välipäivinä tapaa porukoita harrastamasta vatsa-, alaselkä-, pohje- tai kiertäjäkalvosintreenejä joko erikseen tai kaikkia samaan putkeen. Tärkeintä on ajatella treenikierron kokonaisrasitusta, jonka tulisi siis kattaa koko kroppa suhteellisen tasapuolisesti.

Taas näitä photoshopattuja kuvia, hohhoijaa.

Aika hullulta kuullostaa jos noin raskas treeni tehdään kolme kertaa viikossa, tosin seuraavan ja ensimmäisen HST syklini jälkeen aion ehdottomasti tuotakin kokeilla.

Miten on teidän muiden mielestä, ehtivätkö lihakset tosiaankin palautua vai voisiko tuota ohjelmaa tehdä esimerkiksi niin, että olisi jokaisen treenipäivän jälkeen 2 päivää lepoa, ja vasta sitten uusi treeni?

pari ekaa viikkoa kannattaa aina käyttää uuden ohjelman sisäänajoon, eli rauhassa haeskella sopivia painoja. ei kannata orjallisesti painaa eteenpäin, jos edellinen treeni oli vahingossa liian rankka. kehitystä tehdään pitkällä juoksulla, ei yksittäisillä hulluilla oksu-treeneillä.
ei tuo arskan ohjelma liian rankalta kuulosta, kunhan pitää painot kurissa. ja kroppa tottuu siihen mitä siltä pyytää.

Ei enää tarvi miettiä joululahjoja :hyper:

0671531638.01._BO2,204,203,200_PIsitb-dp-500-arrow,TopRight,45,-64_AA240_SH20_SCLZZZZZZZ_.jpg

0684857219.01._BO2,204,203,200_PIsitb-dp-500-arrow,TopRight,45,-64_AA240_SH20_SCLZZZZZZZ_.jpg

0671797484.01._BO2,204,203,200_PIsitb-dp-500-arrow,TopRight,45,-64_AA240_SH20_SCLZZZZZZZ_.jpg

B0000C3I6U.01._SCLZZZZZZZ_.jpg

Ja jotain krapulapäivällekkin

B00004XMSC.01._SCLZZZZZZZ_.jpg

ace-oo- sanoi:
Voisin ottaakkin :D
Penkin tekisin silti 2x6 systeemillä.
Ohjelma alkaa tänään.

Edit: pitäiskö myös muuttaa Münich:iin??

HOI HOI!Guten Abend !! Münichissa ollaan!

Lihakseni ovat kasvaneet jo muutamassa päivässä tämän mahtavan arjalaisen ilmapiirin johdosta. Ei Jumalani Ahnuld ollut väärässä, JAA! JAA!!! Täällä osataan treenata!!

Tässä meikästä uusi poseerauskuva, ja olen saanut jo uusia ystäviäkin!!
Elämä maistuu kun lihakset kasvaa! Sanon vielä, että : Tschüß Pakkislaiset!

LynuxWorks_Vik.jpg

panu_k sanoi:
Aika hullulta kuullostaa jos noin raskas treeni tehdään kolme kertaa viikossa, tosin seuraavan ja ensimmäisen HST syklini jälkeen aion ehdottomasti tuotakin kokeilla.

Miten on teidän muiden mielestä, ehtivätkö lihakset tosiaankin palautua vai voisiko tuota ohjelmaa tehdä esimerkiksi niin, että olisi jokaisen treenipäivän jälkeen 2 päivää lepoa, ja vasta sitten uusi treeni?

no ei todellakaan ehdi, jos treeni tehdään arnold tyyliin. sarjat kovia ja joka kerta pitäisi yrittää lisäillä malmia tankoon. en ainakaan itse pystyisi tekemään edes samoilla painoilla toista treeniä.

aloittelijalla tuo toki voi toimia, koska mikään sarja ei ole kova.

Yllätys oli hauisten 3x10 tuohon treenin loppuun. Nehän saa etukäteisväsytystä, joten kyllä tuo 3x10 levytangolla tuntui riittävän ihan mainiosti. Nostelin vähän pienemmillä painoilla selkä- ja kyynärpääongelmien vuoksi, mutta siitä huolimatta kun piti tauot 2 minuutissa niin hikihän siinä tuli. Korvasin leuanvedon kevyellä soudulla.
Paras liike on niskantakaa punnerrus. Se on mielestäni erittäin hyvä perusliike selälle ja hartioille. Selkäänhän tuo aika paljon painottuu, mutta sehän on ihan hyvä vaan.

Krice sanoi:
Yllätys oli hauisten 3x10 tuohon treenin loppuun. Nehän saa etukäteisväsytystä, joten kyllä tuo 3x10 levytangolla tuntui riittävän ihan mainiosti. Nostelin vähän pienemmillä painoilla selkä- ja kyynärpääongelmien vuoksi, mutta siitä huolimatta kun piti tauot 2 minuutissa niin hikihän siinä tuli. Korvasin leuanvedon kevyellä soudulla.
Paras liike on niskantakaa punnerrus. Se on mielestäni erittäin hyvä perusliike selälle ja hartioille. Selkäänhän tuo aika paljon painottuu, mutta sehän on ihan hyvä vaan.

Niskantakaa punnerrus on olkapääliike. Tuo ohjelma ei todellakaan painotu selkään. Sulla jäi se selkä lähes treenaamatta kun jätit leuatkin tekemättä.
3x10 levytangolla hauista tuossa ohjelmassa 3x viikossa on todellakin aivan tarpeeksi.

Bricktop sanoi:
Niskantakaa punnerrus on olkapääliike. Tuo ohjelma ei todellakaan painotu selkään. Sulla jäi se selkä lähes treenaamatta kun jätit leuatkin tekemättä.

Minä kyllä väittäisin, että niskantakaa punnerrus on enemmän yleisliike kuin pelkästään olkapäille tarkoitettu, kuten vipunostot.

Mihinkähän tuo sitten mahtaa painottua jos ei selkään.. Selkä tuossa kuitenkin eniten saa yhteen laskettua treeniä suoraan tai epäsuoraan.

Krice sanoi:
Minä kyllä väittäisin, että niskantakaa punnerrus on enemmän yleisliike kuin pelkästään olkapäille tarkoitettu, kuten vipunostot.

Mihinkähän tuo sitten mahtaa painottua jos ei selkään.. Selkä tuossa kuitenkin eniten saa yhteen laskettua treeniä suoraan tai epäsuoraan.

Perusohjelma koko kropallehan ton kai pitäis olla, ei tuo mihinkään sen kummemmin painotu. Hauis-olkapäät -osasto on varmasti kovilla jos tiukkoja sarjoja tekee. Itellä rupee normaalissa 2-jakoisessa jo hauiksen pitkäpää tulehtumaan nopeesti ja se tuntuu kipuna olkapäässä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom