Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
SS-Adler sanoi:
Joo sitähän se minäkin, jotta ois ollu ihme jos ette olisi nähneet sitä. :wall:

Heheh edellisellä sivulla rupesin jo nauramaan, että ihme jos ei tähän ole kommentoitu.
Se tosiaan taitaa kuulua punttimiehien "yleiseen sivistystietoon" :D
olikos sulla muuten joku pointti tohon Arnoldin leffaan/dokumenttiin painottaen Andler?

pevelius sanoi:
vähennä siis intensiteettiä, eli teet noilla toisto- ja sarjamäärillä, mutta kevyemmillä painoilla.
kroppa kyllä tottuu aikaa myöten tiheään treeniin ja isoon volyymiin. lisäät painoja sitä mukaa kun tuntuu liian kevyeltä.
epäsäännöllisesti treenaavalle koko kropan ohjelma on aika hyvä valinta (tai no, mun mielestä kaikille muillekin ;))
ja lihaksen kasvatus ei vaadi loppuun asti vietyjä sarjoja.
muista vielä pitää lisäksi kevyitä viikkoja välissä. hinaat vaikka 3 viikkoa painoja ylöspäin ja sitten kevennät. voit myös lisätä sarjoja, esim teet ekalla viikolla vaan puolet noista ohjelman sarjoista, tokalla vähän enemmän ja kolmannella sitten ohjelman mukaan. sen jälkeen kevennys.

Oisko vielä heittää tähän ohjeeseen jotain ylievekkulia ohjenuoraa, suorituskerroista/vko ja intensiteetistä? Kannattaako esim tuohon alkuun vetää kovin pahoja lämmittelyjä jaloille vai kannattaako alkaa jo suoraan puhkua pienen veryttelyn voimin? Kiitoksia muuten vastauksesta ja tulevasta sellaiseta...

Nyt on kuukausi takana tällä systeemillä ja oikein hyvältä tuntuu. Bulkki on päällä, joten hyvin jaksaa ja monissa liikkeissä saa lisäillä painoja vähän väliä.

Tarkoitus olisi jatkaa tällä tapaa kevät talvelle asti ja sitten polttaa kertyneet läskit pois. Saas nähä tuleeko minkä verran lihasta...eiköhän jotain tartu, kun en ole ennen massapainotteisesti reenaillut, vaan pumppaillut lähinnä lihaskestävyyttä.

Sopivasti aloitin taas treenaamaan.
Aion kokeilla nyt alkuun tän tapaista,pienillä muutoksilla?

1. kyykky smith telineessä

2. penkki käsipainoilla

3. ylätalja eteen

4. pystypunnerrus käsipainoilla

5. hauiskääntö kasipainoilla kiertoliikkeellä

6. vatsaa reilusti

Siksi suurin osa liikkeistä käsipainoilla koska treenaan yksin.Hauiskääntökään ei tangolla onnistu koska mulle tulee siitä liikkeestä aina "penikkataudin" tapainen kyynervarteen.Leukojakaan en saa montaajoten teen taljassa.

Manala sanoi:
Heheh edellisellä sivulla rupesin jo nauramaan, että ihme jos ei tähän ole kommentoitu.
Se tosiaan taitaa kuulua punttimiehien "yleiseen sivistystietoon" :D
olikos sulla muuten joku pointti tohon Arnoldin leffaan/dokumenttiin painottaen Andler?

Ei ollu piruuttani kysyin, luulinki, että se olisi ollut harvinainen leffa, mutta ei näköjään ollut. :D

Mitä liikettä suosittelette yksin treenaavalle tuon takakyykyn tilalle?

Onkohan kyykky smith telineessä yksin tehtynä liian vaarallinen,vai olisiko hack kyykky tai jalkaprässi parempi? Tuntuu että jalkaprässi ottaisi enempi tuonne takaosiin.

pevelius sanoi:
mikäs takakyykyssä on vikana yksin treenaavalla?
tietäähän sitä nyt kyykätessään, että missä vaiheessa tanko on parasta laittaa telineeseen.[/QUOTE

.....tossa smith telineessäkin on parit kerrat loppunut voimat sen verran kesken että oli kyllä kaverista apua.Sen verran hankalan tuntuinen se meidän salin mööpeli käyttää kun joutuu aika paljon tankoa kääntämään ennen kuin koukut tarttuu telineessä oleviin tappeihin.Täytyykin huomenna vilkaista jos siinä on jotkut alatopparit,sittenhän se ei ainakaan päälle tulisi.

Ajattelin että jos hack koneesta tai jalkaprässistä olisi korvaajaksi niin ei tarvitsisi turhaa täristä,ne on ainakin mun mielestäni "turvallisempia" käyttää.

edit: unohdin kiittää vastauksesta ;-)

mun mielestä mistään noista vehkeistä ei ole oikean kyykyn korvaajaksi, koska tukilihaksilla ei ole läheskään niin paljon hommaa.
edelleenkin mietin, että miksi sarjat pitää tehdä niin loppuun että jää tangon alle? itse en ole toistaiseksi nähnyt tarvetta kyykätä itseäni koskaan niin piippuun. ja kun vielä viikossa tulee 12 sarjaa kyykkyä jaettuna kolmelle päivälle, niin ei ole edes järkevää puristaa ihan viimeisiä mehuja missään sarjassa. tämä ohjelma perustuu volumeen, ei intensiteettiin.

Jeps :thumbs: Se mulla on nyt tässä vähän ajatuksia sotkenut kun olen tosiaan meinannut että se ihan viimeinenkin toisto pitää vetää vaikka väkisin.

Sen verran pisti nyt miettimään että ajattelin tehdä muutaman viikon smith telineessä ja sitten alan harjoittelemaan kyykkyä ihan vapaalla tangolla.

Oikeastaan uskoisin kyllä penkinkin pystyväni yksin tekemään,käyttämäni painotkin tuollaisiin 10 toiston sarjoihin on aika pienet.

Huhhuh..tänään ekaa kertaa tän reenin otin ja oksennuksen maku suussa sai pusertaa :urjo:
Taidanpas ainakin ton 3kk tätä kokeilla ja nähtäväksi jää saako minkälaisia tuloksia aikaan:)

Jotaki odotan onhan tämä sentään arskan jätöksiä :worship:
jos ei muuta niin itseluottamusta baari jonoon "hey i tont laik te vei juu took":D

pikkujöpö sanoi:
Jeps :thumbs: Se mulla on nyt tässä vähän ajatuksia sotkenut kun olen tosiaan meinannut että se ihan viimeinenkin toisto pitää vetää vaikka väkisin.

Sen verran pisti nyt miettimään että ajattelin tehdä muutaman viikon smith telineessä ja sitten alan harjoittelemaan kyykkyä ihan vapaalla tangolla.

Oikeastaan uskoisin kyllä penkinkin pystyväni yksin tekemään,käyttämäni painotkin tuollaisiin 10 toiston sarjoihin on aika pienet.

Kunhan et laita lukkoja tankoon penkissä, että saat levyt pudotettua pois jos oikein pahasti meinaa käydä. Parempi silti jättää se "ehkä menis vielä yks" fiilis seuraavaan sarjaan/treeniin ettei satu;)

Huomenna tulee kuukausi täyteen tätä treeniä. Tuntuu vaikuttavan, penkkitulos noussut 8 kiloa. Mukavasti saa paikat pumppiin tuolla treenillä, tulen jatkamaan samalla linjalla.

Ilman painoja ?
Siis omalla painolla tekisit ?
En usko, että tulee massaa ainakaan. Tosin ehkä jotain räjähtävyyttä tj, mutu.

Ei saa painoja käyttää missään jalkaliikkeissä joten omalla painolla.
Ajattelin sen takia kun yleensä kyykyt ovat ns. "ohjelman avain"

palmu sanoi:
Ei saa painoja käyttää missään jalkaliikkeissä joten omalla painolla.
Ajattelin sen takia kun yleensä kyykyt ovat ns. "ohjelman avain"

Arskan vanhassa punttikirjassa neuvottiin matkoilla ollessa treenaamaan yhtenä liikkeenä kyykkyä ilman painoja.Kädet vaan lantioille ja siitä sitten kyykkäämään syvään ja pitkää sarjaa.Yllättävän nopeasti alkaa voimat ehtyä tuollakin lailla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom