Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

1. Takakyykky.

Alaselkä, eikä muukaan osa selästä jää kovin paljon vähemmälle.

2. Penkkipunnerrus

Penkkipunnerrus vaikuttaa myös selkään.

3. Leuanveto leveällä otteella

Minulla kulmasoutu. Selkäliike.

4. Niskan takaa punnerrus

Ei rajoitu olkapäihin, tämä vaikuttaa alas asti tehtynä jopa latseihin.

5. Hauiskääntö tangolla

Ainoa liike, joka ei vaikuta selkään.

6. Istumaannousu

Tässäkin on selkä mukana.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Krice sanoi:
--5. Hauiskääntö tangolla Ainoa liike, joka ei vaikuta selkään.---
:offtopic: Hauiskäännön tangollakin saa tuntumaan alaselkään, kun tarpeeksi heijaa. ;)
Ihan perusohjelmaltahan tuo näyttää aika lailla samanlainen millä tein vähän aikaa sitten, kun en päässyt salille niin usein. Nykyisin teen 4-jakoisella.

Krice sanoi:
1. Takakyykky.

2. Penkkipunnerrus

5. Hauiskääntö tangolla

6. Istumaannousu

Älytöntä laskea penkki tai niskantakaapunnerrus selkäliikkeiksi. Samoin perustein voitaisiin jokainen saliharjoite laskea vaikkapa hauisliikkeeksi, kyllähän sitä hauikset jännittyvät kyykyssäkin tms...
:david:

Krice sanoi:
1. Takakyykky.

Alaselän ymmärrän vielä jotenkin, mutta jos oikeasti saat selän kipeäksi kyykyllä niin :worship:

Krice sanoi:
2. Penkkipunnerrus

Nyt tyydyn sanomaan että ihan paskapuhetta. Penkki ei vaikuta millään ainakaan lihaksia kehittävällä tavalla selkään.

Krice sanoi:

Alas asti tehtynä? Jos minä pistän sen niskasta alas päin niin vain kiertäjäkalvosimet huutavat, ei latsit.

Krice sanoi:
6. Istumaannousu

Aika mukavasti saat rempoa, jotta yläselän lihakset kehittyisivät vatsalihasliikkeissä? :o

Krice sanoi:
1. Takakyykky.

2. Penkkipunnerrus

5. Hauiskääntö tangolla

6. Istumaannousu

Jaa ei hauiskääntö vaikuta selkään? :lol2:

Todellakin vaikuttaa, selkä tekee hirveetä stabilisointityötä koko ajan. Varsinkin se keskivaihe kun kädet on 90° kulmassa niin rasitus selässä on hirmuinen. Enkä puhu nyt mistään heijareista.

Onko toi kuusikko tarkotus tehdä tuon alotuspostin mukaisessa järjestyksessä vai saako sitä järjestystä muunnella? Ja voisiko leukojen tilalla tehdä esim vuoroviikoin kulmasoutua?

En kehtaa edes kokeilla :p liian älytön.

EDIT: tottakai toimii aloittelijalle peruskuntoa rakentamaan siis. Maven tuo kyllä silti kaipaa leuanvedon lisäksi.

miQ sanoi:
Onko toi kuusikko tarkotus tehdä tuon alotuspostin mukaisessa järjestyksessä vai saako sitä järjestystä muunnella? Ja voisiko leukojen tilalla tehdä esim vuoroviikoin kulmasoutua?

Järjestys on tarkoitettu. Arska tarjoaa taljaa leveällä otteella eteen niille, ketkä eivät jaksa vetää leukoja.

Krice sanoi:
1. Takakyykky.

2. Penkkipunnes
Joo sikäli oikeassa että näillä kaikilla liikkeillä saa kyllä välilevytyrän hankittua,ja sithän selkä on kipee :hyper:

Älytöntä laskea penkki tai niskantakaapunnerrus selkäliikkeiksi
Penkki ei vaikuta millään ainakaan lihaksia kehittävällä tavalla selkään.
:offtopic: , mutta piti mainita kun noin "varmoja" kommentteja asiasta näyttää olevan...
Riippuen tietty penkkitekniikasta, mutta voin omalta kohdaltani sanoa, että juuri penkkitreenin jälkeen ovat leveät selkälihakset, ne mollukat kainalon alapuolella, kaikkein kovimmassa pumpissa. Ja penkki"sarjoja" teen toistomäärät vaihdellen 1-3...

Misanthrop sanoi:
Älytöntä laskea penkki tai niskantakaapunnerrus selkäliikkeiksi.

En minä niitä selkäliikkeinä pidä. Ne vain vaikuttavat selkään ja tuo ohjelma on jostain syystä aika selkäpainotteinen. Hemmetti, olen vieläkin kipeänä enkä viitsi mennä salille. Halua kyllä olisi, sillä tuo ohjelma tuntuu tosiaankin toimivan ainakin ensimmäisen kerran perusteella. Siinä on jotain erikoista, koska jaoteltuna samat liikkeet eivät jostain syystä tehoa niin hyvin. Tuo hauis esimerkiksi. Eihän hauis normaalisti tajua mitään pelkästä 3x10 sarjasta, mutta kun sen tekee tuon treenin päätteeksi (tai toiseksi viimeinen liikehän se) niin kyllä osuu ja uppoaa.

Tänään tuli aloitettua tuo treeni. Kovalta tuntuu :D. Treenin jälkeen olin aivan poikki, kävin suihkussa, söin ja nukuin 3 tuntia sen jälkeen.

Krice sanoi:
En minä niitä selkäliikkeinä pidä. Ne vain vaikuttavat selkään ja tuo ohjelma on jostain syystä aika selkäpainotteinen. .

Oikeasti, oikein ärsyttää kun tätä pidetään selkäpainotteisena ohjelman :curs: Ei siinä sen enempää selkä saa kuin mikään mukaan. Ennemin olkapää-hauispainotteinen, jos edes sitäkään. Mitä tuohon pitäisi muuttaa, otta leuanveto pois vai? :curs:

Vaihdoinpa minäkin tähän tylyn yksinkertaiseen ohjelmaan, kuitenkin seuraavin muutoksin:

Leuanvedon jälkeen teen vielä alataljasoutua kaksi sarjaa, koska leuanveto kohdistuu ymmärtääkseni eniten latseihin ja vähemmän ala- ja keski-trapeziuksiin, kun taas alataljasoudussa kohdistuminen on päinvastoin. Yläselkä on mulla vähän kehityksestä jäljessä, joten siksi tämä.

Hauiskäännön sarjojen välissä teen ranskalaista punnerrusta, eli siis supersarjat käsille, koska haluan ojentajille myös suoraa rasitusta.

Joka toinen treenikerta teen vatsalihasliikkeet ja joka toinen kerta pohkeet.

Mitäs olette mieltä, tuleeko tässä jo liian paljon rasitusta yläselälle, hauiksille ja ojentajille?

PunttiOskari sanoi:
Vaihdoinpa minäkin tähän tylyn yksinkertaiseen ohjelmaan, kuitenkin seuraavin muutoksin:

Leuanvedon jälkeen teen vielä alataljasoutua kaksi sarjaa, koska leuanveto kohdistuu ymmärtääkseni eniten latseihin ja vähemmän ala- ja keski-trapeziuksiin, kun taas alataljasoudussa kohdistuminen on päinvastoin. Yläselkä on mulla vähän kehityksestä jäljessä, joten siksi tämä.

Hauiskäännön sarjojen välissä teen ranskalaista punnerrusta, eli siis supersarjat käsille, koska haluan ojentajille myös suoraa rasitusta.

Mitäs olette mieltä, tuleeko tässä jo liian paljon rasitusta yläselälle, hauiksille ja ojentajille?

Kuulostaa ihan hyvältä, mutta etkö voisi tehdä alataljan ja leuat 2/2sarjaa? Jos ojentajia aiot pumpata niin tee sitten pystypunneruksen tilalle esim 3x vipunostoja. Hauikset ojentajat 2/2 sarjaa. Muuten tulee ehkä liian rankkaa. Tuo vatsa-pohje linja kuulostaa myös toimivalta.

PunttiOskari sanoi:

Ojentajat tuosta kyllä saa aika paljon hittiä. Itse teen juuri alkuperäisellä ohjelmalla (leuat koneessa koska en jaksa kuin muutaman leuan tehdä) ja ojentajat ovat kyllä kipeytyneet ihan hyvin vaikka niille ei suoraa liikettä tulisikaan. Itse jättäisin siis tuon ojentaja liikkeen pois etteivät turhaan tulehtuisi.

hekottaja sanoi:
Oikeasti, oikein ärsyttää kun tätä pidetään selkäpainotteisena ohjelman

Niin no. Tavallaanhan jos tuota ajattelee jaoteltuna niin sitten osapuilleen koko keho saa rasitusta eikä se "painotu" minkään. Mutta tuohan nostellaan samalla kerralla ja vaikka suoranaisia selkäliikkeitä ei ole kuin se yksi niin epäsuoraan selkään vaikuttavat kaikki liikkeet. Se on tietenkin melko itsestäänselvää, koska ylipäätään kaikki vaikuttaa jollain tavalla selkään... paitsi tietty täysin eristetyt liikkeet, mutta tässä ohjelmassa on ideana nostella perusliikkeitä, jotka vaikuttavat laajasti.

Krice sanoi:
Niin no. Tavallaanhan jos tuota ajattelee jaoteltuna niin sitten osapuilleen koko keho saa rasitusta eikä se "painotu" minkään. Mutta tuohan nostellaan samalla kerralla ja vaikka suoranaisia selkäliikkeitä ei ole kuin se yksi niin epäsuoraan selkään vaikuttavat kaikki liikkeet. Se on tietenkin melko itsestäänselvää, koska ylipäätään kaikki vaikuttaa jollain tavalla selkään... paitsi tietty täysin eristetyt liikkeet, mutta tässä ohjelmassa on ideana nostella perusliikkeitä, jotka vaikuttavat laajasti.

En nyt väitä tietäväni enemän, mutta luulisi selän tottuneet kaikenlaisiin staattisiin jännityksiin ym. ihan luonnostaa, jos kaikki ottaa niin pirusti selkään.

Itse en kyllä edes lähtisi tätä treeniä tekemään, siinä on IMo aika paljon pielessä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom