Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

Moro kaikille, kirjottelen tänne ekaa kertaa.
Tuli alotettua Arskan kutonen tossa pari kuukautta sitten, rautaa on ihan hyvin saanu lisättyä tankoon tässä ajan kuluessa. Nyt pari viime kertaa on tuntunu vähän heikoilta, tuntuu että just ja just jaksaa nostaa ne painot missä tällä hetkellä mennään. Mitä aiemmin tätä ketjua oon lukenu, on suositeltu tähän vaiheeseen kevyempää treeniä. Mietin tätä ja jäi vähän askarruttamaan mitä se kevyempi treeni on, sama treeni mutta reilusti snadimmalla painolla?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Vaihdon tarpeessa

Olen nytten noin kolme kuukautta tällä arskalla jauhanut ja tuloksiin olen ollut tosi tyytyväinen. Ennen arskaa en salila mitään kunnon tavoitteellista ohjelmaaollut tehnyt. Paino on noussut 71kg ---> 79kg.
1.Kyykky(smithissä) 55--->85 kg
2.Penkki 50----> 67.5 kg
3.leuat on jumittaneet pahasti mutta selkä on kasvanut hyvin(?) niitä menee 10,7,6
4.niskan takaa punnerrus(smithissä) 35kg ---> 47.5kg
5.hauiskäännöt tanko plus 15kg ---> tank plus 20kg

Nyt on ruvennut kuitenkin varsinkin penkki jumittaa pahasti. On varmaan ohjelman vaihdon paikka. Kysymys onkin että mitä ohjelmaa jengi suosittelee tämä arskan jatkeeksi?

Ite vääntäny perus 3 jakosella,
1. Rinta,olkapäät, ojentajat
2. Selkä, hauis
3. Jalat
Itellä toimii hyvin, riippuu tietenkin henkilöstä miten sopii

2. Selkä, hauis
3. Jalat
Ja mitenköhän tuo liittyy Arnoldin G kutoseen?

- - - Updated - - -

2. Selkä, hauis
3. Jalat
Ja mitenköhän tuo liittyy Arnoldin G kutoseen?

Olen nytten noin kolme kuukautta tällä arskalla jauhanut ja tuloksiin olen ollut tosi tyytyväinen. Ennen arskaa en salila mitään kunnon tavoitteellista ohjelmaaollut tehnyt. Paino on noussut 71kg ---> 79kg.
1.Kyykky(smithissä) 55--->85 kg
2.Penkki 50----> 67.5 kg
3.leuat on jumittaneet pahasti mutta selkä on kasvanut hyvin(?) niitä menee 10,7,6
4.niskan takaa punnerrus(smithissä) 35kg ---> 47.5kg
5.hauiskäännöt tanko plus 15kg ---> tank plus 20kg

Nyt on ruvennut kuitenkin varsinkin penkki jumittaa pahasti. On varmaan ohjelman vaihdon paikka. Kysymys onkin että mitä ohjelmaa jengi suosittelee tämä arskan jatkeeksi?

Ootko pitäny kevyitä viikkoja? Jos vedät leuoissa joka sarjan tappiin niin ei ihme, että jumittaa. Jotain järkeä leukatreeneihinkin pitäisi saada.

Ootko pitäny kevyitä viikkoja? Jos vedät leuoissa joka sarjan tappiin niin ei ihme, että jumittaa. Jotain järkeä leukatreeneihinkin pitäisi saada.
En oo tosiaa kevyitä viikkoja pitänyt... Pitääkin varmaan ensi viikko malttaa. Mitään ehdotuksia seuraavaksi ohjelmaksi?

En oo tosiaa kevyitä viikkoja pitänyt... Pitääkin varmaan ensi viikko malttaa. Mitään ehdotuksia seuraavaksi ohjelmaksi?

Mikä estää jatkamasta vanhalla ohjelmalla? Ei kolme kuukautta samaisella, toistaiseksi toimivalla ohjelmalla tarkoita, että se olisi huono ohjelma. Ei ne painot vain voi nousta joka kerralla, muuten meistä kaikki nostaisi penkistä 500 kg yhdellä kädellä parin vuoden treenin jälkeen. Helpompi (tutut liikkeet ja tietää rajansa) se on tuota jatkaa nyt ainakin kuukausi tai pari, kun se on tuttua. Mutta kevennä toki ensin viikko, jos kolme kuukautta olet tahkonnut yläselkää failureen... sillä aikaa voit tutkailla rauhassa seuraavaa ohjelmaa, vaikka tuota Elaston 2-jakoista, jota jo ehdotettiin.

Mikä estää jatkamasta vanhalla ohjelmalla? Ei kolme kuukautta samaisella, toistaiseksi toimivalla ohjelmalla tarkoita, että se olisi huono ohjelma. Ei ne painot vain voi nousta joka kerralla, muuten meistä kaikki nostaisi penkistä 500 kg yhdellä kädellä parin vuoden treenin jälkeen. Helpompi (tutut liikkeet ja tietää rajansa) se on tuota jatkaa nyt ainakin kuukausi tai pari, kun se on tuttua. Mutta kevennä toki ensin viikko, jos kolme kuukautta olet tahkonnut yläselkää failureen... sillä aikaa voit tutkailla rauhassa seuraavaa ohjelmaa, vaikka tuota Elaston 2-jakoista, jota jo ehdotettiin.

Jos tällä arskalla nyt sitten vaikka toukokuun vielä tekisin niin pitäisikö sarjapainoja hieman tiputtaa ja hakea alhaalta uuta vauhtia? Ja smihtiä olen käyttänyt yksinkertaisesti siksi että salilta ei normaalia kyykky rackia löydy...

Jos tällä arskalla nyt sitten vaikka toukokuun vielä tekisin niin pitäisikö sarjapainoja hieman tiputtaa ja hakea alhaalta uuta vauhtia? Ja smihtiä olen käyttänyt yksinkertaisesti siksi että salilta ei normaalia kyykky rackia löydy...

Kyllä. Jos pidät viikon tauon (tai keveämmän viikon) ja yrität jatkaa samoista painoista kuin jäit, tulee se stoppi vastaan hyvinkin pian. Paljon fiksumpi tiputella painoja ja kyllä niitä sitten saa taas lisättyä seuraavien viikkojen aikana. Jos nyt olet "maksimeissasi", niin on aivan turha kuvitella että viikon tauolla ja parin viikon treenillä sen jälkeen, tulet "tuplaamaan tuloksesi" tai muuta vastaavaa eli maltti on valttia tässäkin. Eli jos sinulla nyt vaikka tuo kyykky on 85 kg ja se on oikeasti tiukka, niin itse en näkisi 70 kg aloituspainona pahana, koska parin viikon päästä 2,5 kg korotuksin olet jo taas tuossa painossa ja stoppi tulee varmasti vastaan viimeistään neljännellä viikolla samoin korotuksin jatkamalla -- pitäisi tulla aiemminkin.

Meinasin ruveta itse muokkailemaan tästä versiota ja laittaa tänne, mutta kysellään nyt löytyisikö valmiina joltain/jostain. Eli siis kultaista kuusikkoa haluaisin lähteä tekemään, mutta pienillä lisäyksillä. Miten lisäilisitte itse näitä ohjelmaan?

MAVEA (esim. kerran viikossa 2x10 kyykky 3x5 mave?)
POHKEITA (esim. joka treenissä pari sarjaa kyykkyjen jälkeen?)
KULMASOUTUA (esim. vuorotellen leukojen kanssa?)
Jos vaihdan niskantakaapunnerruksen normaaliin käsipainoilla tehtävään pystypunnerrukseen, tarviiko tehdä parit sarjat takaolkapäitä?
DIPPEJÄ, koska paskat ojentajat ja olen heikko dippailemaan

mitäs mieltä olette ja miten itse lisäisitte tähän?

Meinasin ruveta itse muokkailemaan tästä versiota ja laittaa tänne, mutta kysellään nyt löytyisikö valmiina joltain/jostain. Eli siis kultaista kuusikkoa haluaisin lähteä tekemään, mutta pienillä lisäyksillä. Miten lisäilisitte itse näitä ohjelmaan?

MAVEA (esim. kerran viikossa 2x10 kyykky 3x5 mave?)
POHKEITA (esim. joka treenissä pari sarjaa kyykkyjen jälkeen?)
KULMASOUTUA (esim. vuorotellen leukojen kanssa?)
Jos vaihdan niskantakaapunnerruksen normaaliin käsipainoilla tehtävään pystypunnerrukseen, tarviiko tehdä parit sarjat takaolkapäitä?
DIPPEJÄ, koska paskat ojentajat ja olen heikko dippailemaan

mitäs mieltä olette ja miten itse lisäisitte tähän?

Soudun ja pohkeet voi tehdä kuten ehdotitkin, niistä on oikeastaan pelkästään hyötyä. Maven kanssa ottaisin iisisti, kyykky on tämän ohjelman pääliike. Voit toki silloin tällöin tehdä esim 2-3x4-6 kyykyn sijaan, mutta ei kovin säännöllisesti. Dipin laittaisin mukaan siten, että teet sen joka kolmannessa treenissä pystypunnerruksen sijaan, ja teet silloin vielä lisäksi takaolkapääsoudun.

Ihan järkevän kuuloinen perustelu. Jotenkin ajatellu kun tuossa ei painoja käytetä ( kun ei tartte... ) että se ois eri juttu. Kuutosen ohjeissakin sanotaan 3xmax. Täytyypä kokeilla etsiä sellainen sopiva sarjapituus jolla saisi kolme about yhtä pitkää sarjaa ja katsoa vaikuttaako se edistymiseen. Thanx!

Ihan järkevän kuuloinen perustelu. Jotenkin ajatellu kun tuossa ei painoja käytetä ( kun ei tartte... ) että se ois eri juttu. Kuutosen ohjeissakin sanotaan 3xmax. Täytyypä kokeilla etsiä sellainen sopiva sarjapituus jolla saisi kolme about yhtä pitkää sarjaa ja katsoa vaikuttaako se edistymiseen. Thanx!

Just tollasten ohjeiden takia G6 on ihan shitti ohjelma. Mielummin SS aloittelijoille. Anygays tosiaan mielummin jättää sarjoihin varaa ja keskittyy lisäämään volyymia pitkällä aikavälillä.

Itse tein G6:lla leuanvedot 3x MAX (aloittaessa oli 2+2+2) niin pitkään että lopulta meni 20+20+20.
Sitten aloin tekemään lisäpainojen kanssa. Nyt teen leuanvedon lisäpainoilla siten, että menee 10+10+10. Aina kun menee viimeisellä yli kymmenen, niin lisää painoja.

Mulla on toiminut G6 hyvin. Joillekin käy varmaan SS paremmin, joten kannattaa kokeilla molempia. Menee sitten sillä millä tulosta tulee. Yhdeksäs kuukausi menossa itsellä G6:lla ja pikkuhiljaa kehitystä tulee koko ajan. Ei millään hirmuvauhdilla, mutta kehitystä kuitenkin, vaikka näin setämies-sarjassa mennäänkin. ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom