Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

Oma saliharrastuskin tuli aloitettua viitisen viikkoa sitten tällä ohjelmalla hieman muuteltuna. Ennen tätä omat salilla käymiset on voinut laskea kahden käsin sormilla.

1.Kyykky 4x10 40kg --> 75kg
2.Penkki 2x6 50kg --> 85kg
3.a)Kulmasoutu 3x8 45kg --> 65kg
b)Ylätalja 4x10 40kg --> 60kg
4.Pystypunnerrus 3x10 25kg --> 50kg

Pituutta löytyy 179cm ja aloittaessa aamupaino oli 97kg, lopettaessa 96kg. Lisääntyneestä vapaa-ajasta johtuen tuli jo vaihdettua nelijakoiseen ja sillä jatketaan eteenpäin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Oma saliharrastuskin tuli aloitettua viitisen viikkoa sitten tällä ohjelmalla hieman muuteltuna. Ennen tätä omat salilla käymiset on voinut laskea kahden käsin sormilla.

1.Kyykky 4x10 40kg --> 75kg
2.Penkki 2x6 50kg --> 85kg
3.a)Kulmasoutu 3x8 45kg --> 65kg
b)Ylätalja 4x10 40kg --> 60kg
4.Pystypunnerrus 3x10 25kg --> 50kg

Pituutta löytyy 179cm ja aloittaessa aamupaino oli 97kg, lopettaessa 96kg. Lisääntyneestä vapaa-ajasta johtuen tuli jo vaihdettua nelijakoiseen ja sillä jatketaan eteenpäin.

Kannattaisi vaihtaa ennemmin 2-jakoiseen IMO. Kukin tyylillään tietty.

Takakyykky 4x10/Mave 4x6
(Pohkeet 2-3x12)
Penkkipunnerrus 3x10
Leuanveto 3xMax/ Kulmasoutu 3x10
Pystypunnerrus kp 4x10
Hauiskääntö 3x10
Dipit 2x/Pulldown 3x
Vatsat

Tällä mennään. Ikä 20v. Kokemusta 2v salilla ja vuosi taukoa noiden välissä. Syöminen ei ole ikinä onnistunut ja tuloksia tullut erittäin laihasti. Nekin mitä tullut on dietattu vahingossa pois.

Nyt aloitan sekä ruokapäiväkirjan, että menen salillle 3krt/vko ihan sama mitä tapahtuu. Koitan myöskin olla aina vetämättä muita kuin vikaa sarjaa failureen ja mieluiten ei sitäkään. Tuo on oikeasti minulle ongelma.

Mistä johtuu, että leuat ovat yleensä mulla 6/5/4. Olen siis 192cm ja 74kg. Kun pystypunnerrus G6:ssa on tällähetkellä 28kg? Leuat muutenkin tuskallista myötäotteella, kun rupeaa jalkoja nostaa, että pääsee ylös.

Mistä johtuu, että leuat ovat yleensä mulla 6/5/4. Olen siis 192cm ja 74kg. Kun pystypunnerrus G6:ssa on tällähetkellä 28kg? Leuat muutenkin tuskallista myötäotteella, kun rupeaa jalkoja nostaa, että pääsee ylös.

Leuanvedossa käytettävien lihasten suhteellinen heikkous kehonpainoon verrattuna. Kehittyy nopeasti, kun vaan jaksaa tehdä leukoja, eikä vaihda mihinkään ylätaljaan "koska eiks ne oo vähän niinku sama".

No älä nyt hyvä mies tykitä joka sarjaa failureen. Mielummin 4/5/6 tai 5/5/5 kun tuo systeemi. Suosittelen perehtymään voimaharjoittelun perusteisiin.

No älä nyt hyvä mies tykitä joka sarjaa failureen. Mielummin 4/5/6 tai 5/5/5 kun tuo systeemi. Suosittelen perehtymään voimaharjoittelun perusteisiin.

Näin. Suosittelen kysymään joltain kokeneelta mitä pitäisi duunailla, jotta pääsee kohti tavoitteitaan. Leuanvetojen tekniikka paranee, kun treenaat vaan. Hermosto oppii sen liikkeen ja kehon ja lihasten hallinta eli motoriikka kehittyy niin, että jalat pysyvät alhaalla myöhemmin. Treeniä vaan!

Edit: Alpsille kohdistettu tämä.

Ensimmäinen postaus !! ;)

Päälle kuukaus nyt tullu tätä ohjelmaa tykitettyä ja lähtötaso oli erittäin huono vanhoihin tuloksiin nähden.
Salilla tuli käytyä aktiivisesti ennen armeijaa (2007) ja sen jälkeen käynnit voidaan yhden käden sormilla laskea..
Laitan tähän vähän tuloksia so far:

Kyykky: 30kg-->50kg

Penkki: 40kg--> 60kg

Leuat: 2 + 55kg*10, 8, 6--> 6 + 65*12, 10, 8
Salillani ei ole ns. normi leuanvetotankoa vaan sellainen jossa 2 tappia hartioiden leveydellä itseäni kohti.
Teen ensin niin monta leukaa kuin menee ja sitten lopuksi 3*max ylätaljassa "leuanveto-otteella"

Ppnt: 20kg-->30kg

Hauis: 12,5kg+scott tanko-->20kg+scott tanko(paljon tämä tanko painaa?)

Vatsat teen abcoaster laittella 20 suorassa, 20 per kylki ja lopuksi vielä 20 suorassa eli 4*20=80 toistoa.

Paino noussut pari kiloa.

Onko kehitys normaalia?

Kun ollaan siinä pisteessä että leukoja menee 6,5,4 niin ei se varmaan mitään mullistavaa tee jos alkaa tekemään 4,5,6 tai 5,5,5. Ihan oikeesti nyt hei.

No eihän siinä yhtään kehity, jos ei yritä tehdä maksimeja esim. nämä 6/5/4? Milloin sitten olisi mahdollista ees saavuttaa 10/10/10 jos ei sitä yritä?

Kun ollaan siinä pisteessä että leukoja menee 6,5,4 niin ei se varmaan mitään mullistavaa tee jos alkaa tekemään 4,5,6 tai 5,5,5. Ihan oikeesti nyt hei.
Joo kannattaa aina aluksi treenata päin vittua kun sillä kuitenkin kehittyy aloittelijana pikkasen. Miksi ihmeessä ei voi tehdä hommia oikein alusta alkaen?

- - - Updated - - -

No eihän siinä yhtään kehity, jos ei yritä tehdä maksimeja esim. nämä 6/5/4? Milloin sitten olisi mahdollista ees saavuttaa 10/10/10 jos ei sitä yritä?

Totta kai lisäät toistoja ja pyrit progressiivisuuteen. Homman pointti oli ettet joka sarjassa kisko failureen, koska se ei ole niin tehokas tapa treenata. Mieluiten pyri tekemään sellainen treeni jossa vasta viimeisessä sarjassa vika toisto on semi tiukka ja silti voi vielä jättää toiston varastoon. Keskity pitkällä aikavälillä sitten toisto- ja sarjamäärien nostoon.

Tarkoittaa, mutta ei niin kannata treenata. Tää ohjelma on loppujen lopuksi aika vitun typerä ja mielummin ottaisin aloittelijana vaikka Starting Strengthin.

Ja tähän mielelläni kuulisin perustelut. Starting Strenght toki erinomainen ohjelma, mutta G6 omasta mielestä ja kokemuksien perusteella myös toimiva.

Onhan G6 aloittelija ohjelmaksi ihan ok, jos vertaa sitä siihen normaaliin aloitukseen eli tehdään penkki, ylätalja, hauikset *2 ja lopuks vatsoja, mut muuten tässä on selviä puutteita. Ei noita leukoja esim. ole järkeä vetää 3*max kolme kertaa viikkoon, vetää hermoston ihan tukkoon.

Muutenkin tämän ohjelman perusohjeistus on puutteellinen. Progressio esim. huono. Koko ajan pitäs treenata maksimeissa, ei järkeä.

Tämä toimii aloittelijoilla luultavasti siksi niin hyvin, kun niillä toimii melkein mikä tahansa. Sinänsähän tätä tekemällä esim. kolme ekaa kk ei voi mennä hirveästi metsään.

Ja tähän mielelläni kuulisin perustelut. Starting Strenght toki erinomainen ohjelma, mutta G6 omasta mielestä ja kokemuksien perusteella myös toimiva.

Masonin vastaus ja lisäksi ohjelmasta puuttuu mave ja horisontaaliset vedot. Yhtään epäkkäiden/takaolkapäiden liikettä ei ole ohjelmassa, mutta etuolat ottaa hittiä pystärissä ja penassa. Ja hauiskääntö, are you fucking kidding me? Hauikset ottaa hittiä jo leuoissa tosi paljon. Miksei sen tilalla ole esim. sitä kulmasoutua? Kaiken kruunaa istumaannousut, jotka on ihan vitun paska vatsaliike. Esim. voimapyörä tai dragonflag on tuhat kertaa parempia. Eikä vatsoja edes tarvitse hinkata jos kyykkää ja mavettaa.

Mä olen noista vatsoista eri mieltä, kyllähän esmes JTO aina muistaa muistuttaa että vatsoja, vatsoja, vatsoja. Tai no corehan se tärkeä on, mutta alaselkään takakyykky ja maastaveto esim. ottaa hyvin. Mutjoo, eipä istumaannousut mikään paras liike ole, kaikille alaselkäherkille ei sovi ollenkaan.

Mä olen noista vatsoista eri mieltä, kyllähän esmes JTO aina muistaa muistuttaa että vatsoja, vatsoja, vatsoja. Tai no corehan se tärkeä on, mutta alaselkään takakyykky ja maastaveto esim. ottaa hyvin. Mutjoo, eipä istumaannousut mikään paras liike ole, kaikille alaselkäherkille ei sovi ollenkaan.

Mutta kuinka monessa 1-jakoisessa niitä on oikeasti joka kerta hyödyllistä veivata?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom