Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

Toki toki, väittäisin silti, että jos vapaassa tangossa on esim 100kg painoa ja smithissä 100kg painoa, niin niissä on painoa yhtä paljon. Noniin meni taas viisasteluks :D

Ensinnäkin pitäis puntarilla mitata kuinka paljon kelkka painaa smithissä! Jota harva varmaan on tehnyt?! Toiseksi paino kulkee kiskoilla ei paino kuormitu samalla tavalla :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Pystärin teen ihan tangolla ja siihen saa riippumaan sen 30 kiloa painoa. Tanko lasketaan korvien korkeudelle, ettei todellkaan mitään pikkunytktyksiä. Kyykytkin tehdään perse maahan-periaatteella. Penkki vois ehkä olla vähän kovempi, olen siihen aika laiskasti lisäilly painoja ja sen olen aina lähes aina tehnyt pystärien jälkeen. Olen enemmän kiinnittänyt huomiota kyykkäämiseen ja nimenomaan tuohon pystäriin, koska ne on ollut omasta mielestä vähän heikommat osa-alueet

Mainittakoon vielä että lähtöpaino ei ollut mikään ehdoton maksimi. Se osaltaan selittää tuota kovaa tuloskasvua.

Morjesta.

Alottelin maanantaina tämän Arskan kutosen. Tai oikeastaan alottelin tämän jo tammikuun alussa, tehden näitä liikkeitä soveltaen, kuntopiirimäisesti, kotona. Penkin korvasin ihan normi punnerruksilla, kyykky omalla painolla + käsipaino niskan takana ja loput liikkeet sitten käsipainoilla. Tein näin siksi, että saisi pikkusen peruskuntoa jo pohjalle ennen salille menoa, ettei tulisi niin totaalisena shokkina, kun ottaa kunnon painot mukaan ja sitä kautta saa ittensä niin kipeäksi. Pari kuukautta tuli vatkattua eka tosiaan himassa ja 3.3 ostin vuoden kortin salille, nyt parit gee-kutoset tehty.

Oon tämmönen 37v 187/92 neljänkympinkriisistä kärsivä ukkeli, joka ajatteli laittaa ittensä kuntoon, joten aloitin Projekti 40:n Pääidea on se, että AION OLLA 40-VUOTIAANA FYYSISESTI KOVEMMASSA KUNNOSSA, KUIN KOSKAAN ENNEN. Mulla on se etu, että oon harrastanut joskus pikkutyttönä punttitouhuja (1kk-1v, kunnes aina kiinnostus lopahti syystä tai toisesta), joten liikkeet, laitteet ja meininki on tuttuja. Samoin ruokaan ja ravintoaineisiin liittyvät asiat on kiinnostaneet jo vuosia ja esim vhh on tuttu ja hyväksi koettu.

Ensifiilikset gee-kutosesta.

Kyykky. Voihan nyt #(¤""#@@. Aivan järkyttävä liike ja etenkin tuolla 4 x 10 meiningillä. Ihan tappo touhua. Hommaa vaikeuttaa vielä se, että reidet ja jalat yleensäkin on aika rimpulat. Tämän lisäksi mulla on ollut syntymästäni asti aika paha notkoselkä eli lordoosi. Mut selitykset pois ja kyykkäämään vaan. Toi oli kyl ihan hirveetä touhua. Kuulin miltei kun maitohapot huusivat: -Armoa! Mutta en antanut, vaan kyykkäsin sinnikkäästi huimalla 45kg:n painoilla sen neljä kertaa kympin. Nelkytviis, ihan tyttöjen paino, mutta enempää ei vaan noussut, ei, pakko myöntää. Mutta kolmen kuukauden päästä muuten nousee. Ei mitään mahottomia, mutta enemmän kuitenkin. On se kumma, jos ei nouse ja vielä enemmän ihmettelen, jos ei liha tartu rimpuloihin.

Penkki. Legendaarinen penkki. No siinä sain sentään 60kg:lla 3 x 10 väännettyä, tästä on hyvä jatkaa.

Muut liikkeet. Tuttuja liikkeitä 10-15 vuoden takaa. Hyvin muistuivat mieleen. Leukoja nyt ei mennyt leveällä kuin yksi kokonainen ja parit puolikkaat päälle, mutta kyl se siitä. Joka kerran aion kokeilla ja parantaa ja sitten ylätaljaa ja/tai kulmasoutua päälle. Vatsoja en voi tehdä tuon lordoosin vuoksi G6:n mukaan vaikka haluaisinkin, joten teen ne vatsarutistuksilla. Täytyy kysellä tuosta kyykkäämisesta ja vatsoista fysioterapeutilta maanantaina, jonne sain lähetteen työterveyden kautta.

Lopuksi. Tarkoitus on saada samaan aikaan voimaa, vähän massaa ja mahaa pienemmäksi. Vaikea yhistelmä, kun olen lisäksi ollut vhh-dietillä jo pidemmän aikaa ja aion näin myös jatkaa. Olen kokenut sen hyväksi, kun ei ota liian tosissaan vaan vetää semmosta "hyväkarppi"-linjaa. Katotaan miten äijän käy. Oon ottanut itestäni kuvat ja mitat tammikuun alussa jolloin aloitin tuon kotikuntoilun. Jo nyt olen huomannut huomattavia muutoksia. Tissit on kasvaneet komeesti, jonka totesin mittaamalla. Myös emännän kommetti oli mieluisa: -Sullahan on isommat tissit ku mulla :) Lisäksi paino on pudonnut kolmisen kiloa ja muutenkin koko kroppa muuttunut hyvään suuntaan, ei paljoa, mutta suunta on oikea. Paino saattaa jopa noustakin, ja välikö sillä mitä painaa, jos kilot on oikeissa paikoissa. Tästä jatketaan rokrok.

Pystärin teen ihan tangolla ja siihen saa riippumaan sen 30 kiloa painoa. Tanko lasketaan korvien korkeudelle, ettei todellkaan mitään pikkunytktyksiä. Kyykytkin tehdään perse maahan-periaatteella. Penkki vois ehkä olla vähän kovempi, olen siihen aika laiskasti lisäilly painoja ja sen olen aina lähes aina tehnyt pystärien jälkeen. Olen enemmän kiinnittänyt huomiota kyykkäämiseen ja nimenomaan tuohon pystäriin, koska ne on ollut omasta mielestä vähän heikommat osa-alueet

Mainittakoon vielä että lähtöpaino ei ollut mikään ehdoton maksimi. Se osaltaan selittää tuota kovaa tuloskasvua.

Aaaaa ! Nyt selkis toi ero :) ite teen NTP vasta neljäntenä liikkeenä, ni ei oo hirveesti enää puhtia punnertaa :)

Moro.
Oon 16v poika ja n.170 pitkä ja mietin, että voiko tätä treeniä tehä ilman että pituuskasvu häiriintyy. Olen siis vasta aloittelija salihommissa? :D

Terveterve Pakkislaiset, yritin jo kerran aiemmin rekisteröityä sivuille, mutta jokin meni vikaan. Toivottavasti nyt onnistaa sitten paremmin.

Sitten asiaan. Itsellä on ollut Golden 6 käytössä nyt n. kuukauden ajan, ja on toiminut ihan mukavasti. Tässä kehitystä kuukauden ajalta:
Penkki 3x10x62,5kg --> 3x10x70kg
Kyykky 3x10x72,5kg --> 3x10x80kg
Pystypunnerrus 3x10x35kg --> 3x10x40kg
Hauisvääntö 3x10x35kg --> 3x12x37,5kg

Leuanvedon olen vaihtanut ylätaljaan, mitä mielipiteitä tästä? Taljalla olen kyllä saanut hyvän tuntuman. Lisäksi vatsat olen vaihtanut dippeihin, sillä vatsalihakset ovat aina olleet minulla vahva lihasryhmä. Olen ajatellut treenata vatsat dippien sijaan yleensä krusifiksivatsoilla 3 sarjalla failureen asti n. kerran-kaksi kuussa. Pituutta on 191cm ja painoa n. 83kg, josta ilmeisesti hieman alle puolet on mittausten mukaan lihasta.

Ongelma ohjelmassa on syöminen, sillä en kykene syömään suuria määriä ruokaa. Kalorimäärän tämän ohjelman aikana olisi ilmeisesti omalla kohdallani hyvä pyöriä siinä 3400 kohdalla, mutta se jää kyllä hieman alle. Onko tällä ohjelman toimimisen kannalta paljoa merkitystä?

Suositan kyllä syömään niin paljon kuin mahdollista.. Jos ei saa syötyä niin sitten juomalla gainersheikkien tms muodossa, tämän ohjelman teho perustu nopeaan progressioon, mikä häiriintyy jos menee ylläpito/miinuskalorienpuolelle. Nämä omia kokemuksia. Toisaalta jos kehitys jatkuu ylläpito/hyvin pienillä plussillakin niin mikäpä siinä. Itsellä taas myös ohjelman aloittaminen harkinnassa, monta kertaa tehnyt tätä, sitten vaihtanut johonkin toiseen mutta aina palaa takaisin arskan luo..

Teen leuanvedon sijasta ylätaljaa kun treenailen Kultaisella kuusikolla. Mitä mielipiteitä jos esimerkiksi joka toisessa treenissä tekisi kulmasoutua levytangolla ylätaljan sijasta?

Teen leuanvedon sijasta ylätaljaa kun treenailen Kultaisella kuusikolla. Mitä mielipiteitä jos esimerkiksi joka toisessa treenissä tekisi kulmasoutua levytangolla ylätaljan sijasta?

^Miksi et vedä leukoja? (Leuanveto kehittyy vain vetämällä leukoja). Ota ihmeessä tuo kulmasoutu mukaan.

Tervehdys,

Päätin tänne nyt laittaa ensimmäisen postini, koska täältä minäkin aloittaessani luin muiden kuulumisia ja tarinoita ohjelmasta.
Ennen kultaista kuusikkoa oli mulla takana joitain kuukausia satunnaista huonolla ruokavaliolla teetettyä salilla räpeltämistä, tulosta ei tullut lihasten kasvun eikä voiman suhteen.
Nyt toteutettu G6 -ohjelmaa n. 2,5kk, ja voin kertoa, että aivan huikeeta on ollut.

Pituutta löytyy 185cm ja tässä vähän tuloksia:

26.12.13 - 82kg

Penkki - 3x10 40kg
Jalkaprässi - 4x10 100kg (en siis kyykkää VIELÄ)
Ylätalja - 3x8 55kg (en saanut yhtään leukaa)
Hauiskääntö - 3x10 15kg + tanko
Vatsat - 3x20
Olkapäät - 3x8 10kg käsipainoilla

11.3.14 90kg

Penkki - 3x10 70kg (ensi viikolle 75kg)
Jalkaprässi - 4x10 130kg
Leuat myötäotteella - 4,3,2 (tämänhetkiset maksimit)
Hauiskääntö - 3x9 20kg + tanko
Vatsat - 3x20 5kg lisäpainolla
Olkapäät - 3x10 15kg käsipainoilla

Mielestäni tämä on ollut niin kutsuttua hyvää kehitystä. Olen noudattanut ohjelmaa tehden sitä milloin 3 milloin 4 kertaa viikossa, syöden oikealla tavalla.
Aloitin siis aivan nollista, lihasta oli saman verran kun ala-asteen ikäisellä pojalla. Läskiä kuitenkin sen verran ettei vähäisetkään lihakset näkyneet.
Nyt tilanne jo hieman muuttunut ja voisin väittää että alan jo näyttämään ikäiseltäni pojan koltiaiselta(21v).
Voipi myös olla että laitan tänne lähiaikoina before/after kuvat, ihan vain siksi, että olen niin ylpeä itsestäni.

Tästä on hyvä jatkaa!

Kyllä se leuanveto kehittyy ylätaljallakin! Siirtyy sit tekee leukoja, ku voimataso on kasvanut sellaselle tasolle, et on järkeä kehittää selkää leuanvedoilla!

Ei kehity yhtä hyvin kuin leuanvedolla, sillä se voima ei siirry niin hyvin ylätaljasta leuanvetoon koska liikerata ei ole täysin sama. Siirtyy sit tekee ylätaljaa ja muita laitevimputuksia, kun voimataso on kasvanu sellaselle tasolle, et on järkevää ees miettiä massatreeniä.

Leuanvetoja vaan sen ylätaljan sijaan, ellei nyt mitään järkkyä ylipainoa löydy. Muutenkin aloittelijalle tärkeintä on kasvattaa sitä voimatasoa (ei mitään isoa selkää lähetä rakentamaan pikkupainoilla), jotenka se leuanveto vaan messiin alkumetreillä. ja niitä leukoja kannattaa alkuvaiheessa vedellä missä vain pystyy (ei kuitenkaan failureen kokoajan).

Jos kuitenkaan ei löydy miestä parantamaan sitä leuanvetotulosta, vaan sitä yrittää kompensoida ylätaljalla, niin se on ymmärrettävää kanssa ;).

Nyt alkoi tämä!

Smithkyykky 4x10x44.5 (lokakuussa nyrjähtänyt nilkka "ei kestä" normaali takakyykkyä)
Penkki 3x10x62.5
Leuat 8,6,5
Pystypunnerrus seisten tang. 2x10x35, 8x35 (vituiksi meni)
Hauiskääntö tang. 2x10x25, 13x25
Vatsat toistot 25,25,20

Vähä heikko alku, mutta ehkä tämä tästä. :)

kelloa ei ollu, joten palautukset varmaa oli alle 2min. aikaa meni 5min lämmittelyn kanssa noin 1h 5-10min.

tavoitteena kuukauden päästä vähintään +5kg sarjoihin. leukoja jos sais menee 3x10-12.

eilisen treenin jäljiltä hyvä tunne lihaksissa. pientä arkuutta/jäykkyytä rinta,etureidet,vatsat,selkä ja hauis. olkapäissä ja ojentajissa ei kyl oikein mitään, vaikka luulis noiden punnerrusten käyvän molempiin.

Päivittelläämpä nyt itekki sitte. Eli nyt alkoi golden six uudestaan, monta kertaa tehnyt aiemminkin. Meinas toivo loppua jo penkin kohdalla, pitää totutella tuohon aerobiseenki rasitukseen. :p Kalorit 3500 ja tarkotus saaha tuo 2,5kg lisää painoihin/vk ainakin kuukauden tai parin ajan. Muuten normi g6 mutta leukojen tilalla kulmasoutu, ja kerran viikkoon kyykky korvautuu mavella ja pystäri vipareilla.

Vähän apua kaipaisin G6 toteuttamisen kanssa..

Esimerkki tilanne: penkkissä saan tehtyä 10, 10, 8. Eli kannattaako jatkaa samalla painolla vai tiputtaa vähän painoja niin, että saa tehtyä 10, 10, 10? Ja sitten lisätä ku saa vikalla sarjalla sen 12- 13? Ja mitäs sitten kun tulee "raja vastaan", ettei esim. pariin viikkoon saa painoja lisättyä, niin kannattaako ottaa takapakkia ja lähtee uudestaan nostaa painomääriä?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom