Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

Vähän apua kaipaisin G6 toteuttamisen kanssa..

Esimerkki tilanne: penkkissä saan tehtyä 10, 10, 8. Eli kannattaako jatkaa samalla painolla vai tiputtaa vähän painoja niin, että saa tehtyä 10, 10, 10? Ja sitten lisätä ku saa vikalla sarjalla sen 12- 13? Ja mitäs sitten kun tulee "raja vastaan", ettei esim. pariin viikkoon saa painoja lisättyä, niin kannattaako ottaa takapakkia ja lähtee uudestaan nostaa painomääriä?

Ota painoja pois vaikka se viisi kiloa ja lähde uuteen nousuun. Ruokaa lisää napaan. Sitten kun tyssää 10,10,9 esim, niin lisää ruokaa ja kokeile vielä kahtena seuraavana kertana saada se 3x10. Jos ei toimi, niin sitten painoja pois ja uuten nousuun.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Morjesta.

Alottelin maanantaina tämän Arskan kutosen. Tai oikeastaan alottelin tämän jo tammikuun alussa, tehden näitä liikkeitä soveltaen, kuntopiirimäisesti, kotona. Penkin korvasin ihan normi punnerruksilla, kyykky omalla painolla + käsipaino niskan takana ja loput liikkeet sitten käsipainoilla. Tein näin siksi, että saisi pikkusen peruskuntoa jo pohjalle ennen salille menoa, ettei tulisi niin totaalisena shokkina, kun ottaa kunnon painot mukaan ja sitä kautta saa ittensä niin kipeäksi. Pari kuukautta tuli vatkattua eka tosiaan himassa ja 3.3 ostin vuoden kortin salille, nyt parit gee-kutoset tehty.

Oon tämmönen 37v 187/92 neljänkympinkriisistä kärsivä ukkeli, joka ajatteli laittaa ittensä kuntoon, joten aloitin Projekti 40:n Pääidea on se, että AION OLLA 40-VUOTIAANA FYYSISESTI KOVEMMASSA KUNNOSSA, KUIN KOSKAAN ENNEN. Mulla on se etu, että oon harrastanut joskus pikkutyttönä punttitouhuja (1kk-1v, kunnes aina kiinnostus lopahti syystä tai toisesta), joten liikkeet, laitteet ja meininki on tuttuja. Samoin ruokaan ja ravintoaineisiin liittyvät asiat on kiinnostaneet jo vuosia ja esim vhh on tuttu ja hyväksi koettu.

Ensifiilikset gee-kutosesta.

Kyykky. Voihan nyt #(¤""#@@. Aivan järkyttävä liike ja etenkin tuolla 4 x 10 meiningillä. Ihan tappo touhua. Hommaa vaikeuttaa vielä se, että reidet ja jalat yleensäkin on aika rimpulat. Tämän lisäksi mulla on ollut syntymästäni asti aika paha notkoselkä eli lordoosi. Mut selitykset pois ja kyykkäämään vaan. Toi oli kyl ihan hirveetä touhua. Kuulin miltei kun maitohapot huusivat: -Armoa! Mutta en antanut, vaan kyykkäsin sinnikkäästi huimalla 45kg:n painoilla sen neljä kertaa kympin. Nelkytviis, ihan tyttöjen paino, mutta enempää ei vaan noussut, ei, pakko myöntää. Mutta kolmen kuukauden päästä muuten nousee. Ei mitään mahottomia, mutta enemmän kuitenkin. On se kumma, jos ei nouse ja vielä enemmän ihmettelen, jos ei liha tartu rimpuloihin.

Penkki. Legendaarinen penkki. No siinä sain sentään 60kg:lla 3 x 10 väännettyä, tästä on hyvä jatkaa.

Muut liikkeet. Tuttuja liikkeitä 10-15 vuoden takaa. Hyvin muistuivat mieleen. Leukoja nyt ei mennyt leveällä kuin yksi kokonainen ja parit puolikkaat päälle, mutta kyl se siitä. Joka kerran aion kokeilla ja parantaa ja sitten ylätaljaa ja/tai kulmasoutua päälle. Vatsoja en voi tehdä tuon lordoosin vuoksi G6:n mukaan vaikka haluaisinkin, joten teen ne vatsarutistuksilla. Täytyy kysellä tuosta kyykkäämisesta ja vatsoista fysioterapeutilta maanantaina, jonne sain lähetteen työterveyden kautta.

Lopuksi. Tarkoitus on saada samaan aikaan voimaa, vähän massaa ja mahaa pienemmäksi. Vaikea yhistelmä, kun olen lisäksi ollut vhh-dietillä jo pidemmän aikaa ja aion näin myös jatkaa. Olen kokenut sen hyväksi, kun ei ota liian tosissaan vaan vetää semmosta "hyväkarppi"-linjaa. Katotaan miten äijän käy. Oon ottanut itestäni kuvat ja mitat tammikuun alussa jolloin aloitin tuon kotikuntoilun. Jo nyt olen huomannut huomattavia muutoksia. Tissit on kasvaneet komeesti, jonka totesin mittaamalla. Myös emännän kommetti oli mieluisa: -Sullahan on isommat tissit ku mulla :) Lisäksi paino on pudonnut kolmisen kiloa ja muutenkin koko kroppa muuttunut hyvään suuntaan, ei paljoa, mutta suunta on oikea. Paino saattaa jopa noustakin, ja välikö sillä mitä painaa, jos kilot on oikeissa paikoissa. Tästä jatketaan rokrok.

Pari viikkoa takana ja ajattelin kirjoitella lisää ajatuksia ja kokemuksia.

Kyykky. Mulla on tuota liikettä kohtaan semmonen viha-rakkaussuhde. Vaikka mun käyttämät painot on ihan tyttöjen painot, niin silti tuo liike on kyllä hirvittävä. Se on ihan eläimellistä touhua. Pari ekaa sarjaa menee vielä ok, kolmannen sarjan viimeisillä toistoilla alkaa jo epätoivo iskeä, kun miettii että vielä yks setti ois jäljellä. Siinä sitten tuijottelee kelloa ja toivoo, ettei sekunit kuluisi niin nopeasti. Neljättä sarjaa kun kyykkäilee, niin kyllä siinä kaikenlaisia ajatuksia pyörii päässä... Melkein hävettää, jos joku sattuu kattomaan, että wtf? Aikunen äijä hinkkaa jollain hikisellä 45kg:lla naama punasena. Mutta minkäs teet, kun ei enempää nouse. Ei vaikka miten puskisi. Viimesten kyykkyjen kohalla tuntuu että taju lähtee. Aika noloa, mutta perkele, periksi en anna. Pyysin eilen jotain vanhempaa konkaria kattomaan vielä liikerataani/tekniikkaani, etten nosta selällä jne. Sanoi että hyvältä näyttää, anna palaa vaan. No sain nyt sitten jostain ihmeestä virtaa, että jaksoin viimesellä punnertaa 13 kertaa, joten ens kerralla sitten saa laitta prikat tankoon lisäksi, jee jee.

Penkki. Kyykyn jälkeen on kyllä mehut imetty. 60kg:llä hinataan ja eiköhän ne painot siitä nouse, ennenkö lehti on puussa.

Leuanveto. Yksi kokonainen, 3/4 ja puolikas. Ku ei nouse enempää, niin ei nouse. Mutta yritys on tässäkin kova ja joskus tulee vielä se päivä, jolloin saan useamman toiston. Tulee tulee, pakko uskoa. Koska selkäreeni jää noin noloksi, teen sitten ylätaljaa päälle 3x10

NTP. Ihan jees liike, oikeestaan tosi kiva. Hyvin saa punnerrettua, eikä nivelet kipeydy tai muutakaan ihmeellistä. Kivasti saanut lisätä rautaa jo parin viikon jälkeen.

Hauiskääntö. No palaahan on aika kiva pumppailla peilin eessä:) On kyl tässä vaiheessa aika finiitto olo.

Vatsat. Kävin tosiaan siellä fysioterapeutin juttusilla. Normaalivatsat ei ole kovin suotavia, ja sainkin jumppaohjeita ja variaatiota. Kuten arvasinkin, joudun tekemään vatsat erilaisina rutistuksina, ei istumaannousten, mut tällä mennään.

Ruokailut. Vaikeeta tasapainottelua. Vhh:lla mennään, lihasta pitäisi saada ja läskistä päästä eroon. Reenien myötä ruokahalu on kasvanut ihan älyttömästi. Sen oikein tuntee, miten kroppa huutaa ravintoa sekä reenipäivänä että vapaalla. Oon pikkusen lisännyt aamuihin hiiltä, mm. hedelmä tai mysliä tms. ja reenien päälle sitten hera80. Taitolaji syödä silleen, että lihakset saa riittävästi rakennusainetta, muttei kuitenkaan niin paljoa, että läski lisääntyy.

Muuta. Kroppa huutaa myös lepoa, unta. Tulee kyllä nukuttua paremmin ja raskaammin. Mulla on ton nukkumisen kanssa ollut vähän vaikeuksia, kun teen pelkkää yötyötä. Nytkin valvomassa. Yötyö rajoittaa myös Gee kutosen orjallista noudattamista, ja joinakin viikkoina reenit saattavat jäädä vain kahteen kertaan, mutten usko että tämä tähän kaatuu. Tähän asti paras mittari on ollut peili. Jatketaan...

^Muutama kommentti
MaVe. 15 vuotiaasta olen salilla käyny, koskaan ei kukaan ole nauranut sille että joku treenaa tosissaan, oli niitä painoja tangossa tahi ei. Anna mennä vaan!
Penkki varmasti kehittyy. Muista progressio, esim tyyliin vko1 60kg, vko2 65, vko3 70kg, vko4 65kg jne. Sama tietenkin kaikissa liikkeissä.
Hyvä kun teet leukoja. Tee se mitä pystyt, sitten voit vähän keventää paksulla kuminauhalla. Ylätaljalla paikkoa sitten.
Vatsat, istumaan nousu onkin aika wanhanaikainen liike. Eri laiset rutistukset, hoover, voimapyörä on aika kovia.
Muista syödä. Pidä joskus kevennetty viikko ja kuuntele kehoa.
Päätä kumpaa haluat, laihtua vai lihasta. Sen mukaan sitten treeni ja syöminen. Älä suotta yritä ahnehtia kumpaakin yhtä aikaa, sillä se on mahdotonta tai ainakin hyvin vaikeaa.

elkein hävettää, jos joku sattuu kattomaan, että wtf? Aikunen äijä hinkkaa jollain hikisellä 45kg:lla naama punasena. Mutta minkäs teet, kun ei enempää nouse. Ei vaikka miten puskisi. Viimesten kyykkyjen kohalla tuntuu että taju lähtee. Aika noloa, mutta perkele, periksi en anna.

Tämä ongelma on siis enemmänkin omien korvien välissä kuin missään muussa. En yhtään epäile, etteikö täällä useimmat arvosta salilla käyvää väkeä, joka tekee hommat tosissaan, liikkeet oikein, viimeiseen asti ja painoista välittämättä. Aina sinne salille mentyä tulee se Masa, joka laittaa tankoon 10 tai 100 kg enemmän, sille nyt ei vain voi mitään. Pääasia, että teet sen minkä itse pystyt ja kyllä ne voimat sieltä alkaa kasvaa kunhan tässä vierähtää nyt ensin pari kuukautta ja pari vuotta... Ainakin itse näen tavoitteesi realistisina eli et sentään yrittänyt päästä elämäsi kondikseen kolmessa kuukaudessa, kuten jotkut luulevat homman tekevänsä.

Pitkästä aikaa tuli kirjauduttua pakkotoistoon, kiitos tämän ohjelman. Kohta eka viikko on takana ja onhan tää mahtava ohjelma! Tuntee kyllä reenanneensa kun salilta lähtee kotiin :D

Mutta ei viestiä ilman kysymystä. Eli viikon ensimmäisen treenipäivän jälkeen meni lihakset (niinkuin pitääkin) hiukan kipeiksi ja ehkä pientä jumiakin oli. Yhden palautumispäivän jälkeen sitten oli paikat taas iskussa kun alettiin treenata, mutta treenin jälkeen ei tullut tuota samaa tunnetta ja tuli heti ajatukset että meniköhän tuo treeni perille. Eli onko muilla tätä treeniä tekevillä sama ongelma? Vai oonko aivan tahvo ja väärässä, jos ajattelen ettei treeni mene hyvin perille, jos lihaksissa ei seuraavana päivänä tunnu edellisen päivän treeni? Kerrottakoon vielä, että salilla käyntiä pitkän tauon jälkeen on takana n. 2 kuukautta ja omat tulokset on saatu takaisin.

Laitan tähän vielä nämä parin päivän painot:

Penkki 3x70kg
Kyykky: 4x110kg
Leuat: 3x5
NTP: 4x35kg
Hauis: 3x30kg
Vatsat: 3x20 ja 1x8

Ekalla päivällä oli painot vähän haussa, mutta nuo edellä mainitut ovat toisen treenipäivän painot ja ovat kyllä hyvin kohdallaan. Ja teen siis tuossa järjestyksessä nuo liikkeet.

Kiitti kommenteista ja tsempistä. Painot on mitä on ja kyllä tän kans pärjää. Ei ole egoilun tarvetta, vaan noudatan sloganiani: -Kaikille muille voi valehdella, paitsi itselleen- Tämä niin puntilla kuin muuallakin elämässä. Pyrin siis tekemään kaikki liikkeet mahollisimman puhtaasti. Töissä on tullut eräänkin kerran katottua Gymlogeja ja imettyä niistä arvokkaita neuvoja, sekä myös: -Ei näin! osastoa. Kolme kuukautta meinasin tai siis teen tällä ohjelmalla ja mietitään sitten jatkanko edelleen tällä vai jollain muulla ohjelmalla.

Sitä piti muuten vielä sanoa, että kun täällä on porukat kommentoineet, että ojentajille ei ole omaa liikettä. Täytyy kyllä todeta monen muun lisäksi, ettei tarvi, sillä ne saavat kyllä osumaa epäsuorasti sen verran että joka kerran jälkeen ovat kyllä pumpissa. Pohkeisiin taas en ole saanut mitään tuntumaa, joten ole tehnyt niitä lisäksi pari sarjaa, jos on huvittanut ja paukkuja vielä riittänyt. Lisäksi oon tehnyt gee-kutosen päälle välillä jonkin liikkeen, ihan muuten vaan, uutuudenviehätykstä tai jotain.

Tossa vielä linkit blogiin, josta selviää mistä on kyse. Eli neljänkympin kriisi yllätti ja ajattelin laittaa ukon kuntoon.
Kupariseppä koskikalassa: Projekti 40. Osa 1 Suunnitteluvaihe.
Kupariseppä koskikalassa: Projekti 40. Osa 2 Tavoitelista

Täytyy kyllä sanoa, että aivan jäätävän hieno ohjelma! :hyvä:

Omat tulokset vähän päälle 2 kk:n jälkeen:

Kyykky 4x10x 35 -> 55
Penkki 3x10x 35 -> 55
Leuanvedot on kehittyny tosi hyvin. Myötäotteella ei tuu vieläkään kunnon leukoja mutta oon vetokoukuilla saanut aivan jäätävän hyvän tuntuman selkään ja joka reenin jälkeen menee pidemmälle ja enemmän "toistoja". Välillä myös ylätalja mukana.
NTP 4x10x 20 -> 27,5
Hauiskääntö 3x10x 17,5 -> 22,5
Vatsat olen tehnyt rutistuksilla, koko ajan puhaltamalla ulos ja pitämällä vatsan jännityksessä 4x20 ja ihan kivasti alkaa palkit muodostumaan

Oon laihtunut 1,5 vuoden aikana 95 -> 75 Nyt ohjelman aikana paino on noussut 5 kiloa ja silti vatsa jatkaa kiristymistä.

Mahtavaa! :dance:

Onnittelut Samiaanille!

Koko päivän ihan sumussa yöputkesta johtuen. Ei ois millään jaksanu, kun jetlaggi painoi päälle ihan törkeesti, mut sain kun sainkin itteni salille. Mut kyll nyt on hiano fiilis! Projekti nelikymppistä on nyt 2,5kk takana ja 24,5kk edessä. Oli tarkoitus korottaa tuota mun hurjaa 45kg:n kyykkyä 2,5kg:llä mutta salin ainoat 1,25kg prikat olivat käytössä, joten laitoin "rouheesti" keltaset 15kg:n kiekot. Niin vaan rimpulani toivat ne ylös sen neljäkymmentä kertaa. Samoin leuoissa sain kaksi kokonaista ja yhden puolikkaan x3. Tämä myös uus ennätys, kuten myös penkki jossa viimesellä setillä 60kg nousi 13 kertaa. Joten mieli on nyt enemmän kuin hyvä ja usko tekemiseen ja tähän ohjelmaan wäkevä. Rokrok.

Aloittelin tämän tuossa kuukausi sitten, yksi väliviikko tuli sairastelun takia. Salitaustaa ei ollut eikä lihaksiakaan.

Tangon painoksi kun lasken 20kg ja haukkaritangon painoksi 8kg.

Painot on nousseet seuraavasti:
Kyykky 20kg --> 45kg
Penkki (alussa ei menny ees se 3x10x20kg) 20kg --> 30kg
Haukkari 8kg --> 15kg
Vattat 20-20-10 hieman huonolla tekniikalla eli fuskaten --> 20-20-20 oikealla tekniikalla
Leukoja ei mennyt, eikä mene vieläkään kuin pari.
Niskantakaapunnerruksia en saa penkistä, joten olen käyttänyt jotain laitetta jonka nimeä en tiedä. Eli erillinen penkki ja tanko. Tanko on kiinni telineissä ja sitä voi nostaa ylös ja alas, pysäytystappeja on ehkä 10-15cm välein, joihin sen saa loksautettua paikalleen "koukuilla".

Nyt kysymys onkin, pitääkö kyykky vaihtaa pois? Polviin on ruvennut sattumaan sitä mukaa, mitä enemmän painoja on laittanut. Viimeisimmällä kerralla tein lämmöt
10x20kg
10x30kg
ja sitten aloitin tuon 4x10x45kg, joka oli varsinainen sarja. Nuo ensimmäiset sarjat tuntui polvissa, mutta nuo kunnon sarjat ei enää. Jälkeenpäin kuitenkin polvet ovat kipeät esim portaita noustessa. Pitääkö lihaksia lämmitellä enemmän, vai voiko vika olla polvissa? Omalla äidilläni esim on huonot polvet, jonka takia laskettelu ei sovi hänelle yhtään. Aiemmin ongelmaa ei ollut, kun painot olivat pienempiä. Ja muuten kyllä kroppa jaksaa hyvin, mutta polvet kipeytyy turhan paljon.

Hei!
Olen salikäynnin aloittanut nuori ja päätin aloittaa kyseisellä G6 ohjelmalla, kun sitä niin kovasti kehuttiin. Minulle on kuitenkin tullut ongelma ohjelman 4. liikkeen, niskan takaa punnerruksen, kanssa. Kyynärpääni eivät oikein pidä tästä liikkeestä ja ne naksuvat kivuliaasti liikettä tehdessä. Kysyisin teiltä, että onkohan tätä liikettä mahdollista korvata jollain muulla?

Kyynärpääni eivät oikein pidä tästä liikkeestä ja ne naksuvat kivuliaasti liikettä tehdessä. Kysyisin teiltä, että onkohan tätä liikettä mahdollista korvata jollain muulla?

Voit tehdä pystypunnerruksen tangolla eteen tai sitten käsipainoilla.

Niskan takaa punnertaminen on joillekin ihmisille paljon vaikeampaa kuin toisille olkapäden rakenteen ja ryhdin erojen takia. Ei haittaa vaikka punnerruksen tekisi edestä tai käsipainoilla.

Niskan takaa punnertaminen on joillekin ihmisille paljon vaikeampaa kuin toisille olkapäden rakenteen ja ryhdin erojen takia. Ei haittaa vaikka punnerruksen tekisi edestä tai käsipainoilla.

Minä vaihdoin parin kerran jälkeen NTP:n suosiolla etupunnerrukseksi, kun alkoivat kiertäjäkalvosimet kipeytyä. Mulla ei vaan taivu kädet millään olkapäistä tarpeeksi paljon taaksepäin, eikä ole taipuneet nuorempanakaan.
Kiertäjäkalvosimia verryttelen aina sarjatauoilla ja ennen, sekä jälkeen treenin. Ei ole enää ilmennyt kipeytymistä.
G6:lle mennään ja progressiota vaan pikkuhiljaa koko ajan lisää. Nyt on mennyt seitsemän kuukautta ja tuloksiakin on tullut. Kyllä tällä treenillä vauhtiin pääsee! :)

Mä oon tehnyt G6:sta nyt 15krt ja tulokset on noussut huimasti näinä kertoina ja paino on noussut 105kg -> 112kg ja rasvaprosentti on pienentynyt erinomaisesti :) ni mua ihmetyttää toi painon nousukin koska n.3krt viikossa dokaan ja silloin en syö ku vähäsen jotain ennen nukkumaan menoa ja selvinä päivinä pyrin syömään prodea ainakin 1g per paino kilo! Kyykyssä sarjapaino on noussut 100kg ja penkissä 35kg... perunan vaihdoin jokunen aika sitten riisiin, että saisin paremmin kaloreita koska oon huono syömään! Tuntuu oudolta toi painon nousu ku ajattelee kuinka vähän syön?!

^^ Oot Bulkviikinki melkonen fysikaalinen ihme. Varsinkin 35v jampaksi. ;)

Lihasmuistilla kehittyy hyvin, mutta tota painon nousua en tajua koska syön niin vähän. Hyvänä päivänä syön lautasellisen jugurtti aamulla jonka kanssa kaks paahtoleipää ja päälle juustoa, leikkelettä ja paprikaa, treeni päivinä palautus juoma, pääruoka, myöhemmin jotain välipalaa kuten esim. pakaste pizza, tonnikala purkki, pari kananmunaa tai rahkapirtelö mutta juopotellessa ennen nukkumaan menoa mitä jaksaa väsätä ja eiku nukkumaan.

Mä oon tehnyt G6:sta nyt 15krt ja tulokset on noussut huimasti näinä kertoina ja paino on noussut 105kg -> 112kg ja rasvaprosentti on pienentynyt erinomaisesti :) ni mua ihmetyttää toi painon nousukin koska n.3krt viikossa dokaan ja silloin en syö ku vähäsen jotain ennen nukkumaan menoa ja selvinä päivinä pyrin syömään prodea ainakin 1g per paino kilo! Kyykyssä sarjapaino on noussut 100kg ja penkissä 35kg... perunan vaihdoin jokunen aika sitten riisiin, että saisin paremmin kaloreita koska oon huono syömään! Tuntuu oudolta toi painon nousu ku ajattelee kuinka vähän syön?!

Pistähä viikinki kuvia tänne tosta sun kunnostas? :D koska mahdollistahan tuo ei ole.

Pistähä viikinki kuvia tänne tosta sun kunnostas? :D koska mahdollistahan tuo ei ole.

Mikäs tos nyt on mahdotonta :) ? Lihasmuistilla mä kehityn! Mulla on joskus aikoinaan ollut isot raudat mitä liikuttelin! Ainoo että pitäis varoa ettei olkapäät mee paskaks jossain vaiheessa... Mulla on ollu useampi treeni kaveri ja kaikkien mielestä oon kyl ihmemies :) mä oon pikkusen muokannu itelle tät ohjelmaa... Ainoo etten tota painon nousua ymmärrä... pitäis syödä paremmin joka päivä, mut mulla on tota alkoholismia :( en osaa kieltäytyä alkoholille...

Mikäs tos nyt on mahdotonta :) ? Lihasmuistilla mä kehityn! Mulla on joskus aikoinaan ollut isot raudat mitä liikuttelin! Ainoo että pitäis varoa ettei olkapäät mee paskaks jossain vaiheessa... Mulla on ollu useampi treeni kaveri ja kaikkien mielestä oon kyl ihmemies :) mä oon pikkusen muokannu itelle tät ohjelmaa... Ainoo etten tota painon nousua ymmärrä... pitäis syödä paremmin joka päivä, mut mulla on tota alkoholismia :( en osaa kieltäytyä alkoholille...

Niitä kuvia?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom