Morjesta.
Alottelin maanantaina tämän Arskan kutosen. Tai oikeastaan alottelin tämän jo tammikuun alussa, tehden näitä liikkeitä soveltaen, kuntopiirimäisesti, kotona. Penkin korvasin ihan normi punnerruksilla, kyykky omalla painolla + käsipaino niskan takana ja loput liikkeet sitten käsipainoilla. Tein näin siksi, että saisi pikkusen peruskuntoa jo pohjalle ennen salille menoa, ettei tulisi niin totaalisena shokkina, kun ottaa kunnon painot mukaan ja sitä kautta saa ittensä niin kipeäksi. Pari kuukautta tuli vatkattua eka tosiaan himassa ja 3.3 ostin vuoden kortin salille, nyt parit gee-kutoset tehty.
Oon tämmönen 37v 187/92 neljänkympinkriisistä kärsivä ukkeli, joka ajatteli laittaa ittensä kuntoon, joten aloitin Projekti 40:n Pääidea on se, että AION OLLA 40-VUOTIAANA FYYSISESTI KOVEMMASSA KUNNOSSA, KUIN KOSKAAN ENNEN. Mulla on se etu, että oon harrastanut joskus pikkutyttönä punttitouhuja (1kk-1v, kunnes aina kiinnostus lopahti syystä tai toisesta), joten liikkeet, laitteet ja meininki on tuttuja. Samoin ruokaan ja ravintoaineisiin liittyvät asiat on kiinnostaneet jo vuosia ja esim vhh on tuttu ja hyväksi koettu.
Ensifiilikset gee-kutosesta.
Kyykky. Voihan nyt #(¤""#@@. Aivan järkyttävä liike ja etenkin tuolla 4 x 10 meiningillä. Ihan tappo touhua. Hommaa vaikeuttaa vielä se, että reidet ja jalat yleensäkin on aika rimpulat. Tämän lisäksi mulla on ollut syntymästäni asti aika paha notkoselkä eli lordoosi. Mut selitykset pois ja kyykkäämään vaan. Toi oli kyl ihan hirveetä touhua. Kuulin miltei kun maitohapot huusivat: -Armoa! Mutta en antanut, vaan kyykkäsin sinnikkäästi huimalla 45kg:n painoilla sen neljä kertaa kympin. Nelkytviis, ihan tyttöjen paino, mutta enempää ei vaan noussut, ei, pakko myöntää. Mutta kolmen kuukauden päästä muuten nousee. Ei mitään mahottomia, mutta enemmän kuitenkin. On se kumma, jos ei nouse ja vielä enemmän ihmettelen, jos ei liha tartu rimpuloihin.
Penkki. Legendaarinen penkki. No siinä sain sentään 60kg:lla 3 x 10 väännettyä, tästä on hyvä jatkaa.
Muut liikkeet. Tuttuja liikkeitä 10-15 vuoden takaa. Hyvin muistuivat mieleen. Leukoja nyt ei mennyt leveällä kuin yksi kokonainen ja parit puolikkaat päälle, mutta kyl se siitä. Joka kerran aion kokeilla ja parantaa ja sitten ylätaljaa ja/tai kulmasoutua päälle. Vatsoja en voi tehdä tuon lordoosin vuoksi G6:n mukaan vaikka haluaisinkin, joten teen ne vatsarutistuksilla. Täytyy kysellä tuosta kyykkäämisesta ja vatsoista fysioterapeutilta maanantaina, jonne sain lähetteen työterveyden kautta.
Lopuksi. Tarkoitus on saada samaan aikaan voimaa, vähän massaa ja mahaa pienemmäksi. Vaikea yhistelmä, kun olen lisäksi ollut vhh-dietillä jo pidemmän aikaa ja aion näin myös jatkaa. Olen kokenut sen hyväksi, kun ei ota liian tosissaan vaan vetää semmosta "hyväkarppi"-linjaa. Katotaan miten äijän käy. Oon ottanut itestäni kuvat ja mitat tammikuun alussa jolloin aloitin tuon kotikuntoilun. Jo nyt olen huomannut huomattavia muutoksia. Tissit on kasvaneet komeesti, jonka totesin mittaamalla. Myös emännän kommetti oli mieluisa: -Sullahan on isommat tissit ku mulla
Lisäksi paino on pudonnut kolmisen kiloa ja muutenkin koko kroppa muuttunut hyvään suuntaan, ei paljoa, mutta suunta on oikea. Paino saattaa jopa noustakin, ja välikö sillä mitä painaa, jos kilot on oikeissa paikoissa. Tästä jatketaan rokrok.