Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
hauiksien hermotus

tom-cruise-acting+crazy.jpg

Eikö 12 sarjaa kyykkyä huolettaisi enemmän? Et sinä 10+ toiston sarjoilla saa ajettua mitään hermostoa tukkoon.

Eikö saa hauiksia muka tukkoo vaikka naama irvessä vääntää hauiksia 3x10 35kg kolmesti viikossa?

edit. Mistäpä sen osaat arvioida jos hauis tarvitsee lepoa ja se on "ylirasittunut"?

Hermostolliseen jumiin ajaminen vaatii kovaa maksimivoimaharjoittelua.

Jos sulla on lihas edellisen reenin jäljiltä lämmittelystä huolimatta aivan helvetin kipeä, on ihan suotavaa tehä kolmen sijaan vaikka vain yksi työsarja.

Edelleen minua huvittaa tässä se, että sinua huolettaa "naama irvessä vääntää hauiksia 3x10 35kg kolmesti viikossa". Sitä ennen pitäisi kuitenkin naama irvessä kyykätä vielä enemmän ja vetää hauiskääntöjen alle kolme failuresarjaa leukoja. Keskity niiden kolmen ekan liikkeen kehittymiseen ja tee kolme jäljempää "apu"liikettä hieman säästellen.

Eikö saa hauiksia muka tukkoo vaikka naama irvessä vääntää hauiksia 3x10 35kg kolmesti viikossa?

edit. Mistäpä sen osaat arvioida jos hauis tarvitsee lepoa ja se on "ylirasittunut"?

Ei ne hauikset tuosta ylirasitu. 6kk olen nyt G6:lla mennyt. Tuossahan tosiaan tehdään ensin leuanvetokin, joka ottaa jonkin verran hauiksiin.
Sitten tehdään hauiskäännöt päälle.

Olen hauiskäännön (kuten muutkin tangolla tehtävät liikkeet) tehnyt siten, että jos viimeisen sarjan toistoja menee yli kymmenen, niin lisää rautaa tankoon. Sitten parilla treenikerralla yleensä menee failureen ja sitten menee taas se 10 toistoa. Ja taas lisää rautaa, näin se etenee.

Välipäivän jälkeen kun on taas sama treeni, niin ei ole kipuja tuntunut ja palautua on ehtinyt. Koska tulokset pikkuhiljaa koko ajan kehittyy, niin treeni on käsittääkseni toimivaa.
Ja jos ne kerran minun ikäisellä äijälläkin kehittyy, niin kyllä siinä nuoremman kaverin luulisi vielä paremmin ehtivän palautua.

Tuntuu että tällä ohjelmalla ajaa ittesä iha tukkoo? Treenaan kummiski kovaa ja aina hirvee hiki ja syke ku kyykkyä ja leuanvetoja tekee. Tänään tein normaalisti ohjelman ja nyt hirvee kihelmöinti tos oikean puoleisessa hauiksessa ja tuntuu sormissa asti?:o

Miltäs kuulostaisi tämmöinen hieman varioitu versio kultaisesta kuusikostta? Omastta mielestäni hauista on turha treenata yksijakoisess joka treenissä, ja nyt muutaman kuukauden SS treenin jälkeen tuntuu että selkä on hieman jälessä, joten siksi nämä muutokset.

Kyykky 4x10
Vinopenkki 3x10
Kulmasoutu tangolla 3x10
Leuanveto kapea vastaote 3xpari toistoa vajaa maksimi
Vaihteleva eristävä liike (esim. Viparit,pohkeet, olankohautukset) 3x10
Voimapyörä 3x10

Kyllä omasta mielestä? Pystypunnerruksessa jos raudat liikkuu 45kg kieppeillä nii miten kannattas lämmitellä?

Tuo kehonhuolto-opas kannattaa lukea tarkkaan. Pakkotoiston kehonhuolto-opas-2012

Itse olen erityisesti koittanut huomioida kiertäjäkalvosinten verryttelyn, kuten myös olkanivelten liikuttelun muutenkin eri tavoin.
Sitten ennen varsinaisia työsarjoja jonkin verran lämmitelysarjoja kevyillä painoilla.

Nämä olen todennut erinomaisiksi kiertäjäkalvosimille, olen tehnyt ilman painoja:
- Olkavarsi suoraan sivulle kuten vipunostossa, mutta kyynärvarsi roikkuu suoraan alaspäin. Tästä tehdään ylöskiertoja kyynärvarren pysähtyessä pystysuoraan.
- Vipunosto eteen hartiatasolle pitäen rystyset sisäänpäin käännettyinä.

Em. liikkeet löysin tuolta: http://www.pakkotoisto.com/treeni/834-kiertajakalvosin/

+

1) 3x10 sarjassa vain siinä viimeisessä kympin sarjassa naamasi on kunnolla irvessä, jos olet hoksannut homman.

2)silloin, kun lihas on liian monen treenin jälkeisen päivän kipeä, ja salilla ollessasi tuloksesi alkavat laskea. Sit on aika keventää vaikkapa viikoksi nyt ensin.

- - - Updated - - -

Tuntuu että tällä ohjelmalla ajaa ittesä iha tukkoo? Treenaan kummiski kovaa ja aina hirvee hiki ja syke ku kyykkyä ja leuanvetoja tekee. Tänään tein normaalisti ohjelman ja nyt hirvee kihelmöinti tos oikean puoleisessa hauiksessa ja tuntuu sormissa asti?:o

Hermopinne veikkaan.

Voit vaikkapa tehdä niin: kun vaikkapa katselet telkkua niin voit siinä samalla hakea sormillasi kädestäsi ns. akupisteitä, eli pikkusia kipupisteitä joista puristelu tuntuu "makealta". Painele näitä pisteitä samalla sormiasi pyörittäen kipupisteiden päällä. Auttaa ihan pirusti tällainenkin itsehoito. Vähän isompana hoitona tietysti hieronta....muistathan venytellä säännöllisesti?

Eli kun lihas on kipeä viimeisestä treenistä sitä ei kannata treenata? Mites kun mulla on lihakset kipeenä joka kerta vielä lepopäivän jälkeenki nii eihän tätä ohjelmaa pysty tekemään ku kaks kertaa viikossa:o

Eli kun lihas on kipeä viimeisestä treenistä sitä ei kannata treenata? Mites kun mulla on lihakset kipeenä joka kerta vielä lepopäivän jälkeenki nii eihän tätä ohjelmaa pysty tekemään ku kaks kertaa viikossa:o

Kyllä se lihas tottuu.

Voit treenata. Mutta jos lihas on aina vaan niin kipeä, että palautumista ei ehdi tapahtua, pitää himmata. Vakea selittää ero.

Onkos tässä kuusikolla treenaamisessa haittaa siitä, kun vetää ohjelman 4, ehkä jopa 5 kertaa viikossa läpi. Kova on nimittäin motivaatio tällä hetkellä, ja omasta mielestäni palaudunkin aika hyvin treenistä. Ja nyt ois kanssa mielessä pohkeiden treenaaminen vielä ohjelmaan lisäksi. Ei vain tiedot riitä, joten ei mitään hajua millä mä pohkeet vetäisin läpi. Jollain prässillä tms. kenties?:)

Onkos tässä kuusikolla treenaamisessa haittaa siitä, kun vetää ohjelman 4, ehkä jopa 5 kertaa viikossa läpi. Kova on nimittäin motivaatio tällä hetkellä, ja omasta mielestäni palaudunkin aika hyvin treenistä. Ja nyt ois kanssa mielessä pohkeiden treenaaminen vielä ohjelmaan lisäksi. Ei vain tiedot riitä, joten ei mitään hajua millä mä pohkeet vetäisin läpi. Jollain prässillä tms. kenties?:)

Kannattaa kyllä valita 2- tai 3-jakoinen ohjelma jos halua treenata useammin tai sitten irtiottokyky treenin kovuuden suhteen ei ole riittävä.

Jos hakis semmosen rytmin tähän kuusikkoon kuin joka toinen päivä treeniä. Silloin olis joka toinen viikko 4 salipäivää ja joka toinen 3.

Entäs tuo Pohjetreeni? :)

Jos hakis semmosen rytmin tähän kuusikkoon kuin joka toinen päivä treeniä. Silloin olis joka toinen viikko 4 salipäivää ja joka toinen 3.

Entäs tuo Pohjetreeni? :)
No ei mun mielestä simppelimpää ja parempaa pohjeliiket oo, ku polvi suorana ojennettuna pohjenousut jonku korokkeen reunal.. :) yhdellä tai kahdella jalal, lisäpainol tai ilman, riippuen voimist

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom