Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tervehdys itse kullekin! Nyt viikkojen "yrittämisen" jälkeen pääsin aloittamaan saliharrastuksen useamman vuoden jälkeen. Ohjelmana toki G6, vaikka en ole ennen tehnytkään yksijakoista.

aloituspainot mallia:

takakyykky 35kg - huomasin uudella salilla ensimmäistä kertaa että olen ilmeisesti aina kyykännyt puolikyykkyjä ja nyt vetelin persettä kantapäihin asti. Kyllä sai noin pienet painot miehen tärisemään pahasti.

penkkipunnerrus 40kg - lueskeltuani tätä ketjua ajattelin että kait on parasta aloittaa nöyrästi pienillä, vaikkakin tuntui todella kevyeltä.

leuanveto/ylätalja 3 toistoa myötäotteella/40kg ylätaljassa - tiesin myötäotteen leuat vaikeimmaksi liikkeeksi, kolme oli positiivinen yllätys. kuinka tämän liikkeen suhteen kannattaisi edetä? jos esim vedän 3xmax leuat, ja puuttuvat toistot korvaan negatiivisilla leuoilla? nyt ensimmäisellä kerralla siirryin ekan leukasarjan (enempää ei olisi mennyt) jälkeen ylätaljaan.

niskantakaapunnerrus 20kg - alussa olin saletti että liian kevyt, mutta kyllä poltteli vikassa sarjassa

hauikset mutkatangolla 10kg - kaiken rääkin jälkeen pari ekaa settiä meni hyvin, mutta kolmannessa ja neljännessä vasen käsi ei jaksanut. millä moista lihasten tasapainottomuutta, eli että oikea käsi on selkeästi vasenta, korjaa parhaiten? käsipainoilla?

vatsat menikin ihan ok. niissä ei ongelmia tai muuta ihmeellistä, suosikkina ne vatsat missä jumppapallo on jalkojen välissä.

Hyvät treenivuodet kaikille :)

Kysyn nyt täällä, kun en suoraa vastausta muualta löytänyt.

Normaalia penkkipunnerrusta olisin vaihtamassa käsipainojen kanssa tehtävään (rannevamma, ei tykkää tangosta ollenkaan), ja tuosta alotusasennosta olisi pikku kyssäri. Elikkäs otetaanko samanlainen aloitusasento kuin penkissä, lavat yhteen, pieni kaari selkään ja pusketaan sitä yläselkää penkkiin, eli aivan Miken ohjeiden mukaan vai ?

miksei? ^ ottaa ainaki enempi ylärintaan

- - - Updated - - -

Kysyn nyt täällä, kun en suoraa vastausta muualta löytänyt.

Normaalia penkkipunnerrusta olisin vaihtamassa käsipainojen kanssa tehtävään (rannevamma, ei tykkää tangosta ollenkaan), ja tuosta alotusasennosta olisi pikku kyssäri. Elikkäs otetaanko samanlainen aloitusasento kuin penkissä, lavat yhteen, pieni kaari selkään ja pusketaan sitä yläselkää penkkiin, eli aivan Miken ohjeiden mukaan vai ?

eikai se nyt ihan kiveen ole kirjoitettu esim jos on rannevamma niin tekee sen mukaan miten pystyy, mutta kyllähän sen liikkeen paljolti pitäisi muistuttaa penkin liikerataa

Mitenkäs voiko vinopenkin vaihtaa normipenkin tilalle?

Huono idea mielestäni. Vinopenkki ei rasita ojentajaa yhtä paljon kuin penkki, ja ojentajan rasitus tulee pystäristä ja penkistä tässä ohjelmassa. Sen lisäksi vinopenkki on kovempi etuolkapäille, jotka ottaa suoraa hittiä jo pystypunnerruksessa - saattaa etuolkapäät mennä tukkoon nopeammin. En itse vaihtaisi.

Puoltoista kuukautta nyt menty tällä ja hyvin menee. Tätä ennen oli ollut noin 1,5v tauko salista.

Kyykyn sarjapainot: 50 -> 90
Penkin sarjapainot: 40 -> 70
Leuat: 2 -> 6
Pystärit: 12,5kg käsipainot -> 17,5kg käsipainot
Hauiskääntö: 20kg -> 30kg
Paino: 77 -> 82,5

Tervehdys!

Aloitin saleilun n. 8kk sitten ja pumppailin menemään vuodenvaihteeseen 3- jakoisella. Nyt pari viikkoa takana Ahnuldia ja vaikuttaa aika mielenkiintoiselta ohjelmalta. Lähinnä kysyisin että onko täällä muita polvista nivelrikkoisia tyyppejä, tuo kyykkiminen kun on enemmän ja vähemmän tuskaista, varsinkin vapailla painoilla. Prässi ja Hack vielä menee siinä tilalla ihan hyvin ja mave, mutta takakyykky tangon kanssa on aika no go.
Jos löytyy kohtalotovereita kyseisen vaivan kanssa niin mielellään kuulisin palautetta että onko kyykyt vapailla painoilla ruvenneet onnistumaan paremmin kun olette saaneet enemmä lihaa reisiin tukemaan polvea? Mitat tällä hetkellä meikäläisellä 190cm ja 108kg.

Mulla meni just noin. Sain lihaa tms. polviin starting strengthin alkupuoliskolla sen verran etta kyykky on nyt taysin kivuton. Oon lahes saman kokonenkin.
Kato vaan etta tekniikka on kunnossa.

Viimeksi muokattu:
Puoltoista kuukautta nyt menty tällä ja hyvin menee. Tätä ennen oli ollut noin 1,5v tauko salista.

Kyykyn sarjapainot: 50 -> 90
Penkin sarjapainot: 40 -> 70
Leuat: 2 -> 6
Pystärit: 12,5kg käsipainot -> 17,5kg käsipainot
Hauiskääntö: 20kg -> 30kg
Paino: 77 -> 82,5

No tää on aika kova, etenkin kyykyn ja penkin osalta. Vissiin lihasmuistilla + kevyillä aloituspainoilla jotain tekemistä asian kanssa.

Puolisen vuotta G6:lla
3x10

Kyykky 37kg -> 69kg
Penkki 37kg -> 61kg
Leuat 2+2+2 -> 17+13+11
Pystypunnerrus 22kg -> 32kg
Hauiskääntö tangolla 28kg -> 37 kg

Pituus 180cm
Paino 74kg -> 76kg

Pädämpäm, tää topic toimii vähän niin kuin mun salipäiväkirjana.

Taisin alottaa marraskuussa?

Kyykky alussa 50kg -> 90kg
Penkki 40kg -> 62,5kg
Leuat 5-3-2 -> 14-6-5
NTP 20kg -> 35kg
Hauiskääntömutkahomotangolla 20kg -> 35kg

Lyhyys 176cm
Höyhenen paino 64-66kg -> 70kg

Riippuu ihan siitä omasta juoksukunnosta. Jos on ns. perusterve niin alle tunnin hölkän ei pitäisi tehdä muuta kuin hyvää. Jos se hölkkääminenkin menee vauhtikestävyyden puolelle niin vielä lyhempää lenkkiä tai reipasta kävelyä. Kevyt aerobinen ei ole koskaan pahasta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom