Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

Nollasta lähdettiin ja vähä alle 2kk vedetty:

Takakyykky 25 kg > 60 kg
Penkkipunnerrus 25 kg > 45 kg
Leuanveto leveällä otteella 2, 1, 1 > 7, 3, 2
Niskan takaa punnerrus 15 kg > 25 kg
Hauiskääntö tangolla 15 kg > 20 kg

Aika hidasta kehitystä... Onko normaalia että haiuskääntö ja niskan taka punnerus kehitys on hidasta?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Smithiin ei pitäis päästää ketään kyykkimään ennen kuin on 10 000 toistoa tehty vapailla painoilla. Jengi tekee smithissä kyykkiessään pääsääntöisesti ihan ihme pyllistyksiä ja ties mitä muuta niskan rikkomisia, jolla ei oo mitään tekemistä oikeen kyykyn kans.

En pyytänyt mitään uikutusta siitä, mitä kyykkyä teen. Kysyin, että tekeekö joku kyykyn viimeisenä liikkeenä. Sitä paitsi smith-kyykky on jopa parempi liike etureisille kuin takakyykky. Itselleni smith-kyykky on parempi liike, joten siksi teen sitä.

Tekeekö kukaan tätä niin, että veivaa kyykyt viimesenä liikkeenä? Itse teen hiukan muunneltua G6:ta, jossa itelläni jalkaliikkeenä 4x12 smith-kyykky ja meikäläisen on ihan pakko tehdä se viimeisenä liikkeenä. Jos tekisin sen ekana liikkeenä niin melkein koko treeni menisi ihan perseelleen, kun on aivan loppu noiden kyykkyjen jälkeen; lisäksi esim. seisten tangolla pystypunnerruksesta ei tulisi mitään, ku jalat meinais pettää alta.

Ite treenan kans G6, eikä tulis kyllä mieleenkään tehdä kyykkyä viimesenä liikkeenä, tosin en tee smith-kyykkyä vaan oikeeta kyykkyä. Ootkohan malttanut aloittaa sopivan kevyillä painoilla kyykyn? Ite oon ollu aina ihan surkee kyykkääjä, mutta tämän ohjelman aikana on kyllä parantunut kyykky huomattavasti. Niin tekniikan kuin voimankin osalta. Suosittelen kyllä tekemään sitä kyykkyä ja ihan eka liikkeenä ja aloittamaan reilusti keveillä painoilla, kyllä se siitä nopeasti paranee.

Ite treenan kans G6, eikä tulis kyllä mieleenkään tehdä kyykkyä viimesenä liikkeenä, tosin en tee smith-kyykkyä vaan oikeeta kyykkyä. Ootkohan malttanut aloittaa sopivan kevyillä painoilla kyykyn? Ite oon ollu aina ihan surkee kyykkääjä, mutta tämän ohjelman aikana on kyllä parantunut kyykky huomattavasti. Niin tekniikan kuin voimankin osalta. Suosittelen kyllä tekemään sitä kyykkyä ja ihan eka liikkeenä ja aloittamaan reilusti keveillä painoilla, kyllä se siitä nopeasti paranee.

Keveillä painoilla... Tietenkin niiden painojen pitää olla tarpeeksi kovat, että tulosta tulee. Etkö sinä ole sitten loppu niiden kyykkysarjojes jälkeen? Ihmettelen kyllä, tekeekö täällä kukaan kyykkyjä edes kovaa, jos ei ole ikinä tullut mieleenkään, että kyykkäisi muulloin kun ekana liikkeenä. Täällä on puhuttu siitä, että "joo, ainaki kroppa lämmitelty hyvi sitte, ku tekee kyykyn eka xd", mut ainakaan omalla kohdalla ei voi puhua mistään lämmittelystä, sillä kyllä se kyykyt vie mehut aika pitkälti. Lisäksi kysyn: kun teette kyykyn ennen pystäriä seisten, niin eikö se haittaa sitä pystäriä mitenkään? Iteltäni ainakin meinaa lähteä jalat alta siinä, jos olen tehny jalkaliikkeen ekaksi.

Keveillä painoilla... Tietenkin niiden painojen pitää olla tarpeeksi kovat, että tulosta tulee. Etkö sinä ole sitten loppu niiden kyykkysarjojes jälkeen? Ihmettelen kyllä, tekeekö täällä kukaan kyykkyjä edes kovaa, jos ei ole ikinä tullut mieleenkään, että kyykkäisi muulloin kun ekana liikkeenä. Täällä on puhuttu siitä, että "joo, ainaki kroppa lämmitelty hyvi sitte, ku tekee kyykyn eka xd", mut ainakaan omalla kohdalla ei voi puhua mistään lämmittelystä, sillä kyllä se kyykyt vie mehut aika pitkälti. Lisäksi kysyn: kun teette kyykyn ennen pystäriä seisten, niin eikö se haittaa sitä pystäriä mitenkään? Iteltäni ainakin meinaa lähteä jalat alta siinä, jos olen tehny jalkaliikkeen ekaksi.[/QUOT

Kyllä mielestäni teen kyykkysarjat kovaa ja saa ihan huolella puuskuttaa niiden jälkeen. Mutta ei mulla tosiaan niiden takia loppu treenit mene perseelleen. En ole kokeillut tehdä kyykkyä viimeisenä liikkeenä (enkä varsinkaan missään Smithissä), koska tämä järjestys tuntuu itselle sopivalta. Ja ei, ei haittaa pystäriä ollenkaan ensin tehdyt kyykkysarjat.

Keveillä painoilla... Tietenkin niiden painojen pitää olla tarpeeksi kovat, että tulosta tulee. Etkö sinä ole sitten loppu niiden kyykkysarjojes jälkeen? Ihmettelen kyllä, tekeekö täällä kukaan kyykkyjä edes kovaa, jos ei ole ikinä tullut mieleenkään, että kyykkäisi muulloin kun ekana liikkeenä. Täällä on puhuttu siitä, että "joo, ainaki kroppa lämmitelty hyvi sitte, ku tekee kyykyn eka xd", mut ainakaan omalla kohdalla ei voi puhua mistään lämmittelystä, sillä kyllä se kyykyt vie mehut aika pitkälti. Lisäksi kysyn: kun teette kyykyn ennen pystäriä seisten, niin eikö se haittaa sitä pystäriä mitenkään? Iteltäni ainakin meinaa lähteä jalat alta siinä, jos olen tehny jalkaliikkeen ekaksi.[/QUOT

Kyllä mielestäni teen kyykkysarjat kovaa ja saa ihan huolella puuskuttaa niiden jälkeen. Mutta ei mulla tosiaan niiden takia loppu treenit mene perseelleen. En ole kokeillut tehdä kyykkyä viimeisenä liikkeenä (enkä varsinkaan missään Smithissä), koska tämä järjestys tuntuu itselle sopivalta. Ja ei, ei haittaa pystäriä ollenkaan ensin tehdyt kyykkysarjat.

Hitto, lankesin teollisiin :(

Itsellä ei ainakaan tulisi mieleenkään jättää kyykkyä viimeiseksi. Hyvin omalla kohdalla sai kropan hereille kyykätessä, tosin en minäkään kai osaa kovaa kyykätä.

Ihankuin yksijakoisella olisi ideanakaan tehdä brutaalikovia kyykkyjä 3x viikossa ja tukottaa hermosto.

Jos oli tännepäin tuo tarkoitettu, niin toki kovia on kyykkysarjat, mutta en todellakaan tee niitä failureen asti. Joskus toki on siinä ja siinä. Ja hyvin on palautunut tähän mennessä seuraavaan treeniin. Ja jos ei ole niin sitten kevennystä tai ylimääräistä lepopäivää kehiin.

Jos oli tännepäin tuo tarkoitettu, niin toki kovia on kyykkysarjat, mutta en todellakaan tee niitä failureen asti. Joskus toki on siinä ja siinä. Ja hyvin on palautunut tähän mennessä seuraavaan treeniin. Ja jos ei ole niin sitten kevennystä tai ylimääräistä lepopäivää kehiin.

Ihan tuosta yhdestä trollista provosoituneena kirjoitin, ei siis sinulle suunnattu

Keveillä painoilla... Tietenkin niiden painojen pitää olla tarpeeksi kovat, että tulosta tulee. Etkö sinä ole sitten loppu niiden kyykkysarjojes jälkeen? Ihmettelen kyllä, tekeekö täällä kukaan kyykkyjä edes kovaa, jos ei ole ikinä tullut mieleenkään, että kyykkäisi muulloin kun ekana liikkeenä. Täällä on puhuttu siitä, että "joo, ainaki kroppa lämmitelty hyvi sitte, ku tekee kyykyn eka xd", mut ainakaan omalla kohdalla ei voi puhua mistään lämmittelystä, sillä kyllä se kyykyt vie mehut aika pitkälti. Lisäksi kysyn: kun teette kyykyn ennen pystäriä seisten, niin eikö se haittaa sitä pystäriä mitenkään? Iteltäni ainakin meinaa lähteä jalat alta siinä, jos olen tehny jalkaliikkeen ekaksi.

Sinulla on yksinkertaisesti liian isot painot jos olet kyykkyjen jälkeen niin rikki ettei narujalat kannattele edes pystypunnerruksessa. Todellakin kannattaa se kyykky ottaa ensimmäiseksi liikkeeksi, saa kunnolla koko kropan lämpimäksi ja muutenkin kova kyykkysarja nostaa hetkellisesti testoarvoja joka on eduksi muussa treenissä. Itsekin treenasin ohjelmaa tehdessä kyykyt kyllä kovaa vaikka ihan ensimmäisenä liikkeenä tulikin tehtyä. Sarjojen jälkeen joutui hetken puuskuttelemaan jalat hellänä. Ne pääsee kuitenkin heti seuraavassa liikkeessä lepäämään kun pääsee penkille makoilemaan ja sen jälkeen leukoja tekemään. Pystypunnerusten aikana ovat jo sen verran levänneet että varmasti omin jaloin pystyssä pysyy ellei mikään täysi riisikeppi ole. Smithiin en jaksa edes kommentoida mitään, vapailla painoilla ne kuuluu tehdä.

Sitä paitsi smith-kyykky on jopa parempi liike etureisille kuin takakyykky.

Kaikkiin muihin juttuihin onkin jo kommentoitu, mutta lisäisin vielä sen että ei sen takakyykyn ole tarkoituskaan olla pelkkä etureisiliike. Itseasiassa tän ohjelman muut liikkeet huomioonottaen ois ihan hyväkin tehdä se kyykky lowbarina ja mahdollisimman takareisipainotteisesti.

(ei sillä, että tuo sun sanoma muutenkaan pitäis paikkaansa)

Ei ole mulla kyykky haitannut muuta treeniä. Mulla oli kyykyssä enemmänkin ongelmana aerobisen kunnon heikkous. Lenkkeilyllä sai sen paremmaksi, niin jaksaa tukehtumatta kyykätäkin.
Penkkipunnerruksessa tulee välillä se, että kun lisää painoja sarjaan ja jos viimeinen nosto menee failureen,
niin sitten ei pystärissä meinaa paukut enää riittää ojentajissa.

Seuraavassa treenissä sitten yleensä menee penkissä kaikki loppuun asti. Pystäriin vaan meinaa olla vaikeaa saada lisää painoa.

Ei ole mulla kyykky haitannut muuta treeniä. Mulla oli kyykyssä enemmänkin ongelmana aerobisen kunnon heikkous. Lenkkeilyllä sai sen paremmaksi, niin jaksaa tukehtumatta kyykätäkin.
Penkkipunnerruksessa tulee välillä se, että kun lisää painoja sarjaan ja jos viimeinen nosto menee failureen,
niin sitten ei pystärissä meinaa paukut enää riittää ojentajissa.

Seuraavassa treenissä sitten yleensä menee penkissä kaikki loppuun asti. Pystäriin vaan meinaa olla vaikeaa saada lisää painoa.

Joo, pystäri penkin jälkeen on kyl v-mäistä, etenkin joku 4x10 sarja. Molemmissa ei voi voittaa.

Nyt on viides viikko käynnissä G6:sta. Salitaustaa käytännössä ei ole yhtään, futista pelailtu 20 vuotta. Ulkomuoto pitkä ja hoikka.

Tammikuun alussa kun aloitin painoa 78 kg ja pituutta 186,5cm. Sarjapainot alussa:

Takakyykky 4x10: 40 kg
Penkkipunnerrus 3x10: 35 kg
Leuat: 3-3-1
NTP 4x10: 20 kg
Hauiskääntö 3x10: 20 kg

Nyt paino noussut 78 kg -> 82 kg. Ennen kuvittelin etten lihoa mitenkään. Nyt kuitenkin olen alkanut syömään kunnolla ja aamupalaakin olen oppinut syömään.

Takakyykky 4x10: 62,5 kg
Penkkipunnerrus 3x10: 45 kg
Leuat: 6-5-5
NTP 4x10: 25 kg
Hauiskääntö 3x10: 25 kg
Istumaannousuja teen 5 kg lisäpainoilla.

Kannattaakohan tätä ohjelmaa muokata yhtään? Ajattelin, että jos tätä tekis ma,ke,pe niin keskiviikkona tekis eriliikkeitä. Sais lihakset levätä kovasta kyykky ja penkki treenistä.
Vaikkapa keskiviikkona:
Mave 2-3x8
Dippi/vinopenkki 2-3x8
Taakse viparit 2-3x8-12
Kulmasoutu?

Onko tuhoon tuomittu idea?

Kannattaakohan tätä ohjelmaa muokata yhtään? Ajattelin, että jos tätä tekis ma,ke,pe niin keskiviikkona tekis eriliikkeitä. Sais lihakset levätä kovasta kyykky ja penkki treenistä.
Vaikkapa keskiviikkona:
Mave 2-3x8
Dippi/vinopenkki 2-3x8
Taakse viparit 2-3x8-12
Kulmasoutu?

Onko tuhoon tuomittu idea?

Ei ole tuhoon tuomittu idea. Omasta mielestäni jopa fiksua, kunhan muokkauksen tekee järkevästi (yleensä sen takia aloittelijoiden ei pitäisi muokata ohjelmia, koska he eivät välttämättä ymmärrä ohjelmista mitään). Maastavedon puute onkin aiheuttanut kitinää tästä ohjelmassa, joten on hyvä korvata yksi kyykkykerta sillä. Tee kuitenkin maastavedossa 4-6 toistoja, vaikka 3x5. Kulmasoutu on myös hyvä lisä. Suosittelen oikeastaan pysymään juuri tuossa liikevalikoimassa, minkä olet tehnyt. Muista pitää progressiota yllä noissakin liikkeissä.

Ei ole tuhoon tuomittu idea. Omasta mielestäni jopa fiksua, kunhan muokkauksen tekee järkevästi (yleensä sen takia aloittelijoiden ei pitäisi muokata ohjelmia, koska he eivät välttämättä ymmärrä ohjelmista mitään). Maastavedon puute onkin aiheuttanut kitinää tästä ohjelmassa, joten on hyvä korvata yksi kyykkykerta sillä. Tee kuitenkin maastavedossa 4-6 toistoja, vaikka 3x5. Kulmasoutu on myös hyvä lisä. Suosittelen oikeastaan pysymään juuri tuossa liikevalikoimassa, minkä olet tehnyt. Muista pitää progressiota yllä noissakin liikkeissä.

Kiitos nopeasta vastauksesta. :) Kannattaakohan penkkiä kokeilla miken 2x6 systeemillä?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom