Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
:)

Eipäs vähätellä! Nuo painot mitä laitoin niin ovat sarjapainot kultasessa kuusikossa, eikä maksimit. Eikä ollut suinkaan tarkoitus tulla leijumaan omilla sarjapainoilla, kun ne ovat kuitenkin viellä ihan sitä perus "kesäksi kuntoon" tasoa ja tavotteet on paljon korkeammalla ja tulevat myös sinne menemään, kun muistaa syödä ja treenata hyvin! Tsemppiä sulle treeneihin ja se on alussa aina kiva, kun voimat ja lihaskin kasvaa vaikkei olis edes ruokailu kunnossa, mutta kannattaa siihi ruokailuun panostaa kyllä alusta asti kunnolla nii ne tulokset on viellä paljon paremmat. Kalorilaskuri.fi osoitteesta voisit kattoa itelles arvion sun kulutuksestas ja lisäät sinne päivän liikkumiset ym nii se antaa sulle arvion sun kulutuksesta ilman liikuntaa ja liikunnan kanssa, jos kalorilaskuri antais sulle vaikka liikunnan kanssa arvion n.3000kcal nii lisäät siihin viellä +500kcal, eli 3500kcal söisit sillo päivässä, kun oot salilla käynyt. Sitte lepopäivinä voit syödä about 500kcal vähemmän, eli se tulee melkeimpä siinä, kun jätät palkkarin ottamatta. Joo en ole mikään kokenut kuru näiden syömisten kanssa, mutta oon lueskellut asioita ruokavalioista ja tuollaista yleensä suosittelee täällä nii sillä pääset hyvin alkuun.

Minulle onkin herännyt kysymyksiä. Otetaan esimerkki penkkipunnerruksesta. Melkein aina kun nostan painoja, niin en jaksa tehdä uusilla painoilla välttämättä 10 toistoa. Näin ollen piän pienen tauon (alle 30sek) ja teen puuttuvat toistot. Näin siis saan tehtyä sen 10 toistoa, joskin esim 7+2+1=10. Onko tämä oikea tyyli, vai pitäisikö minun vain lopettaa siihen mihin se menee, esimerkissä toistoon 7?

Painoni nousi aluksi 83,5->85,5, mutta on nyt palautunut takaisin 84. Omasta mielestä syön sen 2500 kaloria päivässä. Proteiinia syön keskimäärin 1,5-2g per paino kilo. Pitäiskö tässä alkaa bulkkaamaan?

Lueskelin kymmeniä sivuja ja huomasin, että tässä ohjelmassa ei saisi tehdä itseään "ihan loppuun". Voiko joku valaista asiaa tarkemmin? Itse teen hampaan irvessä ohjelman noin 80 minuutissa ja sen jälkeen voin sanoa, että kyllä väsyttää. Eli pitäisikö minun tehdä samoille painoilla kauemmin, ennen kuin siirryn 2,5 kiloa isompiin painoihin?

Miten sitten palautteluviikot? Itsellä tuli 2 viikon huili helmikuussa. Tein myöskin maaliskuussa saman ohjelman mutta 6 toistoilla, isommilla painoilla. Onko tämä teidän mielestänne oikea taktiikka? Näin ainakin penkki nousi pysyvästi siihen 3x10 sarjoihin, ilman "plussia" (plussa: 7+2+1)

En oo mikään tietäjä, kun itekkin vasta jonkun 4kk käyny salilla, mut vastaan kuitenkin :D Ei kai noissa sarjan välissä pidettävissä tauoissa ole mitään väärää, jos niin tykkää tehdä. Ite oon kyllä yleensä lopettan siihen, mutta joskus tuntunut keskimmäinen sarja raskaalta niin oon sitten suosiolla keventänyt viimeiseen sarjaan. Tuskin niin nöpönuukaa näin alottelijalle. Aikaa mulla on tähän mennyt suurinpiirtein samanverran mitä sulla. Joskus huomasin painojen kehityksessä semmosen, että junnasin kyykyssä jossain 70kg tietämillä. Siitä, kun lisäsin painoja niin noustiin aika nopeasti 80kg tietämille. Sama kävi penkissäkin. Varmaan jotain pään sisäisiä juttuja, että ei uskaltanut laittaa lisää rautaa. En ite oo tositomääriä muutellut, mutta varmaan olis ihan hyvä tehdä niin. Joskus tein kokeilumielessä kyykyn 4x15x65kg. Meinas hengästyttää :D Sillon tais 10 sarjat olla 80kg. Ja ruoka on tärkeässä roolissa niinkun tuossa joku jo siitä mainitsikin.

vinkkei äitien pikku pullasorsilt.

olis pari kysymyst teil himobodaajil.

20v/ 180cm /90kg

Juu on jonku verran sali reenei takana mut siirryttiin nyt iso A:n golden sixiin ja aattelin kysästä et onks mitää järkee vai olisko joku muu idea reeniohjelmaan. Ja saa kans sanoo mielipiteen et onks joku jäljes tai jotain :)

Eli sen verra oon salil räpeltäny et kultane kuusikko menee täs järjestykses ja näil painoil:

Penkki: 3x10x90kg
Kyykky: 4x10x100kg
/mave kerran viikkoon 8x3x110kg
Leuat: 3x10 20kg lisäpaino
Pystypunnerrus 4x10x40kg
Hauiskääntö: 3x10x37,5kg
Ja vatsat vaihtelee mut istumaannousut vatsalihaspenkis 10kg lisäpaino noin 3x15

Kiitti vastauksist ja mielipiteist

olis pari kysymyst teil himobodaajil.

20v/ 180cm /90kg

Juu on jonku verran sali reenei takana mut siirryttiin nyt iso A:n golden sixiin ja aattelin kysästä et onks mitää järkee vai olisko joku muu idea reeniohjelmaan. Ja saa kans sanoo mielipiteen et onks joku jäljes tai jotain :)

Eli sen verra oon salil räpeltäny et kultane kuusikko menee täs järjestykses ja näil painoil:

Penkki: 3x10x90kg
Kyykky: 4x10x100kg
/mave kerran viikkoon 8x3x110kg
Leuat: 3x10 20kg lisäpaino
Pystypunnerrus 4x10x40kg
Hauiskääntö: 3x10x37,5kg
Ja vatsat vaihtelee mut istumaannousut vatsalihaspenkis 10kg lisäpaino noin 3x15

Kiitti vastauksist ja mielipiteist

En ole himo botaaja, mutta vastaan silti. Tuo näyttää oikein hyvälle ja ei sillä niin merkitystä ole missä järjestyksessä ne liikkeet tekee. Pääasia on, että tekee, eikä kuuntele joka päivä täällä parannus vinkkejä ohjelmiin, kun niitä tulee niin monta, kun on botaajaaki! Tsemppiä treeneihin!

Kyllä sillä järjestyksellä aika iso merkitys on. Jos oikeesti vaan teette 1. liikkeenä kyykyn maksimisarjapainoilla kunnon tekniikalla, ei mitään niiailuja, niin sen jälkeen 2 minuutin palautuksen jälkeen pena on aika paljon haasteellisempi kuin että tekis sen ekana ennen kyykkyä.

Omasta mielestä on ko. ohjelman oikomista / helpottamista jos vaihtaa järjestystä. Sillä tietty mitään väliä oo, tekee miten tykkää...

Kyllä sillä järjestyksellä aika iso merkitys on. Jos oikeesti vaan teette 1. liikkeenä kyykyn maksimisarjapainoilla kunnon tekniikalla, ei mitään niiailuja, niin sen jälkeen 2 minuutin palautuksen jälkeen pena on aika paljon haasteellisempi kuin että tekis sen ekana ennen kyykkyä.

Omasta mielestä on ko. ohjelman oikomista / helpottamista jos vaihtaa järjestystä. Sillä tietty mitään väliä oo, tekee miten tykkää...

Itsellä se taas vaan menee niin että kyykky kulkee aina paljon paremmin kun teen sen vasta toisena liikkeenä penkin jälkeen. Vaihtelen tuota satunnaisesti että kumman teen ensin, mutta joka kerta kun kyykky ekana niin meinaa jo puolessa välissä sarjoja kuolla sinne tangon alle. Kun taas kyykky tokana liikkeenä niin samoilla painoilla (tai progression mukaan) menee sarjat paljon paremmin. Ei rupea hengästyttämään tai täydy jäädä joka toiston välissä happea haukkomaan + paljon paremman tuntuman saan jalkoihin.
En yhtään osaa sanoa että miksi se menee itsellä noin, ehkä keho paremmin lämmennyt ja herännyt treeniin ja sen takia kyykkykin paremmin kulkee.

Lämmittelyks yleensä teen kuntopyörää tai soutua ja sen lisäks aina pelkästä tangosta ylöspäin ja alussa vielä lyhyitä venyttelyjä ynnä muuta heilumista. Silti parempi ensin se penkki tehdä :D.

Mulla ei ainakaan ole mitään väliä teenkö penkin vai kyykyn ensin koska teen aina penkin niin, että jalat on penkillä. Sitte se vois kyllä häiritä, jos pitäis hakea jaloilla tukea/kaarta nostoon ja jalat ihan paskana nii sitte vois vaikuttaa huomattavasti.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ooonko ainut jolla kyykyssä ottaa ennemminki happi ja kunto vastaan kun itse jalat? :D
Onko muilla olkapäät tässä ylikuormittunu? Itellä tuntuu vähä liikaa tulevan olkapäille hittiä tässä, mut en sit tiiä

Ooonko ainut jolla kyykyssä ottaa ennemminki happi ja kunto vastaan kun itse jalat? :D
Onko muilla olkapäät tässä ylikuormittunu? Itellä tuntuu vähä liikaa tulevan olkapäille hittiä tässä, mut en sit tiiä

Mie vaihdoin kyykyt suosiolla prässiin. Happi loppuu kesken ekojen sarjojen jälkeen vaikka jaloissa olis vielä ruutia.

Pari edellistä kuulostaa luovuttajien ja laiskureiden hommilta. Kyykkäämällä ja aerobisella tuo paranee. Pahin mitä voi tehdä, on jättää pois kokonaan. Tottakai kyykyssä hengästyy pitkissä sarjoissa, no pain no gain... Pienentäkää sarjapainoja?

Onko se nyt niin huonokaan jos kuntokin paranee siinä sivussa kolmesti viikkoon kyykkäämällä?

On meinaan melko huono kunto jos kympin sarjassa alkaa happi loppumaan, tai sitten ei vaan muista hengittää... :)

Onko se nyt niin huonokaan jos kuntokin paranee siinä sivussa kolmesti viikkoon kyykkäämällä?

On meinaan melko huono kunto jos kympin sarjassa alkaa happi loppumaan, tai sitten ei vaan muista hengittää... :)

No mie oonkin tämmönen pullukka reppana :)

Nooo saa siinä kait happea ottaa välillä kunhan rojut pysyy selässä? En erityisen huono- tai hyväkuntoisena(aeroobisessa mielessä) itseäni pidä mutta kyllä itelläkin alkuun oli hengittelyn kanssa ongelmia kun 45kgkin meinasi tehdä tiukkaa 10sarja ns. putkeen... nyt 1,5kk jälkeen päin teen 70kgllä kutakuinkin näin: 5toistoa-muutamankerran reilummin happea pystyssä-5toistoa... Oli väärin tai ei.

Suositut

Back
Ylös Bottom