Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Riittääkö tuo yksi mavekerta viikossa alaselälle kyykyn kanssa vai pitääkö ottaa lisäliikkeitä? Entä mikä olisi paras liike samalla takaolkapäille ja ojentajille? Dippi?

Luin ketjua läpi ja oli juttua että yksijakoisella ei saisi treenata itseään joka kerta loppuun saakka. Pitääkö tämä paikkansa? Suuremmilla painoilla ohjelman edetessä taitaa muodostua mahdottomaksi. Mitä muuten pitäisi tietää kun aloittelijana treenaan lihasmassaa? Tuleeko tuntumaan keskittyä vai riittääkö että pystyy korottamaan treenipainoja tasaisesti viikosta toiseen? Tekniikoiden uskon olevan melko hyvin hallussa.

Miksi muuten ohjelmassa on hauiskääntö? Eikö leuat hoida tämän lihasryhmän? Tulen kyllä tekemään ohjelman mukaan mutta mietin kuitenkin.

Mave ja kyykyt riittävät mielestäni oikein hyvin alaselälle ainakin näin 1-jakoisessa ohjelmassa, jotka on syytä pitää mahdollisimman simppeleinä. Nehän voi sitten tehdä vaikka ilman vyötä(mikäli olet sellaista edes käyttänyt) jolloin rasitus keskikropalle korostuu.
Pidemmän päälle tosiaan ei ole järkevää raiskata lihaksia loppuun asti 1-jakoisella, sillä palautuminen treeneistä ei enää onnistu toivotulla tavalla. Itse aloittaessani tällä ohjelmalla hakkasin liikkeet tosin aina failureen ja kehitystä tuli, mutta kehittyneemmällä treenarilla tämä ei enää onnistu. Aloittelijana tuo tuntuman löytäminen oli ainakin itselläni hieman hankalaa, joten suosittelen vain selvittämään oikeat suoritustekniikat ja pitämään progressiota yllä sarjapainoissa.
Takaolkapäille ottaa parhaiten mielestäni takaolkapääsoudut ja vipunostot taakse. Hieman hankalaa näitä on toki saada mahtumaan 1-jakoiseen, mutta punnerrusliikkeissä nuo takaolat ei hirveästi hittiä ota.

Ei 1-jakoiseen tarvitse välttämättä takaolkapäille, epäkkäille yms. omia liikkeitä. Alaselkäkin ottaa riittävästi hittiä kyykyssä. Kuitenkin tämä ohjelma on sellainen, että suurin osa aloittaa tällä sen 3-6kk ja vaihtaa sitten mahdollisesti monijakoisempaan ohjelmaan, johon saa mahdutettua hyvin pienempiä lihojakin.

Jos kuitenkin tekee pitemmän aikaa, voi ja kannattaakin vaihteluksi ottaa soutuja ja mavea. Mutta 3kk selviää hyvin ilman maveakin. Itse teen myös satunnaisesti pohkeita.

Edit.

Kiitokset vastauksista!

Tänään toinen treeni ja varsinkin pystypunnerrus osoittautui raskaaksi neljällä sarjalla. Vaikka painot ovat aivan naurettavalla tasolla, keho väsyy hyvin pitemmillä sarjoilla ja vähäisillä palautusajoilla.

Välipäivinä ajattelin aluksi tehdä pelkkiä 6 km kävelyitä ja venyttelyä, jotta kyykky kehittyy. Jos lenkille tai uimaan erehtyisi niin varmasti menisi seuraavan päivän salitreenit heikosti.

Terve.. Olisi yksi kysymys.

Voiko ja/tai kannattaako tähän ohjelmaan lisätä vielä liike forkuille (=rannekääntö?) Olen tätä ohjelmaa pari viikkoa tehnyt ja haluaisin lisää lihaa saada forkkuihin. Vai tuleeko niille liikaa rasitusta jos lisää niille oman liikkeensä? Olen siis aloittelija kuten varmaan huomaa.

Pienikysymys olisi. Olkapää on siinä kunnossa, että penkkipunnerrus ei tee hyvää. Niin voiko kukaan suositella olkapäätä säästävää rintalihasliikettä? Muuten on kyllä toimiva reeniohjelma itselleni. :P

Terve.. Olisi yksi kysymys.

Voiko ja/tai kannattaako tähän ohjelmaan lisätä vielä liike forkuille (=rannekääntö?) Olen tätä ohjelmaa pari viikkoa tehnyt ja haluaisin lisää lihaa saada forkkuihin. Vai tuleeko niille liikaa rasitusta jos lisää niille oman liikkeensä? Olen siis aloittelija kuten varmaan huomaa.

Forkut rupee saamaan ihan eri tavalla hittiä sitten kun saat maveen(vastaotteella) ja hauiskääntöön lisää painoja, mutta alussa mun mielestä niitä on hyvä rasittaa erikseenkin, joten anna mennä.

Mun mielestä aloittelijan ei hirveenä kannattais murehtia vielä forkkujen kehittymisestä, eli pitäisin kyllä ohjelman sellaisenaan. Jos tätä nyt joku edistyneempi tätä tekee, niin silloin tietää varmaan jo itse että kannattaako lisätä liikkeitä.

Arskan kutosta nyt reilun kuukauden tahkonneena mietin että olisko leuoille joku korvaava liike olemassa?
En ole koskaan saanut leukoja montaa tehtyä ja turhauttaa kun saa tehtyä vain 3-1 "sarjat" leukoja.

Ja toinen jutska kun muissa liikkeissä kehitystä paukkuu niin haukat vaan rupsahtaa entisestään.
Alussa sain jo näillä painoilla 10-10-9, seuraavalla kerralla 10-10-7, sitä seuraavalla 10-10-10, seuravaalla 10-10-11 ja sen jälkeen on viimeisen sarjan toistot puonnu johonkin neljään.
Tänään tuli pohjanoteeraus kun en saanut toisella sarjalla kuin 5 toistoa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Arskan kutosta nyt reilun kuukauden tahkonneena mietin että olisko leuoille joku korvaava liike olemassa?
En ole koskaan saanut leukoja montaa tehtyä ja turhauttaa kun saa tehtyä vain 3-1 "sarjat" leukoja.

Ja toinen jutska kun muissa liikkeissä kehitystä paukkuu niin haukat vaan rupsahtaa entisestään.
Alussa sain jo näillä painoilla 10-10-9, seuraavalla kerralla 10-10-7, sitä seuraavalla 10-10-10, seuravaalla 10-10-11 ja sen jälkeen on viimeisen sarjan toistot puonnu johonkin neljään.
Tänään tuli pohjanoteeraus kun en saanut toisella sarjalla kuin 5 toistoa.

Hauikset rasittuu myöskin penkissä ja leuoissa. Koita ylätaljaa tai kulmasoutua leukojen sijaan, jos et niitä halua tehdä.

Kuinka korkealle pään pitäisi nousta hartioita leveämmälllä asennolla tehdyssä myötäote leuanvedossa? Saan tällä hetkellä nenän tangon korkeudelle ekoilla toistoilla ja viimeisillä otsa on tangon korkeudella. Muutenkin melkoista räpitelyä enkä saa kuin 5 tällä tekniikalla, kun kapealla vastaotteella menee 8 tai 9. Kannattaako kuitenkin jatkaa tuolla vaikeammalla tavalla?

Muuten ohjelma lähtenyt pyörimään ihan OK, penkissä ja kyykyssä painoja saa nostaa joka kerta vielä alkuun, mutta hauiskäännössä ja pystypunnerruksessa vähemmän yllättäen kehittyminen reilusti hitaampaa. Vatsoja alan varmaan tekemään jalkojen nostolla ja voimapyörällä tuon tavallisen istumaannousun kanssa vuorotellen. Mihin tuo voimapyörä ottaa eniten? Alaselkään ja vatsoihin?

Kohta alkaa olemaan 3 viikkoa täynnä tätä G6:sta. Kysymys kuuluukin, kannattaako pitää kevyttä viikkoa? Ei siinä ettei jaksaisi täysiä vetää, vaikka reenin jälkeen voi vähän heikottaakkin. Mutta olen kuullut näin että kevyt viikko joka neljäs viikko. Kannattaako ja miksi? Kiitoksia :)

Leuanveto sen kai kertoo, eli leuka tangon yli. Kunnon leukoja vedettäessä rinta tangon korkeudelle mutta tässä tuskin tarvitsee.

Leuan vetämisellä tangon yli ei ole mitään tekemistä selän kehityksen kanssa.. Tärkeämpää on aivan alhaalta asti vetäminen ja silmät vaikka tangon kohdalle.

Kohta alkaa olemaan 3 viikkoa täynnä tätä G6:sta. Kysymys kuuluukin, kannattaako pitää kevyttä viikkoa? Ei siinä ettei jaksaisi täysiä vetää, vaikka reenin jälkeen voi vähän heikottaakkin. Mutta olen kuullut näin että kevyt viikko joka neljäs viikko. Kannattaako ja miksi? Kiitoksia :)

eihän sitä tarvitse pitää jos siltä tuntuu, mutta voihan sitä vedellä vaikka pidempiä sarjoja tai jtn muuta kerran kuussa.

Riippuu niin monesta eri asiasta, että ei voi suoraan sanoa kannattaako viikkojen x jälkeen pitää kevyt viikko. Jos susta tuntuu siltä, niin pidä ihmeessä. Kuitenkaan jos et oo esim failureen asti vetänyt kertaakaan ja rauta on ollut kevyttä, niin ite en pitäis.

Leuan vetämisellä tangon yli ei ole mitään tekemistä selän kehityksen kanssa.. Tärkeämpää on aivan alhaalta asti vetäminen ja silmät vaikka tangon kohdalle.

Selän ja tämän ohjelman kannaltahan se on ihan sama, mutta tässä ei nyt kysytty selän kannalta asiaa vaan oikeata tekniikkaa edelleenki LEUANvedolle, jossa yleinen määritys on että leuka menee tangon yli. Virallisissa kisoissa / ennätystä rikkoessa et saa sun silmät-tangolle "leuoillas" mitään tulosta aikaseks. Jos jotain tehdään niin tehdään myös kunnolla.

Selän ja tämän ohjelman kannaltahan se on ihan sama, mutta tässä ei nyt kysytty selän kannalta asiaa vaan oikeata tekniikkaa edelleenki LEUANvedolle, jossa yleinen määritys on että leuka menee tangon yli. Virallisissa kisoissa / ennätystä rikkoessa et saa sun silmät-tangolle "leuoillas" mitään tulosta aikaseks. Jos jotain tehdään niin tehdään myös kunnolla.

Kovasti kuitenkin tähän viestiketjuun tehty viesti implikoisi, että nimen omaan kysytään mikä on tämän ohjelman kannalta "oikea tekniikka". Virallisilla kisoilla ei ole vittuakaan tekemistä muun, kuin virallisten kisojen kanssa, tässä ketjussa keskustellaan arskan kutosesta.

Joo eli tarkennetaan tuota aiempaa kysymystä:

Saako selkä riittävästi hittiä ainakin alkuun, kun teen noita leveitä myötäote pull-uppeja niin että silmät nousee tangon korkeudelle? Vai kannattaako alkaa tekemään kapeaa vastaote leuanvetoa, joita saan puhtaasti tehtynä paljon enemmän? Tietysti vaihtelua voi tehdä välillä mutta näin yleisesti ohjelman tasolla?

Riittävätkö nuo "leuanvedot" ja kyykky (reidet ala-asennossa lattian suuntaisesti) treenaamaan sekä ala- että yläselkää? Maven ajattelin ottaa jotenkin mukaan, mutta taidan odottaa siihen saakka etten pysty lisäämään joka treeneissä 2,5 kiloa kyykkyyn.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom