Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Unohdetaas nämä no pain no gain #yoloswag -paskaquotet heti alkuunsakin, koska olen kai sitten yli-ihminen kun tuloksia on tullut ilman kipua :wtf:

No ei mullakaan kipua ole ollut, ja tuloksia on tullut. Olis pitänyt sanoa "kehityksen eteen on nähtävä vaivaa". Joka tapauksessa, kun G6:ssa sitä kyykkyä korottaa nousujohteisesti, niin ei siitä hengästymisestä pääse millään eroon (paitsi jos ei tee kyykkyä), koska kyllä rankka kyykkysetti happea tarvii, teki sen kuka hyvänsä. Jos ei puuskututa edes vähän, niin on liian köykäset painot :puntti:

Gutaahan se tekee jos tekee G6:ssa ne kyykyt 4*15*x (Kalasen sarjapainolaskurilla kattoo sellaset painot, että menee just se 15). Tuolla kun teki, niin kympit ei tuntunu enää niin karseelta.

Terve. Oon tehny tätä ohjelmaa nyt 3kk ja paino noussu 71kilosta 77kg ja tulokset noussu myös hyvin.
Mutta pitäisikö jatkaa vielä toiset 3kk vai 6kk vai vaihtaa esim 5x5 ohjelmaan? Ja juuri nyt tuntuu etten saa painoja enää korotettua, eli kannattaako vaan puskea eteenpäin vai vaihtaa ohjelmaa? Ja kolme kertaa viikossa käyn vetämäs ton g6:sen läpi.

kyykky syvältä

No ei mullakaan kipua ole ollut, ja tuloksia on tullut. Olis pitänyt sanoa "kehityksen eteen on nähtävä vaivaa". Joka tapauksessa, kun G6:ssa sitä kyykkyä korottaa nousujohteisesti, niin ei siitä hengästymisestä pääse millään eroon (paitsi jos ei tee kyykkyä), koska kyllä rankka kyykkysetti happea tarvii, teki sen kuka hyvänsä. Jos ei puuskututa edes vähän, niin on liian köykäset painot :puntti:

Gutaahan se tekee jos tekee G6:ssa ne kyykyt 4*15*x (Kalasen sarjapainolaskurilla kattoo sellaset painot, että menee just se 15). Tuolla kun teki, niin kympit ei tuntunu enää niin karseelta.

Mulle sopii maksimissaan 2 kyykkyreeniä viikkoon. Vähintään 2 päivää menee palautumiseen, kun kunnon syväkyykkyreenin tekee. Tuo 4 x 15 täysillä kolme kertaa viikossa on aika kova pläjäys, siinä ei jaloilla muuta tehdäkkään (ei edes kävellä portaita). Sama koskee maastavetoa. Olen tosin tehnyt vähän lyhempiä, 5 X 6-8 sarjoja ~100 kg painoilla. Lähes kaikki muut liikkeet (kuten penkki, leuat, dipit ym) pystyykin tekemään ihan hyvin vaikka joka toinen päivä. Tämä siis oma kokemukseni, onneksi jotkut pystyy treenaamaan jalkoja kunnolla ja kovaa :)

Joitain ammattiurheilijoita täytyy ihailla, kun pystyvät kasvattamaan valtavat jalkavoimat kisakauden aikana (esim. jotkin nuoret tenniksenpelaajat), ilman että suorituskyky itse lajissa kärsisi tästä.

Terve. Oon tehny tätä ohjelmaa nyt 3kk ja paino noussu 71kilosta 77kg ja tulokset noussu myös hyvin.
Mutta pitäisikö jatkaa vielä toiset 3kk vai 6kk vai vaihtaa esim 5x5 ohjelmaan? Ja juuri nyt tuntuu etten saa painoja enää korotettua, eli kannattaako vaan puskea eteenpäin vai vaihtaa ohjelmaa? Ja kolme kertaa viikossa käyn vetämäs ton g6:sen läpi.

Puske eteenpäin vaan, syö paremmin, venyttele enemmän, lepää paremmin. Parhaiten itsellä kehitty vasta 5-7 kk aikana, ja todella loistavasti kehittyikin. 9 kk tein siis putkeen tota 3 x viikkoon... Välissä muutama kevyempi viikko (60 % sarjapainoilla kympin sarjat), "kestävyysviikko" (15 toistot pienemmillä painoilla) ja muutama "voimaviikko" (vitosen toistot ja isommat painot).

Kysyinkin noin viikko sitten tätä samaa täällä. Yksi vastasi, mutta haluisin kuulla muidenkin mielipiteitä. Eli miten porukka tekee jossei jaksa tehdä sitä 10 toistoa? Jätättekö sarjan esim. 8. toistoon vai pusketteko ihan pienellä tauolla sen toistomäärän kymmeneen(eli 8 toistoa, pieni tauko ja 2 toistoa)? Lihashan kuormittuu enempi, jos se tekee enempi toistoja. Mutta onko siinä järkeä? Mitä mieltä olette?

Itse huomasin ensimmäisen postaukseni jälkeen tärkeän asian, mikä oli unohtunut alkuvuodesta(Steffecent huomautti asiasta - kiitos hänelle! :) ). Sehän on tietenkin syöminen. Kalorilaskurilla olen nyt viikon tarkkailut ruokailuani ja täytyy sanoa, että se oli ihan persiillään alkuvuoden. Viikon olen syönnyt noin 300 kaloria "ylimääräistä" peruskulutuksen ja liikunnan jälkeen. Kultainen kuusikko on menny huomattavasti helpommin läpi ja painoja on lähes kaikissa saanut nostaa seuraavalle tasolle. Viimeisimmällä treenillä meni tämä uusikin taso suhteellisen kevyesti, joten uskon että ensi viikolla saa taas laittaa lisää malmia tankoon) Joten, muistakaa syöminen! :)

Fiilis on korkealla, huomenna taas tekeen! Mutta miten noi toistot, jossei jaksa tehdä 10 toistoa?

^Lisätoistot tuntuu aika turhilta, mieluummin vaan yrittää seuraavassa sarjassa enemmän toistoja. Eli teen itse esim. 8,7,7 ja siirryn seuraavaan liikkeeseen. Jätetään tommoset hifistelyt 5-jakoisiin ja nostetaan asenteella se kymppi sieltä :).

Mä rankasisin ennemmin jollain kevyemmällä painolla jos ei mee kymppi, esim et jos menee penkissä 10,8,7 nii sit painoo pois tangosta sen verran, että saa vedettyä kympin ja sit koittaa viel yhen kympin.. ja jos leuoissa esim tuntuu siltä, että paukkuja jää vielä niin tekee sitten ylätaljaa tai pendlay rowta.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Joo hyvä kuulla et kehitystä tulee 3kk jälkeenkin, täytyy vetää toi kevyt viikko väliin niin siitä uuteen nousuun.
Todella hyvä ohjelma joten tehään nyt kesä ainakin vielä. Ja proteiinin voisin nostaa 200grammaan päivässä.

Fiilis on korkealla, huomenna taas tekeen! Mutta miten noi toistot, jossei jaksa tehdä 10 toistoa?

Teet niin monta sarjaa, kun ohjelmassa on ja niin monta toistoa, kun tulee, jos tulis vaikka 10,8,8 nii ens kerralla voi sitte yrittää parantaa noita viimisiä toistoja paremmaksi. Toki, jos ei ens kerrallakaan meinaa tulla nii voi vähän vähentää painoa tangosta. Turhaa alkaa hinkuttamaan mitään kakkosia koska se ei siihin sarjaan enään tuo mitään lisää mikä jäi vajaaksi. Enemmänkin haittaa sun toista tulevaa kunnon sarjaa.

Moro

Kävin äsken kokeilemassa ekan G6 treenin. Nousi joitain kysymyksiä ja koska ketju on näin pitkä niin en ala selaamaan kaikkia sivuja läpi.

-Mikä olis suunnilleen oikea leveys leuoille? Jotain 10cm puoliinsa hartioiden ulkopuolelle? Ja pitäskö tässä tehdä kämmen kasvoja päin vai kämmenselkä itseään kohti? Ilmeisesti tuo kämmenselkä itseensä päin (myötäote?)
-Kannattaako vatsat tehdä aina tuolla normaalilla vatsarutistuksella? Jos jonkin ajan jälkeen alkaa vuorottelemaan vaikka voimapyörän kanssa? Olisiko hirveän väärin jos tekisin ekan sarjan kiertoja, jotta kyljet rasittuisivat? Siinähän taitaa tulla suorille lihaksillekin ärsykettä.
-Mavesta luinkin jo juttua mutta kysytään kuitenkin. Kannattaako mave tehdä vaikka kerran viikossa normaalin G6 kierron lopuksi, vaikka voimat ovatkin lopussa? En haluaisi korvata kyykkyä. Minkälaiset sarjat ja toistot maveen?
-Mitkä lihakset jäävät paitsioon tällä ohjelmalla? Pohkeita alan tekemään varmaan kerran viikkoon mutta onko muita selkeästi vähälle rasitukselle jääviä lihaksia? Korvasin myös NTP:n tavallisella pystypunnerruksella seisaalteen.
-Riittääkö tuo yksi mave/viikko alaselälle kyykyn kanssa?

Sitten sekalaisempaa, ei niin ohjelmaan liittyvää ihmettelyä.
-Ajattelin alkuun säilyttää painoni samana. Kunhan seinä nousee vastaan niin täytyy varmaan alkaa ottamaan se +300 - +500 kaloria/viikko ylimääräistä. Onko täysin typerää koska kuitenkin bodausohjelma?
-Kevyt kävely on varmaan suotavaa välipäivinä. Entä lyhyet lenkit tai uimareissut? Minkälaista liikuntaa olette harrastaneet välipäivinä?

Hirveästi tekstiä. Kiitokset neuvoista jo etukäteen!

Luin jostain, että vastaote + peukku samalla puolella kuin muutkin sormet eristää liikkeen paremmin selkään leuanvedossa, joten oon tuolla tavalla tehnyt niitä arskassa. Vatsoja teet niin miten pystyt. Jos paukkuu riittä dragon flageihin ja vatsarullaukseen niin niitä sitten. Mä suosittelen itse myöskin että teet useampiakin eri liikkeitä vatsoille, kun vain rutistuksia tms.

Jos teet maven vielä ton kaiken muun päälle, niin saattaa kyllä paukut olla aika lopussa jo siinä vaiheessa. Suosittelen ihan vaan että raakasti joka toinen kyykky maveks. Ojentajiahan tuosa arskassa ei reenata erikseen, mutta ne ottaa kyllä NTP:ssä osumaa, mutta kun oot sen korvannut niin niille kannatta ehkä harkita jotain vielä. Vaikka sit dippejä. Pohkeet jää myöskin aika paitsioon, kuten takaolkapäätkin. Ja jaloille on tosiaan vaan tossa alkuperäsessä yksi liike.

Ja syö kuule ihan alusta asti vaan kunnolla, diettaat sitten ylimääräsen fläsän pois joskus muulloin. Välipäivien kevyt liikunta on ihan hyvä juttu, kuhan pitää sen tosiaan kevyenä.

-Ajattelin alkuun säilyttää painoni samana. Kunhan seinä nousee vastaan niin täytyy varmaan alkaa ottamaan se +300 - +500 kaloria/viikko ylimääräistä. Onko täysin typerää koska kuitenkin bodausohjelma?
-Kevyt kävely on varmaan suotavaa välipäivinä. Entä lyhyet lenkit tai uimareissut? Minkälaista liikuntaa olette harrastaneet välipäivinä?

Aluks voi olla itseasiassa suositeltavaa syödä suunnilleen kulutusta vastaava määrä, koska sillon rasvanpoltto ja lihaksenkasvatus on samanaikaisesti mahdollista. Miksei tollasta "ainutkertaista" mahdollisuutta käyttäis hyväkseen, ku myöhemmin se ei kuitenkaan onnistu. Toki lihas kasvaa vähän tehokkaammin, jos syöt hiukan enemmän.

Kävely nyt periaatteessa on suotavaa, koska se saattaa nopeuttaa palautumista, mutta ei sekään välttämätöntä oo. Lyhyet ja miksei vähän pidemmätkin lenkit ja uimareissut käyvät toki myös.

Jääny vähän epäselväks tekeekö porukka tätä ohjelmaa joka toinen päivä vai kolme kertaa viikkoon?
Joka toinen päivä tekemällähän tulis 3-4 kertaa/viikko esim. ma,ke,pe,su,ti,to,la... jne.
Elikkäs miten ootte tehneet?

Jääny vähän epäselväks tekeekö porukka tätä ohjelmaa joka toinen päivä vai kolme kertaa viikkoon?
Joka toinen päivä tekemällähän tulis 3-4 kertaa/viikko esim. ma,ke,pe,su,ti,to,la... jne.

Kolme kertaa viikossa treenaan! Minimi palautus on yks päivä treenien välissä, eli ei peräkkäisinä päivinä. Eikä ole väliä pitääkö sen yhden vai kahden päivän tauon. Alussa saattaa olla hyvä pitää myös se pari päivää taukoa, jos siltä tuntuu.

Mä teen joka toinen päivä. Ekal viikol 4 kertaa, tokal 3, kolmannel 4 jne. Varioin myöskin vähän liikkeitä tuon mukaan, esim joka toisella kerralla vinopenkkii, soutua yms.

Riittääkö tuo yksi mavekerta viikossa alaselälle kyykyn kanssa vai pitääkö ottaa lisäliikkeitä? Entä mikä olisi paras liike samalla takaolkapäille ja ojentajille? Dippi?

Luin ketjua läpi ja oli juttua että yksijakoisella ei saisi treenata itseään joka kerta loppuun saakka. Pitääkö tämä paikkansa? Suuremmilla painoilla ohjelman edetessä taitaa muodostua mahdottomaksi. Mitä muuten pitäisi tietää kun aloittelijana treenaan lihasmassaa? Tuleeko tuntumaan keskittyä vai riittääkö että pystyy korottamaan treenipainoja tasaisesti viikosta toiseen? Tekniikoiden uskon olevan melko hyvin hallussa.

Miksi muuten ohjelmassa on hauiskääntö? Eikö leuat hoida tämän lihasryhmän? Tulen kyllä tekemään ohjelman mukaan mutta mietin kuitenkin.

Riittääkö tuo yksi mavekerta viikossa alaselälle kyykyn kanssa vai pitääkö ottaa lisäliikkeitä? Entä mikä olisi paras liike samalla takaolkapäille ja ojentajille? Dippi?

Luin ketjua läpi ja oli juttua että yksijakoisella ei saisi treenata itseään joka kerta loppuun saakka. Pitääkö tämä paikkansa? Suuremmilla painoilla ohjelman edetessä taitaa muodostua mahdottomaksi. Mitä muuten pitäisi tietää kun aloittelijana treenaan lihasmassaa? Tuleeko tuntumaan keskittyä vai riittääkö että pystyy korottamaan treenipainoja tasaisesti viikosta toiseen? Tekniikoiden uskon olevan melko hyvin hallussa.

Miksi muuten ohjelmassa on hauiskääntö? Eikö leuat hoida tämän lihasryhmän? Tulen kyllä tekemään ohjelman mukaan mutta mietin kuitenkin.

Voithan sinä viellä tehä ojennuksia alaselälle, jos siltä tuntuu. Dippi on mun mielestä yks parhaimpia ja kivoimpia liikkeitä tehdä. Muista vain tehdä dipit suht suorassa, että ne menee ojentajille, eikä myös rinnat tule mukaan kauhesasti. Tuntuma on myös hyvä olla aina, jos alkaa koko aika seuraamaan painoja ja lisää romua älyttömästi niin tekniikka alkaa kärsiä ja ei siinä enää lopuksi mitään tuntumaa saada. Hauiskääntö aktivoi suoraan hauiksia ja on yksi parhaimpia liikkeitä omasta mielestäni suoralla tangolla tehtynä. Leuat toki ottaa hauiksiin, mutta en usko, että ne pitemmän päälle enää hauiksia kehittää. Aloittijoilla kasvaa patti teki mitä vain.

Suositut

Back
Ylös Bottom