Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Terveppä teille yksijakoisiin perehtyneet kuntosaliharrastajat!

Kuusikolla tuli treenattua kolmisen kuukautta kun aloitin noin vuosi sitten kuntosali harjoittelun aktiivisemmin. Nyt olisi tarkoitus (tarkemmin ensi maanantaista lähtien) aloittaa ensi kertaa kunnon dietti.
Olen tässä pyöritellyt ajatusta jossa ottaisin kuutosen käyttöön dietillä joka toinen viikko kolmasti ja joka toinen viikko neljästi tehtynä. Ykkös viikolla tulisi neljä aerobista treeniä saliharjoittelun lisäksi ja toisella viikolla 3. Kysymys siis kuuluu on tässä mitään järkeä? Tähän mennessä menty kolmijakoisella rinta/ojentajat, selkä/hauikset ja jalat jaolla.

Tämä back to basics metodi kolahtaisi omaan mieleen aika hyvin. Niin ja detin olisi tarkoitus kestää 10 viikkoa.

No täähän näyttää olevan varsinainen ongelma ihmisille että käyn lenkillä. Mulla olis jalat aivan jumissa vaikka tekisin kyykkyjä ja lenkin vuoropäivinä. Ja koska kestävyyttä haen niin ilmeisesti lenkkeily on aika tehokasta? Tämän olen huomannut.

Itsellä on juoksutaustaa. Voin ihan 100 % rehellisesti sanoa, että kyykystä on ihan perkeleesti hyötyä myös lenkille. Mulla ainakin kulkee nyt ihan eri tavalla lenkkikin (sarjapainoenkat yhdelle viimeiselle sarjalle takakyykyssä 10x120kg, muutoin mennään 4x10x115kg tasolla) kuin viime kesäkuussa, jolloin kyykyn sarjapainot aloittaessa G6:sta oli 40 kg. Turha on keksiä mitään tekosyitä, että "haen kestävyyttä", "käyn lenkillä", "pelaan säbää".

PS. SM-tasolla kaikki kestävyysjuoksijat treenaa kyykkyä, riveä, yms...

No täähän näyttää olevan varsinainen ongelma ihmisille että käyn lenkillä. Mulla olis jalat aivan jumissa vaikka tekisin kyykkyjä ja lenkin vuoropäivinä. Ja koska kestävyyttä haen niin ilmeisesti lenkkeily on aika tehokasta? Tämän olen huomannut.
Jos haet kestävyyttä niin miks helvetissä käyt salilla puskemassa jotain kehonrakennusohjelmaa?

Täällä ois yks kankea, jonka olkapäät ei tuumaa kestää tuota NTP:ta.
Toinen viikko menossa tällä G6:sella ja viimeisimmän treenin aikana tuo NTP lähinnä sattu ja naksu,
Mikä olisi paras vaihtoehto tuolle? Käsipainoilla, edestä tangolla, laitteessa vai joku muu? Tähän asti tehnyt tangolla seisten.
Mitenkäs noi olkapäät sit sais liikkuvammiks?

Täytyy vielä kehua ohjelmaa, raskas ja tehokas!

Jos haet kestävyyttä niin miks helvetissä käyt salilla puskemassa jotain kehonrakennusohjelmaa?

Meinasin kysyä samaa, mutta en viittiny ettei vaikuta ilkeältä.

^Antzalle: vaihda käsipainoihin. Aluksi tosiaan ei itselläkään tahtonut tangolla tehtävää ntp:tä kestää ilman naksumisia, kipeytymisiä jne. Kunhan totut, niin parin kk:n jälkeen menee tangollakin niskan taa ilman vaivoja (ainakin mulla meni). Muista tehdä keppijumppaa / pyörittele / lämmittele kädet hyvin.

Mulla tangolla tehtynä kipeytyy vasemman käden ranne ja tän takia oon sitten tehnyt käsipainoilla, millä tuota kipeytymistä ei tule. Rannetuki tietysti auttais, mutta en oo vielä sellasta hommannut.

9 kk ja 1 vko päälle tuli sitten tätä tehtyä, ennen ku vaihdoin ohjelmaa. Paras kehitys oli ehdottomasti 3-7 kk välillä, mutta kyllä tässä viimesen kk:n aikanakin sai vielä hinattua kyykkyä 10 kg ylemmäs ja penaa 5 kg ylemmäs (sarjapainot), sen sijaan leuat, ntp, haukkarit sarjapainot pysyi lähes ennallaan 7-9 kk välillä. Tosin painoakin lähtenyt pari kiloa, kun lakkasin bulkkaamasta vuodenvaihteessa + lapsi on valvottanut.

Ei nyt kuitenkaan paskemmin alottelijalta, kun kaikissa liikkeissä sai about 2-kertaistettua aloitussarjapainot, paitsi kyykyssä 3-kertaistettua tasan (40->120 kg). Nyt on hyvä jatkaa voiman hankintaa, kun on pohjaa mihin sitä ruvetaan hankkimaan :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mites cardio tämän ohjelman kanssa? voinko vetää esim:
Ma: hiit aamulla ennen aamupalaa ja sali illalla
Ti: välipäivä
Ke: hiit aamulla ennen aamupalaa ja sali illalla
To: välipäivä
Pe: hiit aamulla ennen aamupalaa ja sali illalla
La: välipäivä
Su: aamukävely ennen aamupalaa

tätäkin on uskoakseni kysytty ties kuinka monta kertaa mutta en haluaisi alkaa ettimään sitä päälle 300 sivun joukosta joten voisiko joku viisaampi valaista minua tässä asiassa että miten tämä toimisi tai olisiko jotain muokkaamista?:)

Siitä vaan just noin, hyvinhän sä ton oot jo miettinyt valmiiksi. Toinen vaihtoehto tietysti siirtää hiitit noille välipäiväaamuille, tiedä sitten mikä sopii kenellekin paremmin.

Pistetäänpä omaa edistystä ylös kans. Noin vuoden treenitauko oli ennenkuin tammikuun puolella pääsin aloitaamaan taas salilla ramppaamisen.

Kyykky 90kg -> 140kg
Penkki 50kg -> 80kg
Hauiskääntö (Ei käryä mitä se kulmatanko painaa) Tangon kummassakin päässä 5kg -> 11,25kg
NTP 20kg -> 40kg
Leuat 3 kapealla vastaotteella -> leveällä myötäotteella 9-6-6

Lisäksi korvasin vatsat mavella, koska se on niin mukavaa

Mave 70kg -> 110kg

Onko kukaan tehnyt tätä ohjelmaa dieetillä? Jos on nii voisiko kertoa vähän fiiliksiä ja että toimiko ohjelma niinkuin pitää?

Suositut

Back
Ylös Bottom