Hei muille kultaisen kuusikon tekijöille.
Itse olen nyt tehnyt kyseistä ohjelmaa vuoden alusta. Treeni kertoja on noin 30. Olen pyrkinyt tekemään niin kuin ohjeissa on määrätty. Joskus tulee pakostakin tehtyä peräkkäisinä päivinä aikatauluongelmien vuoksi(treenien välissä on kuitenkin aikaa, koska pyrin tekemään ensimmäisen päivän treenin aamulla ja seuraavana päivänä illalla). Minulla on saliharrastusta noin 2 vuotta takana epäsäännöllisesti, jonka aikana painoni nousi noin 15 kiloa. Osa on tietenkin rasvaa. Ennen saliharrastusta rasvaprosentti oli reippaasti alle 10, nyt se on n.12.
Kyykky: 60->75
Penkki: 45->60
Leuat: 3/2/1->9/8/7
yläpunnerrus: 40(smith)->17,5 käsipainot
Hausi: 20->25
Vatsat:20/20/20->4x25
Tulokset eivät ole nousseet omasta mielestä hirmuisesti, mutta ero on selvä kun ottaa paidan pois verrattuna joulukuuhun 2012.
Minulle onkin herännyt kysymyksiä. Otetaan esimerkki penkkipunnerruksesta. Melkein aina kun nostan painoja, niin en jaksa tehdä uusilla painoilla välttämättä 10 toistoa. Näin ollen piän pienen tauon (alle 30sek) ja teen puuttuvat toistot. Näin siis saan tehtyä sen 10 toistoa, joskin esim 7+2+1=10. Onko tämä oikea tyyli, vai pitäisikö minun vain lopettaa siihen mihin se menee, esimerkissä toistoon 7?
Painoni nousi aluksi 83,5->85,5, mutta on nyt palautunut takaisin 84. Omasta mielestä syön sen 2500 kaloria päivässä. Proteiinia syön keskimäärin 1,5-2g per paino kilo. Pitäiskö tässä alkaa bulkkaamaan?
Lueskelin kymmeniä sivuja ja huomasin, että tässä ohjelmassa ei saisi tehdä itseään "ihan loppuun". Voiko joku valaista asiaa tarkemmin? Itse teen hampaan irvessä ohjelman noin 80 minuutissa ja sen jälkeen voin sanoa, että kyllä väsyttää. Eli pitäisikö minun tehdä samoille painoilla kauemmin, ennen kuin siirryn 2,5 kiloa isompiin painoihin?
Miten sitten palautteluviikot? Itsellä tuli 2 viikon huili helmikuussa. Tein myöskin maaliskuussa saman ohjelman mutta 6 toistoilla, isommilla painoilla. Onko tämä teidän mielestänne oikea taktiikka? Näin ainakin penkki nousi pysyvästi siihen 3x10 sarjoihin, ilman "plussia" (plussa: 7+2+1)
Suuret kiitokset avusta ja neuvoista!! Huikea ohjelma ja aina mukava mennä tekemään.
Loppuu vielä video
Hyviä Treenejä!