Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Onko kukaan tehnyt tätä ohjelmaa dieetillä? Jos on nii voisiko kertoa vähän fiiliksiä ja että toimiko ohjelma niinkuin pitää?

Kyllä se toimii mutta voipi olla suotavaa laskea vähän intensiteettiä eli vähemmän toistoja = lihakset ja voimat pysyy mutta rasvaa katoaa.

Mitä ootte mieltä, jos korvaisin hauiskäännön mavella? Jos vaikka lisäisi leuat 4x10, joista 2x10 tekisi kapealla vastaotteella. Eikö leuanveto vastaotteella kuitenkin vaikuta hauikseen?

Mitä ootte mieltä, jos korvaisin hauiskäännön mavella?

Eli yrittäisi alaselkää, pakaroita ja takareisiä aktivoimalla saada hauiksen kasvamaan?

Jos vaikka lisäisi leuat 4x10, joista 2x10 tekisi kapealla vastaotteella. Eikö leuanveto vastaotteella kuitenkin vaikuta hauikseen?

Yritätkö olla nokkelampi kuin kaikki muut tähän asti ohjelmaa tehneet vai? Meinaan lähinnä sitä, että eristävällä hauisliikkeellä säästellään taas olkapäitä, jotka muutenkin tulevat hyvin treenatuksi G6:ssa. Jos haluat jonkun eristävän liikkeen hauikselle hauiskäännön sijaan, voisit katsella täältä:

http://www.exrx.net/Lists/ExList/ArmWt.html#anchor1910082

Ymmärsinkö nyt oikein että painoa lisätään AINA kun viiminen sarja menee yli 10 toiston? eli jos teen maanantaina penkissä 10-10-12 niin lisään keskiviikon reeniin 2,5kg ja jos teen taas 10-10-12 niin lisään perjantain penkkiin 2,5kg?

Ymmärsinkö nyt oikein että painoa lisätään AINA kun viiminen sarja menee yli 10 toiston? eli jos teen maanantaina penkissä 10-10-12 niin lisään keskiviikon reeniin 2,5kg ja jos teen taas 10-10-12 niin lisään perjantain penkkiin 2,5kg?

Juu.

Mitäs gurut olette mieltä voisko tätä muokata väliaikaisesti hieman voimapainotteisemmaksi? Eli oon tällä veivannut syksystä asti ja ohjelma maistuu edelleen hunajalta ja ei tekisi mieli muuttaa kokonaan. Kuitenkin jotain pientä vaihtelua olisi kiva saada ja ajattelin, että jos tekisi parin kuukauden jakson hieman lyhyemmillä toistoilla (eli kyykky 4x5-6, penkki 3x5-6 jne.). Voiko tästä tulla palautumisen tms. kannalta ongelmia?

Mitäs gurut olette mieltä voisko tätä muokata väliaikaisesti hieman voimapainotteisemmaksi? Eli oon tällä veivannut syksystä asti ja ohjelma maistuu edelleen hunajalta ja ei tekisi mieli muuttaa kokonaan. Kuitenkin jotain pientä vaihtelua olisi kiva saada ja ajattelin, että jos tekisi parin kuukauden jakson hieman lyhyemmillä toistoilla (eli kyykky 4x5-6, penkki 3x5-6 jne.). Voiko tästä tulla palautumisen tms. kannalta ongelmia?

No mä en oo mikään guru, mutta kyllä toistomäärien vaihtelu on hyväksi. Ja sitten voithan sä vaihdella liikkeitäkin jos niin haluat.

http://www.pakkotoisto.com/aloittelijoiden-osio/30328-toistomaeaerien-vaihtelu/

onkos muilla alkanu olkapäät oireilemaan tätä tehdessä? itte ehin jotain 6viikkoa vetään ku alko molemmat etuolkapäät ärtymään..

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
onkos muilla alkanu olkapäät oireilemaan tätä tehdessä? itte ehin jotain 6viikkoa vetään ku alko molemmat etuolkapäät ärtymään..

Vasen olkapää oireilee, mutta se johtunee siitä, että on hieman eri korkeudella hartialinjaa myöten, kuin oikea, joten ottanee enemmän hittiä liikkeissä. Oireilisi aika varmasti miten tahansa muutenkin treenaamalla, koitan vipareita tehdä ja pyöritellä mahdollisimman paljon ja nuo toimiikin ihan hyvin.

Tuo ihan ymmärrettävää, kun tässä ohjelmassa tehdään joka reenissä 7 etuolkapäätä rasittavaa sarjaa. Sit ku lepopäiviä on välissä yleensä se 1, niin aika koville ne joutuu. Jos uskallat kieltäytä Arskan opeista, niin suosittelen lämpimästi, että jätät pystärin vaan suosiolla vittuun ja teet jotain kevyempää sivuviparia niiden tilalla.

Vasen olkapää oireilee, mutta se johtunee siitä, että on hieman eri korkeudella hartialinjaa myöten, kuin oikea, joten ottanee enemmän hittiä liikkeissä. Oireilisi aika varmasti miten tahansa muutenkin treenaamalla, koitan vipareita tehdä ja pyöritellä mahdollisimman paljon ja nuo toimiikin ihan hyvin.

Täysin sama homma mulla, oikee olkapää painunu joskus skidinä ku kantanu reenikassin aina oikeeella. Vois koittaa vähän soveltaa kyllä, tykänny muuten ohjelmasta ja tuloksia on tullu.

Täysin sama homma mulla, oikee olkapää painunu joskus skidinä ku kantanu reenikassin aina oikeeella. Vois koittaa vähän soveltaa kyllä, tykänny muuten ohjelmasta ja tuloksia on tullu.

Oon tehnyt kevyillä painoilla tai pelkällä kepillä kuubalaisia punnerruksia ja vipunostoja sivuille + taakse. Kannattaa kokeilla kaikenlaisia tollasii kevyitä lämppäriliikkeitä ja kattoo mikä sopii parhaiten itelle.

Hei muille kultaisen kuusikon tekijöille.

Itse olen nyt tehnyt kyseistä ohjelmaa vuoden alusta. Treeni kertoja on noin 30. Olen pyrkinyt tekemään niin kuin ohjeissa on määrätty. Joskus tulee pakostakin tehtyä peräkkäisinä päivinä aikatauluongelmien vuoksi(treenien välissä on kuitenkin aikaa, koska pyrin tekemään ensimmäisen päivän treenin aamulla ja seuraavana päivänä illalla). Minulla on saliharrastusta noin 2 vuotta takana epäsäännöllisesti, jonka aikana painoni nousi noin 15 kiloa. Osa on tietenkin rasvaa. Ennen saliharrastusta rasvaprosentti oli reippaasti alle 10, nyt se on n.12.

Kyykky: 60->75
Penkki: 45->60
Leuat: 3/2/1->9/8/7
yläpunnerrus: 40(smith)->17,5 käsipainot
Hausi: 20->25
Vatsat:20/20/20->4x25

Tulokset eivät ole nousseet omasta mielestä hirmuisesti, mutta ero on selvä kun ottaa paidan pois verrattuna joulukuuhun 2012.

Minulle onkin herännyt kysymyksiä. Otetaan esimerkki penkkipunnerruksesta. Melkein aina kun nostan painoja, niin en jaksa tehdä uusilla painoilla välttämättä 10 toistoa. Näin ollen piän pienen tauon (alle 30sek) ja teen puuttuvat toistot. Näin siis saan tehtyä sen 10 toistoa, joskin esim 7+2+1=10. Onko tämä oikea tyyli, vai pitäisikö minun vain lopettaa siihen mihin se menee, esimerkissä toistoon 7?

Painoni nousi aluksi 83,5->85,5, mutta on nyt palautunut takaisin 84. Omasta mielestä syön sen 2500 kaloria päivässä. Proteiinia syön keskimäärin 1,5-2g per paino kilo. Pitäiskö tässä alkaa bulkkaamaan?

Lueskelin kymmeniä sivuja ja huomasin, että tässä ohjelmassa ei saisi tehdä itseään "ihan loppuun". Voiko joku valaista asiaa tarkemmin? Itse teen hampaan irvessä ohjelman noin 80 minuutissa ja sen jälkeen voin sanoa, että kyllä väsyttää. Eli pitäisikö minun tehdä samoille painoilla kauemmin, ennen kuin siirryn 2,5 kiloa isompiin painoihin?

Miten sitten palautteluviikot? Itsellä tuli 2 viikon huili helmikuussa. Tein myöskin maaliskuussa saman ohjelman mutta 6 toistoilla, isommilla painoilla. Onko tämä teidän mielestänne oikea taktiikka? Näin ainakin penkki nousi pysyvästi siihen 3x10 sarjoihin, ilman "plussia" (plussa: 7+2+1)

Suuret kiitokset avusta ja neuvoista!! Huikea ohjelma ja aina mukava mennä tekemään.

Loppuu vielä video

Hyviä Treenejä!

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
:)

Vai, että 84kg ja 12% rasvat ja tuollaset treenipainot? Minkäs pitunen kaveri olet? Ite olen 74kg kynäniska ja 178cm ja rasvat varmasti ainakin 15% KK treenipainot on 100kg penkki/115kg kyykky/40kg haukka/50-60kg pystypunnerrus riippuen teenkö seisten vai istuen/leukoja teen 15kg lisäpainoilla. Vatsoja teen myös lisäpainoilla 10 toiston sarjoja. Salilla alotin joskus 16-17v käymään ekan kerran ja siinä tuli runkattua aika paljon penkkiä ja haukkaria 9kk... ja ravinnosta ei tietenkään tiietty yhtään mitään. Pari leipää päivässä ja palkkarikin jäi tosi useasti pois. Voimaa kuitenkin tarttui silloinkin aika hyvin, kun ottaa huomioon tuon ravinnon ja lähes pelkästään penkki/haukkari treenit. Sitte tulikin lähes parin vuoden tauko puntti hommista, kun alotin bjj/lukkopainin ja siinä se aika menikin sitte 2010-2012 ja nyt taas olen alotellut käymään salilla ja kultasella kuusikolla ajattelin mennä ja panostaa tällä kertaa myös ravintoon. kcal siihin 3000 paikkeille ja prodea 3g/painokilo+hiilaria enemmäkseen ja sitte loput rasvasta. Itellä on se hyvä, että paino mulla pysyy samassa söin tai en ja voimatasot on jopa noussut, kun en ole salilla käynyt.

Joo aika näppärää toi jengin rasvaprosenttiarvio. Oon samanpainonen, penkki 140, veto 200 jne, omat rasvat siellä kahessakympissä. Ehkä sit vaan hyvä hermotus :rolleyes:

Tietty jos oot 210cm pitkä niin sitten.

Minulle onkin herännyt kysymyksiä. Otetaan esimerkki penkkipunnerruksesta. Melkein aina kun nostan painoja, niin en jaksa tehdä uusilla painoilla välttämättä 10 toistoa. Näin ollen piän pienen tauon (alle 30sek) ja teen puuttuvat toistot. Näin siis saan tehtyä sen 10 toistoa, joskin esim 7+2+1=10. Onko tämä oikea tyyli, vai pitäisikö minun vain lopettaa siihen mihin se menee, esimerkissä toistoon 7?

Itse ainakin lopetan siihen toistoon mihin menee. Viimeksi kun esimerkiksi nostin penkkiä sen 2,5kg meni seuraavalla kerralla sarjoissa 10, 9 ja 7. Seuraavalla kerralla sitten jo 10, 10 ja 8. Siitä se pikku hiljaa nousee taas niihin kympin sarjoihin ja edelleen viimeinen sarja yli kymppiin ja taas lisää. En ole siis nähnyt tarpeelliseksi tehdä mitään minisarjoja puolen minuutin palautuksilla saadakseni sen kympin täyteen, enkä usko että kovin moni muukaan niin tekee.

Painoni nousi aluksi 83,5->85,5, mutta on nyt palautunut takaisin 84. Omasta mielestä syön sen 2500 kaloria päivässä. Proteiinia syön keskimäärin 1,5-2g per paino kilo. Pitäiskö tässä alkaa bulkkaamaan?

Riippuu tietysti ihan siitä mitä haluat.. Jos rasvasi tosiaan on alhaalla kuten puhut ja haluat kasvaa isommaksi niin tottakai bulkkaus on oikea vaihtoehto. Todennäköisesti alkuun paino nousi kun nestettä kerääntyi lihaksiin jne, mutta nyt syöt sitten ylläpitokaloreilla tai jopa alle ja paino ei tästä syystä nouse. Itse syön about 3200 kaloria päivässä ja tuntuu että tämäkin on liian vähän, voisi jopa varovaisesti lisäillä. Paljonko sinulla on pituutta?

Lueskelin kymmeniä sivuja ja huomasin, että tässä ohjelmassa ei saisi tehdä itseään "ihan loppuun". Voiko joku valaista asiaa tarkemmin? Itse teen hampaan irvessä ohjelman noin 80 minuutissa ja sen jälkeen voin sanoa, että kyllä väsyttää. Eli pitäisikö minun tehdä samoille painoilla kauemmin, ennen kuin siirryn 2,5 kiloa isompiin painoihin?

Ei. Nostat painoa aina kun se 12-13 menee täyteen viimeisellä sarjalla. Eiköhän tuolla "ihan loppuun" tekemisellä meinata ennemminkin sitä ettei tehdä jokaista sarjaa ihan failureen saakka. Kovaa saa ja pitääkin kuitenkin treenata jos tuloksia haluaa.

Unohdin tosiaan laittaa pituuteni. Eli olen 190cm pitkä. En ole koskaan tehnyt yhtään mitään saliharrastusta, lähinnä vai kestävyyslajeja. Olin siis hyvin hintelä "kestävyysmatkajuoksian" vartalolla. Tämän hetken rasvaprosenttini olen mitannut ja se on sen 12.8 tarkalleen. Ennen olin pelkkään "luuta ja nahkaa" niin siitä se arvio, että ennen rp on ollut alle kymmenen. Aikaisempi saliharrastukseni on ollut lähinnä "tehdään mitä sattuu" -osastoa. Ei ole ollut tavoitteita eikä tiettyjä painoja. Kunhan on vaan mennyt ja tehnyt. Penkkiä esim en ole juurikaan tehnyt "kunnolla" ennen kuin aloitin tämän kutosen.

Hieno kuulla, että Vilu ja Kynis saa penkistä lähemmäksi sata kiloa. Hyvin on treeni toiminut teillä. Ette kuitenkaan antaneet mitään kunnollisia vastauksia esittämääni kysymyksiin, vaan lähinnä kerroitte oman treenihistorian ja isot painot :D

Suuret kiitokset Steffecentille. Itse tosiaan teen niitä "plussia". Olisi mukava kuulla myös muiden mielipiteitä. Ruokailusta sen verran, että minun tosiaan pitää keskittyä tulevaisuudessa enempi syömiseen ja siihen, että saan tarvittavat kalorit/proteiinit joka päivä. Olen aina ollu huono ruokanen ja ruoka ei ole maistunnut :/ Onhan tämä haastavaa, mutta mukavaa hommaa.

Vielä sen verran, että hauiksessa on tällä hetkellä paino n.27-29 kiloa.

Suositut

Back
Ylös Bottom