Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Kehitykseen olen ollut tyytyväinen ja treeni maistuu. Nyt on kuitenkin hieman kehitys hidastunut, eikä ole tarttenut pariin viikkoon lisäkiloja laittaa. Tarkoitus olisi tällä ohjelmalla mennä huhtikuun loppuun saakka ja sitten jotain muuta. Haluaisin silti pientä variaatiota tähän ohjelmaan, josko sitä kautta vaikka tulokset lähtis taas paranemaan. Olen miettinyt seuraavia liikkeitä: mave, kulmasoutu ja ylätalja. Miten saisin nuita tai edes osaa nuista järkevästi ohjelmaan. Jaksan kyllä hyvin treenin ja periaatteessa pystyisin vaikka tuota ylätaljaa tekeen treenin lopuksi. Mietin myös, että korvaisin yhden kyykyn mavella eli vaikka keskiviikon treenissä. Voisiko kulmasoudun tuoda vaikka leuanvedon tilalle yhtenä päivänä? Kertokaapa vinkkejä, miten saisin järkevästi vähän vaihtelua nuilla liikkeillä tähän treeniin. Se, miksi nuita haluan kokeilla on uutta potkua treeniin ja vähän motivaatiopuolellekkin ja samalla selkä saisi enemmän treeniä.

Mä oon korvannut juurikin joka toisen treenikerran kyykyn mavella. Lisäks teen tällöin myöskin soutua leukojen jälkeen, toki sillä voi suoraan korvatakin leuat tällöin. Ylätaljaa tein jossain vaihees samaan tyyliin. Lisäks teen viel kp vinopenkin kahtena ei peräkkäisenä treenipäivänä, sekä dippiä ja ranskalaista punnerrusta kahtena ei peräkkäisenä treenipäivänä.

Mä oon korvannut juurikin joka toisen treenikerran kyykyn mavella. Lisäks teen tällöin myöskin soutua leukojen jälkeen, toki sillä voi suoraan korvatakin leuat tällöin. Ylätaljaa tein jossain vaihees samaan tyyliin. Lisäks teen viel kp vinopenkin kahtena ei peräkkäisenä treenipäivänä, sekä dippiä ja ranskalaista punnerrusta kahtena ei peräkkäisenä treenipäivänä.

Minkäslaisilla sarjoilla ja toistomäärillä teet tuota mavea ja kulmasoutua? Itselläkun ei ole kummastakaan liikkeestä kokemusta. Osaisko joku antaa jotain suuntaa antavaa painoja mulle kun katsoo missä nuo mun G6:en tulokset menee? Kokeillahan toki täytyy, mutta ois hyvä jos edes suunnilleen tietäs. Mavessa pitäs nousta jonkun verran enemmän kuin kyykyssä?

Minkäslaisilla sarjoilla ja toistomäärillä teet tuota mavea ja kulmasoutua? Itselläkun ei ole kummastakaan liikkeestä kokemusta. Osaisko joku antaa jotain suuntaa antavaa painoja mulle kun katsoo missä nuo mun G6:en tulokset menee? Kokeillahan toki täytyy, mutta ois hyvä jos edes suunnilleen tietäs. Mavessa pitäs nousta jonkun verran enemmän kuin kyykyssä?

Mavea teen sen saman, mitä kyykkyjäkin, eli 4x10. Ja mun soutuni on siis se versio, jossa yläruumis pidetään vaakatasossa, sitä teen 3x10. Viimeks tein sitä 45 kilolla, sillä saa hyvin viimeset mehut pois selästä. Jos korvaat leuat tolla, niin pistä roimasti lisää painoja. Ja se mave asettuu sitten sinne minne asettuu, kokeilet joku päivä, että millä painolla ois hyvä vetää se 4x10 sarja esimerkiksi ja rupeet siitä lisäämään sitten pikkuhiljaa painoa tankoon.

Mites nuiden sarjapainojen kanssa pitäisi menetellä, kun esim penkissä tuntuu pienikin lisäys ahistavan heti kun nakkaa vaikka kiloja lisää. Esim aikaisempi paino alkoi mennä 10-10-12(tai 13) joten lisäsin 5kg tänään ja toistot jäi 9-6-5.
Jauhanko nyt tällä uudella painolla kiukulla vai tiputanko vaikka 2,5kg pois?

Esim kyykyssä ei tämmöistä tapahdu ja melkein joka kerta on jo heti painon lisäyksen(5kg) jälkeen saanut sarjat täyteen. Kertoneeko sitte siitä että vähän puolivaloilla on menty...

Miksi ihmeessä lisäät 5kg etkä 2,5kg niinkuin ohjelmassa kuuluu? Varmaan ihan siitä johtuu, mene ihan vaan maltillisesti kuten ohjelmassa on neuvottu niin ei tule liikaa lisäiltyä.

Miksi ihmeessä lisäät 5kg etkä 2,5kg niinkuin ohjelmassa kuuluu? Varmaan ihan siitä johtuu, mene ihan vaan maltillisesti kuten ohjelmassa on neuvottu niin ei tule liikaa lisäiltyä.

Näinpä, ehkä kyykkyyn voi lisätä sen 5 kiloa ja kattoa miten menee, mutta ei penkkiin tuollaisia lisäyksiä.

Laittakaa siihen kyykkyynkin vaan 2,5kg kerralla. Progressio jatkuu paljon pidemmälle, jos alottaa selvästi alemmilla sarjapainoilla kuin pystyisi maksimissaan tehdä. Lisäilee sitten useammin. Jos alottaa heti maksimisarjapainoilla niin omalla kohdalla kroppa menee jotenkin lukkoon, eikä toistojen määrä tahdo kasvaa.

No juu, ehkäpä syy siihen ahnetimiseen oli se että näin aloittelijana ihan alkuun tuli suht nopeeta kehitystä, tai lähinnä tarkoituksella aloitin hieman pienemmillä painoilla jauhamaan tekniikkaa sinnepäin ja nyt sitten tultiin "oikealle tasolle":)
Tuo 2,5kg "sääntö" olikin mennyt aivan silmien ohi...

Minkälaisia tuloksia olette saaneet tällä ohjelmalla?

Itsellä mennyt seuraavasti, 10 viikkoa takana:
- penkki 55kg-> 65kg
- leuat 2-1-0-> 4-3-2
- niskantakaapunnerrus 20kg -> 30kg
- hauiskääntö 20kg -> 30kg
- vatsat pysyny 4x20

Ja kyykkyä en tee, käyn lenkillä :D

Siis nuo tietty sarjapainoja

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Varmaan tiedätkin, että lenkkeily ei millaan tavallaa tuo sulle jalkoihin lihaksia eikä voimaa sitten minnekkään... Kannattais varmaan vaihtaa tämä harrastus sählyyn :)

Eihän alkuperäisessä ohjelmassa mitään 2,5 kg "kuulu lisätä". Lisäys voi olla vaikka 1 kg, kunhan toiminta on säännöllisen nousujohteista.

Wirtaselle: kokeile kyykätä, ohjelman vaikutus muihinkin lihaksiin lienee täysin eri kyykyllä kuin ilman.

Niin siis en edes yritä hankkia lihasta jalkoihin, koska niissä on enemmän voimaa kuin kestävyyttä. Ihan tarkoituksella yritän kohottaa kestävyyttä lenkkeilemällä, siksi jätin kyykyt pois.

Varmaan on voimaa kuin pienessä kylässä, jossa asuu mummo ja sen vanha kissa :))
Mist ihmeest ihmiset saa kovat voimatasot jalkoihin vaikka ei oo niitä ikinä tehny, kannattas alottaa tekee niin koht voisit kyykkäillä parilla sadalla kymppei :D

Selityksiähän nuo on ettei jalkoja treenata... Harvoin niissä mitää perää on ellei nyt sattumoisin ole jalka tipsahtanut pois. Mutta miksipä niitä jalkoja edes treenaisi, kun voimaa saa pallopeleistäkin :)

Ei niitä kyykkyjä aina tehdä että jalat kasvais vaan siks että hormonivaste kasvais. Pitkä kyykkysarja=sairaasti testoa ja kasvuhormoonia lähtee kropassa liikeelle. Ihan omaa hormooooonia. Että jonkinlaista yli-naturaalia toimintaa tuo kyykkäämättämyys. Vältetään oma testosteronituotanto... :hyper:

Ei niitä kyykkyjä aina tehdä että jalat kasvais vaan siks että hormonivaste kasvais. Pitkä kyykkysarja=sairaasti testoa ja kasvuhormoonia lähtee kropassa liikeelle. Ihan omaa hormooooonia. Että jonkinlaista yli-naturaalia toimintaa tuo kyykkäämättämyys. Vältetään oma testosteronituotanto... :hyper:

Niin, usein unohtuu, että suuria painoja vaativat moninivelliikkeet ovat todella hyvä tapa nostaa testosteronitasoja treenin ajaksi. Tälläisiä liikkeitä ovat mm. tempaus, rinnalleveto, kyykky ja maastaveto.

No täähän näyttää olevan varsinainen ongelma ihmisille että käyn lenkillä. Mulla olis jalat aivan jumissa vaikka tekisin kyykkyjä ja lenkin vuoropäivinä. Ja koska kestävyyttä haen niin ilmeisesti lenkkeily on aika tehokasta? Tämän olen huomannut.

Suositut

Back
Ylös Bottom