Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Oletteko lisänneet mitään pohje- ja takareisi liikkeitä tähän?

Ei, äläkä lisää säkään. G6 ohjelma on perusliike ohjelma, teet sitä sellaisenaan kun kehitystä tulee ja kun ei tule voit hyvin vaihtaa esim. 2 jakoseen tai johonkin missä sitte pikkuhiljaa alkaa enemmän tulemaan niitä missä keskitytään myös niihin pienempiin lihasryhmiin. Aloittelijan ei mun mielestä pahemmin tarvitse pohkeita tehdä ja kyllä niiden takareisien pitäisi jo kyykkyssä ihan tarpeeksi rasittua.

Mä olen taas Nipan kanssa vähän eri mieltä. Pohkeita suosittelisin treenaamaan erikseenkin, koska tooodella monella salitreenaajalla on pienet pohkeet. Sellaset on mun mielestä tyhmän näköset. Mä oon ihan alusta saakka treenannu pohkeita eikä kaduta yhtään; ne olis tätäkin pienemmät, jos en olis niitä aina treenannu. Kaverit, jotka oon laittanu tekemään tätä, oon laittanu tekemään myös pohkeita esim. kaks sarjaa istuen ja kaks seisten tai kolme jompaa kumpaa. Enkä nää mitään syytä miksei näin vois tehä, koska tän treenin ehtii kyllä tekemään pohkeidenkin kanssa ihan järkevässä ajassa. Takareisille ei munkaan mielestäni tarvii lisätä liikkeitä kunhan tekee kyykyn vaan riittävän syvään.

Mä olen taas Nipan kanssa vähän eri mieltä. Pohkeita suosittelisin treenaamaan erikseenkin, koska tooodella monella salitreenaajalla on pienet pohkeet. Sellaset on mun mielestä tyhmän näköset. Mä oon ihan alusta saakka treenannu pohkeita eikä kaduta yhtään; ne olis tätäkin pienemmät, jos en olis niitä aina treenannu. Kaverit, jotka oon laittanu tekemään tätä, oon laittanu tekemään myös pohkeita esim. kaks sarjaa istuen ja kaks seisten tai kolme jompaa kumpaa. Enkä nää mitään syytä miksei näin vois tehä, koska tän treenin ehtii kyllä tekemään pohkeidenkin kanssa ihan järkevässä ajassa. Takareisille ei munkaan mielestäni tarvii lisätä liikkeitä kunhan tekee kyykyn vaan riittävän syvään.
eiks poheit kande pumppailla tauoilla? ei menis sitä lisäaikaakaan jos kiire on...

penkki junnannut 4 treeniä samoilla painoilla, kannattaisko ottaa 5kg pois ja lähteä uuteen nousuun sillä?

Miksei vaikka 2,5 kg? Tee välillä myös vaikka kapeeta penkkiä tai vinopenkkiä (tuppaa helposti innostuksissa unohtumaan itseltäkin vaihdella vähän). Itsellä jos on jäänyt junnaamaan, niin olen "hakenut vauhtia" (pitäiskö sanoo vaihtelua, koska vauhtiahan tossa ei tule) smithillä -> ylisuuret painot siihen vaan ja väkisin vääntää ylös, kyllä ne sieltä tulee pikku hiljaa. Sen jälkeen on AINA maistunut taas vapaalla tangolla.

Esimerkki mun smithin toteutustavasta, joka on ainakin mulla toiminut:

Olkoot sarjapaino penassa vaikka junnaamassa 70 kg:ssa vaikka toistot 9,8,7 -> smithiin 80 kg, jolloin mennee toistot about 8,8,8 tai varmaan ainakin 6,6,6 jos on tosi huono päivä. Seuraavalla kerralla lisää raivokasta vääntöä smithissä, menee 10,10,10 vaikka kaverin jeesaamana pakkotoistoilla -> sitten seuraavalla kerralla takaisin normaalin penkin pariin -> kas kummaa, 72,5 kg menee 3x10. En tietysti tiedä, miten paljon enemmän muut pystyy smithissä laittamaan, mutta itellä on aika hyvä se penkin sarjapaino +10-15 kg. Smithissä voi keskittyä pelkästään siihen puskemisen y-suunnassa.

Kokeile aluksi resettaa painoista n.10% pois ja saada vanha sarjaennätys rikki.

Kympin sarjoista kun kyse, niin miksei sitä vauhtia hakisi ylempääkin. Eli parilla kolmella kerralla painoa aina lisää ja 3x8, 3x6 tai mitä nyt sitten nouseekaan (ei kuitenkaan failureen). Sitten takaisin jumipainoon, ja kummahan se, jos 3x10 ei suju helpommin.

Sen verran pitkään (kohta 9 kk) tehny tätä G6:sta, että pikkusen tosiaan vaihtelun vuoksi olen pitänyt 5 toiston viikkojakin, eli just penkissä(kin) yks viikko mennäänkin 3x5 seteillä. Ja välillä sitten 3x15. Kummasti piristää, Kalasen sarjapainolaskurilla vaan sarjapainot kohilleen, ettei tuu sluibailtua liian keveillä painoilla.

285351_468387953215624_1237540796_n.jpg

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Sen verran pitkään (kohta 9 kk) tehny tätä G6:sta, että pikkusen tosiaan vaihtelun vuoksi olen pitänyt 5 toiston viikkojakin, eli just penkissä(kin) yks viikko mennäänkin 3x5 seteillä. Ja välillä sitten 3x15. Kummasti piristää, Kalasen sarjapainolaskurilla vaan sarjapainot kohilleen, ettei tuu sluibailtua liian keveillä painoilla.

Miltä on tuntunut - tuloksien ja kehityksen puolesta?

Sarjapainot

Lähtötaso 178 cm/74 kg:

Kyykky 40 kg
Penkki 50 kg
Leuat (tosi leveä myötäote) 8+5+4
NTP käsipainoilla 10 x 24 kg + 8 x 24 kg + 10 x 20 kg (siis 12 kg käsipainot)
Hauiskääntö tangolla 10 x 18 + 10 x 23 + 10 x 18 kg
Vatsat 20+20+10

Ny 78-kilosena (kävin jo yli 80 kg:ssa ja osa tuloksista oli vähän kovempiakin, mutta tiputin pari kiloo, ruvetaan rakentamaan vähän rauhallisemmin niin ettei tule rasvaa):

Kyykky 117,5 kg
Penkki 75 kg
Leuat (tosi levee mo) 10 kg lisäp. 7+7+7 (tai laitteessa 100 kg:lla 3x10, mutta eihän se vastaa oikeita)
NTP kp 45 kg (siis 22,5 kg käsipaino / händy)
Hauiskääntö tangolla 35,5 kg
Vatsat 10 kg paino niskan takana 30,20,20 tai jalannostot suorilla jaloilla yli 90 asteen kulmaan 40,25,20

On tässä sillain tullu asetuttua, että hakee enempi tuntumaa ja maltillisemmin kasvattelen painoja ettei vaan tekniikka kärsis. Oon mä kyykyssäkin ottanu 125 kg:lla tuntumaa, vaan ei sillä viiti vielä 4x10 settejä vetää failuren pelossa (en viiti failata kyykyssä). Viime aikoina on selkeesti haitannut se, että kakara (6 kk) valvottaa ja välillä ei kerkii syödä riittävän monipuolisesti ja sitten töissäkin väsyttää (tekosyitä, tiedän).

Vaatekauppaanhan tässä on joutunut, tahtoo ahdistaa kaikki >8kk vanhat housut jo (jalat kasvaneet ihan silmissä, ei puhettakaan että viime kesän farkut mahtuis mitenkään päin, paitsi vyötäröstä ovat löysiä), paidatkaan ei tahdo enää mahtua, paitsi ne mitkä oli ennen mulle säkkejä.

Ite kyllä vaihtaisin ohjelmaa, jos noin kauan on samalla vääntänny. Voi olla et lähtee tulokset uutee kehityksee. 9kk on ihan hemmetin pitkä aika samal ohjelmal. Semmonen 3kk on varmaa yleinen.

Ite kyllä vaihtaisin ohjelmaa, jos noin kauan on samalla vääntänny. Voi olla et lähtee tulokset uutee kehityksee. 9kk on ihan hemmetin pitkä aika samal ohjelmal. Semmonen 3kk on varmaa yleinen.

Mutta jos tuloksia tulee, voi treenata samalla ohjelmalla vaikka 30 vuotta. Tietty jos ei meinaa enää sarjapainot/lihakset kasvaa, kannattaa vaihtaa ohjelmaa tai tehdä joku muu muutos.

En nyt ainakaan vielä vaihda, kun ei tunnu siltä että pitäis vaihtaa ja treeni tuntuu menevän hyvin ja pattia tulevan. Harkitaan sitten kun tulee 1 vuosi täyteen. Onhan ton G6:n lisäksi tullu reenattua sitten välillä autotallissa työntöä, tempausta, mavea jne. kun ostin kesällä laakereroidun olympiatangon ja painoja 120kg.

Mites sitä painojen progressiota lähdetään sitten hakemaan kun on tultu siihen pisteeseen ettei voi vaan latoa 5kg lisää ja saada samoja toistomääriä?

Mites sitä painojen progressiota lähdetään sitten hakemaan kun on tultu siihen pisteeseen ettei voi vaan latoa 5kg lisää ja saada samoja toistomääriä?

Ei sun tarvii 5kg lisätä. Lisäät 2.5kg aina kun toistot alkaa menee yli reilusti tarvittavan määrän. Eikä se myöskään joka viikko myöhemmin onnistu, välillä on hyvä pitää lepoviikko tai peruuttaa hiukan painoissa ja lähteä taas tasaisesti nostamaan yläspäin.

Joo eihän noi mitää kivee hakattuja ole, mutta jos pelkästään reenaa yhdellä ainoalla ohjelmalla, niin voi sokeutua sille tuloksen tulemiselle. Tulosta kyllä tulee, mutta jos vähän vaihtais sitä ärsykettä niin vois tullakki viel paremmin kehitystä. Tosiaankin jos sitä tulosta tosiaaki tulee nii hyvi niin voihan sitä sitte jatkaa vaikka kui kauan.

Suositut

Back
Ylös Bottom