Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Aika sähäkkää menoa pitää olla jos alle tunnis kerkeää tehä kaikki. Mut joo, täs on tullut 2kk tahkottua tätä ohjelmaa. Alkaa jo vähän maistumaan puulta ja haluais tehdä välillä erilaisia sarjoja. Millaiseen ohjelmaan olis järkevä siirtyä tässä vaiheessa?
Lähtötaso n. 93kg
Takakyykky smithissä 60kg
Penkki 60kg
Leuat 8,7,6
NTP 20kg
Hauiskääntö (seisten) 20kg

Eilen tehdyt sarjat

97kg

Kyykky 110kg
Penkki 82,5kg + 1 toisto
Leuat +15kg 11,9,8
NTP 55kg
Hauis 42,5kg (seisten) Oon välillä tehnyt hauist scotissa.
Lisäks oon tehnyt Kulmasoutua leukojen jälkeen ja siin on ollut sarjapainona 77,5kg 4x10

Mites nuo pohkeet, kun niitä ei ohjelmassa ole ja sen takia Arska ite sano pohkeidensa jääneen pieneks muiden lihasten kasvaessa? Kannattaisko ne tehä loppuun esim. 4xmax 15s tauoilla seisten laitteessa?
Sitten tuloksia. Tällä hetkellä saan suunnilleen:
Penkki 2x6x60kg (tokalla sarjalla vaan 4 toistaseksi, tulokset laski tauolla tosi äkäseen)
Kyykky 1x20x60kg (en tiedä maksimeita, mutta veikkaisin olevan lähempänä 100kg
Pystypunnerrus kp. 3x12x11kg (miten voi olla noin heikko muihin nähden?)
Kulmasoutu kp. 3x10x23,5kg (-II-)

Noihin tuloksiin pohjautuen, kannattaako mun alkaa vaan tahkota tätä G6:sta, aika ei tahdo riittää ohjelmaan missä on enemmän treenejä. Tota 20-toiston kyykkyohjelmaa yritin, mutta tokalla kerralla totesin että pitää olla a) hyvin nukkunut, b) todella hyvin syönyt, c) mieli sparrattuna, et se treeni ois oikeesti hyödyllinen, joten luovutin :)
Ja siis tosiaan salilla oon käynyt aika lailla on-off meiningillä jo reippaasti yli vuoden, tauot vaan on ollut sitten kuukausien pituisia niin tulokset päässeet laskemaan välissä.

E: Sellasta vielä, että onko nuo liikkeet tarkoitus tehdä ko. järjestyksessä?

Otinpa nyt vaihteeksi golden sixin käsittelyyn kun tuli sattuneesta syystä reilu kuukauden totaalitauko. Kaik voimat hävinnä :( mut eipähän ollut minkäänlaisia jumeja missään. Kyykyssä varovasti sarjat 50-60-70-80, penkissä 50-65-75 ja leuoissa 10-6-6 toistoa omalla painolla. Tavoitteena jos pääsis kyykyssä 4x10x120, penkissä 3x10x95 ja leuoissa 18-12-10 toiston sarjoihin niin olis ihan jees. Pystäriä pitänee ottaa vain joka toinen kerta, että säästyy olkapäät. Tekee vaikka ranskalaisen punnerruksen tms.

Olen 18-vuotias nollatasosta aloittanut, vasta vajaan kolme viikkoa salilla käynyt nuorimies. Kauhulla katselen muiden aloituspainoja, koska omani ovat niin pohjalukemissa.

Kyykky ~ 20kg
Penkkipunnerrus - Tanko ja korkeintaan 5kg lisää
Leukoja en saa ollenkaan, niin korvaan sen kulmasoudulla. Siinä painoa 35kg.
Niskan takaa punnerrus - 15kg
Hauiskääntö - Scott-penkissä 10kg
Vatsat menee miten menee, kun läskiä on. Kova on silti yritys.

Olen pyrkinyt siihen että suoritan liikkeet oikein ja uskon niiden olevan suhtkoht. mallillaan nyt. Vaikka painot on mitättömiä niin sarjan viimeiset toistot
saa naaman niin tulipunaiseksi, että pelkään verisuonen katkeavan ja hiki virtaa näkyvästi. Onko jotenkin epätavallista, että alotuspainot on näin pienet jos on ihan
rapakunnosta lähtenyt liikkeelle?

Olen 18-vuotias nollatasosta aloittanut, vasta vajaan kolme viikkoa salilla käynyt nuorimies. Kauhulla katselen muiden aloituspainoja, koska omani ovat niin pohjalukemissa.

Kyykky ~ 20kg

Olen pyrkinyt siihen että suoritan liikkeet oikein ja uskon niiden olevan suhtkoht. mallillaan nyt. Vaikka painot on mitättömiä niin sarjan viimeiset toistot
saa naaman niin tulipunaiseksi, että pelkään verisuonen katkeavan ja hiki virtaa näkyvästi. Onko jotenkin epätavallista, että alotuspainot on näin pienet jos on ihan
Ei ole. Itekin kun 16-vuotiaana ilman mitään liikuntapohjaa aloitin salillakäymisen niin kyykkyä tein aluksi 10 kg käsipainot kädessä ja siitä siirryin pelkkään tankoon. Siitä saikin sitten aika pitkän aikaa joka kerta latoa 2,5 kg lisää painoa tankoon. Kyllä se siitä, älä huoli.
Tosin jos kolme viikkoa olet käynyt salilla niin kai nyt kyykyssä pitäisi muutakin olla kuin tangon paino? Vai luettelitko nyt vaan siis pelkät aloituspainot vaikka kolme viikkoa olet käynyt?

Kyykky ~ 20kg

Ei tuossa nyt ole mitään epätavallista. Jokainen aloittaa omalta tasoltaan - ja pääasiassa taistelee itseään vastaan! :) Jos naama on tulipunainen ja hiki nousee kunnolla pintaan, niin olet oikeilla jäljillä. Jatkat samaan rataa niin kehitystä tulee varmasti.

Keskity tuossa alkuvaiheessa myös sitten suoritustekniikkaan! (ja kysele vaikka salin muilta körmyiltä vinkkejä)

Tosin jos kolme viikkoa olet käynyt salilla niin kai nyt kyykyssä pitäisi muutakin olla kuin tangon paino? Vai luettelitko nyt vaan siis pelkät aloituspainot vaikka kolme viikkoa olet käynyt?

Ihan en kolmea viikkoa ole vielä käynyt, kun olin kipeänä yhden viikon. 7 kertaa olen nyt käynyt salilla. Tänään itseasiassa tein kyykyn ekaa kertaa sellaisella tangolla mihin voi lisätä painoja, kun aikaisemmin
olen tehnyt semmoisilla "kiinteillä", jotka ovat valmiiksi tietyn painoisia. Tänään kun tein semmosella pidemmällä tangolla mihin voi lisätä painoja, niin pistin 5kg molemmille puolille ja nyt jälkeenpäin uskon, että
jos olisi puristanut itsestään vielä enemmän irti niin olisin saattanut voida laittaa vielä vähän lisää painoa.

Keskity tuossa alkuvaiheessa myös sitten suoritustekniikkaan! (ja kysele vaikka salin muilta körmyiltä vinkkejä)

Siihen nimenomaan olen keskittynytkin. :)

Kyykky ~ 20kg

Eipä ne alotuspainot itelläkään mitkään huimat ollu sillon ku alotin ja tuskin kovin monella muullakaan, jotka ihan nollasta lähtee liikkeelle. Ja ei sille vaan voi mitään, jostain se on jokaisen pakko lähteä. Sullaki on vielä niin vähä treeniä takana et turha noita painoja kauhistella.
Kannattaa muuten ehkä vältellä sitä naama punasena vetelyä 1-jakosella ohjelmalla ni ei mene hermosto ihan tukkoon.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kauhulla katselen muiden aloituspainoja, koska omani ovat niin pohjalukemissa.

Kyykky ~ 20kg

Tässä ote treenipäiväkirjastani:
pe 27.7:
kyykky 40 x 12
penkkipunnerrus 30kg x 12

27.8
Kyykky 75kg painot x8
Penkkipunnerrus 65kg x8

Nyt perhana ollu painot jumissa kuukauden penkissä. Tällähetkellä kyykky näyttää tältä:

19.9
Kyykky 3x5 90kg

Noita muiden hauiksia ihmettelen. Mulla näköjään hauikset kauheesti jäljessä. Scottpenkissä pystyn laittaan tangon lisäksi 10kg + 2,5kg painot eli 33kg suunnilleen (x8). Tätä ohjelmaa kuitenkin tullut tehtyä 7kk, mutta penkki ja kyykky tulivat mukaan vasta tuossa heinäkuun lopulla. Ihme juttu silti noi hauikset, ei kehity millään vaik jokunen sentti tullu lisää. (4cm). Taitaa toikin kasvu olla pelkästään ojentajissa missä sitä voimaa kyllä on.

Ja noita leukoja ei kannata korvata kulmasoudulla. Kannattaa harjoitella niitä leukoja negatiivisilla toistoilla niin äkkiäkös niitäkin pääsee. Leuat on kuitenkin todella hyvä liike varsinkin latseille. Tuota kulmasoutua koitin muuten ekankerran tuossa pari pv sitten ja sarjapainoina oli 60kg mikä oli liian vähän, 70kg taitaa olla se oikea. Mutta kannattaa kuitenkin harjoitella noita leukoja, imo parhain liike selälle.

4 kertaa viikossa? Näinköhän onnistuu. Tuntuu kyllä, että voisi jaksaa. Onko kukaan muu vetänyt neljästi viikossa?

Kyllä tätä varmasti pystys neljäkin kertaa vetämään kun ei vaan tee loppuun sarjoja. Ite ehkä myös tekisin korkeintaan kaks sarjaa/liike, jos sen 4 kertaa tekisin. Mutta kyllä sitä kovaankin rasitukseen tottuu, kunhan vaan ei alota liian rajusti ja muistaa lihashuollon.

Mitä tehdä kun kyykyssä tulokset junnaa? Penkissä oon tykänny tehdä kyseisessä tilanteessa 3x10 sijasta 5x5 2krt viikossa, voisiko kyykyn kanssa toimia myös?

Mitä tehdä kun kyykyssä tulokset junnaa? Penkissä oon tykänny tehdä kyseisessä tilanteessa 3x10 sijasta 5x5 2krt viikossa, voisiko kyykyn kanssa toimia myös?

Kyllä se vois tomia. Periaatteessa mikä tahansa muutos voi toimia, mut sen täytyy kuitenki poiketa riittävästi siitä aikasemmasta treenitavasta. 5x5 on aika eri ku 3x10.

Jos se on toiminut penkissä niin ei muuta kuin koittamaan.

Silloin kun kehitys tyssää, progressio vaatii erikoiskeinon tai resetin taaksepäin. Koita vaikka molempia kerralla: Jos olet junnannut kyykyssä liian pitkään esim. 4x10x100kg, niin tee jotain tämmöistä:
2 x 10 x 100
110 x max
90 x max

Sitten seuraavaan kyykkyreeniin reilusti pienemmät sarjaraudat ja muutamalla pompulla takaisin siihen jumittuneeseen rautaan:

Pe: tuo yllä oleva reeni
Ma: 4x10x60
Ke: 4x10x75
Pe: 4x10x90
Ma: 4x10x100

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom