Moro, oon nyt pari viikkoo tehny tätä ohjelmaa ja alaselkä on nyt muutaman treenin jälkee ollu vähä kipee, ei kovin paljoo mut kuitenki, ei treenin aikana eikä lepopäivinä mut vähä aikaa treenin jälkee aina, ja semmosta lihaskipua mun mielestä. Voiskohan olla kyykkytekniikka tai sitte se ku oon penkissä koittanu saada selkää kaarelle mut perse kuitenki penkissä
Selkäkipu voi aina johtua monesta asiasta. Tässä muutama huomiotava juttu suht vakavasti selkävaivaiseltä henkilöltä (vinkki: se olen minä):
1. 'Oikeaoppinenkin' selän kaartaminen perse penkissä aiheuttaa minulle kipua kulumavaivan takia. Siksi en itse kaarra, ja joudut itsekin tuota vaihtoehtoa pohtimaan.
2. Mitä kyykkyyn tulee, tärkein osa mielestäni on vatsalihasten oikea jännittäminen. Vatsan sisään imeminen on äärettömän huono neuvo, ja silti sitä näkee. Jos on selkävaivoja tullakseen, juuri tuosta ne tulevat. Oma tekniikkani kivuttomaan kyykkyyn on se, että otat ensin keuhkot täyteen ilmaa, sen jälkeen jännität vatsan kuin odottaessasi iskua vatsaan. Tuo keuhkojen täyttäminen ennen laskua varmistaa sen, että selkäranka on oikeassa asennossa vatsojen jännittämisestä ja muusta huolimatta.
Oma kysymykseni:
Olen täysin kuollut tämän treenin jälkeen, ja voimapyörän vetäminen vatsoille tuntuu täysin ylitsepääsemättömältä aika useastikin. Toimisiko se, että tekisin vatsat vasta illalla kun muun treenin teen yleensä jo ennen kello 13?