Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Mistäköhän mahtaa johtua, että tulokset (sarjapainot) eivät kehity? Päin vastoin, treenit tuntuvat joka kerta raskaammilta samoilla painoilla.

Ravintopuoli on kunnossa, sillä paino kyllä nousee (1kg/vk) ja treenien välissä on 1-2 lepopäivää.
Esimerkiksi pystypunnerruksessa en saa edes pelkällä tangolla kahtatoistoa toistoa kolmessa sarjassa.

Kyykky on ainoa liike, johon olen voinut lisätä painoja kahden viikon aikana.

EDIT: Olen siis juuri aloittanut treenaamisen

Syötkö varmasti oikein? Pelkät kalorit ei ainakaan itselle riitä vaan pitää olla kunnon lähteistä ja fiksusti. Teetkö sarjat failureen vai jääkö varaa?

Teetkö pystärin isolla tangolla? Jos niin kokeile tehdä lyhyellä tai sitten käsipainoilla. Turha hinkata liian rajulla. Itse aloitin vissiin 15kg kanssa tekemään kun aloitin treenit vuosien tauon jälkeen. Ei kannata tehdä liian isoilla romuilla, omastakin kehityksestä näkee että lihas kasvaa ja fläsä lähtee vähän pienemmilläkin painoilla. Kyykky on itsellä ainoa mikä etenee harppauksin, mutta siihen on syynä uskoakseni hyvä genetiikka, aina jalkaliikkeet ollu helppoja kehittää.

Itse teen viikon viimeisen treenin kovana, ja ma ja pe nostan painoa jos niikseen. Eli esim ma +2.5-5kg kyykkyyn, toistoja sarjassa tällöin 8 yleensä, keskiviikko samoilla mutta toistot 10. Pe sitten lisää painoa jos menee ja lisään sarjoja jos ei toistoissa mene 10, esim kyykky 4*10 sijasta 5-6*7-8. Tää oma ohjelma ei enää puhdas G6 ole mutta mitäpä sitten kun kehitystä tulee. 2kk aikana mittoja tullut siten että reisiin +6cm, hauikseen sentti, pohkeisiin pari senttiä ja paino ei ole noussut puolta kiloa enempää. Kk päästä taas kehonkoostumusmittaus niin näkee paljonko rasvaa on tippunut, viimeksi oli yli 20% vielä. Ja apuliikkeitä tosiaan olen ottanut mukaan, vaihtelen niitä viikon ja fiiliksen mukaan. Repertuaarissa on mm pohkeet, kulmasoutu, mave, rive ja erilaisia ojentajaliikkeitä käsipainoilla. Lisäksi tullut vaihdeltua pääliikkeistä penkin ja pystärin toteutustapaa vaihtelun ja kehon aktivoimisen vuoksi. Taljoja en käytä laisin, vaan kaikki liikkeet teen vapain painoin.

En väitä että oma väännös olisi mitenkään hyvä, mutta itselle tuntuu toimivan.

Kannattaako aloittelijan tehdä tätä? Eikös tämä ole aika massapainoitteinen ja tarvitsisin perusvoimaa, vai teenkö vain tätä?

Aloittelijan kannatta tehdä tätä. Kyllä tälläkin saa aluksi varmasti voimaa melkeenpä yhtä hyvin ku millä tahansa järkevällä ohjelmalla. Myöhemmin joku voimaohjelma voi olla tehokkaampi. Starting strength vois silti aluksi olla parempi, jos on enemmän voimasta kiinnostunut.

Tämä vaikuttaa tarpeeksi "helpolle" ohjelmalle, meinaan että ei ole hirveää luetteloa liikkeitä mitä viikossa täytyisi tehdä, eiköhän tätä testaile tuonne jouluun-tammikuuhun asti.

http://static.marmalauta/files/liikunta/orig/1347103151172748.png

Tässä on taulukko treeniohjelmastani, joka perustuu G6:een. (Vatsa puuttuu)

Kuten näette, kyykky menee jatkuvasti eteenpäin ongelmitta. Penkkipunnerrus taas on junnannut jo pitkään, mutta huomasin että formini oli paska ja käytin liikaa painoa, joten tänään alensin painoja 5kg. Oli paljon parempi tuntuma, eikä olkapäihin sattunut kuten joskus aikaisemmin. Tuo selittää varmasti myös pystärin paskaa kehitystä osaltaan. Vai selittääkö? Osaatteko sanoa, miksei se kehity?

Kulmasoutu menee kanssa kivasti, mutta en ole varma saanko tarpeeksi tuntumaa selkään. Onko se tärkeää? Tänään jätin nostamatta painoa, jotta sain kesityttyä tuntumaan.

Viimeiseksi, onko normaalia että hauiskääntö tangolla nousee hitaasti? Voisin kuvitella, että hauis on lievästi väsynyt aina treenin lopussa. Kasvua on tullut kivasti sekä haukkaan että ojentajiin.
kai se penkki nyt kehittyy nihkeemmin jos kyykkyysi vertaat, koska aloitit kyykyn 40kg:llä ja penkin 47,5kg:llä. Jotta voisit vertailla noiden välistä kehitystä niin penkki olisi pitänyt alottaa tuohon kyykkyyn suhteutettuna varmaan about 25kg:llä

Minkä mittaset tauot kannattaa pitää leukojen välissä?

Yhtä pitkät kuin rinta- ja jalkaliikkeissäkin, eli 2 min. ♠

Kaksi viikkoa takana tätä ohjelmaa. Salitaustaa ei juurikaan taustalla, muuta urheilua kylläkin. Nyt sitten iskenyt tämä salikipinä kunnolla ja muutenkin elämäntavat laitettu remonttiin. Maltillisesti tullut aloitettua, tekniikat hiottu kohdilleen. :) Huomenna taas salille. Laittelen tuloksia kunhan tässä pidempään treenailtu.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Näiköhän olis G6:lla mulle annettavaa alkavana talvena..?

Oon käynyt salilla aktiivisesti nyt vajaat puolitoista vuotta, ja paino noussut tuona aikana noin 77kg -> 83,5kg. Rasvat pysyny suunnilleen samassa, eli varmaan tällä hetkellä siinä kympin tienoilla.
Nyt ajattelin talven aikana kasvatella lihasta sen verran, että saisin tuon 84kg "ottelupainoksi", eli käytännössä voisin painaa kevättalvella painaa jotain 87-88kg, mistä vois sitten kesä kohden hölkkäillä laardeja pois.

Olisko Arskan kuusikko tässä kohtaa järkevä ratkasu?

Kokeneemmilta treenajilta haluaisin kysyä, että kauan tätä ohjelmaa kannattaa tehdä, milloin kannattaa siirtyä uuteen ohjelmaan? Puhutaanko parista vuodesta vai parista kuukaudesta ennen seuraavan ohjelman aloittamista? En nyt puhu ohjelman hienosäädöstä tai muokkaamisesta, vaan lähinnä siitä että minkälaisia merkkejä kropassa/voimatasoissa pitäisi olla ennen kuin alkaa tehdä vaikka 2-4 splittiä?

Kokeneemmilta treenajilta haluaisin kysyä, että kauan tätä ohjelmaa kannattaa tehdä, milloin kannattaa siirtyä uuteen ohjelmaan? Puhutaanko parista vuodesta vai parista kuukaudesta ennen seuraavan ohjelman aloittamista? En nyt puhu ohjelman hienosäädöstä tai muokkaamisesta, vaan lähinnä siitä että minkälaisia merkkejä kropassa/voimatasoissa pitäisi olla ennen kuin alkaa tehdä vaikka 2-4 splittiä?

Mun mielestä tää ohjelma on paras aloittelijalle tai tauolta palaavalle henkilölle. Kuten yleensäkin ohjelmia, ei tätä mitään vuosikausia kannata vetää, jopa aloituspostissa taitaa olla viite jostain 3kk ajanjaksosta joka on omastakin mielestäni se optimaalisin aika (voi toki heittää vaikka kuukaudella suuntaan jos toiseenkin). Tässä ajassa saa noista pääliikkeistä hyvän perstuntuman että miten ne kuuluis tehdä, tekniikka hioutuu kohdalleen yms. Ton jälkeen voi splittiäkin alkaa miettimään.

Eilen se taas alkoi! Puolen vuoden kyykkäystauon jälkeen jalat sai kipeiksi 50 kilollakin, vaikka joskus pääsin aina 110 kg asti. No vähintään sinne on nytkin tähtäin, 3 kk:ssahan ehtii rautaa lisätä 90 kiloa, kun joka treeniin 2,5 kg lisää :)

oon nyt kuukauden about vetäny ohjelmaa nii toistot ja painot noussu jonkiverra:
kyykky 70-100kg
Penkki 55-62,5kg
leuat 6 toistoa- 7 toistoa x3
niskantakaapunnerrus 20-30kg
hauis- tehny variaatioit eri liikkeitä eri kerroilla

Eilen se taas alkoi! Puolen vuoden kyykkäystauon jälkeen jalat sai kipeiksi 50 kilollakin, vaikka joskus pääsin aina 110 kg asti. No vähintään sinne on nytkin tähtäin, 3 kk:ssahan ehtii rautaa lisätä 90 kiloa, kun joka treeniin 2,5 kg lisää :)
hyvin tehty :)
flags_0.jpg

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom