En ole varmaan paras mahdollinen neuvomaan siinä palautumisessa, mutta oman kokemuksen pohjalta venyttely auttaa. Itse olen venytellyt ohjelman aloittamisesta asti 45 min - tunnin joka ilta eli koko kropan läpi, pääpaino kuitenkin suurien lihasten venyttämisessä. Sit vähän jotain tempausvalaa tms. keppijumppaa myös siinä samalla kun tv:tä kattoo (kyllä sitä töllä tulee melkeen klo 20-22 tuijotettua, niin kerkii kuitenkin).
Jos aamusin on tuntunut tukkoselta, niin vähän selkiä, vatsoja, punnerruksia, kahvakuulaa ennen aamupuuroa niin lähtee aineenvaihdunta käyntiin. Pari kertaa oon käynyt hierojallakin, on löytynyt jumitusta sielläkin (mikä johtunee kyllä toimistotyöstä, joka on kyllä kaikkein vaarallisinta työtä kropalle).
Joka päivä tulee käytyä 1-2 kertaa parin kilsan kävelyllä, täytyyhän tota poikaakin vaunuissa lykkiä. Lisäksi sitten oon koittanut käydä välillä juoksulenkillä - monesti huomannut että kunnon juoksulenkki saa kyllä paskat varsinkin reisistä ja alaselästä liikkeelle, oikeen kutiaa ja kihelmöi kun kuona-aineet lähtee liikekannalle...
PS. 58-vuotias faija aloitti tän ohjelman samaan aikaan kun minä, silläkin todella hyviä tuloksia vaikkei ikinä ennen ollut käynyt kuntosalilla, jos ei lasketa jotain autotallissa tai urheilukentällä nostelua 1970-luvulla. Painoi muuten 94 kg toukokuussa ja nyt 85 kg, on ihan eri olonen ja näkönen kuin 3 kk sitten (onhan se lisäksi tietysti lenkillä käynyt pirusti tyyliin 15 kilsaa salin välipäivinä, sillä kun entisenä juoksijana kestävyyspohjaa kuitenkin on). Just eilen sekin innoissaan sanoi, että jatketaan vaan tätä, eikä tehdä mitään muutoksia kun on niin pirun hyvä ohjelma.
Siltä pohjalta sanoisin, että kyllä tää on aika hyvä aloittelijoiden ohjelma, jos "vanhuksetkin" saa loistotuloksia tätä noudattamalla (pitää tietty syödä terveellisesti ja hyvin).