Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Itsellä oli ainakin tässä ohjelmassa ongelmana palautuminen, ennen kaikkea jalat. Maanantaina kyykky ok, keskiviikkona kohtaisen vaikea ja perjantaina oli jalat ihan tukossa. Muissa liikkeissä ei tätä ongelmaa, mutta juuri jalkojen takia piti vaihtaa ohjelmaa. Muuten kyllä pätevän oloinen ja varmasti toimii, jos vain palautuu.

En ole varmaan paras mahdollinen neuvomaan siinä palautumisessa, mutta oman kokemuksen pohjalta venyttely auttaa. Itse olen venytellyt ohjelman aloittamisesta asti 45 min - tunnin joka ilta eli koko kropan läpi, pääpaino kuitenkin suurien lihasten venyttämisessä. Sit vähän jotain tempausvalaa tms. keppijumppaa myös siinä samalla kun tv:tä kattoo (kyllä sitä töllä tulee melkeen klo 20-22 tuijotettua, niin kerkii kuitenkin).

Jos aamusin on tuntunut tukkoselta, niin vähän selkiä, vatsoja, punnerruksia, kahvakuulaa ennen aamupuuroa niin lähtee aineenvaihdunta käyntiin. Pari kertaa oon käynyt hierojallakin, on löytynyt jumitusta sielläkin (mikä johtunee kyllä toimistotyöstä, joka on kyllä kaikkein vaarallisinta työtä kropalle).

Joka päivä tulee käytyä 1-2 kertaa parin kilsan kävelyllä, täytyyhän tota poikaakin vaunuissa lykkiä. Lisäksi sitten oon koittanut käydä välillä juoksulenkillä - monesti huomannut että kunnon juoksulenkki saa kyllä paskat varsinkin reisistä ja alaselästä liikkeelle, oikeen kutiaa ja kihelmöi kun kuona-aineet lähtee liikekannalle...

PS. 58-vuotias faija aloitti tän ohjelman samaan aikaan kun minä, silläkin todella hyviä tuloksia vaikkei ikinä ennen ollut käynyt kuntosalilla, jos ei lasketa jotain autotallissa tai urheilukentällä nostelua 1970-luvulla. Painoi muuten 94 kg toukokuussa ja nyt 85 kg, on ihan eri olonen ja näkönen kuin 3 kk sitten (onhan se lisäksi tietysti lenkillä käynyt pirusti tyyliin 15 kilsaa salin välipäivinä, sillä kun entisenä juoksijana kestävyyspohjaa kuitenkin on). Just eilen sekin innoissaan sanoi, että jatketaan vaan tätä, eikä tehdä mitään muutoksia kun on niin pirun hyvä ohjelma.

Siltä pohjalta sanoisin, että kyllä tää on aika hyvä aloittelijoiden ohjelma, jos "vanhuksetkin" saa loistotuloksia tätä noudattamalla (pitää tietty syödä terveellisesti ja hyvin).

Itsellä oli ainakin tässä ohjelmassa ongelmana palautuminen, ennen kaikkea jalat. Maanantaina kyykky ok, keskiviikkona kohtaisen vaikea ja perjantaina oli jalat ihan tukossa. Muissa liikkeissä ei tätä ongelmaa, mutta juuri jalkojen takia piti vaihtaa ohjelmaa. Muuten kyllä pätevän oloinen ja varmasti toimii, jos vain palautuu.

Oletko miettinyt, että vetäisit ohjelman läpi 3 päivän välein (2 taukopäivää? )

Itse treenasin todella kauan 4 jakoisella ohjelmalla ja siinä tuntui olevan pulma se ettei osannut levätä tarpeeksi, varsinkin hermosto meni tukkoon todella helposti.

Vaihdoin tähän, ja oon tykännyt todella paljon, kroppa saa sopivasti runtua ja välipäivinä voi lenkkeillä/uida yms :)

Kumma juttu. Ite oon rampannu salilla joka toinen päivä. Oli päivä mikä tahansa, jopa viikonloppuisin. Eikä oo kertaakaa ollut välipäivänä tai treenipäivänä paikat niin jumissa / kipeät etteikö treenistä vois tulla mitää. Mutta joka ikinen kerta ku tuun salilta pois niin on ihan sellane olo, et on antanut kaikkensa :)

Huvikseen pistin tähän painojen kehityksen, voitte sanoo miltä näyttäis, takakyykky kehittynyt kaikista parhaiten (ohjelma aloitettu 16.7)

Takakyykky. 10 kg + tanko ------> 30 kg + tanko

Penkkipunnerrus 10 kg + tanko ---------> 25 kg + tanko

Ylätalja (leuanveto tanko asennettiin vasta tänään) 30 kg --------> 40 kg

Niskan takaa punnerrus 12 kg kg ----> 25 kg

Hauiskääntö tangolla: pelkkä tanko ------> 12,5 kg + tanko

Istumaannousu: 10x3 -------> 15x3

Pari tarkentavaa kysymystä tähän juttuun (vastaukset saattaisi löytyä aiemmista viesteistä, mutta en jaksa lukea taaksepäin enkä osaa käyttää hakua kunnolla :jahas: )...

-Pitääkö nuo liikkeet tehdä juuri tuossa järjestyksessä kuin ekassa postissa kerrottiin?
-Sarjojen väliset tauot ymmärsin, mutta miten pitkät tauot pitäisi olla liikkeestä toiseen siirryttäessä?
-Vinkkejä leuanvedon korvaavaksi liikkeeksi (ei nouse yhtäkään :( )?

Kerran oon ohjelman tehnyt, saa nähdä tuleeko siitä vakio. Mun aikaisempikin treeni on kyllä ollut pitkälti tämänkaltaista, liikkeet vaan vaihdellu enemmän, joten ei se paljoa muuttaisi tapojani. Vaikuttaa kuitenkin sopivan yksinkertaiselta, ei mitään kikkailuja.

Mä olisin tuosta järjestyksestä sitä mieltä, että isot liikkeet 1, 2 ja 3 olis hyvä tehdä aluksi. Näiden keskenäisellä järjestyksellä ei mun mielestä ole mitään isompaa merkitystä. Sama homma liikkeiden 4,5 ja 6 kanssa. Järjestyksellä ei niin merkitystä kunhan tehdään vasta isojen liikkeiden jälkeen. Varsinkin kun pienillä ja ahtailla saleilla treeniä ei aina pysty helposti vetämään suunnitellusti. Ei siitä kannata kuitenkaan isompaa stressiä ottaa.

Liikkeiden väliseen taukoon en mitään tarkempaa osaa sanoa. Itse yleensä hetken puhkun ja puhisen edellisen liikkeen jälkeen ja siirryn seuraavalle treenipaikalle.

Ylätalja voisi olla hyvä korvaamaan/kehittämään leukoja. Siitä voi ottaa vaikka sellaisen leuanvetomaisen otteen, ja sarjapainojen kehittyessä sinne leuanvetotangollekkin pääsee jossain vaiheessa huhkimaan. Tällöinkin voi niitä leukoja tehdä sen muutaman lyhyen mutta rankan sarjan, ja sen jälkeen jumppailla ylätaljalla sitten pari pidempää sarjaa. (Itse joudun taas treenejä aloittaessa tekemään näin).

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
No voisitko mahdollisesti perustella miksi ne ovat huonoja? Suomen hallitus haluaa saada meidät uskomaan, että laitteet ovat huonoja, jotta varmasti loukkaisimme itsemme, ja lääkebisnes kukoistaa

No voisitko mahdollisesti perustella miksi ne ovat huonoja?
Siinä käytetään niin paljon lonkankoukistajaa ja välttämättä ei suorat vatsalihakset rasitu juuri ollenkaan. Tee ennemmin janda rutistuksia suorille vatsalihaksille

"Tehokkain vaihtoehto lonkankoukistajien eliminoimiseen on ns. Janda-rutistus. Se on nimetty tsekkiläisen professorin Vladimir Jandan mukaan.Tässä versiossa teet rutistuksen siten että painat kantapäitäsi maahan ja vedät samalla jalkoja koukkuun jotain tukea, kuten puolapuuta vasten. Myös kuntopallo pohkeiden ja takareisien välissä toimii hyvin."

Sitten vielä teet erillaisia pitoja esim. hooveria niin tulee poikittainen vatsalihas kuntoon ja kyykyt, vedot yms. ottaa myös keskivartaloon.

Siinä käytetään niin paljon lonkankoukistajaa ja välttämättä ei suorat vatsalihakset rasitu juuri ollenkaan. Tee ennemmin janda rutistuksia suorille vatsalihaksille

"Tehokkain vaihtoehto lonkankoukistajien eliminoimiseen on ns. Janda-rutistus. Se on nimetty tsekkiläisen professorin Vladimir Jandan mukaan.Tässä versiossa teet rutistuksen siten että painat kantapäitäsi maahan ja vedät samalla jalkoja koukkuun jotain tukea, kuten puolapuuta vasten. Myös kuntopallo pohkeiden ja takareisien välissä toimii hyvin."

Sitten vielä teet erillaisia pitoja esim. hooveria niin tulee poikittainen vatsalihas kuntoon ja kyykyt, vedot yms. ottaa myös keskivartaloon.
oukei, kiitoksia infosta!

Oon puoltoist kuukaut reenannu täl ohjelmal ja muute sujuu iha hyvi vaikka en oo kyykänny vähää aikaa ku ollu perse nii kipee, mut penkkisarjat ei suju oikee. Alussa sarjapainot oli 30kg ja noussut mukavasti 42.5. Nyt oon penkin tehny melkei kolme viikkoo tol 42.5kg ja sarjat vaihtelee hurjasti. Joskus menee 10-10-8 ja ajattelen että seuraavalla kerralla saisi sarjat täyteen mutta esim tänään meni vain 10-9-4.. Mikä auttaisi, pidänkö kevyempää treeniä ja jos niin miten

Oon puoltoist kuukaut reenannu täl ohjelmal ja muute sujuu iha hyvi vaikka en oo kyykänny vähää aikaa ku ollu perse nii kipee, mut penkkisarjat ei suju oikee. Alussa sarjapainot oli 30kg ja noussut mukavasti 42.5. Nyt oon penkin tehny melkei kolme viikkoo tol 42.5kg ja sarjat vaihtelee hurjasti. Joskus menee 10-10-8 ja ajattelen että seuraavalla kerralla saisi sarjat täyteen mutta esim tänään meni vain 10-9-4.. Mikä auttaisi, pidänkö kevyempää treeniä ja jos niin miten

Kylse perse siihen tottuu, toi on vaan huono tekosyy (ellei sit persees oo jotain oikeeta vikaa). Kuntopyörää ja lämppäsarjoja, alkuun saattaa tuntua inhottavalta, mutta viimeistään työsarjoissa persees tunnu mitään. Penkkiin sen verran, että onko liikkeiden suoritusjärjestys ollut sama, onko ruoan ja levon suhden ollut edes suunnilleen sama? Eli 10-10-8 menny ku oot syöny ja nukkun hyvin?

Mä olisin tuosta järjestyksestä sitä mieltä, että isot liikkeet 1, 2 ja 3 olis hyvä tehdä aluksi. Näiden keskenäisellä järjestyksellä ei mun mielestä ole mitään isompaa merkitystä. Sama homma liikkeiden 4,5 ja 6 kanssa. Järjestyksellä ei niin merkitystä kunhan tehdään vasta isojen liikkeiden jälkeen. Varsinkin kun pienillä ja ahtailla saleilla treeniä ei aina pysty helposti vetämään suunnitellusti. Ei siitä kannata kuitenkaan isompaa stressiä ottaa.

Liikkeiden väliseen taukoon en mitään tarkempaa osaa sanoa. Itse yleensä hetken puhkun ja puhisen edellisen liikkeen jälkeen ja siirryn seuraavalle treenipaikalle.

Ylätalja voisi olla hyvä korvaamaan/kehittämään leukoja. Siitä voi ottaa vaikka sellaisen leuanvetomaisen otteen, ja sarjapainojen kehittyessä sinne leuanvetotangollekkin pääsee jossain vaiheessa huhkimaan. Tällöinkin voi niitä leukoja tehdä sen muutaman lyhyen mutta rankan sarjan, ja sen jälkeen jumppailla ylätaljalla sitten pari pidempää sarjaa. (Itse joudun taas treenejä aloittaessa tekemään näin).

kiitos :)

Oon jo jonkun aika tätä ohjelmaa vääntäny mutta on alkanu mietityttää et tehäänkö leuat vasta vai myötäotteella, tähän asti tehny myötä :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom